19. 12. 2011

12. PEPOUŠovo vlnobití II.: Dobré rady do II. pololetí - co se mi v mém předmětu osvědčilo a co ne

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Dobré rady do II. pololetí - co se mi v mém předmětu osvědčilo a co ne
Následuje textový přepis diskuze...


Třídnické otázky a rady pro II. pololetí...
19 komentářů

Pavlína Hublová  -  Koncem prvního pololetí je dobré uzavřít nějakou tematickou hru a začít přemýšlet nad novou. Většinou se jednalo o nějakou motivační "celoroční" hru, ale doporučuji ji hrát jen pololetí. Zevšedněla by a mohla by případně i otravovat, kdyby byla špatně nastavena.
20:04  -  Upravit

Ludmila Kovaříková  -  V září jsem vybírala z tipů od Tombaretta, jak se seznámit s žáky v nové třídě. Nakonec se moc líbila aktivita s rukou: obkreslili ruku, do prstů vepsali pět věcí, které jsou pro ně důležité. Ruce jsem posbírala a četla, ostatní hádali, o koho se jedná. Ruce máme přilepené ve třídě na skříni. Při rodičáku si je přečetli i rodiče.
20:07

Pavlína Hublová  -  Plánuješ to ve II. pololetí nějak rozšířit? Vrátit se k tomu třeba ke konci roku?
20:08  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Velké téma II. pololetí je výlet :)
20:10

Daya Murová  -  My jsme psali, čeho bychom chtěli v tomhle roce dosáhnou. Zalepili do obálek a ty mám v kabinetě. Docela se těším, až jim to na konci roku dám, protože na to samozřejmě dávno zapomněli :-)
Ruce jsme měli loni :-) Psali si do nich vzájemně.
20:11

Hana Pilařová  -  +Jitka Rambousková u nás jsou obvykle velká plánování, ze kterých nakonec sejde, páč se nedohodnou a když se dohodnou, tak zase velké plány končí na nezájmu (financích) dětí .. takže pak dojde k nesmyslné improvizaci .. skoro by bylo lepší, kdyby nakonec na výlet nejeli
20:12

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Chystáš nějaké velké plánování s využitím nějakých předmětů/nástrojů? Nebo jen povídání? Organizaci necháváš na dětech?
20:15  -  Upravit

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Ještě bych si po důkladném přečtení chtěla zahrát např. bingo. +Daya Murová Vzájemně? Co si tam psali?
20:16

Daya Murová  -  +Ludmila Kovaříková Co se jim na tom druhém líbí nebo jen vzkazy pro dobrou náladu.
20:17

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Jaké potíže očekáváš od hry Bingo? Nebo jim chceš hru nějak "ozvláštnit"?
20:20  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  My jsem dělali dva roky v na začátku roku a v pololetí vysvědčení, jaké si myslí, že budou mít. Taky jsem schovala a přinesla.
Nejraději se podepisovali jako ředitel školy.
20:22    +1

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Že by chodili za jednotlivými spolužáky. To už by ale museli dobře vědět, za kým zajdou, aby mohli odpovědět na otázky typu má jednoho bratra, má domácí zvířátko, rád čte...
20:25

Jitka Rambousková  -  Letos se výletu děsím - vypadlo to nadějně, že organizaci hodím na někoho jiného a vyrazíme za hranice. Žáci přikyvovali, rodiče souhlasili, když došlo na přihlášky, tak jich zbylo 5.
Já nejsme žádný organizátor společenských her a noční motýl, co celou noc kmitá a dohlíží na děťátka a letos mají slíbený dvoudenní výlet. Pro mne je to bezesná noc už dlouho předem.
20:25

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Vysvědčení žáků směrem k učiteli nebo mezi žáky je prima téma. Máš to nějak speciálně pojaté?
20:28  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Takhle hodnotili sami sebe a takový "socialistický" závazek, kam se posunou.
20:41

Pavlína Hublová  -  Tak já jsem si vždycky nechala od dětí dát vysvědčení. Některé předměty jsem si určila (přísnost, důslednost, hlasitost) a některé jsem nechala na nich.
20:44  -  Upravit    +1

Jitka Rambousková  -  Já tohle hodnocení nerada a už vůbec nerada si ho dávám vystavovat sama sobě. Nebojím se ho, ale spíš mu nevěřím.
20:51

Pavlína Hublová  -  Možná, že na 1. stupni je to tak trochu jednodušší. Taky bych se možná bála nechat si napsat zpětnou vazbu v tomto duchu od osmáků.
20:53  -  Upravit

Daya Murová  -  Mně loni psali sedmáci a deváťáci. Moji sedmáci mě loni ještě milovali, ale deváťáci byli taky velice shovívaví, zvlášť na to, že to bylo na konci roku.



Český jazyk, sloh a literatura - otázky a rady pro II. pololetí...
20 komentářů

Pavlína Hublová  -  Myslím, že v druhém pololetí jsou už žáci zručnější, základy slohu mají za sebou (4. - 5. třída) a je možné s nimi zkusit něco širšího - napsat povídku, příběh, pokusit se to "svázat" do knihy...
20:11  -  Upravit

Daya Murová  -  Sedmáci chtějí dělat časopis.
20:13

Pavlína Hublová  -  Půjdete do toho? Máš nějaké nápady, zkušenosti?
20:18  -  Upravit

Daya Murová  -  Nápadů spoustu, kdysi jsme zkoušeli dělat školní časopis, vyšlo pár čísel. Sedmáci jsou akční, tak uvidíme, co z nich půjde vymáčknout. Zkusíme aspoň jedno číslo spáchat. Jen toho času kdyby bylo víc.
20:20

Jitka Rambousková  -  Propoj s počítači nebo rovnou na webu. Někde teď proběhl nějaký článek.
20:20

Ludmila Kovaříková  -  Pokouším se zavést dílnu čtení přesně podle Šlapala, jak jsem to viděla na videu, protože O. H. trval na tom, že takto má dílna čtení vypadat. (Nemyslím si to.) Mám zkušenosti spíš s dílnou, kde žáci pouze čtou a zapisují. Ve "skutečné" dílně moc času na čtení paradoxně nezbývá (15 minut), protože člověk musí diskutovat s celou třídou o nějakém tématu, pak čtou, pak se losují dvojice (přesun do dvojic), pak probíhá diskuse ve dvojicích, pak probíhá losování těch žáků, kteří mají popsat to, o čem mluvil soused.
Ale jinak, když jsem je nechávala jen číst, nebo číst a zapisovat - ohlasy jsou nadmíru kladné.
20:28 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Chceš říct, že jste se první pololetí poznávali a teď jim naložíš dílnu? :-D
20:24  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  +Daya Murová Myslím, že někdo už se o časopis pokoušel, ale nevím, jestli to bylo tady z PEPOUšů...
20:25  -  Upravit

Daya Murová  -  +Jitka Rambousková Právě jsem čekala na dodělání nové počítačovky, do ledna to ještě domyslím.
+Ludmila Kovaříková Už máte ten čtenářský strom? Chci po Vánocích udělat nástěnku o knížkách - anketu, co kdo dostal na Vánoce za knížku, co čtou apod.
20:26

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Spíš rozečítali... Ale děvče, co mi propadlo do třídy, už přečetlo jednu knihu!
20:44 (upraveno)

Ludmila Kovaříková  -  Máme čtenářskou poličku místo stromu. Zítra bych ji chtěla vyfotit. Možná bych i něco napsala na blog, ještě uvidím. Zatím jsem ve fázi přesvědčování - kdo, co napíše.
20:30

Daya Murová  -  Mám obrázek Máničky s knížkou a už se na nástěnku moc těším, tak z nich pak něco vymlátím, i kdybych měla použít hrubou sílu :-)
20:34    +1

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Asi mi něco uteklo, ale nevybavuju si ani strom ani poličku. Mohla bys alespoň naznačit?

My jsme měli velký balicí papír s poličkami pro každé dítě chlíveček - když přečetl knihu, vzal si nastřižený barevný papír, napsal tam autora a název knihy a lepil do svého chlívečku. Vznikala tak papírová knihovna - proužky měly být jako hřbety knihy.
Je to něco podobného?
20:36  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  U nás mají kolegyně na chodbě police a v nich "knížky" od žáků. Tvrdá A4 přehnutá, malovaná obálka a uvnitř napsaný obsah knihy. Už to dělají léta.
20:40    +4

Daya Murová  -  Mám hrozně moc plánů, ale nestihnu všechny uskutečnit, pokud mám probrat všechny ty doplňky a další nesmysly.
20:40

Ludmila Kovaříková  -  Něco podobného, akorát pro celou školu. Potřebovala jsem zapojit i učitele (všechny zaměstnance školy), ale někteří odmítli. ( = modelování zájmu o čtení) Vpisují se ale hlavně vlastní názory. Až budu mít fotku, budu sdílet.
20:40  

Jana Zárubová  -  Skvělé nápady... strom, polička...zkusím někoho z češtinářů...asi jim vytisknu naši debatu :-)
20:42

Pavlína Hublová  -  +Daya Murová Jaké doplňky a nesmysly?
20:42  -  Upravit

Daya Murová  -  Doplněk, přístavek a jiné lahůdky.
20:43  

Ludmila Kovaříková  -  Přívlastek volný a těsný... (I když odborník by si vyhrál, ale chudáci děti.)




Matematika a geometrie - otázky a rady pro II. pololetí...
20 komentářů

Hana Pilařová  -  Poslední dobou si říkám drilovat drilovat drilovat a využívat každou chvilku .. zvlášť ve II. pol., kdy se do toho začnou míchat soutěže, závody a výlety
20:04

Pavlína Hublová  -  No vidíš, a přitom trend je opačný. Někdy je těžké vybalancovat to, co cítíme a to, co je třeba.

Chceš tím říct, že II. pololetí je kratší, že?!
20:06  -  Upravit

Jana Zárubová  -  Něco se prostě nadrilovat musí. Když sedmák neumí násobilku tak co pak s ním..
20:07

Jitka Rambousková  -  V devítce končí v dubnu, pak už je to hlavně o krocení a právě o nějakých zajímavějších tématech, hrách, soutěžích.
20:08

Hana Pilařová  -  +Jitka Rambousková tak v devítce v závěru zařazuju finanční matematiku .. na tu se ještě jakž takž utáhnout dají
+Pavlína Hublová já mám letos nějak kratší i I. pol. - nějak jsme to přeťápli s projekty, besedami a kulturou
20:09

Pavlína Hublová  -  To zní +Jitka Rambousková dobře - plánuješ si něco většího na konec roku? Nebo jsou to spíš oddechovky nahodilejšího rázu?
20:09  -  Upravit

Jana Zárubová  -  Když mluvíme o něčem větším. Děláte nebo máte zkušenosti s nějakými závěrečnými projekty? My jsem zatím nic nedělali, ale mám chuť to vyzkoušet.
20:11

Hana Pilařová  -  měli jsme chuť zkusit malou maturitu a obhajobu závěrečné práce .. loni jsme to prošvihli a letošní devítka .. nebudu takhle při večeru sprostá
20:13

Jitka Rambousková  -  Osobně si myslím, že já budu hlavně krotit a dohánět resty. Finanční matice jsme se věnovali loni - kombinace "matika - Svět práce - Občanka" si o to říkala.
20:15  

Jana Zárubová  -  Když zazněla finanční matematika..
zůčastňujete se soutěže?
http://www.fgsoutez.cz/
20:17

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Finanční matematiku? Co konkrétně? Máš nějaké zdroje, připravené náměty?
20:20  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Pokud mi vyjde nějak čas, tak se asi budeme věnovat hlavně geometrii - konstrukcím, růčo i GeoGebrou.
20:30

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová loni jsme se společně dívali na jeden díl Krotitelů dluhů a pak jsme využívali materiály ze článků na portálu
20:32  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Geometrii za odměnu?
20:34  -  Upravit

Jana Zárubová  -  k finanční matematice a gramotnosti...
http://pertoldova.webzdarma.cz/vyuka/odkazvse/opv11.htm
20:36

Jitka Rambousková  -  Geometrie spíš jako rest - ale s Geogebrou je i legrace :)
20:38

Jana Zárubová  -  GeoGebra je skvělá..nedám na ni dopustit...lepší než Cabri
20:40    +1  

Jitka Rambousková  -  Mne budou do dubna strašit přijímačky - kdo se na ně vybodl a dělat je bude, kdo mi udělá ostudu po přijetí apod. Tiše doufám, že půjdou bez přijímaček.



Výuka cizího jazyka - otázky a rady pro II. pololetí...
7 komentářů

Pavlína Hublová  -  Zdá se, že tu nemáme žádného jazykáře... (tedy kromě češtinářů).
20:50  -  Upravit

Ludmila Kovaříková  -  Využila jsem HotPotatoes na učení nepravidelného minulého času. Sami si vytvářeli testy. Normálně se učíme s kartičkami (nevpisujeme do tabulky, jak je normálně zvykem), abychom se učili i kinetickým stylem. Když mám spojené hodiny, moje skupina učí ty ostatní pracovat s programem.
20:55  

Pavlína Hublová  -  Ideální. A úplná fantazie, když se učí navzájem. Protože třeba na 1. stupni by to bylo o tom, jak rychlé mám nohy :-D
20:57 (upraveno)  -  Upravit

Ludmila Kovaříková  -  Loni jsme s deváťáky připravili projekt, do kterého se zapojily smíšené skupiny, někdo se učil aj, někdo nj. Projekty pak byly česko-anglicko-německé. Letos plánujeme něco podobného na jiné téma.
20:57

Jitka Rambousková  -  wow - máš někde výstupy na webu?
20:58

Ludmila Kovaříková  -  Zatím ne. Ale můžu je vyfotit. Letos určitě budou podařenější.
20:59  

Jitka Rambousková  -  Určitě ukaž :)



Naukové předměty - otázky a rady pro II. pololetí...
5 komentářů

Pavlína Hublová  -  Předpokládám, že se teď učíte takové to učivo, co nepotřebuje nutně nějakou tu přírodu (my měli vesmír, měření apod.). Jakmile vyrostly první rostlinky (podběl a pampeliška), tak šup ven a zkoumat.
To se ale asi týká spíš 1. stupně, že?!
20:12  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Plánuju vyvolat zkušebně novou světovou válku :) :)
20:19    +1

Pavlína Hublová  -  To je vtip nebo vážně?
20:23  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Vtip ;)
20:26

Pavlína Hublová  -  Určitě se na jaře vyrojí spousta nabídek na exkurze a akce mimo budovu školy. Je třeba z nich dobře vybírat, abychom se nezahltili Což je někdy pekelně těžké!



ICT - otázky a rady pro II. pololetí...
24 komentářů

Jitka Rambousková  -  Jako vždy a všude - do Velikonoc stihnout, co se dá. Pak už neuděláme nic.
Ale "začátečníci" jsou už rozjetí a dá se začít něco většího.
20:06

Hana Pilařová  -  Postupně zjišťuju, že mnohé děti jsou zmlsané .. s IT dělají, že umí vše, opak je pravdou, ale cokoliv nového je děsně otravuje a po chvíli nudí.
Takže osobně se třeba se šesťáky a páťáky zaměím nejspíš opravdu na základy, protože se stejně pořád pereme s klávesnicí a tím, co s evšechno ztrácí a co na pracovní ploše nemají
20:07

Pavlína Hublová  -  Co máš na mysli - většího? Jako že se dají kombinovat ICT nástroje? Nebo jdeš do nějakého projektíku?
20:08  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Myslím oboje - i kombinace, i nějaký projekt. U mne jako vždy web. Tam využijeme vše najednou - text, mail, vyhledávání, ukládání do PC a šlo by i nějakou vlastnoručně vytvořenou ilustraci.
20:13

Jitka Rambousková  -  Ale že klávesnice je stálý boj - na tom se nic nemění. Zcela souhlasím s +Hana Pilařová , že ti velcí "profesionálové" vlastně nic neumí a ani nechtějí.
20:14

Jana Zárubová  -  Mě někdy trochu děsí čeština...když už něco vytvoří...
20:15

Pavlína Hublová  -  I proto má smysl je nutit publikovat - minule to tu snad zaznělo - ostuda, když upozorní spolužák na chybu/chyby jak hrom.
20:19  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  To je druhý kámen úrazu. K tomu patří povinnost napsat něco vlastního a nezkopírovat pouze někde něco.

Dnes v matice "Setkali se za 3 h a setkaly se za 150km" a ona to byla auta. Dvě hrubky jedné větě.
20:19

Hana Pilařová  -  já rozhodně plánuju v pětce dojet placatého Standu .. už jsme na tohle téma dělali obrázky, komiksy, vymýšleli příběhy, hledali informace do průvodního dopisu a překládali je do Aj, psali dopisy "o sobě" a teď řešíme ten animovaný film .. takže postupně pracujeme s různými nástroji a snad ty děti trochu osamostatní

namočila jsem do Standy ještě i třeťáky a čtvrťáky, takže i oni se perou s dopisy a s angličtinou (zrovna je tu mám všechny na stole, že opravím chyby)

řekla bych , že právě eTwinningové projekty jsou pro informatiku dobře použitelné .. jen to chce vhodné téma
20:19

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková ono ale tím se to dobře odliší :-)
když píší vlastní, většinou jsou tam chyby :D
20:21

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová no jo jenže spolužáci jich vidí jen pár a já skoro všechny :D
20:22  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Myslím, že placatý Standa je projekt jako hrom - a hlavně má takové celostní využití, nejen v jazycích a to se mi fakt líbí.
Co bylo na Standovi nejtěžší?
20:27  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Standa je skvělé téma :)
20:29

Hana Pilařová  -  nejtěžší na něm je nedostatek času .. tím jak mám jen informatiky a jednu hodinu týdně, tak ukočírovat to množství na tak málo dětí je potíž

podařilo se mi zapojit kolegyně jazykářky (ale i hodiny jazyků mají své limity, zvlášť u menších dětí) a také jednu kolegyni z 1. st.

Taky motivace dětí a její udržení je trochu problematické, tím jak se to celé natahuje
20:30

Pavlína Hublová  -  Ta motivace mě zajímá - jak obnovujete zájem dětí? Musíte pořád vymýšlet nové a nové aktivity na Standu?
Ptám se, protože většinou s tím, jak vždycky vyprchalo moje nadšení, projekt vyšuměl...
20:33  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  S letošními šesťáky chci pokračovat v Zázračníku. Vyházím nepovedené články, nějaké témata mi ještě zbyla, popř. projdu Wonderpolis a inspiruji se a rozšíříme web.
20:33

Daya Murová  -  Zázračník je bezva!
20:36

Ludmila Kovaříková  -  My jsme se s kolegyní domluvily a vyzkoušely aplikace na komiksy (ToonDoo a z Readwritethink). Propojily jsme tak literaturu - shrnování a vyvozování - a IT. Zjistila jsem, že nesmím všechno nechat na kolegyni, protože žáci sice komiksy zvládli, ale jen málokdo shrnoval a vyvozoval.
20:37

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Prosím odkazík pro nás starší zapomnětlivé ;-)
20:37  -  Upravit

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová spíš musím stále Standovat, hrát divadélko a připomínat .. teď je to vážně těžké, ale odesláním vlastních placatých kamarádů se snad zájem zase zvýší čekáním, jestli a jak se vrátí
20:38  

Jana Zárubová  -  inspirovala jsem se sérií http://www.ctenarska-gramotnost.cz/medialni-vychova/mv-casopisy/blog-jako-skolni-casopis-1
a chci to zkusit se sedmáky..
20:39

Daya Murová  -  +Jana Zárubová Také se hodlám inspirovat.
20:40

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Jo, věděla jsem, že někde je tvorba časopisu popsaná. Díky.
20:41  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Zázračník - http://cojsemvyzkousela.posterous.com/jak-delali-zazracnik



Plánujete nějaké exkurze na II. pololetí? Jaké mají zaměření?
13 komentářů

Daya Murová  -  Plánujeme dějepisnou hru v Mikulově.
20:14

Ludmila Kovaříková  -  A jak bude probíhat? Nebo už někdy proběhla?
20:17

Lenka Říhová  -  míváme hvězdárnu, keltskou nebo středověkou vesnici, případně podle nabídky třeba Národního muzea, co se nám hodí
20:18

Daya Murová  -  +Ludmila Kovaříková Ne, je to ve velmi zamlžené fázi pozdního jara až léta, takže zatím nevím vlastně nic. Mám k tomu staženou jednu diplomku z MU, kterou bych se chtěla inspirovat. Chceme pátrací týmy, které budou plnit nějaké úkoly. A možná do toho s námi půjde i škola v Loděnicích, takže by soutěžili mezi sebou.
20:23

Ludmila Kovaříková  -  Ale zní to skvěle! Nechceš potom napsat článek na blog?
20:26

Daya Murová  -  +Ludmila Kovaříková Když to dopadne :-)
20:27

Pavlína Hublová  -  +Daya Murová Možná bys to mohla napsat i když to nedopadne :-)
20:31  -  Upravit

Ludmila Kovaříková  -  To je pravda, alespoň budeme vědět, co zorganizovat jinak.
20:32

Daya Murová  -  No jo, ale teprve se to plánuje. Uvidíme, jestli to vůbec bude.
20:33

Pavlína Hublová  -  Měli jsme vždycky plán na celý školní rok - včetně závěrečného celodenního výletu podle naukových předmětů (vlastivěda/přírodověda). Třeba Tábor na konci 4. třídy.
20:49  -  Upravit

Daya Murová  -  Plán máme, ale neplníme na 100%, spíš tak na 140
:-), vymýšlíme v průběhu.
20:52  

Jitka Rambousková  -  Máme takový hrubý plán na ročníky na celý rok, třeba osmáci Židovské muzeum apod. Plus se to doplňuje podle potřeby.
20:52

Pavlína Hublová  -  To jsem právě měla vždycky největší problém - tu zajímavá nabídka, tam zajímavá nabídka - bylo těžké odolat.








Děláte nebo máte zkušenosti s nějakými závěrečnými projekty?
8 komentářů

Pavlína Hublová  -  Většinou jsem spíš využívala čas, kdy už nejsou učebnice (a nebo síla něco vážného probírat). Takže jsme se třeba vrhly na třídenní projekt k dopravní výchově.

Určitě zajímavé ale nedoporučuju nechat to na poslední týden. Únava je fakt veliká - všichni si chodí do obchoďáků nebo do přírody a ty makáš jak barevná!
A pak to je vystavené jen chvilku, protože se uklízí.
20:30  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  My loni na konci malovali průměrné osmáky (viz +Hana Pilařová a její deváťák) - to už se váleli po zemi a šperkovali je :)
20:43 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  Takže takové "co jsme za ten rok dokázali" alá maminka Pilařová? :-D
20:56  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  nene, jak jsem dlouzí a širocí :) - průměrně,maximálně, minimálně, modusově - statistika
21:02

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Aha, takže "kam jsme to dotáhli"? :-D .-D
21:03  -  Upravit    +1  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová donutila jsi ji k velkému článku na portál :), všechno tam najdeš
21:04

Pavlína Hublová  -  Vybavuju si - ale to byla ještě zásluha Stáni Andršové :-)
21:05  -  Upravit

Hana Pilařová  -  jo jo .. Stáňa .. a já si pak říkala, škoda, že jsem se s tím Editem nekamarádila dřív :)



Když zazněla finanční matematika: účastníte se soutěže? http://www.fgsoutez.cz/
15 komentářů

Jana Zárubová  -  my ano :D
docela dobrá organizace - testy online - ale letos změnily stránky a nějak jim to nejede :(
20:24

Jitka Rambousková  -  Kolegyně se účastnila.
20:28

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková A nějaká odezva?
20:29  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Líbilo se jí to i dětem.
20:36

Jana Zárubová  -  My jsme do toho zbaňkovali všechny 7-9 třídy...letos se chystáme zase..
20:54 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  Čekají nás ve II. pololetí nějaké soutěže? Tedy kromě olympiád?
Vím o Bobříkovi informatiky (jen jestli nebyl teď na podzim)...
20:52  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Vůbec nerozumím Tvému komentáři :-D
20:53  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Myslím, že nás čekají všechny soutěže. Teď jsem posílala přihlášky na okresní Pythagoriádu a pak bude devítka matika.
20:57

Jana Zárubová  -  my jsme letos nějak Pythagoriádu nedali...nějak jim to nešlo..
20:59  

Hana Pilařová  -  na pythagoriádu nemám koho poslat .. takže z matiky jen klokan
20:59

Jitka Rambousková  -  V přihlášce stálo "nejlepší", nechtěli úspěšné řešitele. Tak jsme nějaké skromné zástupce vyslali.
Jinak MO je podle mne naprostý masakr a děti ničí, místo aby je k matice popostrčili. Aspoň Pythagoriáda byla záchrana a už taky není.
21:01

Jana Zárubová  -  U nás i ti nejlepší měli nějak žalostně málo bodů :-(
21:04

Daya Murová  -  Budeme recitovat. A dopravka bude. Na pythagoriádu jede jen jedna šesťačka.
21:05

Hana Pilařová  -  v sedmičce mám maximum 3,5 bodu .. možná vyšleme někoho z pětky .. ale to bude asi jediné
21:10

Jitka Rambousková  -  Posíláme 8mi bodové - celkem 5 kusů.



Plánujete nějaké mimoškolní akce a akce pro veřejnost ve II. pololetí?
11 komentářů

Pavlína Hublová  -  Kromě velikonočního jarmarku bývá občas jen akademie (ale se sebezapřením). Osobně nemám moc ráda tohle předvádění se školy směrem k rodičům.
Alespoň tak to na mě působí v Praze - možná někde, kde máte lepší vztahy s rodiči je to jiné...
20:43  -  Upravit

Hana Pilařová  -  Jarka má prý v hlavě Spaní ve škole .. to nás čeká v únoru
Zatím asi nemáme jasnou podobu čarodějnic
Ale už nějakou dobu uvažuju uspořádat nějaký výlet s prvky keškování pro rodinné týmy .. to mě vážně láká
a nahlodávala jsem ředitelku k celoškolní olympiádě v duchu Smržovky .. přece jen ten Jarčin družinový desetiboj je třeba důstojně zakončit (ovšem předolympijský kulturní večer mi asi neprojde)
20:43

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová ve středu nás čeká besídka (po zítřejší generálce budu informovat :) )
20:46

Pavlína Hublová  -  Pro rodiny? Ty jsi prostě organizační nezmar!
20:46  -  Upravit

Daya Murová  -  Spaní ve škole s mimozemšťany v únoru, Noc s Andersenem, velikonoční tvořivé dílny pro veřejnost, besídku ke dni matek...
20:46

Pavlína Hublová  -  Jo jo - Andersen - vždycky jsem ho chtěla zorganizovat a vždycky jsem ho nějak prošvihla. Večer nad knihou, společné čtení... hmm
20:47  -  Upravit

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová dělali jsme celé roky Rodinný víceboj .. myslím, že tohle by bylo trochu jiné a takový malý pochod (výlet) s hledáním pokladů by byl fajn ... ale asi bych měla nejdřív zjsitit technické zázemí svých rodin ... jak to je s GPS (turistické moc nepředpokládám), al etřeba GPS v mobilech by být mohly
20:49

Pavlína Hublová  -  Bála bych se, aby to nebyla moc velká organizace na jednoho člověka. Ale když máš už zkušenosti...
20:54  -  Upravit

Hana Pilařová  -  na jednoho? :)
Na jaře vymyslíme s tchýní trasu a zaměříme, pak ji s rodinou projdeme, s Jarkou vymyslíme "téma" a říďa doladí start a cíl :)
20:58  

Pavlína Hublová  -  Tak na jednu rodinu, příbuzné a přátele rodiny :-)
21:00  -  Upravit

Hana Pilařová  -  a přátele školy ...tož jsem si na školní web hodila anketku o GPS :)



Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-12. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-12). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

2 komentářů:

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína