On-line aplikace ve výuce na základní škole
Sbírka nápadů a odkazů k využití online aplikací ve výuce.
aneb Co by nemělo zmizet v propadlišti internetu
"Webinář je forma semináře přes internet. Může nahradit hodinu, když není lektor osobně k dispozici nebo kurz potřebuje více lidí z různých koutů republiky či světa a bylo by náročné všechny proškolit. Webináře „boří“ zdi učeben, na druhou stranu jsou náročné na udržení pozornosti klienta. Na co si dát pozor? Základní rady shrnula Lenka Kováříková, specialistka na vzdělávání dospělých ze společnosti LMC, která tuto oblast sleduje."
"Prostřednictvím sdílených zkušeností a sociálních interakcí v různých on-line vzdělávacích komunitách se studenti mohou hodně naučit. Učí se komunikovat, zapojit se a spolupracovat mezi sebou. "
"Schopnost psát je závislá na tréninku a jediná cesta je, aby děti od prvního stupně psaly a přemýšlely co nejčastěji. Zpočátku s minimem omezujících formálních pravidel. Ať především pochopí, že psaní je vyjadřováním jejich vlastních myšlenek, které zůstanou uchovány a ony je pak mohou velmi účinně předat druhým. Braňme se tomu, aby psaní vnímaly jako cosi strašlivě složitého, odosobněného; jako minové pole plné nástrah, kde každým krokem mohu udělat chybu, za níž jsou potrestány."
"Jaké jsou tedy hlavní zásady mého přístupu k emailům? Hlavním heslem je jednoduchost."
"Jak jsem psala v minulém článku, tak free připojení pro žáky řeším zapojením wi-fi routeru přímo ve třídě na dobu výuky. Zatím je to nejjednodušší řešení, které nenaráží na žádné překážky. Snad jen na konci hodiny vadí žákům, že router vypínám a odnáším. A v hodině kombinujeme vlastní vybavení žáků a iPady, které přinesu. Takže se snažím vybírat aplikace, které mají varianty pro oba systémy, byť i mezi nimi existují drobné odlišnosti. A snažím se vyhýbat aplikacím, které vyžadují registraci, do té nechci žáky příliš nutit."
"Celá tvorba nám zabrala celou hodinu, protože jsem řešili vlastně úplně novou práci, novým stylem v novém prostředí, navíc většina natáčení několikrát opakovala. Další oříšek bylo vlastní téma. Něco vysvětlit se ukázalo jako velmi obtížné, a pro mne bylo zajímavé zjistit myšlenkové postupy žáků, zjistit to, co si vlastně z hodin odnášejí, někde jsem se i orosila. A další oříšek byl prostor. Natáčeli po dvojicích a všichni chtěli klid, takže jsem obsadili 2 učebny, chodby na dvou patrech, můj kabinet a ještě záchodky, ale to na nás nikde neříkejte."
A tak jsme vytáhli zase mobily a nainstalovali jsme CamScanner. Pro mne jasná volba. Nafotit sešit – upravit – vytvořit pdf – odeslat mail na pár kliknutí, snadně a bezbolestně.
"Nejnovější experiment od Googlu, který opět má pomoci s propagací prohlížeče Chrome, má potenciál zabavit vás na delší dobu než všechny předchozí dohromady. Nelze se divit, vždyť Lego nás už v dětství bavilo dlouhé hodiny, kdy jsme se od kostek nedokázali odtrhnout. Populární stavebnice si našla cestu na web. Jedná se rovněž o propagační materiál pro nadcházející film The Lego Movie. Dost bylo zbytečného řečnění, raději do adresního řádku zadejte www.buildwithchrome.com a začněte stavět."