27. 2. 2011

Tvoříme komiksy ve výuce

Tap into the World of Comics: Primary School Version: "I recently presented my 'Tap into the World of Comics' at the 2010 Blast! Interactive Learning Conference for Middle and Upper Primary Educators at the ICT Learning Innovation Centre (Which was a fabulous event by the way!). I realised I had to make my presentation a little more 'Primary school friendly' and more appropriate for presentation mode rather than print mode.

Tvorbu komiksů jsem už doporučovala v záložkách. V zahraničí je tato možnost využívána podstatně víc než u nás. Možná, že bychom to mohli alespoň vyzkoušet.

Konkrétní doporučení z komentářů: http://www.toondoo.com/.

Novinka! Vyzkoušena tvorba na http://www.makebeliefscomix.com/

Vyzkoušela jsem Toondoo (nepochlubím se, protože jsem to nějak nezvládla uložit):

  • ovládání vcelku intuitivní;
  • vkládání obrázků jednoduché, galerie dostatečně velká, nabídnuto i vyhledávání klíčového slova (anglicky);
  • českou diakritiku zvládá pouze s čárkami, písmenka s háčky nepíše - lze ale háčky pak domalovat (jen jsem nezvládla čáru černou, ale to bude asi jen otázka chvilky pátrání).



Vyzkoušela jsem Makebeliefscomix:


  • ovládání jednoduché;
  • galerie trochu omezená - zaměřená na postavy, nelze měnit pozadí, nabídka ostatních obrázků minimální;
  • vytváří pouze černobílé komiksy;
  • česká diakritika perfektní.




Následující odkazy prezentace nabízejí jednak souhrn důvodů, proč vytvářet s žáky na 1. stupni komiksy, a také množství online aplikací v pěkném přehledu co můžeme od které aplikace očekávat.


A jak použít vytvořený komiks? Mrkněte třeba na stránky JitkyRa Co jsem vyzkoušela.


5 komentářů:

  1. díky .. zase jsem si rozšířila obzory (a hračičkování pokračuje :) )

    OdpovědětVymazat
  2. a první pokus je tady - http://static.toondoo.com/public/k/l/u/klupi/toons/cool-cartoon-1988646.png

    OdpovědětVymazat
  3. ze všech aplikací pro tvorbu komiksu, které jsem zkoušela, se mi právě ToonDoo líbí nejvíce. Je jednoduchý na ovládání, má příjemnou grafiku a možnost vytváření vlastních postaviček. Myslím, že je vhodný i pro děti z 1. stupně (http://www.toondoo.com/)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za zkušenost. Vidím, že budu muset prozkoumat hlouběji.

    OdpovědětVymazat
  5. Radek Sárközi14. 2. 2013 23:47:00

    Další tip: http://www.sotkoviny.cz/skvele-weby/garfield-komiks

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína