29. 7. 2010

Učebnice - je množství zárukou dobré výuky?


Na Slovensku to nemají lehké, anebo...? Neposteskli jste si (alespoň jednou), že kdyby byla jedna učebnice na každý předmět, že by to bylo všechno tak nějak lehčí? Já tedy ano.



http://commons.wikimedia.org/wiki/
File:Nuvola_apps_bookcase.svg
Kladem výběru je, že si každý může vybrat podle libosti. Opravdu může? Jak probíhá nákup učebnic u vás? Většinou se snažíme o jakous takous demokracii, ale ne vždy se všeobecný názor shoduje s tím naším, že?! Pak jsme na tom úplně stejně - musíme se přizpůsobit tak, jako slovenští učitelé.


Záporem výběru je rozdílná úroveň výuky. Ať to všichni říkáme dokola, že učebnice NENÍ učitelskou "biblí", stejně se vždy snažíme probrat to, co v učebnici je. Možná si v lepším případě říkáme, že ti lidé, co ji sepsali, věděli, proč to tam dávají. V horším případě nad tím vůbec nepřemýšlíme a prostě procházíme učebnicí stranu po straně.
A pak je tu otázka žáků, kteří přecházejí z jedné školy do druhé...


A úplně poslední otázka: Jsou vůbec učebnice potřebné? Ale to už jsem v úplně jiných sférách.


s odkazem na:
"V Česku na rozdiel od Slovenska jestvuje v oblasti vydávania učebníc bohatá konkurencia. Pre jeden predmet existuje viacero rozmanitých učebníc a školy si môžu vyberať zo širokej ponuky. Štát si kontrolu nad ich kvalitou a korektnosťou udržiava prostredníctvom tzv. schvaľovacej doložky, ktorá je podmienkou, aby škole učebnicu preplatil."


.....
Podobné články:
Motivujeme žáky ve slohu
Vládní školní zvonění

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář se ihned zobrazí pro všechny návštěvníky stránek.