"Vydá-li obrázek za tisíc slov, činnost vydá za milion."
Použití činností v matematice pomůže žákům pochopit koncepci matematiky, odbourá nudu ve vyučování, podpoří představivost a spolupráci v každé věkové skupině.
Činnosti oživí výuku. Využít můžete cokoli... mezi neoblíbenější patří kolečka, knoflíky (nejlépe látkové), víčka od PET lahví. Dále můžete použít různá pexesa, domina, karty, kousky stavebnic, tangramy...
Také téma výuky může být opravdu libovolné: početní operace, vyvozování počtu prvků, násobilka, zlomky, grafy, odhady...
Činnosti také často umožňují zařazení multikulturních a historických souvislostí do matematiky, např. tangramy mají čínské kořeny, studenti mohou studovat vývoj počítadla prostřednictvím různých kultur a početních systémů.
Pokud budeme hledat nějaká negativa použití činností v hodinách, pak narazíme zejména na
- problémy s úklidem a pořádkem ve třídě;
- nutnost pečlivé přípravy učitele, rozplánování hodiny a opravdu smysluplného zařazení té které činnosti (nahodilost se nevyplácí);
- problémy s tím, aby pomůcky měli všichni žáci - je třeba počítat s možností, že bude třeba některým žákům zapůjčit potřeby.
Doporučuji prostudovat odkazy v původním textu, s použitím překladače to je jednoduché.
.....
Podobné články
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína