22. 8. 2010

Digitální gramotnosti lze dosáhnout blogováním

Zdá se mi, že už se začínám opakovat - neustále agituji za smysluplné vyučování, zapojení technologií do výuky(formou wiki nebo blogů) a podporuji začlenění interaktivní tabule do hodin.

Když ale procházím zahraniční zdroje, narážím opakovaně na stejné výzvy...



Jednu z nich jsem potkala na blogu Anne Mirtschin z Austrálie. V článku 21st century literacies – it’s all in Blogging! obhajuje blogování jako cestu, která vede:

  • k tvorbě digitální stopy, která by mohla usnadnit volbu zaměstnání. Zrovna ta toto téma jsem dnes vedla rozhovor se svým synem. Po několika různých pohledech na svou budoucnost zakotvil u novinařiny. Dobrá, nemám nic proti, ale jedním dechem jsem hned navrhla, že by si mohl založit blog a pomalu zveřejňovat své názory a učit se "za pochybu". Došla jsem tedy ke stejné myšlence, jen jsem ji nedokázala pojmenovat.
  • k rozvoji digitální gramotnosti čtením a psaním;
  • k smysluplnému seznámení s pojmy jako internetová bezpečnost, plagiátorství, ochrana autorských práv, ochrana osoby apod.;
  • k uvědomění si organizačních dovedností (úprava blogu, kategorií a tagů);
  • k vyhledávání dalších kontaktů, rozvoji globálního myšlení (využití překladačů apod.);

"It is vital to have a good, online presence where others can connect to, communicate and create with, and continue an ongoing, readily contactable network."

Blogování nabízí mnoho možností. Jak píše Anne: "Blogování otevírá dveře k digitální gramotnosti". Tak tedy vstupme!


.....
Podobné články:

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína