Tzv. INFOGRAFIKY nyní dobývají svět internetu. Já se jim statečně bráním, protože jsem došla k názoru, že jim rozumí především autoři, už méně "čtenáři". Autor si prostě obrázky a texty poskládá podle svého klíče a na rozdíl od textu není příliš pravidel, kterými je třeba se řídit.
Infografika s názvem Učebnice zítřka mne ale přeci jen vyprovokovala k publikaci (potěšující je také licence, která mi vložení umožňuje). Proč zrovna tato?
Zcela jsem porozuměla minimálně závěrečné části - jaká bude učebnice budoucnosti?
- Nabídnou testy a kvízy jako integrovanou součást výuky, budou smazány rozdíly mezi učením (se) a testováním;
- statické obrázky budou nahrazeny animacemi;
- výuka bude probíhat zábavnou a hravou formou, hry a aktivity budou základním stavebním kamenem obsahu;
- nabídnou interaktivní časové osy, které v plné šíři umožní propojení poznatků a celkový přehled (nejen) ve výuce historie;
- umožní propojení jednotlivců ve skupinách pomocí chatu a videochatu;
- zmizí dlouhé výkladové články, texty budou spíše jen doplňovat přímé vyprávění z výuky.
Jak byste se dívali na takovou učebnici?
Via: OnlineEducation.net
Když si představím učebnice dneška, připadá mi to jako tak veliký skok, že je asi až za hranicemi mé fantazie. Možnost využívání obrázku a videí vypadá skvěle, ale mizející text mě děsí. Nevracíme se náhodou k oltářním obrazům a kostelním malbám coby bibli chudých?
OdpovědětVymazatTřeba bude čtenářská gramotnost trénována na úplně jiných textech - encyklopediích, internetu apod. Takže učebnice budou pouze doplňkem...
OdpovědětVymazatAle díky za zamyšlení.