V digitálním věku by se školy měly začít učit, jak nově učit - ceskapozice.lidovky.cz
"Otevřené vzdělávací zdroje (Open educational resources) během několika let nicméně výrazně změnily nejen způsob, jímž se studenti učí na zkoušky a píší své práce, ale značně ovlivňují i jejich vyučující, kteří je stále více používají."
Další zajímavé citace:
- Dobrý pedagog má být průvodcem studenta nejen v době jeho studia, ale zprostředkovaně i jeho životem.
- Rovnováha off-line a on-line metod je klíčovým předpokladem pro současné dobré vzdělávání. On-line metody se v přednáškových kurzech již v omezené míře používají, ale většinou samovolně a bez dostatečné přípravy – je třeba připravit konkrétní dlouhodobý záměr a postupně jej aplikovat, aby nenastával chaos.
- Důležitým předpokladem pro efektivnější využívání otevřených vzdělávacích zdrojů jsou kritéria pro hodnocení jejich kvality.
- Uplatňování nových metod by nemělo být nařizované shora, nýbrž vyplývat z rozsáhlé on-line i off-line diskuse celého vzdělávacího prostředí.
Zdroje:
PETIŠKA, E. (2015). V digitálním věku by se školy měly začít učit, jak nově učit - ceskapozice.lidovky.cz. [online] Available at: http://ceskapozice.lidovky.cz/v-digitalnim-veku-by-se-skoly-mely-zacit-ucit-jak-nove-ucit-pny-/tema.aspx?c=A150813_164335_pozice-tema_lube. [Accessed 20 Aug. 2015].
Michaelacaulfield. (2015) Wikimedia.org : Drawing of Teacher Leading Children in "Finger Plays" [online]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Drawing_of_Teacher_Leading_Children_in_%22Finger_Plays%22.png. [Accessed 20 Aug. 2015].
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína