6. 9. 2010

Technologie ve škole 21. století

Videopřednášky pro všechny, kteří cítí, že je třeba něco ve školství změnit (především v oblasti moderních technologií).

s odkazem na:

"Bouřlivý rozvoj technologií proměňuje prostředí, v němž žijeme, a ovlivňuje stále více též vzdělávání. Již více než 13 let se Učitelský spomocník snaží šířit povědomí o tom, jak je problematika využití technologií ve vzdělávání důležitá a pokouší se ji přiblížit učitelské veřejnosti."
- Učitelský spomocník: Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století (zobrazit ve WikiKomentářích Google)

Čtenářský deník - chvála podvodů

Pohlazení po duši pro milovníky četby a knih. ...a snad malinké nakopnutí pro učitele českého jazyka a literatury ;-)
s odkazem na:
"Když chceme, aby naši žáčci skutečně rádi četli, možná bychom měli na chvilku zapomenout na literární teorii, historii a autory velikány a vrátit se do doby, kdy jsme nadšeně hltali stovky stránek."


.....
Podobné články:
Pohádky online
Čtenářská gramotnost v čas. Moderní vyučování
Metody hlasitého čtení

27. 8. 2010

Wiki: Druháčci


Prosím zapojte se a pomozte vytvořit online metodiku plnou nápadů a inspirace.

Pokud nechcete, není třeba se přihlašovat - wiki je zcela otevřená.
Alespoň si v praxi ukážeme, jak může taková wiki vznikat. Třeba to bude inspirací i pro vaši učitelskou praxi.

Navštivte nás a přispějte svým odkazem, nápadem nebo jen příspěvkem v diskuzi!

s odkazem na:
"Prosím zapojte se a pomozte vytvořit online metodiku plnou nápadů a inspirace."


.....
Podobné články:
Wiki jako nástroj pro spolupráci
Technologie, které by měl učitel ovládat
Skupinová integrace mimořádně nadaných žáků

26. 8. 2010

Vennův diagram ve výuce

Když jsem chodila do školy, málokdy jsme byli vyzváni hledat shodné či rozdílné znaky, nikdo nás nenutil zamýšlet se nad předloženými informacemi. Vlastně to bylo i nežádoucí - pochybování se prostě nenosilo.

Jestli čekáte, že se budu vyjadřovat o učitelích, kteří se tohoto pohledu na výuku ještě nezbavili, plete se. Snažím se jen shrnout, jaký vidím největší přínos využívání Vennových diagramů (anglická verze Wikipedie o Vennových diagramech) ve výuce.

Na stránce http://www.teachingk-8.com jsem našla několik tipů na první seznámení...

24. 8. 2010

Terapie Post-it - pozitivní zpětná vazba

Tentokrát bych ráda upozornila na knihu, která je sice doporučována "pro učitele a vychovatele dětí od 10 let a mládeže", ale našla jsem v ní i univerzální informace pro učitele všech stupňů. Zvlášť mě zaujala Terapie Post-it...


23. 8. 2010

Tipy pro zapojení třídního počítače

Předpokládám, že to bude na většině škol podobné: nakupují se houfně interaktivní tabule (se kterými mnozí učitelé neumí pracovat), a přitom ve třídách by za tu cenu mohlo být několik počítačů (které by mohly být využívány mnohem efektivněji). Usuzuji tak z toho, že kdybych měla srovnat, kolik učitelů zvládne základní obsluhu počítače a interaktivní tabule... tušíte, jak by vypadal graf?

Bohužel je realita jiná. Ale nezoufejme, v zahraničí na tom nejsou o nic lépe. A pak je nasnadě položit si otázku: Jak mohu elektivně zapojit do výuky ten jeden (max. dva) počítač, který mám ve třídě? Na stránkách ICT in education jsem našla v článku 7 Tips for Planning an ICT Lesson with One or Two Computers dva zajímavé tipy. Pouvažujte, jestli jsou pro vás užitečné...

Je možné naučit se být dobrým rodičem/učitelem

Vždy se usmívám, když na systemických konstelacích (SK) pro učitele použije lektor otázku: "Už jste někdy řekli: "Když vidím ty rodiče, tak je dítě ještě zlaté." Ačkoli jsem také na prvním sezení pokývla, teď už bych si podobné tvrzení ani nepomyslela. 

Opravdu tu nechci "fušovat" do moderních psychologických trendů, jen se zde snažím uvést obsah článku Good Parenting Is A Learned Skill, který jsem potkala na webu Help & Teach Our Children