10. 6. 2014

Stručně v odkazech 06/10/2014: Vizualizér v češtině a animované prezentace

Učitelské listy: Olga Janičatová: Vizualizér v hodinách českého jazyka a literatury?

"Vizualizér je praktická pomůcka pro učitele a skvělá hračka pro žáky. Nabízí velmi pestré využití v různých částech hodiny a může se stát součástí již zavedených či nově objevovaných výukových metod."

Další zajímavé citace z článku:

  • Vizualizér nám nabízí rychlý a snadný náhled do podoby splněného úkolu, kdy žáci předloží přímo pod vizualizér svoji domácí práci. Ta se v tomto okamžiku stává věcí veřejnou a ostatní žáci spolupracují na jejím vyhodnocení. Žák před třídou komentuje a vysvětluje vypracování úkolu a ostatní mohou cíleně reagovat na správnost jeho věcné stránky. Jako přidanou hodnotu v tomto případě získáváme možnost společně vyhodnotit i grafickou úroveň vypracovaného textu (přehlednost, návaznost, čitelnost apod.), která se tak stává významnou součástí celkového hodnocení.
  • S velkým ohlasem se proto setkalo využití této pomůcky v literatuře, kdy žáci dostali na základě úryvku z knihy vypracovat ve skupinách komiks na formát A4 a pak ho měli prezentovat.
     Nejenže je samotné bavilo svou práci pod vizualizér správně nastavit a s komiksem pohybovat, ale zároveň si třída užívala zvětšeného formátu komiksu na promítacím plátně. Prezentace získaly nový „šmrnc“, stejně jako jejich procedura společného vyhodnocování.
  • V závěru hodiny probíhá žákovská reflexe i sebereflexe, kterou si žáci zapíší do svých sešitů a poté opět ukáží pod vizualizérem podobu jejího zpracování, kterou ústně komentují.



Jak dělali animované prezentace | Co jsem vyzkoušela

"A využili aplikaci PowToon. Tu mám na svém seznamu zajímavých udělátek už dlouho a teď přišel její čas. Navíc má možnost přihlášení přes účet na Googlu a ještě se dá přidat dá aplikaci na GoogleDisku a využít sdílení, takže ideální věc pro projekt „Leonardo a Michelangelo“. "

Další zajímavé citace z článku:

  • Takže jsme si v sedmičce dali hodinku sběru dat k tématům o obou velikánech, aniž jsem upřesnila aplikaci. Někde pracovali jednotlivci, někde dvojice, to jsem neřešila. Pak jsme se naučili s vlastní aplikací, to nám zabralo tak 20 minut, protože umí s prezentacemi, zkusili si video i vektorovou grafiku a vlastně je nic nemohlo překvapit.
  • Celý vzhled výsledku se hodně líbil a práce zaujala a elán do práce projevovali i ti, co jinak nepřetrhnou.
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína