7. 12. 2014

Stručně v odkazech: Google Classroom - třikrát (doplněno)

Příspěvek nabízí dva pohledy na Google Classroom - obecné informace o funkcích a možnostech (Virtuální učebna Google Classroom) a praktické zkušenosti s tímto prostředím z pohledu učitele ZŠ (Google Classroom ve výuce - Základní škola Košťany).

Virtuální učebna Google Classroom

"Článek popisuje nástroj firmy Google doplňující volně dostupné prostředí Google Apps pro vzdělávání o systém plnící některé funkce řízení výuky (LMS, VLE), který je zcela přirozeně vhodný pro školy, které toto prostředí využívají."


Další zajímavé citace:
  • Hlavní devizou Google Classroom je jednoduchost a přístupnost. Oproti jiným, robustnějším nástrojům, jako je např. Moodle, je GC velmi nízkoprahová. Žádné instalace, žádné zdlouhavé nastavování. K vytvoření kurzu stačí jen několik kliknutí myši. I prostředí samotné je velmi jednoduché. Nic nebrání, aby mohl každý, kdo má zájem, používat tento podpůrný prostředek, ať už tím či oním způsobem.
    Pozitivně vidím i integraci s dalšími službami Google, odevzdané úkoly naleznu i v dedikované složce na svém Google Disku atd.
  • Nejsilnější stránka služby je současně i její slabinou. GC je opravdu velmi jednoduchá. Je tak jednoduchá, že svými omezenými funkcemi značně stěžuje použití. Kurz nelze nijak strukturovat a po chvíli se jeho stream stává nepřehledným. Chybí také jakékoli souhrny, není možné zobrazit "profil studenta"

Google Classroom ve výuce - Základní škola Košťany

"Na tomto místě bych velmi rád soustředit mé poznatky o Google Classroom. Výukový systém navázaný na Google Drive, který mne nadchl svou jednoduchostí a využitelností na podzim roku 2014."
Obsah (bude přibývat):
1.0 Zařizujeme Google Classroom
2.0 Aplikace Google Classroom
   2.1 Prezentace jako místo pro společnou tvorbu
   2.2 Tvorba vlastní prezentace na téma
   2.3 Doplňovací prezentace

„Moje“ učebna na Google Classroom | Co jsem vyzkoušela

"Učebna mi nepřinesla zase tolik nových věcí, které by mi pomohly, nebo které bych dosud neměla. A to žádný LMS systém ve výuce nepoužívám. Snad mi jen vnáší jakýsi řád do mého chaosu."
Další zajímavé citace z článku:

  • Ale když už učebnu máme, tak pro ni hledám využití. Třeba pro zadání práce do hodiny, kdy žáci dostanou řadu i adres či dokumentů, se kterými mají pracovat. A zase problém, který jsem nečekala. Pokud chci stanovit nějaké pořadí, tak si vše musím pečlivě rozmyslet předem. Později ho již nezměním a můžu jenom smazat a vložit znovu. A to nemluvím o tom, že svůj doprovodný text nijak nenaformátuji. Nemám šanci něco zdůraznit třeba tučným písmem. Docela by hodil i komentář k jednotlivým odkazům, protože názvy přímo ze stránek nemusí být vždy zcela srozumitelné. Jsou to drobnosti, ale docela otráví.
  • Ale snad se učebna bude postupně vylepšovat a dojde i na nápravu nedostatků. Ale zatím poslední novinka je možnost, aby si žáci přidali avatar. Musím se přiznat, že to mne opravdu  netrápilo.
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína