Přijďte mezi "postižené pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností.
Podívejte se na průběh diskuze.
Podívejte se na průběh diskuze.
aneb Co by nemělo zmizet v propadlišti internetu
Tap into the World of Comics: Primary School Version: "I recently presented my 'Tap into the World of Comics' at the 2010 Blast! Interactive Learning Conference for Middle and Upper Primary Educators at the ICT Learning Innovation Centre (Which was a fabulous event by the way!). I realised I had to make my presentation a little more 'Primary school friendly' and more appropriate for presentation mode rather than print mode.
Wiki je jednou z nejjednodušších aplikací Webu 2.0 - nepožaduje žádné stahování softwaru a pracuje stejně jako textový editor. Jaká je tedy její největší výhoda? Možnost společné tvorby dokumentů...Novinka! Znáte Wikiverzitu? Ne? Tak kuk do komentářů. Děkuji panu Václavovi za tipy.
Systém školní výuky se nezměnil takřka několik století. Stále tu máme učitele, kteří skupině žáků stále dokola vysvětlují tu stejnou věc. Efektivnější škola se ale už blíží...
...Efektivita výuky je však velmi nízká a z hlediska dnešních možností zastaralá a nedostatečně objektivní. Jeden učitel zvládne v jednu chvíli „obsloužit“ přibližně třicet žáků, specializuje se pouze na jeden obor a jeho hlavním úkolem je znovu a neustále dokola opakovat ty samé a stejné přednášky, které si napsal před mnoha lety...
...Zatím pomiňme, že prosté zapamatování základních informací, které lze během pár sekund získat zadáním do vyhledávače, nemá žádný smysl. Natož ze schopnosti takového zbytečného a „hloupého“ zapamatování vůbec někoho zkoušet. I jinak má ale dnešní školní systém mnoho dalších negativních aspektů...
"John je normální český kluk, který se vydává do světa (a proto si trochu upravil jméno) a luští záhady. Loni jsem s ním a s osmáky pátrala po záhadě napínačů lan a také jsme se vydali na ostrov Samos. V půlce ledna nastal čas, abych s Johnem seznámila i šesťáky. Cestovali jsme se spolu ním do Egypta pátrat po říši Simmetrióna V. Groot."
"Při čtení rozvíjíme techniku čtení (dítě, které luští písmenka, nemá šanci číst pro potěšení ani pro vzdělání a jen obtížně porozumí obsahu) a současně podporujeme potřebu a zájem číst. Jde o spojité nádoby - bez potřeby a zájmu dítě nečte, a když nečte, tak se nemůže naučit číst, což opět posiluje skutečnost, že fakticky nečte. Zájem o čtení přichází z rodiny. Škola může zvyšovat počet hodin věnovaný čtení."
Google disk je můj "denní chléb". Jsem proto vždycky ráda, pokud se mi podaří objevit nějaké tlačítko, které mi umožní s ním sna...