23. 5. 2016

Google Disk a MS Office dokumenty

Google disk je můj "denní chléb". Jsem proto vždycky ráda, pokud se mi podaří objevit nějaké tlačítko, které mi umožní s ním snadněji pracovat.

MS Office na online Google Disku

Nejčastěji pracuji v online prostředí Google Disku, proto vím, že:

  • není problém nahrát jakýkoli formát souboru (včetně dokumentů MS Office) prostřednictvím tlačítka Přidat --> Nahrání souboru;
  • je dobré si v nastavení Google Disku ponechat volbu Převést nahrané soubory do formátu editoru Dokumentů Google nezašrtnutou;
  • je možné instalovat si doplněk do Google Dokumentů, který umožňuje zobrazovat dokumenty ve Wordu v prohlížeči – ale používám jej jen v krajním případě, protože obsahuje spoustu reklam a není moc šikovný (více o rozšířeních Google Disku v příspěvku Jak si ještě vylepšit Google Drive/Disk?).
Někdy se mi stává, že se mi při zobrazení náhledu (označení 1 na obr. 1) dokumentu MS Office nabídne možnost otevřít dokument přímo v instalované aplikaci. 
Obr. 1

Hledala jsem, jak této náhodě pomoct a jediné, co mi občas funguje, je, otevřít náhled v novém okně (označení 2 na obr. 1). Namísto klasické nabídky "otevřít v dokumentech Google" mi jako první nabídne Disk otevřít v desktopové verzi MS Office.

Kdybyste ale někdo měl stoprocentní návod, jak tuto nabídku vyvolat, budu moc ráda :)

MS Office v instalované aplikaci Google Disk

Předpokládám, že všichni, kteří používáme Google Disk pravidelně, máme instalovanou aplikaci v počítači/notebooku.
Obr. 2
Tato aplikace umožňuje:
  • nahrávat soubory na Google Disk jednoduše tak, že je uložíte do složky, která se vám po instalaci vytvoří v nabídce;
Obr. 3
  • snadno přesouvat soubory a složky mezi počítačem a Google Diskem;
  • otevírat dokumenty uložené na Google Disku pomocí instalovaných programů v počítači, aniž byste je museli z Google Disku stahovat (takže po uložení se úpravy opět uloží na Google Disku a nemusíte tudíž nahrávat novou verzi).
Využíváte ještě další funkce? Napište je do komentářů.

Google Disk v MS Office

A nakonec trochu obrácená možnost – instalovat si rozšíření (plugin) do MS Office...
Po instalaci máte pak k dispozici samostatnou kartu Google Drive (obr. 4) a možnost otevírat (a vyhledávat) dokumenty MS Office na Google Disku (obr. 5).
Obr. 4

Obr. 5
Instalaci plug-inu najdete zde.

A jaké jsou vaše vychytávky spojení Google Disku a MS Office? Napište do komentářů...

1 komentářů:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína