9. 1. 2013

16. PEPOUŠovo vlnobití III.: Soutěže ve třídě/škole - máme podporovat soutěživost žáků jako důležitou životní dovednost?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma máme zvoleno nejen na tento týden: Soutěže ve třídě/škole - máme podporovat soutěživost žáků jako důležitou životní dovednost?, ale i na dva týdny dopředu. Dobrá práce:)
Následuje přepis diskuze...



Jaké znaky má hra/aktivita, kterou považujeme za "soutěživou"? Nějaký příklad takové aktivity? 22 komentářů

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Vzniká žebříček, žáci jsou seřazeni od nejlepšího k nejhoršímu.
Příklad: Hra na Mrazíka - soutěž dvojic, kdo řekne příklad rychleji, postupuje do dalšího kola.
Většinou je vše postaveno na rychlé reakci.

Nepočítám sem dlouhodobé hry, kdy se zaznamenávají postupné výsledky. Sice se tu také dělají žebříčky, ale není to jednostranně zaměřené - tedy pokud je soutěž dobře postavena.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
A co zábava? Že je to nějaké odlehčení a odreagování? I když je v něm i nějaká výuka či opakování.?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No, jednu co nemám rád - zůstane stát ten, kdo příklad nespočítá. Bože. Já byl vždycky poslední.?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
Když se tak zamýšlím, tak asi moc nesoutěžím. Ale když tak je to na opakování a žáci se při tom odreagovávají od zápisů a výkladu.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Děti tomu říkaji Na krále a ja ji n-e-s-n-á-š-í-m a rovnou jsem řekla, že tu nikdy.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Zábava? Opravdu pro všechny? Baví se i ti, kteří opakovaně prohrávají? Jde tomu nějak zamezit?
Nabídnout tomu, kdo nechce hrát nějakou alternativu??

Ludmila Kovaříková14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Jak se hraje na krále??

Hana Zahrádková14. 1. 2013
no možná proto já nic moc nehraju..?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
+Ludmila Kovaříková vždycky úkol ve dvojici, úspěšnejší zůstane stát a dělají se postupně dvojice až zůstane stát jen jeden - král?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Problém s hrou Na krále mám taky ten, že ten, který neumí si sedne a pak kouká - přitom zrovna on by potřeboval procvičovat nejvíc.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
+Pavlína Hublová Dobře, nezavděčíš se vždycky všem, ale když už soutěžíme/hrajeme, tak se chci, aby je to bavilo. Nesmí se z proher, ani výher dělat velké divadlo a velké oslavy. ?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková A tady je zase rozdíl mezi 1. a 2. stupněm - na prvním je to skoro vždycky velká událost, je třeba pak tišit emoce a nelze pustit třídu, dokud nejsou vyřešené rozjitřené vztahy.
Velké divadlo a velké oslavy jsou ve vteřině na vrcholu, ani se někdy nestačíš otočit.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Ti větší se dost často necítí dobře při pochvalách.?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No, tak to chápu. Hned je na světě šprt. :)?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková No vidíš, s tím na 1. stupni není problém. :)?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No nevím, nejsem si tím tak jist. Mám zprávy z první linie. +Pavlína Hublová ?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Bohuslav Hora Teď trochu nerozumím...?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Vojta často přijde s tím, že to vymyslí, pančitelka pochválí a on se ve třetí třídě necítí dobře, tak příště chvíli počká, až to někdo poví první.?

Berka Malíčková14. 1. 2013
a následně se pančitelka stěžuje, že je na svou inteligenci málo aktivní, taky znám?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No právě. :) A pak se doma vyjeví, že to věděl, ale nechtěl říkat, že už takhle má problémy, když tam pracuje tatínek. :D?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Ani se mu nedivím, Nakonec je rozumný kluk a řeší to v klidu.?



Liší se nějak soutěživost žáků vzhledem k věku, temperamentu nebo pohlaví? Můžeme s tím jako učitelé nějak pracovat? 15 komentářů

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Mladší jsou soutěživější, berou o vážněji. Alespoň si to myslím.
U chlapců je třeba korigovat jejich projevy - někdy nejsou schopni ovládnout své emoce a mohlo by dojít k bitce.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Asi je to i hodně o složení třídy, počtu žáků a není hra jako hra. U Binga se moc nepoperou ani kluci.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Ale mluvíš o jak starých dětech?
Maláčci prostě neumí prohrávat, takže je vše bráno hodně vážně.
Myslím, že od takových 10 let je to už bráno s nadhledem (možná to ale jen hrajou).?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Mluvím o druhém stupni.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková A v tom bude asi ten rozdíl. I když i Binga si taky nevybavuju, že by byly nějaké střety :)

Nicméně jsem u prvňáčků omezila soutěžní hry na minimum. Každý přišel do školy jako individuum a bylo třeba je nejprve naučit spolupráci, soutěžit uměli až moc. Bylo třeba vytvořit kolektiv a to soutěžemi mezi žáky nelze.
Samozřejmě, pokud jsme přešli k soutěži mezi třídami, to byla jiná. Jenže stačilo, že to někdo trochu zkazil a ostatní byli jako sršni. Proto jsme v 1. třídě v podstatě nesoutěžili.?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
no já se setkávám i s tím, že soutěžit nechtějí. prostě hru bojkotují. S bingem v šestce jsem uspěla sice v obou třídách, ale jen část jej chce hrát, ostatní nechytlo.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková Ptala ses jich proč??

Hana Zahrádková14. 1. 2013
prostě říkali, že je to nebaví, že musí přemýšlet... nehrála jsem bingo tak, že bych řekla, to ,co mají napsáno, ale oni tam měli třeba náčrtek rovnoběžek a já říkala přímky stejně od sebe vzdálené, takže to je moc nebavilo :( Ale hrát tak, že řeknu přesně, co tam je mi přišlo jako ve školce. Chtěla jsem vyšší level, ale asi brzo na moje šes´táky.?

Mirka Smolíková14. 1. 2013
Potom jsou tu taky puberťáci. Pokud ti mají soutěžit (dejme tomu, že už soutěžili i v předchozích ročnících), určitě je potřeba pro ně vymyslet něco speciálního, prostě "cool", jinak se z toho stane přehlídka nejvtipnějších reakcí, alespoň podle mé vlastní zkušenosti z lavice.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Mirka Smolíková To jsi uhodila hřebíček na hlavičku - když je toho moc nebo jsou už "přehraní", nebudou fungovat i kdyby měli jako cenou zlatou cihlu!
Takže je třeba sledovat i další dění v této třídě...?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Zažila jsem puberťáky řešící slovní úlohy na rovnice, jak divoké - stačilo, když se na inter. tabuli jejich skupině posouvala figurka nebo lezla na pyramidu :D
Pak se mne ptala kolegyně, co se to dělo, protože nosili výsledky a běhali ji nad hlavou.?

Mirka Smolíková14. 1. 2013
+Pavlína Hublová Nojo, jenže jak já ohlídám, jestli třeba ten den už 2x nesoutěžili? Dejme tomu něco na rozmluvení na cizím jazyku, pak něco rychlostního při zeměpisu na mapě, a pak přijdu odpoledne já s opakovací v dějepisu :) tohle je sice trochu nadnesené, ale pokud se bude dělat hodně her a soutěží pro zpestření, a já mám zato, že jich stále přibývá a učitelé je dělají častěji, tak... Co s tím? Za pár let rozvrh ve studovně, do kterého se budou dělat křížky, kdo ve třídě soutěžil? :)?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
To nehrozí :)?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Mirka Smolíková  :)
Myslím, že se to spíš týká dlouhodobějšího horizontu :)
Třeba pokud měli loni paní učitelku na matiku, která nesoutěžila, bude to jistě účinná a zajímavá metoda. A opačně.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Mirka Smolíková A nebo kdyby zrovna třída soutěžila v nějaké mezinárodní soutěži, asi by bylo vhodné rozmyslet si další soutěžní aktivity, dokud nedokončí tu předchozí...?



Je úspěch v zaměstnání postaven víc na soutěživosti nebo dovednosti spolupráce? Jak se váš názor promítá do dění ve vašich hodinách? 12 komentářů

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Chtěla bych věřit, že je to o spolupráci, ale nejprve je podle mne nutné "vysoutěžit" pozici, pak teprve lze spolupracovat. Takže je dovednost soutěžit - a tedy i prohrávat dost důležitá.
Otázka je, jestli těch soutěživých situací nemají žáci v životě dost, jestli jim máme ještě nakládat ve škole...?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Mám dojem, že když se v práci soutěží, není to pravé ořechové, spíš si myslím, že je to založeno na spolupráci, aspoň si na to vzpomínám z mých dlouhodobých brigád, když pacienti v lázních ještě neobjedvají, pomůže mi kolegyně servírka, když nestíhá ona, pomáhám já. Podobně jsem to zažil na poště, nebo na mandlu, nebo jako vychovatel v lázních. Ze soutěže vždy vyrostl jen konflikt.?

Jana Zárubová14. 1. 2013
Myslím, že pokud je spolupráce ten normální a stálý stav, tak si lze občas i zasoutěžit...třeba i v práci, třeba i se třídou...a pak se zase vrátit ke spolupráci, tedy ke stavu obvyklému...?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Myslíte, že úspěch v práci, postup na kariérním žebříčku je závislý na dovednosti spolupráce a ne na dovednosti "vyčouhnout z řady" a být jiný, než ostatní??

Bohuslav Hora14. 1. 2013
:D Pěkná otázka +Pavlína Hublová . Jak kdy. A taky záleží na výše postavených, jestli si chtějí komplikovat život. A taky co výš vyhovuje.?

Mirka Smolíková14. 1. 2013
Myslím, že v práci i životě je potřeba obojí. Bez spolupráce to nejde, ale zase ne s každým jde spolupracovat, moc soutěživosti škodí, ale zase trocha není na škodu. V podstatě, když učitel slyší od žáka, že mu nevyhovuje jiný učitel, tak se snaží neopakovat chyby kolegy, být lepší než on. Můžete v tom vidět reflexi a snahu "být lepším", ale i soutěž. Ruku na srdce, kdo z nás se s někým neporovnává? Zdravá soutěživost je určitě prospěšná, ale nesmí převládnout, to by měl "ošéfovat" učitel, stejně tak by zase měl podporovat spolupráci.  ?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Mirka Smolíková
V podstatě, když učitel slyší od žáka, že mu nevyhovuje jiný učitel, tak se snaží neopakovat chyby kolegy, být lepší než on.
To se mi moc líbí. A je to tak :)?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
jj, od každého trochu část soutěživost, část spolupráce. Jo zase jsem v ideálním světě...?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Soutěžit se dá, třeba v kvalitě odevzdané práce, na to slyším i já, nebo v dodržení termínu a tak. :)?

Jana Zárubová14. 1. 2013
Ideální, nevím, ale každopádně si myslím, že úplná izolace od soutěží není dobrá a jen soutěžení také ne. Každý se v životě setká s nějakou prohrou a je třeba být na to připravený a nehroutit se z toho, takže bychom to měli učit i děti.
prohrál jsi v matematické soutěži, nevadí, byl jsi nejlepší v pěvecké..nebo tak něco..?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
+Jana Zárubová souhlas?

Mirka Smolíková14. 1. 2013
+Bohuslav Hora Soutěž v kvalitě mi nepřipadá příliš smysluplná s ohledem na to, že kvalita práce žáků se hodnotí neustále, a sice známkami, nebo jak to myslíte? A dodržení termínu, pokud jde o soutěž, byste hodnotil jak? Kdo odevzdá včas, ještě nemusí mít práci dobře, a pokud je to tedy kvalita + čas = pro mě klasická klasifikace. Jak jste to myslel?



Soutěž mezi třídami v jednom ročníku - soutěží i učitelé nebo se jedná o spolupráci? Jak zajistit, aby soutěživost nepřerostla v nevraživost mezi třídami? 8 komentářů

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Pokud soutěží učitelé (a mám i osobní zkušenost, kdy bylo vítězství paralelní třídy vyzdvihováno třídní učitelkou jako že "tyhle bačkory porazíme jedna báseň"), pak je něco v nepořádku. Vztahy nebo osobnost jednoho/obou třídních.
Rivalita v paralelní třídě je hnusná a jsem zásadně proti!?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Asi hodně záleží i o jaké hře to je. Ve sportu je určitě větší rivalita, ale v nějaké dějepisné či matematické soutěži bych to tak vyhraněně neviděla.
Konkrétně u nás se v šesce děti ve třídách promíchají, takže se v ročníku vlastně všichni znají a jsou spolužáky. Ta rivalita je pak dost oslabena.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Promíchání fungovalo vždycky nejlépe. Ale pak je nezbytné, aby učitelé spolupracovali. To je přesně ono, co bych podporovala.?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
hm, někdy se promíchání ale nepovede a je to ještě horší...?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková Jak nepovede??

Hana Zahrádková14. 1. 2013
no přeskupí děti ve třídě a oni se spiknou proti těm ostatním?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková To jsem trénovala se svými prvňáky celý rok - ať už jsi ve skupině s kýmkoli, vždycky s ním musíš vycházet. A tak jsem striktně celý rok nechávala na náhodě, jak budou skupinky vytvořené.
Výsledek byl i ten, že nikdo nevěděl, kdy bude kdys kým, takže nějaké odstrkování a posmívání bylo co nejvíce eliminováno.

K rozdělování jsem používala losovátka: zaznambeznadpisu | pepousuvweb?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
losovátka jsem taky používala?




Tabulky s výsledky soutěží motivují žáky na prvních místech, deptají žáky na místech posledních. Nějaké řešení této patové situace? 16 komentářů

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Ale soutěž musí mít vítěze. A naučit se prohrávat je taky důležité.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Na Matematico visí žebříček výsledků normálně ve třídě a každý si zapisuje výsledek, pokud se vylepší.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
A co třeba neuvádět tabulky až do konce? Ve třídě je 25 dětí, uvedu tedy jen prvních 10 míst, všichni ostatní dostanou jeden bod, ale pořadí jim není určeno. Šlo by??

Bohuslav Hora14. 1. 2013 (upraveno)
Vítězství je opojné, prohra trýznivá.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Myslím, že Matematiko není typickou soutěží, jak ji chápu já. Vadí mi na soutěžích, že jsou na rychlost.
Takže ano, dělá se tu žebříček, ale někdy může vyhrát i žák, který není zrovna největší matematický genius :)

Informace pro ty, kteří matematico neznají: http://yetty.github.com/Matematico/?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Vidíš a my v ní soutěžíme. A proč by nemohl vyhrát někdo, kdo není génius? Právě pro něj to bude třeba povzbuzením. A pak je to to nejlepší :)?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Jitka Rambousková Asi jsem odpověděla špatně - také si myslím, že Matematico je dobrá hra a nepovažuji ji za "škodlivou" z hlediska soutěživosti - právě proto, že může vyhrát i nematematik.?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
neumím rychle tvořit žebříček, takže my moc nesoutěžíme.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková Kolegyně měla už připravenou tabulku, takže jakmile žák odevzdal, hned se napsal do tabulky. Rychlé - a vůbec se tam nereflektovalo to, zda je práce také správně :(?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
no právě, líbila by se mi samokontrola a samostatný zápis bodů do tabulky. Ale mám žáky, co nebudou podvádět??

Mirka Smolíková14. 1. 2013
Sice je důležité i prohrávat, jenže co když někdo prohraje potřetí? Nebude to pro něj demotivující? Spíš to chce, když už, dávat různé druhy soutěží, zaměřené na různé věci (rychlost, paměť, představivost, tvořivost, atd.), aby byla šance, že příště vyhraje někdo jiný a že soutěž sedne zase jiné skupině žáků.?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No právě, já vždycky v tý matice potřeboval čas na představu o tom, jak to vlastně je, dal jsem to dohromady, ale pomaleji, než ostatní, ale zase to bylo precizní a úpravné. Tak co je pak víc? :D?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
+Hana Zahrádková Je to soutěž, není to na známky. Mohli by si to žáci ohlídat mezi sebou sami a pokud podvádí, tak jim to stejně k ničemu není. Maximálně pozici šprta :)?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
+Mirka Smolíková to střídání typů je dobré! hodně dobré!?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková A pak už je to spíš o soutěžení sám se sebou, že? To by bylo ale báječné, kdyby tohle fungovalo.?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
+Pavlína Hublová jo bylo!?



Kdy jste použili prvky soutěže ve výuce jako motivaci pro zvýšení zájmu žáků? Jak jste postupovali? Pomohlo to? 
Praktická ukázka/popis více než vhodný. 9 komentářů

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Nepoužívám žádnou soutěž, mě to deptalo, pamatuju si na to, i když jsem možná od přírody soutěživý typ, uvědomuju si, co tím mohu způsobit. Nezáleží mi na tom, kdo první, kdo dřív, kdo vejš, ale jestli jsme to všichni zvládli a když ne, tak proč. ?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Snažila jsem se vymyslet spíš dlouhodobé hry o znalostech než nějaké ty "rychlovky". Příklad: aktivniopakovani | pepousuvweb - Opakujeme s veverkami?

Ludmila Kovaříková14. 1. 2013
Jsem na tom stejně jako +Bohuslav Hora . V angličtině používám stand up a sit down pro procvičení slovíček, co chybí za kartičku, kdo napíše nejvíc slov na téma..., ale v češtině si nevzpomínám, že bych něco v poslední době využila.?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Chápu to tak, že používáte soutěže, ale nevytváříte k tomu nějaké žebříčky a vůbec porovnávání žáků. Snažíte se vyhnout ukazování na nejhoršího žáka. Je to tak?

Co když ale žáci sami začnou na toho nejslabšího ukazovat??

Hana Pilařová14. 1. 2013
hele u nás češtinářky dělají "mravenčí rozcvičku" .. v rámci opakování děti, co splní úkol (někdy nejrychleji, někdy nejlépe) získávají mravenečky (mouchy, rybičky ..) na svůj obrázek (lepí) a na konci období (pololetí, šk. rok) vyhrává ten, který za celou dobu získal nejvíc nálepek?

Hana Zahrádková14. 1. 2013
já jsem hrála před lety aritmetické rozcvičky. Při dělitelnosti měli karty se zadáním a pokud vyřešili dobře, mohli si vzít těžší, pokud špatně mohli jen stejnou nebo horší obtížnost. Děti to bavilo, ale já jsem nebyla schopná to urychleně opravovat a motivovat je. Letos se chystám, že to vyzkouším opět a uvidím, zda to bude lepší.?

Ludmila Kovaříková14. 1. 2013
+Pavlína Hublová Někdy dokonce začnou ukazovat na toho nejlepšího (šprt). I proto se takovým situacím snažím vyhnout, protože nevím, jestli bych je dokázala uřídit.
Pokud napadají slabšího - řeknu, že každý je dobrý v něčem jiném. (To už zná moje třída jako básničku.)?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Hana Zahrádková Soutěžili tedy sami se sebou. To je skvělé!?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Ludmila Kovaříková Na 1. stupni se "šprty" takový problém není (až tak kolem té páté třídy), ale je to stejný problém.
Osvědčilo se mi být ještě konkrétnější (opět výhoda 1. stupně - znám děti ve všech předmětech) a přímo uvést úspěch toho žáka v konkrétním předmětu nebo dovednosti. "A pamatuješ, jak Vašek získal cenu za nejlepší obrázek?"?



Soutěž je jistě motivačním prvkem. Ne vždy je to však nejvhodnější strategie. Můžete nabídnout jinou, která vám v poslední době fungovala? 5 komentářů

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Myslíš něco jiného než soutěž??

Pavlína Hublová14. 1. 2013
+Bohuslav Hora Přesně tak. Nějakou jinou motivaci, která však nebude postavena na soutěži, na pořadí kdo je nejlepší apod.?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No jasně, přitáhnout je k tomu, že to všichni zvládneme, proto prodlužuju třeba splnění různých úkolů, dáme to, ale někdo potřebuje víc času, jen třeba proto, že se mu nechce do toho hned. Ne všici mají rádi metodu HNED. :D?

Hana Pilařová14. 1. 2013
myslím, že v poslední době je otázka motivace více než zásadní a osobně mám dojem, že jsou třídy, kde nefunguje vůbec nic?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
+Hana Pilařová Souhlasím, asi byly přesyceny vjemy. :D?



Zahrnujete do hodnocení vašeho předmětu také výsledky/výkony žáků v soutěžních aktivitách? Případně jak? 7 komentářů

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Tak jedině, když hrajeme AZ kvíz nebo riskuj, ale tam si procvičujeme všichni, nezahrnuju, maximálně těm, kteří se účastnili, dávám S - jako splněno.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Ne. Ve hře můžeme procvičovat, můžu pochválit za výsledek, ale vysloveně známku bych nedala. Ohodnocením právě ta pochvala, dobrý pocit, vyplavený adrenalin či endorfin či jak se to jmenuje. :)?

Bohuslav Hora14. 1. 2013
Souhlasím +Jitka Rambousková . To je ta odměna. :)?

Jana Zárubová14. 1. 2013
Také se přidávám. Není třeba dvojité odměny :)?

Pavlína Hublová14. 1. 2013
Souhlasím - jedna odměna/motivace bohatě stačí.

Ale co když motivace vítězství nestačí, žáci nezaberou? Změníte aktivitu nebo podpoříte nějakou jinou odměnou??

Bohuslav Hora14. 1. 2013
No co, tak se to nepovedlo, jdeme na něco jiného, jo? Dneska asi na to nemáte náladu, chápu to.?

Jitka Rambousková14. 1. 2013
Souhlas se Slávkem. Tohle není nutnost, jenom naše dobrá vůle a aktivita. Můžeme psát tupě do sešitu i nadále :)?











Jestli chcete vědět, jak se hlasování vyvíjí, tak občas jsou výsledné grafy k prohlédnutí na stránce Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-16. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-16). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

1 komentářů:

  1. Zaujal mě článek Soutěžit ve škole? Ano, nebo ne? ~ Základní škola JEDNA RADOST - http://www.skolajednaradost.cz/2014/07/soutezit-ve-skole-ano-nebo-ne.html

    Cituji:
    "S odstupem téměř dvou desítek let vnímám soutěž jako něco, bez čeho už bych se klidně obešla. Dokážu se totiž bavit, aniž by mě někdo zvenčí hecoval. Mám nastartovanou vnitřní motivaci k tomu, abych se stále měla chuť zlepšovat, pohání mě zvídavost i schopnost sebereflexe vlastní práce. Nemám už sklony neustále se porovnávat s jinými lidmi, protože jsem díky cenným životním zkušenostem došla k poznání, že jsme jedineční, a tudíž těžko porovnatelní."

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína