15. 11. 2011

INFOGRAFIKA: Učebnice zítřka

Tzv. INFOGRAFIKY nyní dobývají svět internetu. Já se jim statečně bráním, protože jsem došla k názoru, že jim rozumí především autoři, už méně "čtenáři". Autor si prostě obrázky a texty poskládá podle svého klíče a na rozdíl od textu není příliš pravidel, kterými je třeba se řídit.

Infografika s názvem Učebnice zítřka mne ale přeci jen vyprovokovala k publikaci (potěšující je také licence, která mi vložení umožňuje). Proč zrovna tato?


Zcela jsem porozuměla minimálně závěrečné části - jaká bude učebnice budoucnosti?
  • Nabídnou testy a kvízy jako integrovanou součást výuky, budou smazány rozdíly mezi učením (se) a testováním;
  • statické obrázky budou nahrazeny animacemi;
  • výuka bude probíhat zábavnou a hravou formou, hry a aktivity budou základním stavebním kamenem obsahu;
  • nabídnou interaktivní časové osy, které v plné šíři umožní propojení poznatků a celkový přehled (nejen) ve výuce historie;
  • umožní propojení jednotlivců ve skupinách pomocí chatu a videochatu;
  • zmizí dlouhé výkladové články, texty budou spíše jen doplňovat přímé vyprávění z výuky.
Jak byste se dívali na takovou učebnici?



Textbooks of Tomorrow
Via: OnlineEducation.net

2 komentářů:

  1. Když si představím učebnice dneška, připadá mi to jako tak veliký skok, že je asi až za hranicemi mé fantazie. Možnost využívání obrázku a videí vypadá skvěle, ale mizející text mě děsí. Nevracíme se náhodou k oltářním obrazům a kostelním malbám coby bibli chudých?

    OdpovědětVymazat
  2. Třeba bude čtenářská gramotnost trénována na úplně jiných textech - encyklopediích, internetu apod. Takže učebnice budou pouze doplňkem...
    Ale díky za zamyšlení.

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína