30. 10. 2012

9. PEPOUŠovo vlnobití III.: Pomůcky do výuky - vyrábět nebo kupovat?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.

Téma: Pomůcky do výuky - vyrábět nebo kupovat?
Následuje textový přepis diskuze...



Kterou pomůcku jste naposledy použili ve výuce? Měli ji k dispozici všichni žáci nebo jen vy jako demonstrativní? 12 komentářů

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Kolečka. Nebylo to sice při výuce, ale při kurzu, ale myslím, že to platí. Samozřejmě byla kolečka pro všechny účastníky, protože zrovna tato pomůcka snad nemůže být ani jinak využívána.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Já měla různé kusy počítačů, včetně historických elektronek a kolovaly. A pak si sami rýsovali tangram, střihali a teď skládají.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
A klasické rýsování na tabuli - to jsou taky pomůcky. ?

Daya Murová5. 11. 2012
Obrázky z kalendáře a post-ity. Lepili na ně svoje pocity a dojmy.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Skládání Tangramu je báječné. Co bylo pro tebe důležitější - samotná výroba (přesné měření) nebo výsledek??

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Řekla bych, že spíš výsledek, že něco narýsovaného použijí a když špatně rýsovali, tak se jim špatně skládá.
Ale on ani rýsovat není třeba - jde ho vytvořit i jenom přehýbáním papíru.
Taky pro mne bylo důležité, že je to těšilo a teď skládají.?

Hana Pilařová5. 11. 2012
pidibook :)?

Jana Zárubová5. 11. 2012
+Hana Pilařová  jak se pidibook liší od minibooku, kolikrát je menší ? :DD?

Hana Pilařová5. 11. 2012+1
neliší :) jen jsem si zavedla svůj název :)))?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Jen pro upřesnění dodám info o minibooku, resp. o pidibooku: http://wiki.rvp.cz/Knihovna/V%C3%9DROBKY_S_D%C4%9ATMI/Nelepen%C3%BD_not%C3%BDsek?

Jana Kneřová5. 11. 2012+1
NELEPENÝ NOTÝSEK JSEM PRÁVĚ VYUŽILA NA ZÁZNAM PŘÍBUZNÝCH SLOV K VYJMENOVANÝM PO B. :-)?

Petra Pšeničková5. 11. 2012  -  Reply
+Pavlína Hublová Díky.?



Jaká pomůcka by se vám hodila do výuky, ale nemáte ji? Proč ji nemáte? 19 komentářů

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Postrádala jsem modely do geometrie. Vím, že je fajn rozstříhat krabičku, ale drátěné modely jsou drátěné modely. Nebylo jich dost, takže jsme pracovali ve skupinkách.
Nemáme ji, protože peníze, jiné priority.

Jo a to si netroufám zmínit vybavenost tělocvičny :(?

Daya Murová5. 11. 2012
Tělocvična je velký problém i u nás :-( Ale jinak si myslím, že máme pomůcek docela hodně.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Daya Murová Jak u vás takový proces doplňování pomůcek funguje??

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Nějaké modely do geometrie máme, ale je to docela zoufalá kapitola. Modely jsou strašně drahé. ?

Daya Murová5. 11. 2012
Hlavně je toho spousta z doba dávno minulých, třeba ty modely. Jinak si vždycky můžeme jednou za rok napsat, co by se nám hodilo, domluvit se na prvním, na druhém stupni a pokud to nestojí majlant, tak se to koupí. Hlavně na první stupeň je toho spousta - různá DIPA a takové ty písmenkové nesmysly, skládačky atd. A taky výukových plakátů a map je dostatek. Navíc jsme malá škola a máme málo dětí.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Já jsem několik let usilovala o látková písmena a takový "koberec", na které se přilepila suchým zipem. Bohužel to nikdy neprošlo. Proč? Je to dražší než nějaký pracovní sešit,který lze rozkopírovat.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012+1
Výukové plakáty - to je kapitola sama pro sebe. Jejich význam občas nechápu. Je to tak zoufalý mišmaš! Ano, pověsím ho do třídy, aby měli nějaké věci před očima. Ale nevím, zda je to adekvátní ceně.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Daya Murová Máš pocit, že pomůcky pro druhý stupeň jsou až v druhém plánu nákupu školy?
Já mám zase zkušenosti, že paní učitelky z druhého stupně moc s žádnými návrhy nechodily...?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Já si myslím,že ty výukové plakáty ani moc význam nemají. Zastávám názor, že se v nich dokáže zorientovat jen schopnější žák. Je tam mnoho informací najednou, pro leckteré žáky je to spíše zavádějící a nepřehledné. Preferuju tabulky,ale jednoduché,nepřekombinované a pro každého žáka zvlášť.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Souhlasím. Je to jen výzdoba.
Nebo jste někdy použili nějaký takový plakát i při výuce??

Jitka Rambousková5. 11. 2012+1
Právě, že jsem ho asi nepoužila. A to ještě matika je často "vidět", třeba právě geometrie. Ale na jedné mapě vypsaná gramatika a malými písmenky .... Nač? Z lavice to nikdo nepřečte.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
My jsem si je vyráběli. Tam ale byla důležitější ta tvorba, ikdyž některé občas věším :)?

Hana Pilařová5. 11. 2012
geomodely drátěné máme základní velkou sadu, pak velké krabice se sadami asi sádrových žákovských modelů, pak trubičkové stavebnice, ze kterých jde postavit téměř vše?

Daya Murová5. 11. 2012
Výukové plakáty nějak moc nevyužívám. Ale mapy jsou pro mě dost důležité. +Pavlína Hublová Nemyslela jsem to nějak zle, že je toho víc pro první stupeň, ono se asi toho na první stupeň prostě víc dělá. Občas si něco půjčím :-) Nemáme učebnu chemie, takže zas to úplně růžové není,ale přesto si myslím, že na tak malou školu to je docela dobré.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
+Jana Zárubová  Když si je vytvoří - to je něco úplně jiného. Myslela jsem ty drahé kupované.?

Daya Murová5. 11. 2012
Já jsem vyráběla osobně velký plakát na ml. kat. sloves, ten používáme. Nebo přehledy vzorů.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Petra Pšeničková - a tabulky, které má každý potřebný žák před sebou.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012 (upraveno)  -  Reply
+Daya Murová
Není to tak trochu myšmapa, když si vyrobíme výukový plakát sami?
A pokud ano, nebylo by tedy opravdu lepší, kdyby si tyto plakáty vyráběli žáci (jak jste už tady zmiňovaly)? I za cenu, že nebudou tak krásné??

Daya Murová5. 11. 2012
Vyrábějí si i sami, třeba takové ty vzory idea a muzeum, ale co máme, používám.?



Jak doplňujete pomůcky do kabinetů? Pravidelně podle určitého harmonogramu nebo nahodile, jak se co zajímavého objeví? 12 komentářů

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Jako školní speciální pedagog jsem klasický kabinet neměla a pomůcky jsem doplňovala žádostí vedení o zakoupení pomůcky s odůvodněním. Peníze vyčleněné na toto nebyly. Nebo když přišel nějaký příspěvek od státu na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Získat pomůcku nebylo jednoduché. Některé jsem financovala ze svého nebo v případě papírové podoby kopírovala od kolegyně z jiné školy.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Pomůcky jsi vyhledávala? Nebo jak jsi přišla na tu kterou pomůcku, že by se hodila?
Výběr byl tedy spíš nahodilý, ano??

Jitka Rambousková5. 11. 2012+1
Asi hlavně podle peněz. Ale nějaký základ je a matika se tak moc nemění, takže fungují i ty historické, co přežily předchozí generace.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Já obvykle měla dobrý přehled o pomůckách na trhu a také o těch, které bych ráda pořídila. Byla to vždy jen otázka toho, kterou vybrat jako aktuální, o kterou požádat později. Chodila jsem na různé semináře a tam byl i prodej pomůcek - takže přehled byl.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Takže je třeba jen vědět, kde jsou a případně je oprášit :)
Ovšem některé "stoleté pomůcky z Komenia" nic nepřekoná. Třeba plastové kostky.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Pavlína Hublová
Z Komenia jsou také karty do českého jazyka. Výborné. Je to krabice s kartami a lze je rozdělit na slovní druhy. Dá se s nimi skvěle pracovat a hrát kufr.?

Daya Murová5. 11. 2012
+Petra Pšeničková Asi vím, co myslíš, máme to taky, využívám to i na druhém stupni :-)?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Daya Murová Super. Je tam poměrně velký výběr slov od lehčích po dost složitá.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Petra Pšeničková Ano, na ty jsem zapomněla. Tady by se asi těžko vyrábělo. Ten plast je přeci jen lepší, než laminovaný papír. A tu zásobárnu slov by asi nebylo nic snadného vyrobit...?

Daya Murová5. 11. 2012
Jj, hlavně je to dost obtížně zlikvidovatelné :)?

Jana Kneřová5. 11. 2012
Myslím, že jde o stejný druh pomůcky, jako je na matematiku sada početních příkladů na +,-,...., že??

Jana Kneřová5. 11. 2012 (upraveno)  -  Reply
Harmonogram nákupu nemáme, stále se objevují nabídky. Nechávám kolegyně posoudit, zda se jim nabídky zamlouvá. Snažím se respektovat jejich názor a odůvodnění, proč by bylo dobré pomůcku pořídit.?



Jakou poslední pomůcku jste doplnili do své výbavy? Jedná se o zakoupenou nebo vyrobenou? Proč? 7 komentářů

Daya Murová5. 11. 2012+1
Koupila jsem si hru Rory´s Story Cubes: http://www.fantasyobchod.cz/rorys-story-cubes-p-6868.html
Chci ji požít ve slohu.?

Daya Murová5. 11. 2012
Jetště mám jednu věc, obaly na sběratelské kartičky. Protože ne vše chci/mohu laminovat. Takové: http://www.fantasyobchod.cz/hry-krabicky-a-obaly-na-karty-c-8_283.html
Mám jedny, co mají na rubu draka, děcka jsou z toho u vytržení. Je to docela levné a obsah se dá měnit.?

Hana Pilařová5. 11. 2012
my pořitovali písmenkové hry - Amos, Kris kros, Mistr slova .. a Pohádky pro maminku?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012
+Daya Murová A na co  máš ty obaly??

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Daya Murová To jsou vychytávky ty obaly.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Stále něco vyrábím, ale je to jaksi jednodušší varianta než u vás ve škole. Například vymýt kelímky od jogurtu,které lze do sebe vložit. Plechovku od mléka a vhodnou a bezpečnou vařečku na bubnování apod.?

Daya Murová5. 11. 2012
Jo ještě se u těch obalů, pokud jsou průhledné, dají dát dvě kartičky - třeba řešení na druhou stranu a když už to umí, nebo chcete pomocí těch kartiček zkoušet, tak se to zas vytáhne. To u zalaminovaných nejde.?



Považujete za potřebné, aby měli pomůcky v rukou žáci? Kdy ano a kdy ne? Můžete uvést příklad takové pomůcky ve vašem předmětu? 9 komentářů

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Vzhledem k tomu, že má práce spočívala spíše v individuální práci s žákem, tak jsem pomůcky využívala často. Vlastně se jednalo s mnoho pomůcek.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
modely těles, rozkládací, nerozkládací, drátové...?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jana Zárubová Modely pro všechny žáky? Nenahradí je třeba interaktivní tabule nebo jen dataprojektor??

Jitka Rambousková5. 11. 2012
souhlas s +Jana Zárubová ?

Jana Zárubová5. 11. 2012
Já myslím, že držet model v ruce je lepší než se jen koukat...
a když není dost modelů, dá se pracovat ve skupinkách, kdy s modely pracuje třeba jen jedna, a pak se vystřídají?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Jana Zárubová  V matematice je asi obzvlášť důležité, aby si to žáci "ošahali".?

Daya Murová5. 11. 2012
+Pavlína Hublová Když si představím sebe, jaké to je něco dělat s pomůckou ve skupině, třeba na školení Tvořivé školy a jaké je koukat na tabuli, tak nenahradí.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012+1
Souhlasím s vámi. Jen jsem si chtěla zahrát na "ďáblova advokáta" :)?

Jana Kneřová5. 11. 2012  -  Reply
+Pavlína Hublová :-)?



Jsou ve vašem předmětu pomůcky, které si mohou vyrobit sami žáci? Má to pro ně nějaký význam? 19 komentářů

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Individuální pomůcku jsem s žáky vytvářela často. Nejlépe i ve spolupráci nebo na přáni učitele konkrétního předmětu, který nemá ve výuce časovou dotaci na výrobu pomůcky. Význam to má veliký-žák se výrobou pomůcky zároveń učí a lépe si vše osvojí. Učivo ho pak baví, lépe mu rozumí. Někteří žáci si vyráběli celou pomůcku, u jiných byla předpřipravená částečně a část dělali žáci sami. Pak už jen zařídit, aby žák pomůcku ve výuce opravdu využíval a nezapomínal na ni.?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012+1
Nedávno jsme podle příspěvků na G+ vyráběli knížečku na jednotlivé anglické časy. V sedmém a osmém ročníku. V obou s velkým úspěchem. Sami říkali, že jim pomáhá, že si pak můžou vyhledávat třeba druh věty.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
vyrábí si spousty pomůcek a přispívají k lepšímu pochopení, látky. Např samostatné vyrobení modelu tělesa je určit lepší, než jen koukání na připravený model?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Opět ty geometrické modely - sítě všeho druhu a pak aspoň ví, z čeho se skládají a pochopí vztahy.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Ludmila Kovaříková Co už bylo předem dáno, jak má vypadat a jaký prostor byl dán invenci každého žáka??

Jana Zárubová5. 11. 2012+1
Až, když se pokusí slepit model kvádru, mnozí pochopí, že je důležité, jak jsou dlouhé strany, které se ve výsledku lepí k sobě :))?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Mnozí učitelé si stěžují, že není na takovou "výrobu" v hodinách čas. Jaký je váš argument, proč vyrábět?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012
+Pavlína Hublová Připravila jsem vzor knížečky s nadpisy časů. K nim jsme pak společně zapisovali základní informace. Samostatná invence byla minimální, Ale nezlobila bych se, kdyby si zápis psali svým způsobem. Pokud by zbývalo místo, mohli nakreslit obrázek.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
Třeba taková pomůcka na úhly je hotová jedna dvě a jak si s ní užijem :))?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Pavlína Hublová Myslím,že výroba pomůcek je také otázkou organizace hodiny učitelem. Vím, že někteří učitelé za každou cenu museli projít celou knihu či pracovní sešit-každé cvičení,pak výrobu pomůcky nestihnou-to je jasné. Na druhé straně čas někdy tlačí.K tomu na první stupni lze výrobu pomůcky často přesunout i do výtvarné výchovy nebo pracovního vyučování (sem-tam) Je to  tedy jen názor neučitele.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Dnes jsme třeba kousek z matiky dodělávali při občance (sami to navrhli). Ale je fakt, že čas tlačí a všechno se stihnout nedá.?

Hana Pilařová5. 11. 2012
když je třída plná kopyt a nejsou schopni vyrobit .. to je pak očistec :)?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jana Zárubová Jak??

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Vždycky je třeba určitý výběr. Není tohle taky jedním ze znaků kvalitního učitele - umět zvolit to nejlepší??

Jana Zárubová5. 11. 2012
měříme, odhadujeme, nastavujeme úhly podle typů?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012
K tomu významu - když občas přemýšlím nad různými styly, vybírám i takové metody výuky, aby se prostěučili kinesteticky, rukama. Proto ty kartičky, skládačky...
Ještě máme v angličtině kartičky, na které si píšeme nepravidelná slovesa. Nesnáším tu dlouhosáhlou tabulku. Ale ve vyšších ročnících už jsou kartičky nepřehledné.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
A pak je tu také vztah žáků k pomůckám, které si vyrobili. Ať je to jak chce, pořád je to jiné, když byť jen tuší,  co to dalo práce.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Ten výběr je někdy pekelný. Mám materiálu a nápadů, že bych mohla brát sčítání des. čísel ještě týden :), ale už to umí a bude mi pak čas chybět jinde. Tak jsem vypustila právě skládačky. ?

Jana Kneřová5. 11. 2012  -  Reply
Osvědčily se mi také obálky. Minimálně se naši maláčci naučili skládat papír a stříhat. To víte, než se probere násobení a dělení, to je nějakých obálek s hady a příklady na hru. :-) Teď ovšem budu muset pořídit už nějaké desky, nebo se obálky ztratí. ?



Vyrábíte pomůcky i sami? Kterou jste vyrobili naposledy? 16 komentářů

Petra Pšeničková5. 11. 2012+1
Naposledy jsem vyrobila pomůcku Montessori-plastová láhev naplněná částečně vodou, v které plavou různé korálky, knoflíky, nitky. Vhodné pro děti od 6 měsíců:) a chystám se na další, ale k tomu potřebuji vykružovák, takže pověřím dědu. Pedagogické pomůcky pro školní věk budu zase vyrábět pro nějaký článek, webinář nebo kurz.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Naposledy jsem vyráběla nějaké obrázkové kartičky. Myslím, že se to týkalo zvířat a mohlo se to použít i jako domino.?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Různé papírové skládačky, ale momentálně spíš sahám do zásob.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012+1
Já mám moc ráda laminování, i když to nebude nejspíš poslední vyrobená pomůcka. Výborně se s těmi kartami pracuje a jsou příjemné na omak. K tomu ta životnost. Asi bych měla o laminovačku napsat Ježíškovi:)?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Například??

Daya Murová5. 11. 2012
Taky nějaké skládačky, ale teď nestíhám, občas něco vylovím z nějaké krabice - domina a vícemina, různé kartičky.?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012
Občas použiju Tarsii, ale žákům se zdá ta skládačka příliš složitá.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
Skládačky používáte na procvičení učiva nebo i na samotnou výuku?

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Například - http://cojsemvyzkousela.posterous.com/jak-na-skladacky-podruhe?

Daya Murová5. 11. 2012
+Pavlína Hublová Na procvičení. Občas tam je třeba něco nového, vylučovacím způsebem na to příjdou a pak vysvětlíme.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Daya Murová Ptala jsem se, protože třeba kartičky se dají báječně použít k výuce slovíček.?

Daya Murová5. 11. 2012+1
Nebo dejepisnych pojmu.?

Jana Kneřová5. 11. 2012
+Ludmila Kovaříková Co je to tarsie??

Hana Pilařová5. 11. 2012
http://www.mmlsoft.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9&Itemid=10?

Jana Kneřová5. 11. 2012
Díky, to se mi líbí!?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012  -  Reply
+Daya Murová  http://www.mmlsoft.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=12 (Teda už nevím, kde jsem to stáhla) = Tarsia, program, tkerý vyrábí skládačky, např. používám na pravopis tvorby slov, nn x n, dd x d ...?



Můžete doporučit nějaký web, kde lze nakoupit užitečné pomůcky do vašeho předmětu? 4 komentáře

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Já mám v oblibě www.dyscentrum.org nebo také Montessori pomůcky-web nevím, ale Kamila Randáková měla levnější podobu Montessori pomůcek do ČJ.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Petra Pšeničková Montessori pomůcky jsou báječné. Především není problém je vyrobit "samovýrobou" :)?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Pavlína Hublová  Ano, ano. Našla jsem web, kde přímo výrobu pomůcky popisují. Ale je to spíše pro děti přeškolního věku.?

Jana Kneřová5. 11. 2012  -  Reply
Neměla jsem zatím štěstí na nějaké školení Montessori, takže nechápu použití některých pomůcek. Třeba tady:http://www.monte-shop.cz/monte/eshop/4-1-Jazykova-vychova/7-2-3-uroven/5/66-Gramaticke-symboly-se-stojanem. ráda si nechám vysvětlit, třeba na večerním hangoutu, pokud bude.?



Pokud si sami vyrábíte pomůcky, máte k dispozici laminovačku a laminovací folie? 13 komentářů

Daya Murová5. 11. 2012
Laminovačka je, ale fólie jen na to nej, nebo si koupit svoje.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
Máme přístupnou laminovačku a fólie také?

Ludmila Kovaříková5. 11. 2012
Myslím, že ve škole je. Ale nevím, kdo ji má. A jestli jsou vůbec folio, protože jsem také slyšela, že jsou drahé. Kartičky mám prostě už několik let na tvrdém papíře. Pokud na ně nenakreslí sprosté obrázky, používám je.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Daya Murová Kupuješ si svoje fólie, abys laminovala pomůcky, které pak používáš ve výuce se žáky? Nebo je i půjčuješ kolegům??

Jitka Rambousková5. 11. 2012
Laminovačka je, folie přiměřeně taky, ale moc nepoužívám.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
Na škole,kde jsem pracovala naposledy, laminovačka ani folie veřejně k dispozici učitelům nebyla. Byla jistá možnost nechat si něco zalaminvoat,ale spíš v menším množství a k tomu ne osobně. Na původní škole k dispozici byla laminovačka a folie a myslím,že to dost motivovalo k výrobě pomůcek.?

Jana Zárubová5. 11. 2012
My máme jednu laminovačku pro druhý stupeň a asi pět pro první?

Jitka Rambousková5. 11. 2012 (upraveno)
Ono je pro mne stejně nejjednodušší udělat si to v klidu doma, takže kdyby ji manžel nerozebral a "nevylepšil" kvůli plošným spojům, tak bych laminovala doma, stejně jako doma tisknu.?

Pavlína Hublová5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Myslím, že tě české školství brzy kanonizuje :)?

Petra Pšeničková5. 11. 2012
+Jitka Rambousková Pravdou je,že na přípravu je doma kolikrát více klidu než ve škole a jde to lépe. Také jsem dost tiskla doma. Ale zase pak ty výdaje......?

Jana Kneřová5. 11. 2012+1
Máme laminovačku i fólie,zatím jsem si nevšimla, že by se od září využila. Na druhou stranu musím říci, že na některých školách se s laminováním roztrhl pytel a laminují dětem i diplom za to, že snědly oběd.?

Daya Murová5. 11. 2012+1
+Pavlína Hublová Já jsem to vyřešila těmi obaly na kartičky, jak jsem psala jinde nebo je mám nezalaminované. Jsou celkem cvičení, tak to většinou nesežvýkají a nepoplivou. laminuju málo.?

Petra Pšeničková5. 11. 2012  -  Reply
+Jana Kneřová To já musím zase říct,že mi nepřítomnost laminovačky chyběla, byla jsem zvyklá ji využívat. Vůbec, když je technický servis od školy, je to velké plus. Vzpomínám,jak se mi dost špatně pracovalo,když se rozbila kopírka  a dlouho nebyla nová.?












Jestli chcete vědět, jak se hlasování vyvíjí, tak občas jsou výsledné grafy k prohlédnutí na stránce Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-9. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-9). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína