1. 1. 2012

13. PEPOUŠovo vlnobití II.: Pomůcky pro skupinovou práci - "dvoudolarové tabule", karty...

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Pomůcky pro skupinovou práci - "dvoudolarové tabule", karty...





Využíváte tzv. dvoudolarové tabule? Při jakých činnostech? 14 komentářů

Hana Pilařová  -  zatím jen obdivně koukám, co s nimi holky provádějí .. ty moje jsem kupovala těsně před Vánocemi a ještě na ně nedošlo
20:10

Jitka Rambousková  -  Naposled je využila u mě ve třídě kolegyně - rozebírali navštívené divadelní představení.
Takže část tabulí ve třídě je popsána občankou a část češtinou.
20:12 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Takže tabule půjčuješ i kolegyni? Jaké byly její první dojmy?
20:15  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Nabídla jsem je kolegům, kteří u mne ve třídě učí a Romana to využila. Líbilo se jí to :)
20:19

Pavlína Hublová  -  Použila podle Tvých "pokynů" nebo přišla s něčím novým? Myslíš, že je možné, že si bude chtít pořídit svoje?
20:22  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Mé pokyny byly "tady jsou hadry na mazání. tady krabice fixů" :)
20:29    +2

Pavlína Hublová  -  Nějaké další rychlé nápady k využití tabulí?
20:46  -  Upravit

Hana Pilařová  -  uvolňovací cviky v 1. roč.?
20:48

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Myslím, že není třeba v tom případě používat jen fixy - ale třeba i houbičku nebo štětec. Problém bude asi se sklonem...

Zdají se mi báječné na rychlé aktivity jako brainstorming, myšlenkové mapování - prostě takové to čmárání narychlo...
20:51  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Rozbory úloh - prostě práce, kde se předpokládá oprava (snadné mazání), práce s krátkou životností - nalezneme ve skupině odpověď na otázku, odprezentujeme a víc se k věci nevracíme...
20:52  

Petra Pšeničková  -  Na jakém principu ty tabule fungují? Neznám.
20:55

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Jsou to opravdu jako tabulky, které používají děti v 1. třídě (bílá tabulka, mazací fix), jenže tyhle jsou velké.
20:59  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Je to tady http://cojsemvyzkousela.posterous.com/jak-delali-s-tabulemi
21:01

Petra Pšeničková  -  Díky.
21:01  





Co by si měl učitel před nákupem sololakových tabulí zjistit? Na co nezapomenout? Kolik jich koupit? 16 komentářů

Pavlína Hublová  -  Myslím, že stejně jako počet bude asi důležité zjistit si velikost. Podle velikosti žáků - lavic? Jak jste se rozhodovali?
20:03  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Vzala jsem velikost podle originálu. Vejde se jednu lavici, ale většinou srazíme 2 k sobě. Je to pohodlnější.
20:05

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková A to je tedy jaká velikost?
20:06  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  60x80, zatím mi přijde tak akorát - ale asi se každý může rozhodnout podle svých potřeb
20:08

Pavlína Hublová  -  Když kupujete, vychází to? Jak jsou velké ty původní desky?
20:10  -  Upravit

Hana Pilařová  -  pán co řezal si rozhodně nestěžoval :)
20:12    +1

Jitka Rambousková  -  uříznou ti, co potřebuješ, jak co vychází, je ti jako zákazníkovi putna :)
20:16

Pavlína Hublová  -  No já jen, že by se odřezky daly použít i pro samostatnou práci ;-) Ale to bych to už asi moc překombinovala.

Takže máte někdo jinou velikost než 60x80?
20:17  -  Upravit

Hana Pilařová  -  já se držela Jitkou doporučených rozměrů
20:24

Pavlína Hublová  -  Vejde se tahle velikost dobře na lavici? Nepřepadá? Nemalují naopak na lavici?
Myslíte, že pro 1. stupeň by měly/mohly být menší?
20:29  -  Upravit

Hana Pilařová  -  brala jsem jich sedm .. momentálně učím ve třídách, kde je maximálně 14 dětí .. takže pokud bych chtěla využít i pro dvojici stačí mi to
20:31

Hana Pilařová  -  osvědčila se vám nějaká značka fixů, jako lépe mazatelná?
20:53 (upraveno)    +2

Jitka Rambousková  -  Kupovala jsem fixy, co se kupují na tabulky na první stupeň (7Kč á kus)
20:53

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Slabé nebo silné? Nejsou ty silné lepší?
20:55  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Když se podíváš na fotky, tak slabě nepíšou, ale nejsou to ty tlusté kolky.
jenom mne Petra upozorňovala, že rychleji vysychají



Pro jaké téma byste sololakové tabule doporučovali využít? 5 komentářů

Pavlína Hublová  -  Používáte tabule jen na skupinovou práci? O jak velkých skupinách hovoříme?
20:49  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  U mne ve třídě cca 4-5 žáků
20:52

Pavlína Hublová  -  Ten počet je daný počtem žáků a tabulí nebo velikostí tabule (víc by se nevešlo)... nebo?
20:53  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  byla jsem první :), tak jsem to tak nějak tipla. Do skupiny 4 žáci, to je u mne 6 tabulí a 1 žák navíc :)
20:58

Hana Pilařová  -  já to vidím na maximálně čtveřice .. jednak kvůli zapojení všech .. jednak bych víc skupin dohromady nedala :)
21:00  



Na jaká témata jste sololakové tabule použili? Jak se na tento nápad tvářili žáci? 6 komentářů

Pavlína Hublová  -  Jaká byla první vaše zkušenost s tabulí? A jak reagovali žáci?
20:43  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Chci upozornit na jedno pojetí tabulí žáky - zdroj informací při písemkách :) Oči jim jezdí po stěnách. Ti moji už tabule před hodinou přemísťují, aby na ty "správné" dobře viděli.
20:44    +1

Hana Pilařová  -  dovedou si poradit

takhle já sedmákům oblepila skříň návodama ke zlomkům .. to bude zle, až to sundáme
20:46  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Vítáš to nebo tabule zakrýváš?
20:48  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Ona dobře položená otázka odhalí opisovače :)
20:48  

Jitka Rambousková  -  Nezakrývám, neotáčím. Následně jim nadávám, že ani opisovat neumějí :D
21:05



Jsou předměty, kde se sololakové tabule využít nedají? Proč? 8 komentářů

Hana Pilařová  -  napadl mě tělocvik, ale i tam by se nakonec použít daly :)
20:10

Ludmila Kovaříková  -  Strategie ve fotbalu?
20:14

Pavlína Hublová  -  Myslím, že na psaní/zapisování/malování čehokoli by se daly při troše snahy použít všude.
20:16  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Nejspíš ano. Občas je to o drbání pravou rukou za levým uchem - viz výtvarka, šlo by to, ale ...
20:20  

Pavlína Hublová  -  Potřebuje použití tabulí nějakou speciální organizaci, kterou je třeba dodržet?

Jsou nutné stoly? Je potřeba žáky nějak předem instruovat?
20:47  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Dalo by se psát i na zemi. Sololak není tak úplně pevný, takže raději na pevné podložce.
20:49

Pavlína Hublová  -  Nemáte problémy s ušpiněnými rukávy, jak s nimi stírají nechtěně tabuli?
Mám právě pocit, že 1. stupeň (alespoň ti nejmenší) by prostě neobsáhli celou tabuli nebo si už zapsané mazali... Neřešíte tento problém?
20:53  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Instrukce - raději nepoužívat vlastní fixy, popř. se zeptat učitele
20:54



Jaké další pomůcky používáte pro skupinovou práci? 8 komentářů

Hana Pilařová  -  geoboardy, které jsme loni ve spolupráci se školníkem spáchali kvůli Johnovi a souměrné říši :)
20:09

Jana Zárubová  -  +Hana Pilařová geoboard používám jen na PC, protože jsem si na výrobu netroufla...jak jste je udělali?
20:13

Hana Pilařová  -  nechala jsem školníka nařezat čtverce (i když on možná neřezal a došel do truhlárny) .. udělala jsem na kostičkovaný papír puntíky, kde mají být hřebíky a pak děti při pracovkách bušily a bušily podle šablon
20:20

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Moc se mi líbí, že si pomůcky vyrobily děti samy!
20:28  -  Upravit

Jana Zárubová  -  no mně připadá, že by to natloukly křivě...
20:30

Hana Pilařová  -  a já pak lehce srovnala hřebíky do zákrytů :)
20:30  

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Tak to obdivuji. To chtělo dost odvahy - nechat to na dětech :-)
20:34  -  Upravit

Hana Pilařová  -  Tak když už tady nemáme děti moc chytré, tak alespoň jsou trošku šikovné (nezapomínejte, že u nás na vesnici .. ) :)
20:37










Velmi častou pomůckou pro skupinovou práci jsou různé kartičky. Jak je získáváte? Které jsou vaše nejoblíbenější? 14 komentářů

Hana Pilařová  -  všechny, které aktuálně používám :)
momentálně takové zlomkové sady, které kdysi vytvořil můj táta .. 36 kartiček 4x3 pole, každému řádku a sloupci je přiřazeno jedno racionální číslo .. a mají se sčítat, odčítat, násobit a dělit .. a k tomu existují 4 listy s výsledky
20:08

Pavlína Hublová  -  Daří se mi je někdy si předávat s ostatními kolegyněmi. Ale většinou se jedná o kopii z kopie, takže je beru spíš jako inspiraci a tvořím si nové.
Zdrojem takového získávání jsou jednoznačně různé semináře...
20:09  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Kartičky, skládačky, hrátky.
Něco najdu na webu, něco z prac.listů překopu na skládačky, něco dělám sama. Protože je to matika, tak mi hodně pomáhá excel.
20:09

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová Nebyl by nějaký obrázek? Postačil by nám odkaz... Nějak si to neumím moc představit :-)
20:13  -  Upravit

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová výřez .. http://3x.cz/di-FP25.png
kartičky jsou pak normálně rozstříhané .. zadáš úkol sčítejte .. děti dají 12 příkladů .. pak si dojdou pro arch s výsledky, podle čísla karty si překontrolují .. nebo řekneš násobte a proces je stejný, jen při kontrole sáhnou po jiném papíru
20:18

Hana Dědková  -  +Hana Pilařová to je super ty kartičky z výřezu :) to bych taky potřebovala. Já mam na zlomky kartičky na násobení a dělení.
20:24

Petra Pšeničková  -  Dá se čerpat z různých pracovních listů nebo něco vymyslet a zalaminovat nebo alespoň na čtvrtku,aby déle vydrželo.
20:27

Jitka Rambousková  -  Na zlomky je na http://www.math-drills.com/fractions.shtml spousta prac. listů. Z řešených uděláš jednoduché přiřazování :)
20:28    +1

Hana Pilařová  -  vydrž až na školní web vyvěsím šablonové materiály :)
20:29 (upraveno)    +1

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Myslíš jako inspirace, nebo přímo rozstříhat ten pracovní list?
20:30  -  Upravit

Petra Pšeničková  -  Pracovní list se dá leckdy použít přímo-zalaminovat a rozstříhat-nebo si ho zvětšit,zmenšit. Jindy jen jako inspirace. Ale pro mou práci jsou často udělány tak,že opravdu stačí zalaminovat a rozstříhat a moc pěkně se s tím pracuje.
20:31

Jitka Rambousková  -  Osobně vezmu prázdný prac.list, z řešení vystříhám řešení a to se přikládá a další řešení schovám jako kontrolní. Práce s tvorbou minimální.
20:33

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková +Jitka Rambousková To mě nenapadlo. Já vždycky jak pako tvořila nové kartičky (jsem na ně trochu úchylná).
20:37  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Já mám na kartičky taky úchylku, ale třeba psát zlomky a mocniny je někdy dost otrava a tady je to hotové hned



Vyrábíte si pomůcky pro skupinovou práci nebo je kupujete? Proč? Co je pro vás výhodnější/příjemnější? 39 komentářů

Pavlína Hublová  -  Pro mě jednoznačně lepší výroba - udělám si přesně podle svých představ. Zakoupená pomůcka sice šetří čas, ale vždycky jí něco chybí.
Pravda, je to asi o dovednostech, jestli si podobnou pomůcku umím vyrobit.
Třeba takové puzze bych tedy nevyráběla :-)
20:05  -  Upravit

Hana Pilařová  -  vyrábím .. nevím jestli je to výhodnější či příjemnější .. ale obvykle vím, co přesně potřebuji a chci
20:05

Jana Zárubová  -  také vyrábím...někdy i děti..
20:06

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Tuším, že ale dostanou přesné instrukce, že? Jak?
20:07  -  Upravit

Petra Pšeničková  -  Ráda kupuju pomůcky od Kamily Randákové - je to na principu Montessori a je to moc pěkně udělané.Chce to různé krabičky. Vhodné jsou krabičky z rybářských potřeb. Pokud pomůcky vyrábím, tak spíš laminuju, ty koupené od Randákové nebo Jucovičové jsou na měkkém materiálu,pěkně se s nimi manipuluje.
20:10

Jana Zárubová  -  Bez přesných instrukcí to nejde a někdy se ani tak nepovede, ale ty nepovedené se pak nezataví, neuloží atd..
návod většinou ústní nejlépe s nějakým hmotným příkladem - tedy třeba jednou již vyrobenou kartičkou
20:10

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Nebyl by odkaz?
+Jana Zárubová Jak se na takovou výrobu žáci tváří?
20:14  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Využívám různé barevné značky, aby dobře byly poznat části skládačky, která k sobě patří plus stejná značka na řešení.
Takže než se stříhá, tak se maluje :)
20:15

Jana Zárubová  -  Většinou je to baví, a když potom někdy třeba zůstanou zapomenuté po předchozí třídě ty jejich z nižších tříd, tak se k nim i hrdě hlásí:
"jé, to jsme vyráběli" ...:-)
20:16

Jitka Rambousková  -  několikrát jsem zkusila výrobu žáky a vždycky vypadly ty nejtěžší příklady :)
20:18

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková To je dobrá vychytávka, také mi chvilku trvalo, než jsem na to přišla. Dají se použít znaky z písma Webdings apod.
20:19  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Máš pocit, že jsou na to hrdé? Nebo to považují za ztrátu času?
20:19  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Dá se tomu nějak zabránit?
20:21  -  Upravit

Hana Dědková  -  taky si kartičky a jiné dvojice sama vyrábím, protože pak vím, co tam je. S žáky jsem výrobu ještě nezkoušela, ale je to jen otázka času, kdy to zkusím.
20:22

Jitka Rambousková  -  Tlouct je :D
Určitě to časem ustane. Ale tak často to nezadávám, navíc musíš vše po nich zkontrolovat. A třeba 25 žáků krát 10 příkladů je 250 příkladů ke kontrole. To chce už odvahu :)
20:24

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková také se to u nás vždycky nepovede, ale já si říkám, že i to by se mohli naučit...
a výsledky kontroluje jiná skupina..
20:25 (upraveno)

Petra Pšeničková  -  Někdy je dobré mít v tom zahrnuto oboje. Něco se koupí a žáci dokončují. Pokud žáci vyrábí sami,více jim to uvízne v hlavě-učí se už tou výrobou. Pracuju s žáky jako šk. speciální pedagog,takže nemám svou třídu-tam není úplně možné vyrábět vždy celé pomůcky-to by nám zabralo mnoho hodin.Tito žáci taky někdy nebývají tak zruční.
20:25

Jitka Rambousková  -  +Jana Zárubová Souhlasím, je to trošku i o mé lenosti.
Ale jeden rok jsem vyráběli kvarteta do zeměpisu - to bylo moc pěkné.
20:26

Pavlína Hublová  -  +Hana Dědková Já jsem nechávala děti vyrábět např. doplňovací kartičky do češtiny - prostě přepisovaly z učebnice slovní spojení s vynechaným "íčkem" a to psali na druhou stranu kartičky.
Následovala hra ve dvojicích, kdy probíhala současně i kontrola.
Jestli mají přepisovat do sešitu nebo na kartičky - zdálo se mi tohle smysluplnější.
20:27  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Proč nekontrolovali žáci?
20:27  -  Upravit

Hana Pilařová  -  no dají se využít i hodiny informatiky .. teď třeba máme rozdělaná pexesa se slovíčky
20:28

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová protože než by to zkontrolovali, tak raději řeknou, že je to OK.
20:30

Ludmila Kovaříková  -  Mnohem častěji vyrábím(e). Např. v angličtině místo tabulky pro minulý čas máme kartičky. Učí se tím, jak je píšou a navíc s nimi můžou různě manipulovat a řadit do sloupečků, podle toho, co umí a co ne.
20:31

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Takže jsi všechny pomůcky vyráběla sama? Byla nějaká spolupráce s třídními učiteli?
20:32  -  Upravit

Hana Dědková  -  +Jitka Rambousková jaká kvarteta do zeměpisu? Co jste měli na těch jednotlivých kartách?
20:32

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Tam vidím trochu problém s přepisem - když na kartičku napíšou špatně, fixují si špatný pravopis.
Nějaká rada?
20:33  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Země a k ní 4 znaky. Dostaly zadané rozměry a stejnou čtvrtku.
jenom byl problém, že někteří neznali princip kvarteta.
Ale viděla jsem takové kvatreto i na zlomky.
20:36 (upraveno)

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová v sedmé třídě už většinou zas tolik chyb nedělají a těm, u kterých je to pravděpodobné, mohu pravopis zkontrolovat. Psaní do tabulky pouze vytváří iluzi, že slovíčka umí, ale většinou je to jen pořadí, které si zapamatují.
20:38

Hana Dědková  -  +Jitka Rambousková a jaké znaky? co jste tam dávali? Vlajku? Název státu? Nevím, co jim zadat, aby byli schopní to sestavit...hledám inspiraci. Díky
20:38

Petra Pšeničková  -  Randáková-odkaz jsem přímo nenašla,ale zájemcům mohu dát e-mailovou adresu. I když se dá jistě vyhledat na internetu,já ji také tak našla, i když přes doporučení. Ona mi tehdy zasílala v příloze veškeré pomůcky,které nabízí. Jsou ve dvou variantách-dražší (už jsou zcela hotové) a je je nutno roztřídit a druhá-levnější:tam zase více lepíte a dovyrábíte si sami. Já měla ty hotové-takže nevím,jak by žáci na takovou výrobu reagovali. Myslím,že by je to bavilo-je to opravdu moc příjemný na pohmat.Taky pořádá školení k používání těch pomůcek. Jsou využitelné na 1. stupni některé i na 2. ,já jsem si je na reedukace vzala jen proto,že se mi líbily,primárně jsou určené pro skupinovou práci do třídy.
20:45 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  S kvartetem mám trochu problém - karty mají jen jedno použití - právě hru Kvarteto. Vždycky se snažím mít karty, abych je mohla používat různě - proto se mi nejvíc hodí karty ve formě pexesa.
Nebo máte ještě nějaké jiné využití pro karty Kvarteto?
20:39  -  Upravit

Petra Pšeničková  -  Spolupráce s třídními učiteli je,ale v mém případě spíše s jednotlivci nebo ve dvojici-vytvoření nějaké potřebné tabulku pro výuku apod.: poté předpřipravím,aby nezabralo celou hodinu,ale dokončíme společně. Tak to probíhalo např. s kolegyní Zitou.
20:40

Jitka Rambousková  -  +Hana Dědková Určitě můžeš zadat, co tam mají mít. My jsem dávali známé informace o zemi. Takže u Finska byla třeba Apocalyptica a u Rakouska Mozart, objevili se známi sportovci apod.
20:47

Hana Dědková  -  +Jitka Rambousková právě se bojím toho, že to sklouzne jen k těm sportovcům :))) Nějak pořád tápu, co by bylo nejlepší tam mít...
20:52

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Takže že byste společně s třídní učitelkou vytvořily pomůcku, kterou pak žák používá jak ve výuce tak při nápravě...? To je asi moc idealistické, že? Nebo by to ani nebylo vhodné?
20:55  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  Tak to omez třeba na max.2. Slavné stavby, umělci, značky aut, veletoky,...
20:55

Hana Pilařová  -  +Hana Dědková produkt průmyslu, produkt zemědělství, památku, významného člověka, hora, řeka, sousední státy ...
20:56

Hana Dědková  -  jasně, to by šlo.. nějak mi to po těch prázdninách nemyslí :)
20:58  

Pavlína Hublová  -  Zdá se, že hlavní pravidlo pro výrobu s dětmi je přesně stanovit pravidla.
21:00







Jak pomůcky pro skupinovou práci skladujete? Jak o pomůcky pečujete? 20 komentářů

Hana Pilařová  -  sadu kartiček pro skupinu do toho zipovacího pytlíčku, sadu kartiček do bílé krabičky od filmů na KP8 (likvidovali jsme, krabičky jsme schovali) .. takže se snažím dělat kartičky úsporně, abych to do těch škatulek narvala :)
20:05

Jitka Rambousková  -  sadu kartiček do obálky (syn měnil adresu firmy a dostala jsem jich asi 2 000) a sadu kartiček do krabiček od čajů (pečlivě schovávám)
20:07

Jana Zárubová  -  také používám krabičky...většinou od čaje nebo od bonboniér a pak podle velikosti kartiček ..
20:08

Petra Pšeničková  -  V krabičkách od rybářských potřeb nebo v malých sáčcích-dají se koupit v papírnictví (jako sáčky na bižuterii),jsou levné a je to velmi přehledné.
20:10

Pavlína Hublová  -  Krabičky jsou ale dost neskladné... Mám raději sáčky jako +Hana Pilařová . Pravda, pak se trochu víc kartičky ničí.
20:11  -  Upravit

Pavlína Hublová  -  Chcete říct, že už při výrobě přemýšlíte, jak budete kartičky skladovat? To mě nikdy nenapadlo!
20:11  -  Upravit

Hana Pilařová  -  ty bílé krabičky od filmíků jsou velmi skladné, páč k nim existuje dlouhá papírová krabice :)
20:14

Pavlína Hublová  -  +Hana Pilařová To se ale jedná o dost archaickou skladovací pomůcku, ne? Nebo jsou stále k sehnání?
20:16  -  Upravit

Jitka Rambousková  -  vezmu sadu obálek a sepnu velkou sponkou nebo strčím do eurodesk
20:17

Hana Dědková  -  mam pytlíčky a ty pak do desek s klipsou a to pak do krabice z IKEi, ale obávám se, že se za chvilku nikam nevejdu, ale o to je to zatím přehlednější.
20:19

Jitka Rambousková  -  Jako vyšší skladovací jednotku mám krabice podle ročníků :)
20:21

Hana Pilařová  -  +Pavlína Hublová my na podzim likvidovali snad 2é těch dlouhých krabic .. takže máme teď k dispozici 200 škatulek :)
20:22

Petra Pšeničková  -  při výrobě pomůcek o skladování určitě nepřemýšlím.
20:51 (upraveno)

Pavlína Hublová  -  Myslím, že jsme to řešily jako +Hana Dědková . Sice jsou krabice také trochu neskladné...
Ale viděla jsem krásný stojánek na sáčky - vypadal jako věšáček, každé rameno bylo tak dlouhé, že se na něj vešlo všech 10 - 15 sáčků (mají dírky, že?). Vyrobil paní učitelce šikovný tatínek.
20:24  -  Upravit

Hana Dědková  -  no já hlavně při skladování bojuju s tím, že matiku mam ve třech různých učebnách a tak neustále stěhuju desky sem a tam a často se mi stane, že vezmu jiný :( v tom závidím 1. stupni, kdy si ve třídě každý šáhne na předem určené místo a je to vyřešené. A +Jitka Rambousková chci do těch ročníků roztřídit, ale chce to ještě promyslet některé počty kopií :)
20:30

Pavlína Hublová  -  +Hana Dědková Jezdící vozíček?
Kolegyně z 2. stupně chodila s nákupním košíkem :-)
20:32  -  Upravit

Jana Zárubová  -  Tak to u nás se stěhují děti...
20:33

Jitka Rambousková  -  Ono se toho většinou moc nenosí. Vezmu navíc dvě krabičky od čaje. To zvládám :)
20:34

Pavlína Hublová  -  Máte nějakou krabici, kde skladujete nálezy?
Už tu zaznělo, že je dobré karty barevně odlišit, co kam patří, nebo opatřit nějakým znakem. Ještě nějaká vychytávka?
20:40  -  Upravit  

Jitka Rambousková  -  Snažím se je vracet, ale je to někdy drámo
20:59





Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-13. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-13). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína