19. 3. 2012

25. PEPOUŠovo vlnobití II.: Geometrie - Proč se jí všichni tak bojí/bojíme?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Geometrie - Proč se jí všichni tak bojí/bojíme? 
Následuje textový přepis diskuze...



Na fakultě byl největší poprask při správném vyjadřování (kružítko nezapichujeme ani nezabodáváme apod.). Je opravdu vyjadřování při geometrii tak důležité? 16 komentářů

Hana Pilařová  -  Snažím se používat správnou terminologii, ale občas je člověk rád, když se mu povede alespoň nějak vysvětlit, co hodlá udělat :)
Včera v 20:01  

Pavlína Hublová  -  Jsem zvědavá, co mi na tuhle otázku odpovíte, matematičky z praxe :-)
Včera v 20:01  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  snažím se používat správnou terminologii ale na druhé straně od žáků toleruji i nepřesné vyjařování
Včera v 20:02  

Pavlína Hublová  -  Nakonec se u některých opravdu podařilo naučit je papouškovat správné vyjadřování, ale nevím nevím, jestli to bylo to, co považuju za důležité.
Včera v 20:04  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Snažím, chci, ale občas musím přeložit
Včera v 20:04  

Ludmila Kovaříková  -  Takže co děláme s kružítkem?
Včera v 20:14  

Hana Pilařová  -  sestrojujeme jím kružnici :)
Včera v 20:16  

Ludmila Kovaříková  -  A ják mám vyjádřit proces zabodnutí, když nesmím ani zapíchnout, ani zabodnout?
Včera v 20:17  

Jitka Rambousková  -  Sestrojíme kružnice se středem v daném bodě - to je ten, kam zapíchneš kružítko :D
Včera v 20:19    +1  

Ludmila Kovaříková  -  Aha.
Včera v 20:20  

Pavlína Hublová  -  Často jsem si nechala diktovat od dětí/dítěte, co mám dělat, když rýsuju na tabuli. Je to děsná psina, protože to samozřejmě dělám doslova a když mi neřeknou správný pokyn... Třeba s kružítkem jsem běžela na druhý konec třídy a slavnostně jsem ho ZABODLA do nástěnky :-)
Včera v 20:22  -  Upravit  

Ludmila Kovaříková  -  No právě. Něco takového jsem si představila.
Včera v 20:24  

Hana Pilařová  -  V geometrické terminologii jsou prostě často schované už ty postupy .. když ji někdo nezná, pak se musí ptát na každý krok

když se řekne sestroj čtverec o straně 4 cm .. už je v tom skryto vše .. jenže kdo nezná lastnosti čtverce, děsně se diví, že musí rýsovat nějaké kolmice

.. a tak je to se vším
Včera v 20:28    +1  

Pavlína Hublová  -  Takže nutit ke správnému vyjadřování? Nebo raději věnovat energii kvalitnímu rýsování?
Včera v 20:30  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Česká terminologie je úplně úžasná. Kdyby poslouchali, co říkají, tak by měli půl starostí. Pojmy většinou popisují vlastnosti.
Vždycky říkám "poslouchej, co říkáš". Marně.
Vzorce se naučí jako papoušci a jsou líní pochopit, co znamenají. Myslí, že se ušetří práci, ale ve skutečnosti si ji přidají.
Zrovna teď jedu geometrii a je to "maso"
Včera v 20:32  

Hana Pilařová  -  50:50 .. musí znát terminologii, aby byl schopen samostatně kvalitně pracovat .. koho by bavilo do nekonečna vysvětlovat co je kolmice a jak se narýsuje
Včera v 20:36



Co je hlavním úkolem geometrie na 1./2. stupni? 18 komentářů

Hana Pilařová  -  - rozvoj představivosti
- nácvik pečlivosti a přesnosti
- rozvoj kreativity
- naučit plánovat a vidět dál než do příštího kroku
Včera v 20:02  

Pavlína Hublová  -  Na 1. stupni bych to viděla jednoznačně - neznechutit, naučit základní pojmy a pracovat s pravítkem a tužkou. Takže pečlivost, pečlivost, pečlivost.
Včera v 20:03  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  já bych před pečlivostí preferovala představivost
Včera v 20:04  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Jaká cvičení rozvíjejí představivost? Jsou taková v učebnicích?
Včera v 20:07  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  Občas. Někdy cvičení z různých Klokanů a Pythagoriád.
Včera v 20:13  

Hana Dědková  -  taky bych ještě zdůraznila porozumění matematické symbolice, protože pak neví, co mají nebo měli udělat, když jim to nenapíšu slovy, ale symboly.
Včera v 20:34  

Hana Pilařová  -  já docela ráda zařazuji taková ta cvičení, kolik čtverců/obdélníků/trojúhelníků je na obrázku .. prostě vytvořím nějaký obrazec, mnoha čarami ho rozdělím na menší, dám čas na rozmyšlní a spočítání a pak společně hledáme, zda najdeme všechny možnosti
Včera v 20:35  

Pavlína Hublová  -  Nechci vás, děvčata srážet - inspirujte nás dál, ale tahle cvičení rozvíjejí zrovna to, co nelze naučit. Nebo se pletu?
Včera v 20:37  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Cvik a trpělivost - pak zjistíš, že je to pořád na jedno brdo.
Včera v 20:39  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Klokani, Pythagoriády? To ale není základní učivo, že ne?
Včera v 20:41  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  .. no představivost zrovna není učivo :)
Včera v 20:44    +1  

Pavlína Hublová  -  Přečetla jsem si +Hana Pilařová a můj první příspěvek. Vidíte, jak se rozcházíme? Já mluvím o obsahu učiva (úsečky, přímky, trojúhelníky), Hanka spíše o rozvoji abstraktního myšlení. Není tohle hlavní znak, jak ke G přistupují učitelky 1., resp. 2. stupně? Máte stejný pocit?
Včera v 20:45  -  Upravit  

Hana Dědková  -  Pythágoriáda se tváří jako obyčejná písemka, tak ta je běžná a Klokan si myslím je jen netradiční zadání jinak úlohy stejné, nebo se pletu?? A obrazce zkoušíme taky, nejvíc jsem svoje děti letos "rozsekala"tím, že jsem vzala Menza úlohu z novin a po půl hodinovém dumání a přesvědčování jsem hodinu v úterý zakončila slovy " výsledky vyjdou v novinách ve čtvrtek" :))))
Včera v 20:46  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová něco podobného jsem napsala kousek o otázku výš.
Včera v 20:50  

Jana Zárubová  -  Klokaní úlohy by se myslím daly považovat za základní učivo.
A proč nezařadit i úlohy z Pythagoriády, když se tím rozvíjí představivost, osobně zařazuji třeba i různé hlavolamy..
..nezkouším je z toho, ale zařazuji..:-)
Včera v 21:10  

Hana Pilařová  -  přece máme v rvp netradiční aplikační úlohy :)
Včera v 21:12  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Ale jestli se jich vyřeší několik desítek. Navíc pro někoho je výkonem vypočítat základní sl. úlohu, takže velké množství aplikačních úloh bych neočekávala.
Včera v 21:17  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  i geometrické úlohy mohou být netradišní .. nastupují právě ti klokani a pythagoriády :)
Včera v 21:19  



Geometrie není zrovna nejoblíbenější část výuky matematiky. Proč? Co by bylo třeba udělat, aby se to změnilo? 23 komentářů

Hana Pilařová  -  Myslím, že je to hlavně přístupem učitelů, kteří z ní dělají takovou odstrkovanou popelku
Včera v 20:03  

Jana Zárubová  -  škoda, že nejde učit geometrii jen v geogebře :) na tu se všichni těší..
Včera v 20:05  

Pavlína Hublová  -  Je možné, že to souvisí s tím, že ženy prostě G rády nemají? Protože se v ní necítí jisté?
A nebo proto, že ji nepovažují za základní učivo?

Teď mě napadlo, jestli v testování 5. a 9. ročníků bude nějaká G. A jestli ano, tak asi jen "teorie", že?!
Včera v 20:06  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Podívej kolik nás tu je a žádná jiná než ty neříkáme, že ji nerady nebo že "nevidíme". To je pověra. Řada kluků jsou taky pěkná kopyta.
Včera v 20:10  

Hana Pilařová  -  tak v těch pokusných testech teoretická geometrie byla .. jenže kdo se učí teorii, že?
Včera v 20:11  

Jitka Rambousková  -  Ona se geometrie dá i počítat a ta v testech je, ale rýsování žádné.
Včera v 20:14  

Ludmila Kovaříková  -  Já jsem geometrii ráda měla. Alespoň za něco byly jedničky. :-)
Včera v 20:15  

Pavlína Hublová  -  Dobrá - jako dívky jsme G rády měly, ale já znám převážnou většinu učitelek na 1. stupni, které se G vyhýbají, když mohou. Proč myslíte?
Včera v 20:20  -  Upravit  

Ludmila Kovaříková  -  Myslíš kvůli prostorové představivosti? Neumím si totiž představit, že někdo nemá rád G. Přece u nich rýsování nekončí na pečlivosti. Možná spíš ten proces vysvětlování žákům je obtížnější než "obyčejná" matematika. (?)
Včera v 20:23  

Jitka Rambousková  -  Je to náročnější na opravování a kontrolu. Jednoznačně.
Včera v 20:23  

Hana Pilařová  -  já myslím, že hlavní důvod bude i ve vysvětlování .. než oblítá celou třídu, aby kooukla na to jak kladou pravítka při rýsování rovnoběžek, dá to zabrat :)
Včera v 20:25  

Hana Pilařová  -  mimochodem zrovna u rovnoběžek si málem deváťáci (jinak docela inteligentní) málem zamotali ruce
Včera v 20:25  

Pavlína Hublová  -  Paní učitelky si nejsou jisté - vyjadřováním, značkami apod. Aby prostě něco nepopletly... Možná.
Včera v 20:26  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  Já si myslím, že početní matika se řeší víc z důvodů, že tam je výsledek líp vidět
Včera v 20:33  

Pavlína Hublová  -  Možná taky proto, že sehnat nápady na počítání jde mnohem snáz než do G... Najít kurz, který mi dodá inspiraci na počítání je snadné, ale na G?
Možná - kdyby byla větší "masáž" geometrií, učitelky by to pochopily...?
Včera v 20:35  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Když dítě vidí nejistou učitelku, pro kterou je geometrie hlavně nějaké značky, kterých se bojí a nerozumí jim, tak asi žádný vztah ke G nezíská :(
Včera v 20:38  

Hana Pilařová  -  no říkám .. mě by zajímalo, jestli naše učitelky berou při hodinách geometrie tu velkou sadu k rýsování na tabuli
Včera v 20:43  

Jitka Rambousková  -  Pořád nechápu, že dodneška dělá potíž obyčejný obvod čtverce. Ten se bere na 1.stupni. Nic jednoduššího není. Ale když na něm nepochopí princip obvodu a je jim naservírován jako VZOREC, tak už to nezlomím. Už všechn yobvody jsou VZORCE a je to něco tajemného. Je to na najednou Matematika a mozek přestává fungovat.
Včera v 20:48  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Myslím, že to je jako s násobilkou - když se příliš brzy tlačí na vzorec, děti pak zapomenou, jak (jestli vůbec) ho vyvozovaly... A zpátky už to neumí.
Včera v 20:51  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  ono všecny vzorce se dají tak krásně odvodit ..
Včera v 20:51  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Ještě jeden důvod mě napadá - myslím, že některé paní učitelky nejdou cestou: vyvodit - ukázat vzorec, ale cestou: předvést vzorec - trénovat dosazování. Takže není co a jak vyvozovat.
Včera v 20:53  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  kdyby to chtěli slyšet :(
Včera v 20:54  

Hana Dědková  -  já myslím, že je to i takové zaklínadlo, geometrie mi nikdy nešla, tak jí nerada učím a tak to s dětma nějak ošulíme, oni to pak nějak doženou...
no nedoženou!!! Kolegyně z prvního stupně třeba narovinu řekla, že na gymplu geometrii nikdy nechápala a proto šla učit na první stupeň a ani na vš jí moc neměla a teď geometrii učí s odporem...
Včera v 20:57 (upraveno)



Geometrie - to jsou kružítka, pravítka, tužky, úhloměry. Kružítka jsou rozpadlá, pravítka zlámaná, tužky neořezané, úhloměry ztracené. Jak to řešíte s pomůckami na G? 10 komentářů

Jitka Rambousková  -  Zabít?
Včera v 20:05  

Hana Pilařová  -  dnes jsem se dozvěděla, že jedna kolegyně národkářka, všechny pomůcky od dětí vybere, ovšem stává se, že nejspíš si pak jedno dítě vezme cizí kružítko a dítě dostane poznámku, že nemá pomůcky ač j mělo a ve škole odevzdalo

takhle prý jedna maminka kupovala kružítko již několikrát .. no být na jejím místě, chci ho po učitelce

mně stačí, že jednou dvakrát píšu poznámku a další hodiny už rýsujeme všichni a bez problémů .. neomlouvám, když někdo pomůcky nemá, protože i jiné třídy mívají geometrii a dají se tak pomůcky půjčit
Včera v 20:06  

Jana Zárubová  -  Jeden čas jsem nakoupila pomůcky, že je budu půjčovat, ale těžko se ohlídají a časem si je někteří přisvojili :(
Včera v 20:06  

Pavlína Hublová  -  Co s žákem, který kružítko nemá? Dát mu pětku? Stejně ho mít (většinou) zase nebude, takže jako učitelka ho nic nenaučím jen proto, že nemá pomůcku...
Věčné dilema - sponzorovat nebo ne? Jak se na to díváte?
Včera v 20:17  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  pětku nedávám, nemá to smysl.
půjčí mu někdo, kdo už to má hotovo - ale logicky nestihne toho tolik má delší úkol na domů
Včera v 20:32  

Hana Dědková  -  taky s tím mám problém, někdy rýsujeme všichni, někdy ne, ale už nic nenakupuji. a pětky taky nedávám. kolegyně láme tužky a kružítka hází do koše, ale já na to nemám odvahu...
Včera v 20:32  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová A když úkol neudělá, protože neměl pomůcku ani doma?
Včera v 20:32  -  Upravit  

Janek Wagner  -  Geometrie je pro mne především kvalitní aplikace, pokud možno online ;-)
Včera v 20:56  

Jitka Rambousková  -  Kvalitní aplikace je jenom kvalitní pomůcka do geometrie.
Včera v 21:00  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová jsi mi připomněla dnešní rozhovor s kolegyní.
Měla tam odpoledne žáčka, dodělával obrázek z výtvarky...říkám: vždyť jim to necháváš normálně dodělat doma..a ona na to:
Jeho máma mi sdělila, že doma nic dělat nebude, protože by to tam umazal :)))
Včera v 21:04 (upraveno)



Jak máte zařazenu geometrii do hodin matematiky? Bloky nebo průběžně vždy v určitý den? Proč ? 19 komentářů

Hana Pilařová  -  Jedu v tématických blocích .. osvědčilo se mi to víc než hodina týdně

na prvním stupni tu hodinu týdně drží
Včera v 20:06  

Jitka Rambousková  -  Osobně jedu v blocích. Když se střídá geometrie a aritmetikou/algebrou, tak to občas berou jako dva rozdílné předměty, pořád se dohadovat, co je za den a že si to spletli, když dvakrát odpadne G, tak jak to nahradit ...
Raději ne. Střídám témata od G a od A :D
Včera v 20:07  

Jana Zárubová  -  Mám zařazeno tema. Takže jednudobu je pořád geometrie a pak zase něco jiného, jen v 8. vkládám konstrukční úlohy mezi rovnice a v devítce mezi lomené výrazy, abychom si odpočinuli
Včera v 20:08  

Pavlína Hublová  -  Bloky mají klad v tom, že žáci si (většinou) pamatují z předchozího dne, takže je na co navazovat. Ale pak, když blok skončí, tak se geometrii dlouho nevěnuješ.
Asi proto drží na 1. stupni hodinu týdně. Zase je to pořád dokola - vysvětluješ už vysvětlené a pokroky jdou děsivě pomalu.
Včera v 20:10  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  .. a stejně mám dost často pocit, že z 1. st. přišly děti geometrií nepolíbené
Včera v 20:15  

Pavlína Hublová  -  I já si vybavuji jeden z prvních dotazů paní učitelky, která dostala moje děti v 6. třídě: "Používali jste pravítko?" :-D
Včera v 20:18  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  .. no já teď dospěla k tomu, že se asi půjdu hospitačně podívat na nějakou geometrii na 1. st. .. mě by vážně zajímalo, jak moc kolegyně rýsují s dětmi
Včera v 20:22  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Nemohlo by to být právě tím, že mají G jednou týdně? Děti prostě všechno za týden zapomenou...
Včera v 20:24  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  .. možné to je .. na druhou stranu, co by se stalo, kdyby na 1. st. došlo ke změně poměru třeba na 3:2 tři početní a dvě geometrické hodiny týdně? nebo co kdyby se geometrické části objevovaly i v početních hodinách ?
Včera v 20:30  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Kdyby se změnil poměr: Máš pocit, že děti v 6. třídě umí tak výborně všechno ostatní (počítání, úlohy...), že mohou ubrat jednu hodinu? Vážně považuješ G za tak důležitou?
Prolínání hodin by bylo fantastické :-)
Včera v 20:32  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Když se počítá obvod čtverce - je to geometrie nebo aritmetika?
Včera v 20:34  

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová proto mi ty bloky přijdou logičtější :) .. ale chápu, že je třeba procvičovat všechno na druhou stranu jsem měla pocit (když jsem učila matiku ve čtyřce a v pětce), že se z toho zjevím, protože mě to dokolečka dokola vysloveně ubíjelo :)
Včera v 20:40  

Hana Dědková  -  také jedu v blocích, nemám nervy na dohadování o tom, co je za hodinu! A hlavně si myslím, že vyučování v bloku je lepší k zapamatování učiva po nějakou dobu. Nedovedu si představit, jak to dělat s jednou hodinou týdně...
Včera v 20:42  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová My prvostupňačky jsem an to zvyklé :-)
Navíc - ono té G do 4. třídy moc není...
Včera v 20:42  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová tak je mi to jasné .. já se jen tenkrát přesvědčila, že nejsem schopná matiku v těch malých třídách trvale učit
Včera v 20:46  

Hana Dědková  -  no a to je možná ten problém...moc toho není, tak se tomu nedává víc času... já bych více spojila geometrii a výpočty, ale možná jsem moc náročná...
Včera v 20:47  

Pavlína Hublová  -  +Hana Dědková Myslím, že ne. Ale když ono se všechno dřív učilo odděleně - i v učebnicích je G oddělena. To je pak těžké... Nemyslím si, že by se učitelky bránily nějakému propojování, ale když to pravítko někteří nosí jen ve čtvrtek...
Včera v 20:50  -  Upravit  

Hana Dědková  -  +Pavlína Hublová jj, to chápu. ale je to škoda...
Včera v 20:58  

Hana Pilařová  -  ... tak ale pečlivost přece není jen v geometrii .. taková úprava sešitu je i v jiných předmětech .. nemůžu si pomoct, ale geometrie na 1. st. nemůže být jen o tom, že narýsují úsečku dané délky, ale také o tom, jak ta narýsovaná úsečka vypadá .. proč šesťákům vysvětluju, že tužka jednička není na rýsování a že i tu trojku je třeba mít ořezanou?
Včera v 21:01



Školství je feminizované a ženy nemají zrovna dobré dovednosti v oblasti prostorového vnímání. Jak se z toho, drahé kolegyně, můžeme vylhat? Co nám doporučí kolegové, kteří v tom nevidí problém a vždy napočítají správný počet kostek chybějících do celé krychle? 13 komentářů

Hana Pilařová  -  Myslím, že se nepotýkám s vlastní špatnou prostorovou představivostí :) .. náš matikář na gymplu o sobě ale věděl, že ji nemá a předem nám to hlásil, že ty řezy po nás prostě nezkontroluje :)
Včera v 20:07  

Jana Zárubová  -  myslím, že prostorovou představivost mám docela dobrou, jinak by asi moje aprobace nebyla Matematika - deskriptivní geometri :))
Včera v 20:09  

Pavlína Hublová  -  Možná to je problém 1. stupně :-) Matikářky by asi měly být na tom dobře, že?!
Tak jinak - co poradíte kolegyním, které se takových cvičení bojí? Byla by nějaká cvičení, která zvládnou i ty s handicapem, aniž by se ztrapnily před třídou?
Včera v 20:14  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Vždyť toho zase tolik není a dá se to celkem dobře nacvičit :)
Včera v 20:20  

Pavlína Hublová  -  A co když to je třeba tím, že nemají dostatek námětů? Nevím, jak vaše, ale naše učebnice byly některé ke G dost macešské...
Včera v 20:23  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  ... když je málo námětů, přijde John Clever :)
Včera v 20:29    +3  

Jana Zárubová  -  rýsování se dá třeba krásně procvičovat na všelijakých pravidelných vzorech
Včera v 20:38  

Jitka Rambousková  -  Tohle jsem dělala pro portál http://dum.rvp.cz/materialy/rysovani.html
Včera v 20:42  

Hana Pilařová  -  .. a není nic snazšího než si vzít tu sadu žlutých a modrých krychliček a modelovat si
Včera v 20:45  

Pavlína Hublová  -  Trénovala jsem se svými páťáky hru DIGIT - stolnihradigit | pepousuvweb Já sice neměla šanci, ale najednou dostala G úplně jiný nádech. Možná tudy by cesta vedla?
Máte nějaký podobný tip?
Včera v 20:47  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  a taky je tu geoboard
Včera v 20:53  

Pavlína Hublová  -  Neměli jsme k dispozici :-(
Zato jsem často s dětmi trhala prospekty od LEGO. Jsou čtvercové a barevné, takže je báječné je pak skládat :-)
Včera v 20:54  -  Upravit  

Hana Pilařová  -  zapojit žáky 2. st. či šikovného školníka
Včera v 20:56



Využíváte v G také nějaké krátké rozcvičky, hříčky nevyžadující pomůcky (nebo minimální) a časově nenáročné? Podělte se o ně. 4 komentáře

Hana Pilařová  -  krátký diktát postupného rýsování, který vede k určitému cíli
Včera v 20:08  

Pavlína Hublová  -  Na kurzech nás vedli k tomu, aby byly rozcvičky především o popisování jevů.
Během září jsme s dětmi narýsovali 4 - 6 "obrázků" se stejnými názvy přímek a bodů. Úkolem bylo začít popisovat jeden obrázek, ostatní se snažili poznat, který obrázek žák popisuje.
Včera v 20:09  -  Upravit  

Hana Dědková  -  v šestce jsme rýsovali podle diktátu taky, ale letos jsem to nějak zanedbala a z hrůzou zjistila, že neumí napsat základní symboly...:( kde na to všechno opakování mám brát čas???
Včera v 20:37  

Pavlína Hublová  -  Geometrický diktát si také pamatuji - ale později jsem přešla k rýsování podle návodu. Napsala jsem na tabuli a měli určitý čas na to narýsovat podle popisu. Diktát nutil všechny děti jet stejným tempem - někdo neměl na stole kružítko a už nestíhal.
To není jako u češtiny - tak vynech slovo a piš, co slyšíš. :-(
Včera v 20:40



Rýsování - baví vás? A vaše žáky? Co udělat pro to, aby byly hodiny zajímavější a žáci přesto rýsovali kvalitně? 15 komentářů

Hana Pilařová  -  mě ano .. moje žáky méně .. sedmáky nemohu dotlačit k pečlivosti a devítku, kterou jsem chytla letos už prostě nezlomím od návyků, které mají
Včera v 20:09  

Pavlína Hublová  -  Co na ně zkoušíš, aby se někam pohnuli?
Včera v 20:12  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Taky bychom mohli vést diskusi, zda rýsovat barevně.
Osobně nejsme zcela pečlivá na rýsování, ale baví. Myslím, že baví i řadu žáků. Dost často čekají na téma z G jako na vysvobození a jsou velmi zklamaní, že G je zase jenom počítání.
Včera v 20:13  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Rýsovat barevně? Myslíš, že by to zvýšilo zájem žáků o G?
Včera v 20:15  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Nevím, ale narazila jsem už na to.
Je fakt, že jsou líní dělat barevně náčtrky, tak by asi ani barevně nerýsovali. Ale v GG na druhou stranu rádi vše obarví.
Včera v 20:22  

Pavlína Hublová  -  Potíž vidím v kvalitě pastelek - nedá se s nimi rýsovat aniž by děti neprodřely 3 - 4 stránky... Nebo máš nějaký fígl?
Včera v 20:29  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  barevné mikrotužky?
Včera v 20:29  

Pavlína Hublová  -  Existují?
Včera v 20:31  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  To bylo jen tak nadhozeno. Osobně moc barvy v rysu nemusím. Používáme tenký černý fix, tak možná přidáme další barvy.
Včera v 20:33  

Hana Dědková  -  já jsem pro barvy, je to to jediné, co mi pomáhá se v některé matlanině vyznat. jinak mě rýsování baví a snažím se, aby bavilo i moje žáky, ale moc je to nebaví :( mnohem raději obyčejně počítají. Ale do náčrtku je nutím si barevně poznačit, co znají!
Včera v 20:51  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová ano existují
Včera v 21:00  

Hana Dědková  -  +Jana Zárubová opravdu?? odkaz! prosím!!! znam jen verzatilky
Včera v 21:02 (upraveno)  

Jana Zárubová  -  třeba http://www.skolnipotreby-brno.cz/skolni-potreby/naplne-tuhy/naplne-do-mikrotuzky-barevne-0-5-staedtler.html
Včera v 21:06  

Hana Dědková  -  jéééééééééé, +Jana Zárubová díky :))) jen ta cena je trochu o dost vyšší :) ale moc díky!
Včera v 21:08  

Jana Zárubová  -  oni asi budou i jiné...tohle bylo první co mi vylezlo v googlu :-))
Včera v 21:13



Geometrie a moderní technologie - jak to jde dohromady? IT? Tablety? Mobily? Počítače? 9 komentářů

Bohuslav Hora  -  Zdravím. A vůbec nevím, jak se k tomu můžu jako češtinář přivlnit. A geometrii jsem měl moc rád, bavilo mě to. :D
Včera v 20:04  

Pavlína Hublová  -  +Bohuslav Hora Co tě na ní bavilo? Proč to holky nebaví?
Včera v 20:07  -  Upravit  

Bohuslav Hora  -  Připadalo mi to logické, tedy když se přesně měřilo, trpělivě čekalo, pak to vyšlo, nesmělo se nic uchvátat, prostě jsem tomu rozuměl a vylepšoval jsem na tom pravidelně svou trojku z matematiky. :D
Včera v 20:09  

Jana Zárubová  -  Na geometrii používám Geogebru někdy taky SketchUp.
Včera v 20:12    +1  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Co ti přináší do hodin zajímavého? Co na nich procvičuješ?
Včera v 20:12  -  Upravit  

Jana Zárubová  -  třeba: I ti největší patlalové mají nádherný obrázek, takže to není o rýsování, ale o tom, aby vymysleli správné postup
Včera v 20:17  

Jitka Rambousková  -  Taky GG.
Ideální na množiny bodů, ideální pro "čuňata" na libovolné rýsování, ideální na funkce, ideální na diskuse ...

Mimochodem děláte diskuse?
Včera v 20:17  

Jana Zárubová  -  Diskuse děláme
GG - taky pěkné animace a procházení krok za krokem...
Včera v 20:20  

Hana Dědková  -  jj GG taky, ale teprve se s ní učím smysluplně jí začlenit. Ale už loni jsme všichni krásně rýsovali.
Včera v 20:49  











Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-25. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-25). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

3 komentářů:

  1. Milí Pepoušové,
    nechystáte se náhodou někdo 11.4. do Pardubic na Konferenci ICT ve škole 2012? Třeba bych konečně některého svého "inspirátora" poznala osobně...
    Věra

    OdpovědětVymazat
  2. To je hezké pozvání :) Škoda, že jsou to Pardubice. To je ve všední den hodně velký problém.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem vyslána školou...
    Věra

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína