15. 2. 2014

BYOD (nejen) počesku

Některé články mohou vzniknout vcelku náhodou - potkáte zajímavý text a doporučíte jej. Pak potkáte další...
... a několik krátkých textů o BYOD/BYOT je na světě.


Základní informace o Bring Your Own Device/Technology:

Bořivoj Brdička: Noste si vlastní přístroje!

Zamyšlení nad tím, jaké problémy přináší použití vlastních technologií žáků na podporu aktivit spojených s výukou.
Podle posledních údajů Českého statistického úřadu jsou dnes u nás (a nejen u nás) již vlastně všichni mladí lidé uživateli mobilů i internetu (viz Využívání vybraných ICT jednotlivci). Navíc zjevně dochází k velkému boomu ve vybavování dětí tablety. Proto je zcela na místě i při neexistenci jednotné koncepce uvažovat o tom, jak této skutečností využít ke zlepšení výukových výsledků našich žáků. Paralela s využitím vlastních přístrojů pro práci v podnikové sféře se přímo nabízí. Naše čtenáře jistě nepřekvapí, budu-li konstatovat, že se ve světě řešením této problematiky zabývá již značné množství lidí. Akronym BYOT (Bring Your Own Technology) se rychle zabydluje i v oblasti školství. [1]

BYOD v antropocénu – Na Vašem, (ale) Po Našem Část první: Východiska • Vzděláváme pro budoucnost

"Škola se z pochopitelných důvodů nemůže starat o technologie v takovém rozsahu. Nemá na to lidi, prostředky, ale hlavně jí něco takového NAPROSTO NEPŘÍSLUŠÍ. Z pracovníků školy by se stali drábové hlídající technologie, nabíječi a přenašeči zařízení sem a zase tam.  Bez spolupráce se servisními organizacemi, s podporou zřizovatele a partnerů by se v brzké budoucnosti školy jen stěží obešly."


Další zajímavé citace:
  • Jsem také rád, že se v lednu 2013 opět zahajují práce na strategii využívání digitálních technologií pro školy, protože bez soustavné podpory ministerstva, která tak strašně chyběla v posledních letech, by nebylo možné držet se stávajícími evropskými trendy krok.
  • Škola má v zásadě pouhé dvě možnosti svého rozvoje v nejbližší budoucnosti, které musí jít ruku v ruce:
  1. vzděláváním učitelů a rozšiřováním jejich digitálních dovedností – soft skills.
  2. podporou vnesených technologií a zajištěním přístupu do cloudového prostředí prostředí online či offline, které technologie sjednotí pracovními nástroji.
  • Žák se už neučí zásadně ve škole, ale kdekoli a jeho propojení s učitelem jak mentorem a rádcem je přímo nezbytné.
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.


Lisa Nielsen: The Innovative Educator: #BYOD gurus engage in #BYOTchat about equity + access

Na Twitteru probíhá pravidelný chat k tématu - Bring You Own Device/Technology. Stálo by někdy za to zúčastnit se?
"Keep the conversation going during weekly #BYOTchats on Twitter at 9 p.m. est on Thursday nights."

... a nesmíme zapomenout na praktické ukázky z výuky s mobily o J. Rambouskové!


Zdroje:
BRDIČKA, Bořivoj. Noste si vlastní přístroje!. Metodický portál: Články [online]. 19. 03. 2012, [cit. 2014-02-15]. Dostupný z WWW: <http://spomocnik.rvp.cz/clanek/15515/NOSTE-SI-VLASTNI-PRISTROJE.html>. ISSN 1802-4785. 

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína