Každou chvíli vidím na síti G+ oznámení ze stránky Google in Education, že probíhají vzdělávací Hangouty (=online setkání), kde učitelé, technologičtí nadšenci nebo vědci sdílí přes živé vysílání (a následně pak v záznamu na YouTube) své znalosti a zkušenosti. Pochopitelně jsem si také chtěla něco podobného vyzkoušet. A podařilo se!
18. 12. 2012
5. 12. 2012
14. PEPOUŠovo vlnobití III.: Předvánoční snění a přání
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma tentokrát nebude třeba volit, protože se jedná o poslední letošní vlnobití, tj. předvánoční.
Následuje přepis diskuze...
Následuje přepis diskuze...
26. 11. 2012
13. PEPOUŠovo vlnobití III.: Co víme (a co bychom chtěli vědět) o metodě CLIL?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Co víme (a co bychom chtěli vědět) o metodě CLIL?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
22. 11. 2012
12. PEPOUŠovo vlnobití III.: Jaké typy domácích úkolů bychom mohli/měli zadávat?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Jaké typy domácích úkolů bychom mohli/měli zadávat?
Následuje textový přepis diskuze a nově (!) i záznam z následného Hangoutu...
Následuje textový přepis diskuze a nově (!) i záznam z následného Hangoutu...
21. 11. 2012
Zkušenosti s iPady v 1. třídě na ZŠ | iSEN
Zařazením iPadů do výuky nechci primárně učit děti práci s iPady. Mým primárním cílem je naučit děti číst, psát, počítat (jako v každé jiné škole). iPady jsou pouze jedním z nástrojů (metod), kterým docílím daného cíle. Používám běžné učebnice, tabulku a fixy, tužky, sešity a jiné pomůcky.Citace vyjadřuje smysluplné zařazení jakékoli moderní technologie do výuky. Zde se jedná o slova Tomáše Kováče v příspěvku iSEN: Zkušenosti s iPady v 1. třídě na ZŠ.
20. 11. 2012
Bez Moodle se nedá žít... | Ty brďo
Cituji z úvodu Pavla Hodála:
Nedávno jsem se společně "postiženými" učiteli debatoval na téma Moodle a jak jej využít ve škole. Během hodinové debaty na Google+ padlo dost otázek a já si při odpovídání stále více uvědomoval, jak je vlastně Moodle pro mě jako pro učitele důležitý.
Technicky zaměřených článků a manuálů "jak na to" je na internetu spousta. V poslední době jsem se bohužel setkal s více návody jak používat Moodle, než s odkazy na konkrétní kvalitní kurzy. Bohužel. Jaké jsou mé vlastní důvody a proč si myslím, že by Moodle nebo jiný LMS neměl chybět mezi prostředky, které český učitel využívá a hlavně ovládá?
Více v článku Bez Moodle se nedá žít... | Ty brďo
13. 11. 2012
11. PEPOUŠovo vlnobití III.: Vedeme ve výuce žáky ke zvídavosti a ptaní se?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Vedeme ve výuce žáky ke zvídavosti a ptaní se?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
12. 11. 2012
Tak trochu jiná motivace
Formu odznaků jako odměn a motivace je možné využívat v rámci celého vzdělávacího prostředí (např. Edmodo) nebo si vytvořit třídu v aplikaci, která se zaměřuje pouze na tento zajímavý motivační prvek.
Přináším fotoukázky ze dvou takových aplikací, do kterých jsem nahlédla (s velmi stručným textem). Proto doporučuji při prohlížení zobrazit si komentáře k jednotlivým fotografiím, mnohé napoví...
Budu vděčná za další odkazy, popř. Vaše komentáře.
11. 11. 2012
Svoboda ve skole - film
Pokud je cílem vzdělávání spokojený - svobodný člověk a aktivní občan - jak tento cíl dnes školy naplňují?Podívejte se na zajímavý film o školství, jak by také mohlo (mělo?) vypadat: Svoboda ve skole on Vimeo
Příběh rodiny - která si právě svobodu vybrala jako klíč k hledání školy pro své dítě a v rámci filmu se snaží objevit dostupné varianty vzdělávání v jejichž DNA je jednotlivec, jeho potenciál a svoboda.
5. 11. 2012
10. PEPOUŠovo vlnobití III.: Doplňovací cvičení vs. přepis textu s doplněním jevů - klady a zápory
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Doplňovací cvičení vs. přepis textu s doplněním jevů - klady a zápory
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
30. 10. 2012
9. PEPOUŠovo vlnobití III.: Pomůcky do výuky - vyrábět nebo kupovat?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Pomůcky do výuky - vyrábět nebo kupovat?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
23. 10. 2012
8. PEPOUŠovo vlnobití III.: Moodle a další LMS systémy - jak využít v základním vzdělávání?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Moodle a další LMS systémy - jak využít v základním vzdělávání?
Následuje textový přepis diskuze...
22. 10. 2012
Jana Zárubová: Ověřování základních znalostí v matematice
Sledování výsledků vzdělávání žáků při výuce matematiky je důležité nejen pro učitele, ale i pro samotné žáky. Jaké možnosti nám nabízejí moderní technologie? Podívejme se na některá online řešení. Žáci sami mohou ověřovat své výsledky pomocí různých jednoduchých her nebo i propracovanějších testů orientovaných na jednu oblast. Takové testy ve větším rozsahu nabízí například web XP Math nebo z českých třeba stránky ZŠ Dobřichovice, ZŠ Nýřany a další.
Kde mohou výsledky jednotlivých žáků sledovat i učitelé a využít je tak pro další práci se žákem?
21. 10. 2012
7. PEPOUŠovo vlnobití III.: Mluvený projev žáků - je to problém?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Mluvený projev žáků - je to problém?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
15. 10. 2012
6. PEPOUŠovo vlnobití III.: Přestávky - jaké aktivity na vybití energie? A co s neklidnými žáky ve třídě?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Přestávky - jaké aktivity na vybití energie? A co s neklidnými žáky ve třídě?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
7. 10. 2012
5. PEPOUŠovo vlnobití III.: Portfolia a jejich neformální využití
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Portfolia a jejich neformální využití
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
30. 9. 2012
4. PEPOUŠovo vlnobití III.: Mimočítanková četba - co doporučit a jak s knihou dál pracovat?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Mimočítanková četba - co doporučit a jak s knihou dál pracovat?
Následuje textový přepis...
Následuje textový přepis...
23. 9. 2012
3. PEPOUŠovo vlnobití III.: Jak hodnotit skupinovou práci?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Jak hodnotit skupinovou práci?
PS: O skupinové výuce jsme si povídali v 1. sezoně hned dvakrát. Shrnutí najdete zde: http://inapadnik.blogspot.cz/2010/11/8-pepousovo-vlnobiti-probehne-15.html
Následuje textový přepis diskuze...
PS: O skupinové výuce jsme si povídali v 1. sezoně hned dvakrát. Shrnutí najdete zde: http://inapadnik.blogspot.cz/2010/11/8-pepousovo-vlnobiti-probehne-15.html
Následuje textový přepis diskuze...
17. 9. 2012
2. PEPOUŠovo vlnobití III.: Jak naučit žáky věci, které je nutné znát zpaměti a jak je skutečně zautomatizovat?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Jak naučit žáky věci, které je nutné znát zpaměti a jak je skutečně zautomatizovat?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
Každé desáté dítě v Česku zažilo kyberšikanu
Každé desáté dítě v Česku zažilo kyberšikanu: "Každé desáté dítě zažilo za poslední půlrok takzvanou kyberšikanu, tedy šikanování přes SMS zprávy nebo po internetu. Vyplývá to z průzkumu projektu na minimalizaci šikany."
Nový odkaz na rozhovor s Hanou Macháčkovou - autorkou výzkumu, kterého se na jihu Moravy zúčastnilo přes dva tisíce dospívajících.
9. 9. 2012
1. PEPOUŠovo vlnobití III.: Využívání cloudových úložišť - klady/zápory, smysl, využití ve škole
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Využívání cloudových úložišť - klady/zápory, smysl, využití ve škole
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
5. 9. 2012
Pět rychlých tipů pro komunikaci učitele ve třídě
- Zpomalte svou řeč - děti nechápou informace tak rychle jako vy.
- Buďte častěji zticha - ticho umožňuje dětem lépe reflektovat to, co bylo řečeno.
- Komunikujte naléhavě ale ne příliš hlasitě.
- Mějte pod kontrolou to, co říkáte a jak to říkáte.
- Nehádejte se s dětmi - nic nesníží autoritu rychleji než dospělý, který se dohaduje s dětmi.
2. 9. 2012
Anatomie učitele
Zajímavou infografiku jsem potkala na stránkách http://mastersinteaching.org/. Samozřejmě se jedná o statistiky zahraniční (USA), nicméně mne napadá, jak by vypadalo srovnání s českou populací učitelů.
31. 7. 2012
Twitter - jak shromažďuji informace a jak jej využívají učitelé v zahraničí
Nedá mi to, abych opět nerozvířila trochu vody a nenapsala pár slov ke Twitteru. Ony by se tyto články daly také pojmou trochu šířeji - že bych hovořila k sociálním sítím obecně. Ale když ono to není tak jednoduché... No nic, pojďme se (zase) podívat na Twitter.
Nejprve se s Vámi podělím o systém, jak sbírám a schraňuji příspěvky a jak jednoduše je třídím, abych je pak mohla využít k psaní článků. To sice není přímo o Twiteru, ale určitě to nebude nuda.
Pak se společně mrkneme na rady, které jsem potkala k tématu: Jak může Twitter využívat učitel...
26. 6. 2012
Končí druhá sezóna PEPOUŠova vlnobití
Je to neuvěřitelné, ale opravdu se scházíme již druhým rokem. Vše začalo v v září 2010, přesně 29. 9. v 19 hodin (souhrn z tohoto historicky prvního vlnobití si můžete přečíst zde). První rok byl rokem shledávání se, poznávání technologií a testování strategií. O něm ale hovořit nechci.
Ráda bych shrnula ze svého pohledu rok druhý...
11. 6. 2012
Zkuste psát článek pomocí Google Docs
Není to tak dávno, co se v prostředí Google Dokumenty objevila novinka - Výzkum (cesta: Nástroje > Výzkum). Po kliknutí se vám zobrazí postranní lišta, díky které můžete přidávat do svého textu odkazy, citace nebo obrázky - a to vše aniž byste museli opustit prostředí Google Docs.
Tuto funkci vyvoláte také pravým tlačítkem myši na vybrané slovo/text.
29. 5. 2012
Proč v červnu nebudou vlnobití?
Když chceme dělat něco pořádně, je třeba mít dostatek sil. V červnu budou na Metodickém portálu RVP.CZ probíhat každý týden webináře, které budou vyžadovat mou plnou pozornost. Proto se omlouvám všem, kteří považovali pondělí za "rezervovaný", že budou mít již v červnu tento večer volno.
Na druhou stranu se můžeme všichni sejít právě na Metodickém portálu RVP.CZ na některém z webinářů ve středu nebo ve čtvrtek (také od 20:00). Takže vlastně stačí si jen poznačit v diáři ten správný den daného týdne.
A jaká témata se chystají?
- Digitální učební materiály a jejich sdílení napříč Evropou s D. Tocháčkem / 6.6.2012
- Jak na finanční gramotnost ve škole s L. Istenčinem / 14.6.2012
- Angličtina v předškolním vzdělávání se S. Dolákovou / 20.6.2012
Kalendář (a všechny další potřebné informace) najdete v pohledu modulu Digifolio.
28. 5. 2012
34. PEPOUŠovo vlnobití II.: Dokážeme dětem předkládat cizí jazyk v souvislostech?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Dokážeme dětem předkládat cizí jazyk v souvislostech?
Následuje textový přepis diskuze...21. 5. 2012
33. PEPOUŠovo vlnobití II.: Testování - proč a jak?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Testování - proč a jak?
Následuje přepis diskuze...
Následuje přepis diskuze...
19. 5. 2012
32. PEPOUŠovo vlnobití II.: Je ještě v dnešní škole potřebný dril?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Je ještě v dnešní škole potřebný dril?
Následuje přepis diskuze...
Následuje přepis diskuze...
17. 5. 2012
Lukáš Voříšek: Phishing v praxi aneb jak jsem nachytal české studenty - CDR
Podvodné weby nejsou ničím vzácným a člověk by čekal, že už je společnost dostatečně informovaná na to, aby lehko naletěla. Opak je bohužel pravdou. V minulých dnech jsem se pustil do experimentu, který pomocí podvodné webové stránky umožnil studentům získat "oficiální" výsledky písemných maturit s předstihem. Chcete vědět, jak pokus dopadl?Co mne překvapilo? Cituji:
Již v první hodinu spuštění se návštěvnost pohybovala kolem 200 uživatelů a v následujících hodinách nadále rostla. Po pouhých 24 hodinách byla statistika následující: 2632 unikátních návštěv a 4145 zobrazení stránek. Nemusí se to zdát mnoho, ale když vezmeme v úvahu, že téměř každý zkusil zadat své údaje, tak bychom právě měli k dispozici databázi čítající kolem 2000 uživatelských údajů za pouhou půlhodinu práce. Je šokující, jak snadné něco podobného je.Článek také nabízí několik rad, na co si dát v podobných případech pozor. Doporučuji prostudovat!
Phishing v praxi aneb jak jsem nachytal české studenty - CDR
Děkuji za tip @Jitka Rambousková na G+.
6. 5. 2012
31. PEPOUŠovo vlnobití II.: Jaké kroky vedou ke kvalitní žákovské/učitelské prezentaci?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Jaké kroky vedou ke kvalitní žákovské/učitelské prezentaci?
Následuje přepis diskuze...
Následuje přepis diskuze...
28. 4. 2012
30. PEPOUŠovo vlnobití II.: Internet ve výuce
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Následuje přepis diskuze...
Téma: Internet ve výuce
24. 4. 2012
29. PEPOUŠovo vlnobití II.: Oslavte s námi 15. výročí Spomocníka aneb zeptejte se Ing. Bořivoje Brdičky Ph.D.
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Oslavte s námi 15. výročí Spomocníka aneb zeptejte se Ing. Bořivoje Brdičky Ph.D. na minulý i budoucí vývoj moderních technologií ve školství
Výchozím bodem je článek pana Brdičky k výročí Spomocníka na Metodickém portálu RVP.CZ s názvem 15 let Spomocníka.
Následuje textový přepis diskuze... (opět se omlouvám za otazníky na konci všech příspěvků; zdá se, že nový vzhled G+ mi prostě při kopírování bude dělat tvrdošíjně dál)
Výchozím bodem je článek pana Brdičky k výročí Spomocníka na Metodickém portálu RVP.CZ s názvem 15 let Spomocníka.
Následuje textový přepis diskuze... (opět se omlouvám za otazníky na konci všech příspěvků; zdá se, že nový vzhled G+ mi prostě při kopírování bude dělat tvrdošíjně dál)
15. 4. 2012
28. PEPOUŠovo vlnobití II.: Domácí příprava žáků (motivace, způsob, vychytávky)
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Domácí příprava žáků (motivace, způsob, vychytávky)
K domácí přípravě a domácím úkolům jsem již publikovala:
K domácí přípravě a domácím úkolům jsem již publikovala:
Následuje textový přepis diskuze... (omlouvám se za otazníky na konci každého komentáře - nový vzhled Google mi tohle udělal s přenosem, mazala bych to alespoň hodinu)
2. 4. 2012
27. PEPOUŠovo vlnobití II.: Vejce, slepice a další zajímavosti našeho školství
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Vejce, slepice a další zajímavosti našeho školství
Následuje zápis "netradičního" vlnobití na velikonoční téma.
26. PEPOUŠovo vlnobití II.: Školíme se (navzájem), vzděláváme se - jak najít kvalitní seminář?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Školíme se (navzájem), vzděláváme se - jak najít kvalitní seminář?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
25. 3. 2012
Osobnost učitele - jak ji využít při vyučování?
To, co podle mne nejvíc ovlivňuje můj přístup k učení, je můj temperament. Jsem umírněný, přemýšlivý typ nebo rychlý, hyperaktivní? Jsem tichá nebo spíš hlučná? Jsem improvizátorka nebo potřebuji mít vše krok po kroku naplánované a těžko se přizpůsobuji okamžitým změnám? Ráda zkouším nové věci, ale u většiny z nich dlouho nevydržím nebo mi dělá potíže přistoupit na nové postupy/nápady/metody?
Když si budu jako pedagog vědoma svých kladných a záporných vlastností, nakonec je budu moct využít ku prospěchu své práce a svých žáků...
19. 3. 2012
25. PEPOUŠovo vlnobití II.: Geometrie - Proč se jí všichni tak bojí/bojíme?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Geometrie - Proč se jí všichni tak bojí/bojíme?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
24. PEPOUŠovo vlnobití II.: Počítače ve třídě nebo počítačová učebna? Není něco z toho zastaralé?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Počítače ve třídě nebo počítačová učebna? Není něco z toho zastaralé?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
17. 3. 2012
Závěry ke zprávě OECD - nechcete vyjádřit svůj názor?
Nabízím zde možnost přidat svůj názor k textu OECD...
5. 3. 2012
23. PEPOUŠovo vlnobití II.: Písemné práce - jak často? jak obsáhlé? jak hodnotit? jakou váhu pro vás mají?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Písemné práce - jak často? jak obsáhlé? jak hodnotit? jakou váhu pro vás mají?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
3. 3. 2012
22. PEPOUŠovo vlnobití II.: Online spolupráce mezi učiteli/třídami/školami aneb Už máme nějaké zkušenosti
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Online spolupráce mezi učiteli/třídami/školami aneb Už máme nějaké zkušenosti
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
21. PEPOUŠovo vlnobití II.: Absolventské práce a celoškolní projekty - nápady a zkušenosti
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Absolventské práce a celoškolní projekty - nápady a zkušenosti
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
19. 2. 2012
20. PEPOUŠovo vlnobití II.: Jak udržet správné klima ve třídě - a jde to vůbec?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Jak udržet správné klima ve třídě - a jde to vůbec?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
15. 2. 2012
Infografika: The Digital Classroom
Opět doporučuji prohlédnout si jednu infografiku v angličtině (dříve jsem zde publikovala např. Učebnice zítřka). Myslím, že i průměrně zdatný "neangličtinář" zde může díky obrázkům a stručným nápisům vidět nápady a doporučení proč a jak zařazdit smysluplně ICT do výuky a vytvořit tak Digitální třídu.
Líbilo by se?
12. 2. 2012
19. PEPOUŠovo vlnobití II.: Sebehodnocení učitele - zpětná vazba pro vylepšení kvality výuky?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Sebehodnocení učitele - zpětná vazba pro vylepšení kvality výuky?
Následuje textový záznam diskuze...
Následuje textový záznam diskuze...
5. 2. 2012
18. PEPOUŠovo vlnobití II.: Písemný projev žáka - přežitek nebo prostředek rozvoje žáka?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Písemný projev žáka - přežitek nebo prostředek rozvoje žáka?
Následuje textový přepis diskuze...
Následuje textový přepis diskuze...
29. 1. 2012
Vyžadují technologie změny v přístupu k výuce?
Bylo dříve vejce nebo slepice? Vylepšují technologie ve výuce kvalitu vzdělávání?
Evergreeny pro přemýšlivé... A vděčné téma pro příspěvky (nejen) v blozích... :-)
17. PEPOUŠovo vlnobití II.: Hodnocení a práce v hodině s dětmi s SPU
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Hodnocení a práce v hodině s dětmi s SPU
Následuje zápis diskuze...
Následuje zápis diskuze...
24. 1. 2012
16. PEPOUŠovo vlnobití II.: Školení pro učitele - naše požadavky a zkušenosti
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Školení pro učitele - naše požadavky a zkušenosti
Následuje přepis diskuze...
Následuje přepis diskuze...
16. 1. 2012
15. PEPOUŠovo vlnobití II.: Asistent ve třídě - opravdu pomoc pro žáka i učitele?
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Hlasování bylo minulý týden nerozhodně. Proto jsme se v užším kroužku domluvily, že tématem 15. vlnobití II bude téma Asistent ve třídě - opravdu pomoc pro žáka i učitele?
Následuje zápis z diskuze...
Následuje zápis z diskuze...
14. 1. 2012
14. PEPOUŠovo vlnobití II.: Matematika všude kolem nás (integrujeme)
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Hlasování bylo opět nerozhodně. Proto jsme se v užším kroužku domluvily, že tento týden bude téma Matematika všude kolem nás (integrujeme) a příští týden, tj. 16. 1. 2012 bude téma Asistent ve třídě - opravdu pomoc pro žáka i učitele?
Následuje zápis z diskuze...
Následuje zápis z diskuze...
1. 1. 2012
13. PEPOUŠovo vlnobití II.: Pomůcky pro skupinovou práci - "dvoudolarové tabule", karty...
Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Téma: Pomůcky pro skupinovou práci - "dvoudolarové tabule", karty...