15. 2. 2014

BYOD (nejen) počesku

Některé články mohou vzniknout vcelku náhodou - potkáte zajímavý text a doporučíte jej. Pak potkáte další...
... a několik krátkých textů o BYOD/BYOT je na světě.

13. 2. 2014

Stručně v odkazech 02/13/2014: Dovednost psaní a rady, jak efektivně pracovat s emailovou schránkou

Proč v Česku tak málo lidí umí dobře psát a přemýšlet | Externí hlasy - Respekt.iHNed.cz

"Schopnost psát je závislá na tréninku a jediná cesta je, aby děti od prvního stupně psaly a přemýšlely co nejčastěji. Zpočátku s minimem omezujících formálních pravidel. Ať především pochopí, že psaní je vyjadřováním jejich vlastních myšlenek, které zůstanou uchovány a ony je pak mohou velmi účinně předat druhým. Braňme se tomu, aby psaní vnímaly jako cosi strašlivě složitého, odosobněného; jako minové pole plné nástrah, kde každým krokem mohu udělat chybu, za níž jsou potrestány."

Emailový minimalismus | Mít vše hotovo.cz

"Jaké jsou tedy hlavní zásady mého přístupu k emailům? Hlavním heslem je jednoduchost."
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

12. 2. 2014

Stručně v odkazech 01/31/2014: ZOH a mobily ve výuce

Winter Olympics Posters

Výborné fotografie zimních olympijských sportů. 

Chcete věnovat nějakou chvilku výuky úspěchům českých sportovců? Nebo vás napadá využití tématu ZOH pro konverzaci v cizím jazyce? Chcete udělat tematický den/týden, kdy budete řešit úlohy s tématikou zimních sportů?  

Vytiskněte si kvalitní fotografie a můžete je dát na nástěnku, rozdat do dvojic k přípravě konverzačních témat apod. Anglické popisky považuji spíš za klad - můžete využít pro práci se slovníky :)

Winter Olympics Posters
ukázka fotografie

Začínáme s mobily | Co jsem vyzkoušela

"Jak jsem psala v minulém článku, tak  free připojení pro žáky řeším zapojením wi-fi routeru přímo ve třídě na dobu výuky. Zatím je to nejjednodušší řešení, které nenaráží na žádné překážky. Snad jen na konci hodiny vadí žákům, že router vypínám a odnáším. A v hodině kombinujeme vlastní vybavení žáků a  iPady, které přinesu. Takže se snažím vybírat aplikace, které mají varianty pro oba systémy, byť i mezi nimi existují drobné odlišnosti. A snažím se vyhýbat aplikacím, které vyžadují registraci, do té nechci žáky příliš nutit."


Další zajímavá citace z článku:
  • Přes slušné vybavení technikou, mne stále překvapuje, že tito „digitální domorodci“ toho moc o svých chytrých mašinkách nevědí.
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.


 Začínáme s mobily II aneb Jak jsme natáčeli | Co jsem vyzkoušela

"Celá tvorba nám zabrala celou hodinu, protože jsem řešili vlastně úplně novou práci, novým stylem v novém prostředí, navíc většina natáčení několikrát opakovala. Další oříšek bylo vlastní téma. Něco vysvětlit se ukázalo jako velmi obtížné, a pro mne bylo zajímavé zjistit myšlenkové postupy žáků, zjistit to, co si vlastně z hodin odnášejí, někde jsem se i orosila. A další oříšek byl prostor. Natáčeli po dvojicích a všichni chtěli klid, takže jsem obsadili 2 učebny, chodby na dvou patrech, můj kabinet a ještě záchodky, ale to na nás nikde neříkejte."

Novinka! Začínáme s mobily III. aneb Skenujeme sešity | Co jsem vyzkoušela

A tak jsme vytáhli zase mobily a nainstalovali jsme CamScanner. Pro mne jasná volba. Nafotit sešit – upravit – vytvořit pdf – odeslat mail na pár kliknutí, snadně a bezbolestně. 

10. 2. 2014

19. PEPOUŠovo vlnobití IV: Jak propojit výuku (v konkrétním předmětu) s reálným světem žáků?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Vlnobití probíhají na síti Google Plus.




Téma: Jak propojit výuku (v konkrétním předmětu) s reálným světem žáků?
Následují otázky a odpovědi z diskuze.

2. 2. 2014

18. PEPOUŠovo vlnobití IV: Záznam zvuku a obrazu ve výuce - tipy a zkušenosti

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Vlnobití probíhají na síti Google Plus.




Téma je zvoleno: Záznam zvuku a obrazu ve výuce - tipy a zkušenosti.
Následují otázky a odpovědi z diskuze (pro zobrazení odpovědí klikněte na číslici s komentáři) ...

E-portfolio pro učitele - shrnutí

Už delší dobu se snažím poukázat na smysl e-portfolia pro učitele.
A teď nemluvím o portfoliu, které tvoří spolu s žáky, ale o portfoliu, které by si učitel mohl/měl tvořit pro sebe, resp. pro prezentaci svých aktivit.
Následující sbírka odkazů a textů vzniká v aplikaci Storify a je průběžně aktualizována. Nejnověji zde najdete ukázku z článku 5 důvodů, proč byste měli vést portfolio online (včetně odkazu).
Originál si můžete prohlédnout zde.

1. 2. 2014

Stručně v odkazech 02/01/2014: Stavebnice v prohlížeči a ještě snadnější vložení obrázku z Wikimedia

Stavějte si z Lega, umisťujte své výtvory do mapy světa [experiment pro Chrome] | Cnews.cz / Windows

"Nejnovější experiment od Googlu, který opět má pomoci s propagací prohlížeče Chrome, má potenciál zabavit vás na delší dobu než všechny předchozí dohromady. Nelze se divit, vždyť Lego nás už v dětství bavilo dlouhé hodiny, kdy jsme se od kostek nedokázali odtrhnout. Populární stavebnice si našla cestu na web. Jedná se rovněž o propagační materiál pro nadcházející film The Lego Movie. Dost bylo zbytečného řečnění, raději do adresního řádku zadejte www.buildwithchrome.com a začněte stavět."
Model of an Alternating Tread Stair Beige 400

Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.


Obrázek z Wikimedia Commons ještě snadněji...


Pokud se nebojíte vkládat do příspěvků kód HTML, pak vám Wikimedia Commons nabízí další své vylepšení. Stačí si pod odkazem Use this file zobrazit nabídku, ze které jsme už dříve mohli získávat citační údaje. Zde je k dispozici HTML kód, který stačí vložit na správné místo příspěvku a vše je hotovo (najetím myší na obrázek se objeví plovoucí pole s povinnými citačními údaji).
Jak snadné!