8. 3. 2015

Prostředí pro online spolupráci třídy a učitele

Ne vždy máme možnost spolupracovat "face-to-face" se svými kolegy. Co víc - někdy je více než zajímavé najít si někoho hodně vzdáleného a sdílet s ním své nápady, popř. dílka žáků.
Není to tak dlouho, kdy jsem popisovala své zkušenosti z prostředí eTwinnigu.

Další variantou podobných prostředí je bezpečná komunikace s žáky a sdílení zdrojů, pokynů, dokumentů, úkolů apod.

Jaké prostředí jsem ještě vyzkoušela? LearnCentral (http://www.learncentral.org/) - ale, pokud jste zkoušeli kliknout, stránka neexistuje. Koncem roku 2011 byla tato služba ukončena :(

Podobná prostředí

Co se mi na LearnCentral líbilo?

Já jsem k tomuto prostředí přišla jako slepý k houslím. Má partnerka v eTwinningovém projektu z Turecka mne vyzvala, že bychom se měly s naším dalším připravovaným projektem přesunout právě na LearnCentral, prý je toto prostředí mnohem více využíváno. Nebráním se novinkám, a tak jsem se registrovala.

Po prvním rozhlédnutí mohu konstatovat, že (na rozdíl od eTwinningového prostředí):
  • je zde mnohem jednodušší prostředí (vše je na jednom místě, netrápí vás další a další otevírání oken/záložek);
  • stačí jedno přihlášení a máte vše při ruce;
  • vše probíhá pouze v angličtině;
  • nikdo nic neschvaluje - skupinu si vytvoříte ihned, na nic nečekáte;
  • vytvořené projekty/skupiny nikdo nehodnotí (nelze získat tedy žádnou podporu) - alespoň jsem na nic podobného nenarazila;
  • učitele z České republiky tam nehledejte - pokud je tam chcete mít, musíte si je tam přitáhnout.
Tak třeba některá z navrhovaných alternativ (viz výše) bude stejně zajímavá...

Zdroje:

[1] Hargadon, Steve. (2011). The Closing of LearnCentral.org. [online] Available at: http://www.stevehargadon.com/2011/09/closing-of-learncentralorg.html [Accessed 8 Mar. 2015].

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína