24. 6. 2013

38. PEPOUŠovo vlnobití III: Jaká byla uplynulá sezona vlnobití a jaká by mohla být ta následující?

Zveme vás na trochu výjimečné vlnobití.
Budeme rádi, když připojíte svou zkušenost a/nebo nápady, jak bychom mohli pokračovat ve 4. sezóně, co vylepšit, co změnit.

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Vlnobití probíhají na síti Google Plus.




Téma: Jaká byla uplynulá (již třetí!) sezona vlnobití a jaká by mohla být ta následující? 
Následuje textový přepis diskuze a v závěru krátký dotazník...



Co vás na vlnobití nejvíc zajímá? Proč sem chodíte? 11 komentářů

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Baví mě srovnávat, jak se různé věci/aktivity/problémy/situace na různých školách řeší různě. Ráda si zavzpomínám a mám dobrý pocit, když sdělím něco, co někomu pomůže nebo ho jen prostě překvapí, protože nevěděl, že by to i takhle šlo.
Bohužel už získané informace nepoužiju v praxi (tedy ne aktuálně), ale protože mě prostě povídání o škole baví, baví mě i vlnobití.?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Hlavně nápady ostatních, někdy pohled z druhé strany, než se dívám na věc já.?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Každý si na té své škole řešíme svá témata problémy, které nám připadají velké/malé/důležité/nepodstatné... a na vlnobití poznávám, že nejsem sám, kdo podobné věci řeší. To je jeden důležitý důvod, proč sem chodím. Ten druhý - neméně podstatný - je inspirace.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Inspirace, sdílení nápadů, ale i pocitů, souznění, nabití energií na další týden :)?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Jak nalákat/přivést nové diskutující??

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Víc sdílet na sítích. Skoro každý z vás má jistě ještě další okruh lidí, kteří vás sledují - nejen na G+, ale třeba i na FB. Tak postovat, občas o tom napsat pár vět...
Ideální by bylo sehnat i někoho "zvenku", tj. ne se soc. sítí, ale to je skoro nadlidský výkon :)?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Aha, na FB jsem zapomněla.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Sice sdílím na soc.sítích, ale nikdo nechce. Mlade moje kolegyně n echápou, proč pracuji i večer a ještě se na to těším. A starší… škoda mluvit.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Hana Zahrádková Já vím, má to podobně. Nicméně takový průběžný a vytrvalý nátlak s motivačními výkřiky by mohl časem zabrat. Ale je to běh na dlouhou trať, to víme všichni.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Mám mladé kolegyně, ale ani jednu se mi nepodařilo zlanařit vůbec k ničemu :( ta Věrčina věta, že kolegyně dělá do výše svého platu, je pravda, bohužel :(?

Petr Vanický24. 6. 2013

Mám to jako +Pavel Hodál Rozhodně se zde inspiruju,  ale hodně mi dává i ten pocit sdílení stejných problémů.?



Vybavíte si nějaké téma, které vás obzvlášť oslovilo? Proč? 9 komentářů

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Při jednom jsem musela trochu klidnit své nervy. Myslím, že to bylo téma drilu a málem jsem se nechala vytočit. Nebylo to s +Jitka Rambousková , jak jsme se do sebe "tak trochu" pustily??

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Bylo to s +Daya Murová :) Ale nebylo to už loni??

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Vždycky jsem překvapená, když z tématu, o kterém si myslím, že mne míjí, vyklube něco zajímavého i pro mne.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Jitka Rambousková Myslím, že to bylo letos, možná na podzim. No i kdyby - prostě mi tohle opravdu utkvělo v paměti.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Přehled témat je zde http://inapadnik.blogspot.cz/p/pepousovo-vlnobiti.html pokud byste potřebovali pro vzpomínání berličku :)?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Teď nevím, baví mě všechna.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Mám pořád deficit v hodnocení, takže jsem vždycky ráda, když se mi nějak podaří propašovat téma do hlasování - natož, pokud vyhraje :)?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Největší problémy jsem měla s tématem Moodle. Já o něm ale vůbec vůbec nic nevím, takže tvořit otázky byla vážně sranda.
Někdy si vymyslím téma do hlasování, a pak se modlím, aby nevyhrálo :D?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Ani se nechce věřit, že těch témat bylo tolik!?



Vlnobití probíhá již třetím rokem. Pokud jste s námi už více než rok, můžete srovnat/shrnout vývoj, jakým jste prošli vy jako účastník vlnobití? 4 komentáře

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Přestala jsem se stydět psát nahlas, co si myslím.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Myslím, že začínám být přeborníkem v kladení otázek. A to i k tématům, o kterých lautr nic nevím :)?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Ano, nebojím se napsat, co mě napadá. Neselektuji své myšlenky. Možná bych občas měla… :)?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Víte o tom, že mi můžete kdykoli napsat/sdělit, že něco nechcete mít v textovém přepisu, popř. si promazat své příspěvky, že ano?!


V jednu chvíli jsme během letošní sezóny vyzkoušeli Hangout, který navazoval bezprostředně na vlnobití. Proč myslíte, že to nemělo kýžený úspěch? 6 komentářů

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Zrovna před nedávnem jsem přemýšlela, proč nejsou. Asi jsme se trefili do doby, kdy jsme používali hangout dost často i pro jiné akce.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Možná jsem chtěla, aby byly pokaždé, což bylo dost náročné (i když proběhly jen dva). Taky netuším, jak se na ně připravit a co od nich vlastně čekat. A nakonec i někoho překvapilo, že se natáčí, vysílá a ukládá.
Takže spousta otázek a v tu dobu nebyly moc odpovědi...?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Pro mě jednoznačně hangout nebyl vhodný ze dvou důvodů:
1. Nefunguje na mém počítači.
2. Nerada telefonuji (jako introvert). Je pro mě lepší psát.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Ludmila Kovaříková V tom jsem s tebou zajedno. To mluvení a ještě k tomu video mě taky hodně zmáhá :)
Nicméně by se zase možná probraly ještě další aspekty tématu, na které jsem se třeba nezeptala nebo zapadly v davu...?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Osobně to vidím spíš tak, že málokdy urvu čas na samotné Vlnobití. Takže Hangout je jen další čas, po který mi tu za zády běhají děti, které nechápou, proč zrovna teď na ně táta nemá čas. Jinak samozřejmě jsem pro.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Nevím, ale asi od všeho trochu…?



Jaká vylepšení byste navrhli pro rok příští? 15 komentářů

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Nevím, zda vylepšení, ale možná bychom mohli dát třeba 14ti denní interval. Třeba v září budeme hýřit energii, ale teď asi potřebujeme odpočinek. ?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Roli garantů - pomocníků, kteří by připravovali otázky. Pomohlo by to rozšířit okruh, kolem kterého se téma točí.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Možná nás s novým rokem napadnou nová témata. ?a otázky vymyslíme společně, vždyť to tak i letos fungovalo, ne? V nejhorším si každý vymyslíme jedno téma a to si připravíme i s otázkama. Jako že by se nevolilo, ale vyšla by na něj řada. ?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Potřebuji nová témata. Už mi opravdu dochází nápady - a to i na nástěnce. Tady bude každá rada vítána.?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Vytvořit jednu otázku (sekci) "Mimo záznam". Třeba ne každému vyhovuje otevřené ventilování názorů, které je pak zveřejněné formou zápisu.?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Souhlasím s +Jitka Rambousková Možná by jednou za 14 dní stačilo.
+Pavlína Hublová Musíš nás častěji popostrkovat, abychom psali své nápady. Třeba na G+.
(Svým dětem říkám, že mi vše musí oznámit třikrát, jestli chtějí, abych zareagovala. Jinak v tom shonu všechno zapomenu.)?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Možná by to šlo i více propojit s těmi Brdičkovými studenty, že by to měli třeba více povinné, a pak by nás tu bylo hned víc…?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Jitka Rambousková Jednou za 14 dní by jistě taky šlo, ale mnohem lépe se pak zapomíná, že něco takového je. To bych třeba raději zkrátila na 45 minut (nebo i 30 minut) a nechala po  týdnu.
To připomínání +Ludmila Kovaříková , to se budu muset naučit. Mám pocit, že se vždycky vnucuju, že už ta oznámení musíte mít dávno zablokované, profiltrované jako spam nebo zařazené v kruzích, které nesledujete...?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Neznáte někoho, kdo vede studium ICT koordinátorů? To by byly ideální ovečky do Vlnobití.?

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Na to bych nespoléhala - to patřilo studentům.?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

+Pavlína Hublová Tak zkraťme a nechme týdně.?

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Mohla bych zkusit Krajské centrum v Plzni - koordinátoři.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Hana Zahrádková S panem Brdičkou je to nejisté. Tady bych moc nedoufala.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Ludmila Kovaříková Zkrácení bude tedy jedním z bodů krátkého průzkumu. Díky :)?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Jjj, chápu, ale byl to jen nápad.?



Považujete vlnobití za důležité pro vás, pro váš osobní profesní růst? Nebo si dokážete představit, že tato třetí sezóna by byla poslední? 19 komentářů

Jitka Rambousková24. 6. 2013


Je pro mne velmi důležité! Udržuje mne ve střehu a nutí přemýšlet o věcech jinak, než jsem byla zvyklá.
A žádný konec!?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Jen mám trochu obavy z toho, že nám docházejí nápady. Právě skvělé letos bylo to, že se přidali noví diskutující. Třeba se každou sezónu přidá někdo nový a tím bude vlnobití pokračovat dál.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Nic nerušit! Velmi mi pomáhá při práci! Uvědomím si spoustu věcí rychleji!?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Mě osobně pár vlnobití s tím, jaká témata se tu probírala, dalo mnohem víc, než dva roky na PdF.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Ludmila Kovaříková Trefila jsi hřebíček na hlavičku - noví lidé a zajímavá témata! Jak je získat??

Pavel Hodál24. 6. 2013

Jednou měsíčně vyhlásit Téma, pozvat zajímavého hosta, učitele, odborníka, otázky řešit s větším předstihem, Vlnobití formou přednášky odborníka (hangout) a pak následné dotazy ve vlnobití... plácám nápady, co se mi honí hlavou.?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

+Pavel Hodál Zkoušeli jsme, ale nějak se neujalo.
+Pavlína Hublová Zdá se mi, že noví diskutující přišli právě z G+, většinou lidé, kteří si rozumějí s technologiemi.?

Jitka Rambousková24. 6. 2013

My přece měli hosty!
Ale kde je brát?

Ale viděla bych to podobně jako Pavel - střídat teorii a praxi, vyždímat z toho něco pro GEG apod?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Pavel Hodál Tematické vlnobití s hostem jsme měli alespoň jednou ročně. Ale nebráním se vyšší frekvenci, pokud budou hosté. Jen bude třeba ohlídat, abychom se nezpronevěřili principu, který považuji (nejen já) za unikátní - nikdo není odborníkem, všichni sdílí své zkušenosti, všichni účastníci jsou na stejné rovině.

Připravit dřív otázky by jistě taky šlo - na čem by pak bylo postavené vlnobití v hodinu H?

Hangout s odborníkem: formát webinářů bych nechala na Metodickém portálu aj. Nicméně diskuze nad přednáškou by nebyla špatná. Kdyby každý z nás postupně vybral zajímavé video (záznam webináře, TED aj.), ostatní by museli povinně zhlédnout (zvládli bychom?) a diskuze by pak byla k videu... TO SE MI LÍBÍ MOC!?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

To právě nevím, jestli by všichni zvládli to zkouknout.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Ludmila Kovaříková Bylo by to vlnobití s domácím úkolem. Popř. by to muselo být video krátké a v Hangoutu bychom ho zkoukli společně v úvodu. Dalo by se tak reagovat ihned...?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

To by bylo možná lepší variantou!?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Video v úvodu se mi líbí.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Také mi to zní jako zajímavý nápad. Teˇjenom abychom byli schopni těch řekněme 10 videí za školní rok vytipovat...?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Mě by se líbilo i video z hodiny. Škoda, že nejde ukázat, jak se někomu něco povedlo :(?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Hana Zahrádková Jedině bychom mohli používat virtuální hospitace, které vznikly v projektu Kurikulum G a jsou na portálu...
Ale třeba se najdou i jiné záznamy na jiných portálech...?

Petr Vanický24. 6. 2013

Za sebe taky mohu napsat, že je pro mě vlnobití velmi přínosné. I když se neúčastním moc často, protože témata základky pro mě zase až tolik nejsou a taky se mi pondělní večery moc nehodí. Ale často si třeba zpětně diskusi pročtu a už mnohokrát jsem se inspiroval něčím zajímavým.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Ještě jednou díky vám všem. Tato zpětná vazba je pro mne velkou motivací :)?

Lenka Říhová24. 6. 2013

Pro me je to take nabíjející a inspirativní a vase nazory me zajimaji. I když některá témata (z podobneho duvodu jako +Petr Vanický ) vynechávám?



Motivace pro čtvrtý ročník? 16 komentářů

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Pořád dumám nad jiným, lepším prostředím pro diskuzi. Vím, že jsme si už zvykli a alespoň máme vše pěkně pohromadě, ale třeba ty to opravdu bylo někde pružnější...
Taky mě v souvislosti s Hangouty napadlo, že bychom jednou měsíčně místo psané diskuze mohli zkusit Hangout. Jen netuším, jak bychom ta témata k Hangoutu vybírali. Protože pravidelně třeba první pondělí v měsíci - co když padne nějaké téma, ve kterém budeme spíš mlčet než mluvit?
Taky bych uvítala někoho, kdo by připravoval otázky. Netuším, na co se ptát, když se téma víc týká 2. stupně (a výš). Nebo kdyby bylo téma matematiky apod. Takže něco na způsob garantů??

Hana Zahrádková24. 6. 2013

Pro Hangout bych byla taky. Možná by šlo vytipovat několik témat a pro Hangout je rovnou přiřadit. Možná by šlo jedno téma z měsíce či dvou udělat i jako hangout. Nevím ale zda by se to příliš neduplikovalo. ?

Pavel Hodál24. 6. 2013

Pokud se nepodpoříme navzájem i ve čtvrtém kole, jaká ostatní možnost motivace k práci nám zbývá? :-)?

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Je fakt, že G+ není až tak ideální, ale i Wave měl své mouchy. A co jiného? myslíš, že třeba na FB by bylo víc lidí? ?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Hana Zahrádková Dobré. Takže u nosného tématu označit do závorky Hangout a pokud vyhraje, bude. To by šlo?
Když by v hlasování bylo vždy jedno téma "hangoutové"...??

Pavlína Hublová24. 6. 2013

Druhá varianta, asi víc podle +Hana Zahrádková  : Rovnou připravit cca 10 témat, která Hangout unesou a jen je systematicky rozvrhnout do školního roku. Bez hlasování.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

No spíš vytipovat hangoutová témata, třeba na školce a ty pak cas od času nebo jednou za x týdnů nasadit.?

Ludmila Kovaříková24. 6. 2013

Možná by se pro hangout hodila témata, kterými bychom se učili pracovat s různými aplikacemi. Někdo by byl "odborník" a radil by ostatním během doby, ve které by si program nebo aplikaci zkoušeli.?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

To je dobrý nápad +Ludmila Kovaříková!!!?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Jitka Rambousková Spíš jsem myslela na nějaké jiné prostředí - takové, které by nebylo závislé na žádném účtu. Mohli by tak chodit a diskutovat i nepřihlášení - prostě přijdou a zapojí se. Jedna překážka odstraněna.
Riziko: mohli by nás navštěvovat Brouci Pytlíci a jim podobní. A to nevím, zda bychom chtěli.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Ludmila Kovaříková Otázkou je, zda to je ještě vlnobití nebo takové "samoškolení" jako už vlastně pořádáme v rámci  GEG Učte s námi.
Ale nezamítám, jen namítám :)?

Hana Zahrádková24. 6. 2013

A je takové prostředí????

Jitka Rambousková24. 6. 2013

Myslím, že asi bude nutné zůstat na nějaké sociální síti, šlo by někam nainstalovat nějaké fórum nebo diskusi, ale nemyslím, že by to něco vyřešilo.?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Hana Zahrádková Netuším :D?

Pavlína Hublová24. 6. 2013

+Jitka Rambousková To je druhý aspekt, který také cítím, že je velmi silný.?

Věra Janáková25. 6. 2013

Brouky Pytlíky nebrat!?








Jestli chcete navrhnout vhodné otázky, napište je přímo do komentářů pod příspěvek. Zobrazí se současně i na G+, kde je pak v den vlnobití zapracuji do diskuze.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí v sociální síti Google Plus do vyhledávacího pole napsat vlnobiti3-38 a zobrazí se vám všechny otázky k tématu. Pokud máte účet Google, přihlaste se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína