1. 10. 2010

4 dokonale využitelné aplikace ve vyučování

Každou chvilku čtu v blozích příspěvky, kdy se autor pokouší sepsat své nej... programy nebo aplikace. Možná nastal čas, abych také něco podobného sepsala. 
Zaměřím se na takové aplikace, které lze využít ve výuce 1. stupně nejen v hodinách informatiky, ale především k implementaci technologií do výuky v různých předmětech.



Google Docs - vynikající aplikace pro společnou i soukromou tvorbu dokumentů, prezentací a tabulek. Zvlášť vyzdvihuji prezentace - žáci si mohou připravit z domova, ve škole pak už jen práci odprezentují. Ukázka.

Více:


Lino-It - aplikace ve formě lístečkové nástěnky. Můžete využít k brainstormingu, směru informací na zvolené téma, společné tvorbě deníku apod. Ukázka. Článek.


Wikispaces - se staršími žáky můžete tvořit už společné texty, sbírat cíleně a dlouhodobě odkazy, tvořit celé tematické stránky. Lze nastavit možnost editace i bez přihlášení. Ukázka.
Novinka! Nový školní rok a změny k lepšímu, které pro nás prostředí Wikispaces připravilo najdete v dokumentu zde.

Více:


Delicio-us nebo Diigo - snadné ukládání zajímavých stránek formou odkazů. Společný sběr tematických stránek pro následné využití např. v projektech. Stačí jen zadávat vždy určený "tag". Více v příspěvku Sbírky odkazů.


Podobnou sbírku programů můžete čerpat třeba ze zahraničního blogu Classroom 2.0.

7 komentářů:

  1. Google Docs je druhou aplikací z tvého seznamu, kterou začnu s "dětmi" objevovat (první bylo LinoIt). Dnes jsme udělali první krok - vytvoření účtu na Googlu.

    OdpovědětVymazat
  2. a to věřím bylo sakra náročné :-), mám to za sebou s kolegyněmi!

    OdpovědětVymazat
  3. bylo .. měli za úkol mi pak mailem poslat TEN e-mail, který si na googlu registrovali .. z šestnácti jich to zvládlo zatím asi šest .. nevím jestli to mám považovat za úspěch :))

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě to považuj za úspěch. Já jsem s osmáky vytvářela účty na 3x!
    Nejjednodušší by bylo, kdyby škola "objednala" balíček Google Apps pro školy - je zdarma, admin pak může vytvářet hesla žákům i učitelům... a má to spoustu dalších výhod.
    Třeba by to u vás na škole podpořili...

    OdpovědětVymazat
  5. já pak nahlásím, jak dlouho trvalo, než měli všichni účet aktivovaný :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pak že netestujeme své žáky! Tady je jasná ukázka, kteří "druhostupňáci" budou šikovnější :-D

    Na kurzu se mi také stalo, že jsme se všichni přihlašovali ze stejné IP adresy, že posledních 5 Google prostě zablokoval (zřejmě si myslel, že jsme spameři).
    Sranda musí být.

    OdpovědětVymazat
  7. Po čtrnácti dnech mám všech 16 adres - poslední čtyři mi je posílali na začátku dnešní hodiny, protože už bylo zle - měli používat DOCs a potřebovali přístup

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína