Zdroj: Riefová, Sandra, F.: Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Portál, Praha 1999, s. 79 - 80.
Hlasité čtení vyžaduje:
- pozorné sledování kontinuity, vývoje příběhu;
- jistotu čtenářského projevu (= obavy ze ztrapnění se).
Zajímavé postupy
- Předčítá učitel (plynulé, výrazné čtení), žáci sledují spolu s ním. Pak mohou číst dobří čtenáři. Následně učitel klade otázky a pokyny, aby v textu žáci vyhledávali určené informace - žáci vyhledané hlasitě přečtou.
- Předčítání ve dvojici. Nejprve si každý přečte text potichu pro sebe. Pak se ve dvojici střídají - mají určeno, kolik řádků každý čten, aby bylo střídání pravidelné. Mohou mít jednu společnou knihu, nebo každý svou.
- Obměna předčítání ve dvojici. Po tichém čtení čte dvojice souběžně nebo se střídají, žáci sedí zády k sobě. Učitel může zadat otázky, na které musí být schopna dvojice odpovědět.
.....
Podobné články:
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína