7. 2. 2011

Matematické hádanky

Příspěvek byl původně publikován na PEPOUŠově webu. Z důvodu stěhování (a drobného úklidu) je přesunut sem.

Otázka v komentářích = úkol pro matematiky a logiky (ani za jedno se nepovažuji).



Takto vypadají již vytvořené hádanky:



.....
Podobné články
Olympiáda ve vyučování
Óda na činnosti v matematice
Matematika 100x jinak

Podobné články:

  • Čísla okolo násNumber Sense By Michael NaylorNumber sense is a feel for the size and meaning of numbers, the relationships between numbers, the ways numbers can be put together and taken apart and the connections between numbers and the wor… Více >>
  • Tvorba grafů ve výuceGraphing Lesson PlansGraphs are an effective tool used to visually display data.Domnívám se, že nevyužíváme ve výuce grafy tolik, jak by si zasloužily. Nechme se inspirovat... Studenti musí vědět, že všechny grafy by měly ob… Více >>
  • Dítě, škola a matematika Další kniha, kterou jsem si - a musím říct, že s chutí - pročetla.I když nejsem matematik v tom pravém smyslu slova (učím na 1. stupni, tam jsme takoví "od všeho něco"), tak jsem si zde našla zajímavé informace i pro sebe. J… Více >>

2 komentářů:

  1. Dobrý den. Mám dotaz, který sem možná nepatří, ale já potřebuji poradit. Kdysi před léty jsem řešila číselnou hádanku, která ve stručnosti zněla: Při použití vzdy stejných číslic vytvořit pomocí matematických operací (sčítání, odečítání, násobení, dělení a možná i mocnina a odmonina) u čísel 1 až 9 (nebo možná i 10) výsled 100, tj. třeba u jedničky je to - 5 jedniček - 111 - 11 = 100. V zadání tenkrát byla možnost použít u jednotlivých čísel vždy jen určittý počet těchto číslic. Neví někdo, jak přesně znělo zadání. Děkuji. Zdena

    OdpovědětVymazat
  2. Zdeno,
    nevím, jestli zde najdete svou odpověď. Mnohem větší šanci byste měla třeba na Metodickém portálu http://rvp.cz. Zkuste položit tuto otázku v Diskuzi...

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína