Již šestým rokem se schází otevřená komunita učitelů různých stupňů vzdělávání, aby se její členové podělili o své zkušenosti, představy a domněnky z oblasti vzdělávání.
Záleží zcela na vás, zda se zapojíte pouze do některé části, nebo (v ideálním případě) s námi projdete měsíční téma Vlnobití celé, tj. zapojíte se do diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ i se zúčastníte online chatu.
Téma měsíce září: Práce třídního učitele (nejen) s novou třídou
Online diskuze proběhne v pondělí 5. 10. 2015
v čase 20:00 - 20:45.
v čase 20:00 - 20:45.
Diskutujte na Metodickém portálu RVP.CZ
- Třídní učitel a nová třída
- Školní (nebo třídní) pravidla - ano či ne? jak?
- Jak komunikujete se žáky a s rodiči?
Shrnutí z diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ
Dlouhodobá diskuze byla o pěti základních otázkách.
První byla Třídní učitel a nová třída, kde se diskutující zaměřili na rodiče a jejich pohled na třídního učitele. A to jak takové setkání může mile zpříjemnit jiná úprava lavic, káva a sušenky.
- Také máte zkušenost, že zájem rodičů klesá ve vyšších ročnících? Čím myslíte, že to je? Můžeme jako učitelé s tím něco udělat?
Dalším tématem byly adaptační kurzy – někde se pořádají, někde na to finanční možnosti rodičů nestačí.
- Zajímavým návrhem bylo, že by se AK konaly přímo ve škole - třeba celodenními akcemi, výlety apod.? Myslíte, že by tento formát splnil představu AK?
Dále nás zajímalo, jak to funguje při předávání informací mezi učiteli při přechodu mezi prvním a druhým stupněm.
- Kdy a proč má smysl se sejít s budoucím/bývalým třídním učitelem?
Nejatraktivnější odpovědi se nám dostalo k tématu školních pravidel, kdy nám Petra Boháčková ukázala video o pravidlech, které natočila její třída. Je ale třeba také reflektovat aktuální klima třídy, emoční naladění třídy:
Letos nemám třídu, ale loni jsem vyzkoušela aktivitu se ztroskotanci na ostrově. Jako ztroskotanci si museli určit pravidla, podle kterých by se měli řídit. Nevýhodou je to, že se pravidla netýkají přímo školy. Nakonec jsme nakreslili ostrov, postavičky se jmény a kolem mapy jednotlivá pravidla. Aktivita se příliš nepovedla, snad ani neměli chuť spolupracovat. [Ludmila]
Nejvíce odpovědí bylo na téma komunikace mezi učiteli a rodiči. Dozvěděli jsme se, že lze hromadně posílat nejen e-maily, ale i smsky.
- Jste k dispozici vždy, nebo jen v určených hodinách?
- Dáváte k dispozici osobní e-mail / vlastní telefonní číslo, nebo jen pracovní alternativy?
Děkujeme všem za účast a sdílení a zveme vás k hodince online chatu k tomuto tématu, kde bychom si mohli prodiskutovat další otázky:
Užitečné odkazy:
- Základní informace o PEPOUŠově vlnobití (historie, diskutovaná témata)
- Diskuzní témata PEPOUŠova vlnobití na Metodickém portálu RVP.CZ
- PEPOUŠův nápadník na Google+
- PEPOUŠovo vlnobití na Twitteru
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína