2. 4. 2012

27. PEPOUŠovo vlnobití II.: Vejce, slepice a další zajímavosti našeho školství

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Vejce, slepice a další zajímavosti našeho školství
Následuje zápis "netradičního" vlnobití na velikonoční téma.



Slavíte s dětmi ve třídě Velikonoce? Jak? 20 komentářů

Pavlína Hublová  -  Slavit ani tak ne jako seznamovat s tradicemi, povídat si o nich. Nemyslím si, že by bylo vhodné, aby se chlapci regulerně proháněli po třídě s pomlázkou a holky s kýblem.
Včera v 20:02  

Bohuslav Hora  -  S tradicemi se seznamujeme v dějepisu.
Včera v 20:03  

Hana Dědková  -  na druhém stupni jsem k tomu neměla nikdy nějak prostor...
Včera v 20:04  

Pavlína Hublová  -  Zjevně záleží na předmětu. Nevím, jestli matematika nějak výrazně souvisí s těmito svátky. Ale jak zaznělo v otázkách, i na omeletě se dá ukazovat souměrnost :-)
Ta otázka však vyloženě mluví o slavení. Takže: myslím, že na všech školách chodí Mikuláš, dělají se vánoční besídky. Proč ne tedy velikonoční oslavy?
Včera v 20:06 (upraveno)  

Hana Pilařová  -  tradice se snažíme přibližovat při velikonočních projektech .. ale myslím, že to pořád není ono
Včera v 20:07  

Jana Zárubová  -  Velikonoce s dětmi neslavím. Ale velikonoční atmosféru při výuce využívám. Třeba v informatice malujeme počítačová vajíčka...
Včera v 20:10  

Bohuslav Hora  -  My tradice připomínáme a dráždíme ortodoxní katolíky - viz letošní dopis před velikonočním týdnem. :D
Včera v 20:10  

Pavlína Hublová  -  Myslím, že si pořád s tímto tématem neumíme poradit. Není to tím, že je to až moc náboženské?
Včera v 20:10  

Bohuslav Hora  -  Je a my strkáme hlavu do oprátky jako amatéři, l o tom to je, aˇti radílkové vylezou ze svých lit a přijdou to srozumitelnou formou zájemcům vysvětlit. Nic proti nemám, ale oni do toho moc nechcou.
Včera v 20:14  

Mira Friedrichová  -  musím říct, že mne jako rodiče vždycky deptalo, kolik mají děti přinést vyfouklých vajíček ...a pak se řešilo, zda je to dost hygienické a já je desinfikovala v mikrovlnce ... ještě dobře jsem snášela, když na oplátku nosili ze školy osení
Včera v 20:21  

Bohuslav Hora  -  Jako rodič to řeším taky - vůbec pomůcky, hodím vrtat do kolegyň, jestli si to jako spočetly?! :D
Včera v 20:23  

Jitka Rambousková  -  Osobně mi nějak nedošlo, že budou, tak nijak.
Ani s těmi vlastními doma.
Včera v 20:30  

Pavlína Hublová  -  Takže se můžeme shodnout, že neslavíme, ale nebráníme se zdobení. Je to tak?
Myslím, že hodně učitelek (alespoň na 1. stupni) spojuje Velikonoce se svátky jara (tedy trochu pohanství do toho). Pak je to už snesitelnější, ne?!
Včera v 20:45  

Bohuslav Hora  -  No jasně, pohanství v nás neumlčeli, takže už jsem na to přišel, až příště budu vést ty církevní rozhovory, že já jsem pohan. :D A zařadím do výuky Jaro a Vesnu a Moranu a další slovanské božstvo a bude ticho. :D
Včera v 20:47  

Pavlína Hublová  -  +Bohuslav Hora My ho už máme - v historické čítance pro 4. třídu. A víš co? Je to zas něco jiného, děti jsou alespoň chvilku pozorné. Ono to omílání náboženských tradic každý rok taky asi jednoho udolá...
Dá se ale těmto tématům vyhnout?
Včera v 20:53  

Bohuslav Hora  -  No my to řešíme v sedmičce - bavíme se o Slovanech, tak se ptám, jestli jako Slované známe a uctíváme naše tradice. Neznaj ani Peruna ani Velese, a to se tu jmenuje prodejna Veles.
Včera v 20:55  

Jitka Rambousková  -  Velese taky neznám. Do Peruňa gromskego!
Včera v 21:04  

Bohuslav Hora  -  Veles je bůh stád a jeden z nejagresivnějších bohů naší slovanské mytologie.
Včera v 21:06  

Lenka Říhová  -  humorná a dobře se čtoucí knížka o slovanských bozích...doporučuji :)
http://www.databazeknih.cz/knihy/slovanske-nebe-47094
Včera v 21:22  

Bohuslav Hora  -  Super, to jsem před lety letoucími louskal. :D Taky jsem dostal přes prsty hned jak jsme na to měli hodinu literatury. :D
Včera v 21:57



Je potřeba ve škole mluvit spisovně nebo je dobré mluvit, jak nám "zobák narost"? 26 komentářů

Jaroslava Pachlová  -  Proč je ve škole potřeba zase mluvit spisovně? odkaz na příspěvek Ondřeje Hausenblase http://ireneus.blogy.rvp.cz/2010/08/27/proc-je-ve-skole-potreba-zase-mluvit-spisovne/
Včera v 19:52  

Bohuslav Hora  -  Spisovně taky nemluvím, páč čeština má ještě tzv. hovorovou formu.
Včera v 20:03  

Pavlína Hublová  -  Dobrá +Jaroslava Pachlová , asi se shodneme, že vulgárně vůbec ne. Ale spisovné tvary koncovek? Opravdu mám říkat: To je ale pěkný sešit! To se mi zdá trochu přehnané...
Včera v 20:04  

Bohuslav Hora  -  Z toho cítím +Pavlína Hublová ironii. :D
Včera v 20:06  

Pavlína Hublová  -  +Bohuslav Hora toj sem tak nemyslela. To byl jen příklad. Jde mi to určitou míru "přizpůsobení se" mluvě žáků. Netvrdím, že budu říkat "bysem" a "dvouch", ale určité úlevy by snad nebyly na škodu. Nebo se pletu?
Včera v 20:08  

Hana Dědková  -  snažím se mluvit spisovně, ale mnohdy mi to nejde...
Včera v 20:09  

Pavlína Hublová  -  Pamatuju si, když jsem měla hospitaci a chtěla jsem být extra dokonalá - tedy i ve spisovné mluvě. Skončilo to tak, že jsem se odbourala při slově "oda" (s tím "v" na začátku to znělo jako nespisovné "vokno") :-D
Včera v 20:12  

Bohuslav Hora  -  Klidně říkám bysem a dvouch a stromama, já mám pocit, že mi jinak mládež nerozumí. :D
Včera v 20:13  

Bohuslav Hora  -  Oda je dost dobrá. :D Při hospitacích jsem měl problémy vždy!
Včera v 20:15  

Pavlína Hublová  -  Na druhou stranu +Bohuslav Hora , nějakou úroveň bychom si udržet měli. Jak jinak naučit děti slušně mluvit? Tím, že se jim zcela přizpůsobíme, to asi nebude...
Včera v 20:20  

Bohuslav Hora  -  No, podívej na Tyla, taky musel dolů k masám, aby naučil ty nebožáky chodit do divadel. Jistá úroveň být musí, ale ta spisovná čeština je k nesnesení a nikde se s ní nemluví.
Včera v 20:21  

Mira Friedrichová  -  já bych mluvila spisovně, ale nejde mi to - výmluva s Tylem se mi líbí, začnu to používat :)
Včera v 20:25  

Bohuslav Hora  -  +Mira Friedrichová :) No můžu posloužit i dalšími obrozenci.
Včera v 20:26  

Pavlína Hublová  -  Když se tedy zaštítíme Tylem - kdy nastane ten obrat, abychom vzali "masy" směrem k výšinám? Abychom nezabředli dolů... a nezůstali tam!
Včera v 20:43  

Jitka Rambousková  -  Se spisovnou češtinou bojuji. Mluvím, jak umím, takže nic moc.
Včera v 20:44  

Jitka Rambousková  -  Sprosté slovo - znáte "šrapnel" od Cimrmanů?
Včera v 20:44  

Bohuslav Hora  -  No, to bude ještě chvilku trvat. Masaryk říkal, že dobře fungující demokracie potřebuje 50 let. Tak se nadechni, nejsme ještě ani v půlce. Zatnout půlky a ráno nástup ve sborovně. :D
Včera v 20:44  

Bohuslav Hora  -  šrapnel - to je z granátu, neee? :D J8 používám i horší. Když to je terminus technikus.
Včera v 20:45  

Pavlína Hublová  -  Jsou chvilky, kdy je spisovná čeština nezbytná? (jako třeba při hospitacích?) Vytkli Vám někdy nevhodnou volbu výrazových prostředků?
Včera v 20:47  

Hana Pilařová  -  mluvím jak mluvím .. a ani při hospitaci si nehraju na knížete Potěmkina a nehlídám se .. poznaly by to děti, poznal by to inspektor :)
Včera v 20:49  

Bohuslav Hora  -  Mně jo, ale teď mám chvilky, kdy pronáším proslovy za řídící - odjede si třeba do lázní, nebo ji zdrží zácpa na našem kruháči a já musím říct pár slov, tak tam si dávám pozor na obsah a formu, ale rosí se mi při tom čelo. :D
Včera v 20:49  

Jitka Rambousková  -  Šrapnel - Cimrman - Vražda v salónním coupé - ŠRAPNEL
Včera v 20:52    +1  

Bohuslav Hora  -  Pustil jsem si. :D
Včera v 20:54  

Bohuslav Hora  -  Aha. Jasnej šrapnel. :D
Včera v 20:56  

Jitka Rambousková  -  Funguje bezpečně. Když řeknu, že už mne se..., tak je hrobové ticho a všihni ví, že teda už je fakt zle. Nesmí to být moc často, nepoužila bych ve třídě, kterou neznám, ale funguje a rychle.
Včera v 21:03  

Bohuslav Hora  -  :D Souhlasím. Utrousit takové slovo na správném místě je vhodné.
Včera v 21:05



Jestlipak ta svá kuřátka neopečováváme někdy příliš? A co když o ně někdo nepečuje vůbec? 20 komentářů

Bohuslav Hora  -  Kuřátka opečováváme až příliš, ale co když je neopečovává nikdo doma, mají to těžký, tak aspoň ve škole mají možnost zažít něco jiného.
Včera v 20:05  

Hana Pilařová  -  máým pocit, že v některých směrech ometáme cestičku až příliš .. nějakou zodpovědnost bychom taky měli nechat na nich, jinak stále zůstanou bezbranými kuřaty
Včera v 20:10  

Hana Dědková  -  jj, vybalancovat to, co je ještě ok a co už je umetání cestičky je velmi těžké...
Včera v 20:13  

Jitka Rambousková  -  nemám už kuřátka - mám slepičky a kohoutky a občas by potřebovali přistřihnout hřebínky a křidýlka.
Včera v 20:36  

Bohuslav Hora  -  Tak zítra s nožíky do třídy a jdeme do toho. :D
Včera v 20:37  

Pavlína Hublová  -  Vždycky se rozčiluju, co všechno by "škola" měla řešit, co by měla dětem ukázat, naučit je. Myslím, že dnešní společnost na nás přenáší povinnosti, které by dřív nikdo neřešil - rodiče přeci mají také povinnosti!
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale třeba etická výchova? Je přeci jasné, že v rámci výuky vedeme žáky ke slušnému chování, respektování pravidel a morálky apod. Ale proč z toho dělat nový předmět. Protože dětem nikdo neukázal, jak se slušně chovat ke starším lidem například? Protože některé rodiny neplní svou funkci? Protože je jednodušší nakázat škole než rodině?
Včera v 20:41    +1  

Bohuslav Hora  -  Moje slova. Ale už se nad tím nerozčiluju, zakomponuju to do výuky, protože stejně o tom hovoříme. :)
Včera v 20:42  

Jitka Rambousková  -  Spoustu věcí učíme mimochodem. Pokud jedná kantor slušně, tak není etika a etiketa apod potřeba, když je "neslušný", tak mu to stejně děti nevěří.
Včera v 20:51    +1  

Bohuslav Hora  -  Souhlasím, nemůžu kázat vodu a pít víno.
Včera v 20:53  

Mira Friedrichová  -  občas na chodbě sbírám pohozené odpadky ... gympláci dost zírají :)
Včera v 20:54  

Bohuslav Hora  -  Tak to jsme dva.
Včera v 20:55  

Jitka Rambousková  -  Zírají a ani se nepohnou. Všichni stejní.
Včera v 20:56  

Hana Pilařová  -  .. no s tím se potýkáme stále .. a stále to nejsou schopni někteří pochopit
Včera v 20:57  

Bohuslav Hora  -  Čéče, u nás to občas dopadne, že se ohnou a pomůžou se sběrem. Ale musím je k tomu vyzvat Já výrokem.
Včera v 20:57  

Mira Friedrichová  -  mě připadá, že se chytnou za nos - před pc učebnou mívám čisto
Včera v 20:58  

Pavlína Hublová  -  Ale některými to pohne! Když může uklízet učitelka... alespoň u těch mladších to ještě funguje. Heslo: Dáme se do toho! funguje.
Včera v 20:58  

Bohuslav Hora  -  Tohle heslo bych tedy u nás nepoužil - už bych to poslouchal - en óno je hotovo. :D
Včera v 20:59 (upraveno)  

Mira Friedrichová  -  s tím souvisí dotaz: máme dozory (podle mne úplně nanic, jsou jen o velké přestávce, nechápu nač mám dozírat, polovině studentů je 18 a mohou řídit auta anebo se ženit) - tak jsem si tam prostě něco hodnotného četla - aby studenti viděli, že čtení je fajn, nedávno mě kolegyně upozornila, že se to rozhodně nesmí a budu mít potíže... váš názor?
Včera v 21:00  

Pavlína Hublová  -  Nečetla jsem si, ale studovala učebnice a dělala si přípravu "do hlavy". A chodila - to je důležité. S vědomím, že žádnému úrazu nemohu zabránit, je dobré být co nejblíž, když už se něco stane.
Ale to je základka, jak to řeší gympl, nevím. Ale určitě zajímavá otázka - možná na celé jedno vlnobití?
Včera v 21:03  

Bohuslav Hora  -  Já bych to na vyšší škole zařídil tak, že ten, kdo má dozor, tak o něm se ví a v případě komplikací se za ním jde, takový model se snažím prosadit i na ZŠ, ale vyhlášky a nařízení… Mně by čtení nevadilo. :)
Včera v 21:03



Kdy je (může být nebo má být) učitel naměkko a kdy natvrdo? A kdy jste byli naposledy v tomto stavu vy? 9 komentářů

Bohuslav Hora  -  Jéje, to je otázka intuice a někdy se prostě nepodaří odhadnout stav a pak je to průšvih. Chybami se člověk učí.
Včera v 20:04  

Hana Dědková  -  jj, občas si říkám, jak to sakra mysleli..
Včera v 20:05  

Pavlína Hublová  -  Myslím, že ideál je být vyrovnaný. Žádné de zdi ke zdi. Souhlasíte?
Pravda, někdy to prostě nejde - jsme jen lidi, i když mám naloženo jako supermani...

Naposledy jsem byla naměkko, když jsem svým druháčkům sdělovala, že odcházím.
Včera v 20:27  

Bohuslav Hora  -  No jo, taky si na takové stavy vzpomínám. To je život, nejsme přeci bezcitní roboti.
Včera v 20:28  

Jitka Rambousková  -  Naměkko - rozbečím se i u večerníčku. Ale ve škole jsem brečela ve třídě u Nickyho rodiny - to jsem nezvládla.
Včera v 20:35  

Pavlína Hublová  -  A naopak... tvrdí bychom měli být, když se setkáme s hrubostí, násilím, podváděním apod. Jak se to u vás projevuje?
Včera v 20:49  

Bohuslav Hora  -  Hraju nejdřív na city, když se z toho vyklube cynik, tak to taky nevydržím a sekám slova a pak pustím zvíře z klece. :D
Včera v 20:52  

Pavlína Hublová  -  Také řvu. :-)
Ale znala jsem kolegyni, která právě čím větší průšvih, tím tišší a výhružnější tón. A věřte, že to zabírá mnohem víc - oni jsou na řvaní už celkem zvyklí.
Včera v 20:56  

Bohuslav Hora  -  Už jsem to vyzkoušel, mám to také v repertoáru, ale používám méně. :D
Včera v 20:58



Kur domácí mezi námi: ve sborovně (slepice vs. kohouti), ve třídě. Jak přežít v džungli vztahů? Co Vás udržuje při zdravém rozumu? 14 komentářů

Bohuslav Hora  -  Zavřít, zamknout a nikoho nepustit do kanceláře, zařvat, klidně sprostě, to pomáhá. :D
Včera v 20:07  

Hana Pilařová  -  naopak .. otevřít dveře do ředitelny :) (u nás jsou zavřené málokdy :) )
Včera v 20:09  

Bohuslav Hora  -  Mám otevřené dveře pořád, takže když to na mě přijde, tak je zavřu a řvu, až se klepou okna. :D
Včera v 20:11  

Hana Dědková  -  taky řvu :) ale v kabinetě, tak to nemá asi správné grády...
Včera v 20:14  

Pavlína Hublová  -  Vážně se ještě rozčilujete? Asi jsem už nějak dlouho se školy, ale nevzpomínám si, kdy jsem byla tak vytočená, že jsem musela řvát. Tedy dvakrát ano: jednou na kolegu, který na mne řval před dětmi, a pak na ředitele (ještě než jsem odešla).
Pravda - asi nejsem ten cholerický typ, jsem spíš z takových situací smutná. Jako kdybychom neměli dost problémů už takhle, budeme si je ještě přidělávat "slepičením"...
Včera v 20:25  

Bohuslav Hora  -  :D Ve třídě nesmíš dát najevo, že tě něco dostalo. A tam taky moc neřvu, jen ukážu, že to taky umím. Stačí zvýšit hlas, a už si zakrývají uši.
Včera v 20:28  

Pavlína Hublová  -  Ve třídě to je jiná. Ale někdy je to vážně těžké... Zvlášť na 2. stupni na to vyloženě čekají, až vás dostanou (ono to začíná už v 5. třídě).
A pak je tu dokonalá situace mezi děvčaty - ona mně, já ne, to ona... neuvěřitelné tahanice kvůli ničemu. Pokud mohu, dávám se na ústup.
Včera v 20:32  

Bohuslav Hora  -  To dělají i chlapci - dost a pohovoříme po hodině, teď jsou závažnější věci k řešení - upalujeme Husa. :D
Včera v 20:34  

Jitka Rambousková  -  Já se kvůli dvou slepicím odstěhovala do kabinetu, kde jsem sama a je mi dost dobře.
No, je fakt, že teď nevím žádné drby.
Včera v 20:34    +1  

Bohuslav Hora  -  A hned je ti líp, že? I bez těch drbů. Stejně se k tobě dostanou.
Včera v 20:36  

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková je pravda, že když jsem před lety bývala v kabinetě s kolegyní, taky pořád řešila, kdo s kým, kde za co a tak :))
a divila se, že mě to nezajímá :-)
Včera v 20:38  

Bohuslav Hora  -  No člověku je hned líp, když takový podrobnosti neví. Před lety jsem taky náhodou přišel na to, kdo s kým, kdy a za kolik. Byl jsem poslední a udělal jsem z toho pěknou komedii. :D
Včera v 20:40  

Jitka Rambousková  -  Víte, co udělám práce! Ani písemky na opravu už si domů nenosím.
Včera v 20:41 (upraveno)  

Bohuslav Hora  -  Právě. :D Za ty, co drbou.
Včera v 20:41



Pukavci - co se zkaženými "vajíčky", když je nelze vyhodit? Věčné téma kázně ve třídě... Máte nějaké nové/zaručené rady? 15 komentářů

Hana Pilařová  -  nechat je puknout .. chvilku budou smrdět, ale to se dá vyvětrat
Včera v 20:08    +1  

Bohuslav Hora  -  Pohovořit - otcovsky, mateřsky a zeptat se, co by mělo být tím správným řešením, chtít nějaký návrh a pravidlo, co s tím dělat dál. Občas se dobereme i trvalejších řešení.
Včera v 20:08  

Hana Dědková  -  hm...asi dělám něco špatně...
Včera v 20:15  

Bohuslav Hora  -  Nic není špatně. Mám motto na letošní rok: Už se konečně vyhrabme z té malé komůrky správnosti. :D
Včera v 20:18  

Pavlína Hublová  -  Ty rozhovory jsou někdy únavné. Jenže musíme pořád znovu a znovu dávat šanci... Bylo by drsné, kdyby platilo 3x a dost, jenže to "dost" prostě neexistuje. A ti, kterých se to týká, to zatraceně dobře vědí.
Takže někdy funguje síla kolektivu...
Včera v 20:19  

Hana Pilařová  -  já si pořád říkám, že dětské pukavce lze zvládnout .. horší bývá práce s pukavci dospělými .. ty dokážou zasmrádnout na hodně dlouho
Včera v 20:24  

Bohuslav Hora  -  Mají i větší rozptyl zásmradu. Oni toho zvládnou obejít hodně, zrovna dneska nám tu jeden seděl na terase, já musel odejít.
Včera v 20:25  

Pavlína Hublová  -  Když to jde odejít, je to nejlepší řešení. A jinak - větrat, větrat, větrat (to sice neřekl nikdo zásadní, ale je to taky důležité).
Dá se s takovými lidmi spolupracovat?
Včera v 20:30  

Bohuslav Hora  -  Dá, dají se upečovat - vlídně na ně, hezky mile, oni se sami ztrapní, historicky znemožní.
Včera v 20:32  

Jitka Rambousková  -  Měla jsem srážku s takovým dětským pukavcem ve středu, ještě to bude pokračovat. Ale ten pukavec u nás smrdí stále, dlouho a intenzivně a o vyvětrání se nedá hovořit.
Včera v 20:33  

Bohuslav Hora  -  Vyhodit. No, to nejde, takže jsem zvědav, co s ním uděláš.
Včera v 20:35  

Jitka Rambousková  -  Já celkem nic, ani ho neučím. Ale všichni, co ho učí s ním bojují, celé vedení, poradna,... výsledek je nula.
Včera v 20:40  

Bohuslav Hora  -  Jéje, to bude asi nějakej lupen. :D
Včera v 20:41  

Jitka Rambousková  -  Jda ze školy, jsem 2 pukavce načapala, jak mlátí dalšího, ale by bylo na dýl... Pak jsme to nějak řešili a když jsme šli ze školy podruhé, tak jsem šla raději s "obětí". No to víš, že na něj čekali, aby pokračovali!
Mimochodem jsme se dozvěděli, že minulý týden přepadli a okradli jednu paní. To už je pořádný pukavec.
Včera v 20:49  

Hana Dědková  -  bože, kam ten svět jde...
Včera v 21:03



Co s těmi, kteří se chlubí cizím peřím? Už se Vám stalo, že Váš kolega/kolegyně byl/a pochválen/a za Vaši práci? Jak reagovat profesionálně a přitom důrazně? 9 komentářů

Bohuslav Hora  -  :D :D :D Nevyjadřuji se.
Včera v 20:08  

Pavlína Hublová  -  Nedokázala jsem to nikdy tomu dotyčnému říct. Byla jsem ublížená a víc nic.
Čím jsem ale starší, tím míň něco takového řeším... A vy?
Včera v 20:16  

Bohuslav Hora  -  Jasně, je třeba zůstat nad věcí. Kdo to musí vědět, je ten, kdo tvoří odměny a platy. :D
Včera v 20:19  

Jana Zárubová  -  taky to neřeším...navíc se to často asi nestává...
Včera v 20:19  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Myslím, že stává, ale každý z nás máme nastavenou míru, kdy nás to nechává chladným a pak, kdy nás to vytočí. Někomu vadí, že si na VV něco s třídou vytvoří a za 14 dní to vidí na nástěnce své kolegyně. Tohle by Ti vadilo? Asi ne.
Někomu překopírujou rozcestník na webu - stojí tohle za rozčilování a urážení se?
Včera v 20:22  

Jana Zárubová  -  Tohle mně vůbec nevadí...
Včera v 20:33 (upraveno)  

Bohuslav Hora  -  Mně jo, stačí jednou upozornit, že to ale byl můj nápad, moje práce a že jsem rád, že se toho taky chopili. :D A pak už stačí jen sledovat cvrkot. :D
Včera v 20:35  

Pavlína Hublová  -  +Bohuslav Hora je všeobecně známo, že chlapi mají větší nadhled. Ženské začnou pokoutně někde něco řešit a je zle.
+Jana Zárubová právě proto - každý máme nastavené hranice někde jinde. Jen zamrzí, když pochvala pak jde na jinou adresu...
Včera v 20:37  

Bohuslav Hora  -  jééééé, to bys koukala.
Včera v 20:39



Výuka s vajíčky... Znáte nějaké zajímavé náměty do svých předmětů? 15 komentářů

Jana Zárubová  -  fyzika - vajíčko do lahve :))
matematika - osová souměrnost
Včera v 20:13  

Pavlína Hublová  -  Klasika na 1. stupni je, když se počítá počet nohou na dvorku - slepice, krávy, když známe jen výsledný počet nohou.
To sice není o vajíčkách, ale vždycky jsme si při tom zavařili hlavy :-)
Včera v 20:14    +1  

Hana Dědková  -  +Jana Zárubová ano, ani mě nic navíc teď nenapadá..
Včera v 20:16  

Mira Friedrichová  -  Používám v tomto období příklad z bobříka informatiky o vejcích - mám to v x verzích v písemkách : http://goo.gl/F3Euz
str. 5
Včera v 20:28  

Pavlína Hublová  -  Měli jste někdo vaření? Co doporučujete, aby to ve školní kuchyňce dopadlo dobře?
Včera v 20:35  

Jitka Rambousková  -  +Mira Friedrichová pěkné :)
Včera v 20:38  

Hana Pilařová  -  v rámci projektu ve středu pekli beránka, sekanici a jidáše.. ochutnali jsme všichni .. moc jedlé to bylo
Včera v 20:42  

Mira Friedrichová  -  Já měla vaření - dokonce jsme dělali palačinky (z vajec :) )... ale k té češtině: správně by bylo dělaly - vaření bylo jen pro dívky. Jak je to teď?
Včera v 20:45  

Hana Pilařová  -  u nás máme přípravu pokrmů jako volitelný předmět, takže vaří všichni :)
Včera v 20:47  

Jana Zárubová  -  U nás taky vaří všichni, máme to jako součást pracovních činností.
Včera v 20:49  

Hana Pilařová  -  i tam to máme .. jen díky pozemku není na tuhle část tak velký prostor
Včera v 20:51  

Pavlína Hublová  -  U nás dokonce o vaření, jako volitelný předmět, měly větší zájem chlapci než dívky. Že by to byla větší flákačka? Nebo proto, že se pak na závěr výsledek sní?
Včera v 20:55  

Jitka Rambousková  -  Kluci líp vaří :) U nás většinou vaří holky, ale kluci chodí taky, pokud je holek ve třídě málo, ale většinou chtějí všichni.
Včera v 21:00  

Hana Dědková  -  my vaření nemáme, ale kuchyňku jo, ale využívá se spíš jako keramická dílnička. Na předchozí základce byla pěkně nově vybavená kuchyňka a měli i volitelný předmět vaření. A holky moc rády vařily a pak nabízely i ostatním.
Včera v 21:11  

Mira Friedrichová  -  U nás je občas zvykem, že studenti něco navaří (spíše napečou) a pak podávají jako občerstvení třeba na besedách, zrovna minulý týden pomocí dobrot vybírali peníze na adopci na dálku - ale to dělají doma - rozhodně zábavnější by to bylo dělat přímo ve škole
Včera v 21:13



Filozofická témata: Proč slepice nenesou bílá vajíčka? Objevil Kolumbus díky vejci Ameriku? Co bylo dřív: vejce nebo slepice? 36 komentářů

Hana Pilařová  -  bílá vejce .. co by si zachovalo sněhově bílou barvu, při průchodem ptačími útrobami?
Včera v 20:02  

Hana Pilařová  -  Kolumbus .. tak moc se zabral do bádání až prostě do té Ameriky zabloudil
Včera v 20:03  

Hana Pilařová  -  vejce nebo slepice? VEJCE
Včera v 20:03  

Hana Dědková  -  co víc říct? +Hana Pilařová souhlasím :)
Včera v 20:07  

Bohuslav Hora  -  Slepice. A nekompromisně. A proč? Proto! :D :D :D
Včera v 20:09  

Hana Pilařová  -  blbost .. +Bohuslav Hora vrať diplom :) .. rozhodně vejce .. a důkazy jsou zřejmé :)
Včera v 20:12  

Bohuslav Hora  -  Nic vracet nebudu, páč jsem to vydřel až do morku kosti. Kde jsou ty důkazy???
Včera v 20:16  

Pavlína Hublová  -  A kde se to vejce vzalo? +Hana Pilařová
Včera v 20:17  

Hana Pilařová  -  Nu vraťme se přátelé k Darwinovi .. prostě tam někam na začátek .. když se život vymlel z vody a prošel těmi úplně prvními fázemi, objevili se na Zemi velcí plazi, ještěři .. rodící se z vajec .. a až mnohem mnohem později se z nich vyvinuli ještěři létající a ptáci .. tudíž ROZHODNĚ bylo vejce dřív než slepice (o jeho stavbě otázka nehovořila :) )
Včera v 20:20  

Hana Pilařová  -  ... a nechoďte na mě s teorií, že svět stvořil Bůh za šest dní a sedmý odpočíval :) )
Včera v 20:21  

Bohuslav Hora  -  Proč? Já z toho měl letos problémy. Chtěl jsem to jinak a bylo zle - ortodoxní křesťané. :D
Včera v 20:24  

Pavlína Hublová  -  A co ten Kolumbus a jeho vejce? Jak je to s ním?

PS: Netušila jsem, že tu vyřešíme také takové zásadní otázky lidské existence!
Včera v 20:29  

Bohuslav Hora  -  Kolumbus měl kreativní nápad. Co bys na tom chtěl řešit? :)
Včera v 20:29  

Bohuslav Hora  -  A slepice bílá vejce nesou - měl jsem jich teď plné plato, aby se dala dobře barvit.
Včera v 20:30  

Hana Pilařová  -  pcha .. to jen obchodníci vejce nabarvili na bílo či odbarvili v savu, páč ví, že se bílá líp prodávají :)
Včera v 20:36  

Bohuslav Hora  -  Tohle byla vejce přímo ze slepičárny, co máme za kopcem, vozí nám je sám pan řídící slepičárny. A žádný savo. :D Ale jinak dobrej nápad.
Včera v 20:38  

Hana Pilařová  -  tak jim míchaj něco do žrádla :)
Včera v 20:47  

Bohuslav Hora  -  Ptal jsem se na to, proč to tak je, proč snášej ty hnědý, už mi to vysvětlovali, ale kdybys ze mě vejce vymlátila, už to nevím. :D :D :D :D
Včera v 20:48    +1  

Bohuslav Hora  -  :D Ale zeptám se, když si s tím dědkem Alzheimerem vzpomenu. :D
Včera v 20:51    +1  

Hana Pilařová  -  sis neudělal poznámku ??? A po dětech to chceme ... :)))
Včera v 20:51    +1  

Bohuslav Hora  -  Po dětech to nechci, ať si píšou, co chtěj, přeci nevedu hnutí opisovačů učebnic. :D
Včera v 20:52  

Hana Pilařová  -  předpokládám, žes tu informaci nedostal písemně, takže jako zajímavost sis ji mohl zachytit .. to po dětech taky nechceš?, :))) A na co k sakru máš tu techniku?? :)))))
Včera v 20:55  

Bohuslav Hora  -  Zásadně zachycuju do svého kompjúteru - mozku. A asi se mu zadrhává větrák. :D
Včera v 20:56  

Jitka Rambousková  -  +Hana Pilařová jen do něj!!! (+Bohuslav Hora )
Včera v 20:57  

Bohuslav Hora  -  No jasně, vydržím. :D
Včera v 20:58  

Pavlína Hublová  -  Mučte, trhejte - ale neumučte, ještě budeme +Bohuslav Hora chvilku potřebovat - minimálně by měl vydržet do července na letní školku :D
Včera v 21:00  

Bohuslav Hora  -  :D :D :D
Včera v 21:01  

Bohuslav Hora  -  Já se jen tak nedám. :D
Včera v 21:01  

Hana Pilařová  -  ... a zrovna tohle by bylo SMYSLUPLNÉ využití tabletu .. natočení videa s výkladem .. nafocení různých podob vajec .. a které z nich asi sloužilo Kolombovi? .. hele .. a jak je to s barevností vajec v závislosti na zeměpisné šířce či nadmořské výšce???
Včera v 21:01  

Bohuslav Hora  -  Čím výš ho slepice snese, tím je šišatější, působí tam na něj větší tlak vzduchu, to je přeci nad slunce jasné. :D
Včera v 21:04  

Hana Pilařová  -  bavíme se o barvě pane kolego :)
Včera v 21:06  

Bohuslav Hora  -  Jejda, a o tvaru bychom se nemohli bavit? :d
Včera v 21:07  

Hana Pilařová  -  spáchej na to téma projekt a zařaď si tam i tvar či materiál :))))
Včera v 21:08  

Bohuslav Hora  -  Myslíš samoprojekt? U nás to je sprostý slovo. :D Měli jsme před týdny víkendové vzdělávání na projektovou výuku. Ještě včil mají pupeny.
Včera v 21:10  

Hana Pilařová  -  vy je taaaak trápíte
Včera v 21:12  

Bohuslav Hora  -  Nee, si to vybrali sami.
Včera v 21:13



A co na to kantor dědinsky? 
Tuším, že do diskuze nepřijde, ale otázka tu prostě zaznít musela. Díky za ni.16 komentářů
Poznamky dědinskeho kantora

Hana Pilařová  -  Kantorovy komentáře mi strašně chybí .. i když na druhou stranu jsem si vždycky říkala, jestli bych byla ajtýkura šlehnutá náhradnou nebo bych byla z mezikurí vyjmuta :)
Včera v 20:05  

Bohuslav Hora  -  :D
Včera v 20:09  

Pavlína Hublová  -  Vždy jsem se u příspěvků skvěle bavila, ale v poslední době už nesleduju. Nestíhám.
Divím se, že ještě stále je "neobjeven". Nebo mi něco uniklo?
Včera v 20:10  

Hana Pilařová  -  on již řady školních kurníků před časem opustil .. tudíž jeho blog víceméně skončil (až na pár výjimek)
Včera v 20:12  

Bohuslav Hora  -  Já to vůbec neznám, dejte mi odkaz, prosím, díky.
Včera v 20:14  

Pavlína Hublová  -  Máš ho přímo u otázky +Bohuslav Hora
Včera v 20:16  

Bohuslav Hora  -  Jejda, jsem takovej nepozora, jdu do toho. :D
Včera v 20:20  

Bohuslav Hora  -  A zjistil jsem, že kantora znám, jen mi to už vypadlo z kebule.
Včera v 20:32  

Pavlína Hublová  -  Osobně?
Mně by fakt zajímalo, jestli to je opravdu učitel a jestli alespoň něco z toho, co píše, je pravda :-)
Včera v 20:33  

Bohuslav Hora  -  Odhadoval bych, že vše, co píše je pravda pravdoucí, a že je to učitel.
Včera v 20:36  

Jitka Rambousková  -  Bavila jsem se královsky a byla ráda, že je někde daleko a nemůže psát o mně.
Včera v 20:45  

Bohuslav Hora  -  :D :D :D :D
Včera v 20:46  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Jsi si jistá, že to není kolega od vedle z kabinetu?
Včera v 20:49  

Bohuslav Hora  -  :D :D:D
Včera v 20:50  

Jitka Rambousková  -  Jsem. Takové borce u nás nemáme :D
A navíc píše o ředitelce a u nás jsou ředitelé.
Včera v 20:55 (upraveno)  

Bohuslav Hora  -  :D
Včera v 20:55













Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-26. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-26). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína