Following EduCon, readers on Will Richardson's blog voted on several questions that we might deem the "important questions" regarding education today.
Děkuji za překlad J. D. a nabízím několik fragmentů spolu s mým komentářem...
aneb Co by nemělo zmizet v propadlišti internetu
Řady školních psychologů se rozrůstají. Zatímco ještě před šesti let jich bylo jako šafránu, dnes se po školních chodbách pohybuje více než stovka odborníků. Roste i poptávka po speciálních pedagozích.
Pokud dítě opakovaně šikanuje učitele či své spolužáky nebo se chová agresivně, nemá ve škole co dělat. Učitel by ho měl mít možnost na čas vykázat. Návrh podpořilo i ministerstvo školství.
Ubylo žáků a učitelů na základních a středních školách, naopak markantně přibylo vysokoškoláků a dětí v mateřinkách. To vše ukázala publikace Ústavu pro informace ve vzdělávání s názvem Co se změnilo ve školství, která srovnává posledních pět let.
Některé problémy ale přetrvávají - tím největším se ukázala (ne)kvalifikovanost učitelů cizích jazyků. Ta se za posledních pět let téměř nezlepšila.
Ukázalo se, že průměrný plat učitelů vzhledem k průměrné celorepublikové mzdě zaměstnanců během pěti uplynulých let stále klesal.K tomu asi není co dodat.
Učitelé totiž učí menší počet dětí, a tím mají více času pro individuální práci s žáky. V jiných případech to ale znamená snižování počtu učitelů na školách a zavírání některých tříd.
Když rodiče přednesou naléhavou prosbu, aby pedagog zastavil šikanu jejich dítěte, má obrana pedagogů podobu bagatelizace a popírání problému, případně se projevuje jako očerňování dítěte nebo svalování viny na rodiče.
Jindy se tvrdí, že dítě spolužáky provokuje a za všechny problémy si může samo.
Při škádlení se očekává, že to bude legrace pro obě strany. Ale když je patrné, že ten druhý to jako legraci nebere, že je zraněný, pak iniciátor škádlení pociťuje lítost, omluví se mu a v činnosti dál nepokračuje... Podstatné je, že se aktéři mohou vyměnit.
Google disk je můj "denní chléb". Jsem proto vždycky ráda, pokud se mi podaří objevit nějaké tlačítko, které mi umožní s ním sna...