29. 9. 2013

Co mi Twitter dal a vzal

[27.9.2010] Po třech měsících intenzivního používání Twitteru se pokusím shrnout pár svých poznatků. Částečně mě k tomuto příspěvku inspiroval článek Co pro mne udělal Twitter. Autor mi hovoří z duše, je zřejmé, že jsme oba prošli velmi podobnou cestu...

Novinka! Další nadšený účastník chatů na Twitteru se podělil o své zkušenosti a já přidala aplikaci pro rychlý přehled příspěvků.

Twitter has opened me up to a world (and I do mean WORLD) of teachers who are are doing some of the same things as I am and are paving the roads to new teaching options.
Je zvláštní, že jsem potřebovala nahlédnout do světa, abych se ujistila, že nejsem až tam moc "mimo mísu". Někdy jsem si připadala, že jsem asi někde špatně zahnula ve své pedagogické pouti s cílem "dokonalého učitele". Pořád jsem tak potkávala tak málo souputníků!
Pak ale přišel Twitter a já najednou zjistila, že MÁM CO DOHÁNĚT! Byl to šok, ale osvěžující.

I found a community of people who validated what I was doing in my classroom while challenging me to try new things.

Nechtěla jsem věřit tomu, že v diskuzích probíhá permanentní sdílení a spolupráce mezi učiteli, kteří se vůbec nikdy nepotkali. Pomoc a radu tu najdete téměř na každém kroku.

Účastnila jsem se online diskuze #mathchat. Bylo úžasné, co vše lze probrat během jedné hodiny. Moderace byla naprosto brilantní. Na základě této inspirace již 4. rokem probíhá PEPOUŠovo vlnobití.

Novinka! Další nadšený účastník chatů na Twitteru vše popsal v příspěvku How Twitter chats support being a Connected Educator | The road to learning

"Klíčem k úspěchu je, že Twitter chaty jsou báječný způsob, jak se stát "Připojeným Učitelem". Chaty probíhají 60 minut, takže nezaberou příliš času a pomohou vám spojit se s lidmi, kteří sdílejí stejný zájem o vzdělávání, kteří vám dají prostor k vyjádření zkušeností či myšlenek a předají vám ještě více znalostí, tipů a triků." 

Rychlý přehled, když není moc času


Ne vždy mám čas prohlédnout všechny "tweety" (jejich počet roste s počtem lidí, které sledujete), takže velmi často jsem nahlížela do aplikace Paper.li. Každý den "vychází" nové číslo s novými informacemi a odkazy.

Novinka! Aktuálně používám aplikaci Tweetedtimes. Na rozdíl od Paper.li mě neobtěžuje zasíláním emailů a zdá se mi přehlednější (je také mnohem jednodušší). Mohu si zde zobrazit přehled tweetů z profilů, které sleduji (to procházím téměř vždy, můžete si zobrazit i vy), ale také třeba přehled tweetů jiného vybraného profilu nebo nejlepších příspěvků s určitým tagem.
Zobrazení příspěvků závisí na "score" - čím víc lidí příspěvek znovu sdílí, tím má příspěvek vyšší score. Takže se mi do "novin" dostanou jen ty nejzajímavější.

Zdroje


[1] Forrest, J. (2010). What Twitter has done for me. [online] Retrieved from: http://jnmfly.edublogs.org/2010/08/07/what-twitter-has-done-for-me/ [Accessed: 27 Sept 2010].

[2] iPlantes (2013). How Twitter chats support being a Connected Educator. [online] Retrieved from: http://iplantes.com/2013/09/27/how-twitter-chats-support-being-a-connected-educator/ [Accessed: 29 Sept 2013].

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína