23. 10. 2012

8. PEPOUŠovo vlnobití III.: Moodle a další LMS systémy - jak využít v základním vzdělávání?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.

Téma: Moodle a další LMS systémy - jak využít v základním vzdělávání? 

Následuje textový přepis diskuze...




Máte na školním serveru nějaký LMS systém? Jaký a proč zrovna tento? 44 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:02
Nic takového jsme neměli, alespoň o tom nevím. Myslím, i když jsme pražská škola, že jsme nebyli tak progresivní. Proto mne hned napadá doplnění k otázce... Bude nová.?

Pavel Hodál v 20:05
Používáme Moodle. Setkal jsem se s ním poprvé na jednom kurzu jako účastník a zalíbil se mi. Takže rozhodlo, že jsem jej znal, že je OpenSource. V podstatě jedinou konkurencí byl v té době propagovaný Microsoft Class Server a Sharepoint - šíleně složité, drahé a nepoužitelné řešení.?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:07
U nás nemáme. Moje "hurá akce" skončila tím, že mi ho nikdo nedokázal nainstalovat. Ráda bych věděla, jestli v současnosti existují i jiné možnosti než Moodle.?

Pavlína HublováVčera v 20:09 (upraveno)
+Ludmila Kovaříková  Google říká: http://www.mc2.cz/lms-opensource?

Jitka RambouskováVčera v 20:12
+Ludmila Kovaříková Pokud chceš využívat jenom sama Moodle, tak bych někde "hostovala", určitě to tu nebude problém. nebo existuje server s instalací Moodlu, kde si můžeš vytvářet kurzy (když tak dohledám)?

Jana ZárubováVčera v 20:13
A co online systémy? Třeba Open class od googlu? Používá někdo?
a lze třeba Edmodo považovat za LMS??

Ludmila KovaříkováVčera v 20:15
+Jitka Rambousková Ten server zní zajímavě.?



Pavlína HublováVčera v 20:16
+Jana Zárubová Do OpenClass jsem se nedokáala prodrat v rámci Google Apps :(
Myslím, že bych Edmodo spíš přiřadila k sociálním sítím. pro mne je LMS systém primárně tvorba textů, kurzů, lekcí...?

Jitka RambouskováVčera v 20:17
Jinak nemáme (a momentálně ani ten server :( )
Kolegové využívají jenom nějaké umístění testů na webu školy, semtam někdo trošku soukromé weby pro své předměty, ale celkem žádná sláva. Momentálně se do toho nehrnu ani já.
Občas se mi některé využití líbí (podpora samostaná činnosti, ...), ale zatím na to nedošlo. Jinak pro běžnou výuku na ZŠ to úplně jako nutnost nevidím.?

Jitka RambouskováVčera v 20:18+1

Pavlína HublováVčera v 20:19
+Jitka Rambousková Rozumím tomu tak, že vše, co LMS systém nabízí můžeme v klidu nahradit něčím jiným?
Možná ta výhoda, když je vše na jednom místě...??

Jana ZárubováVčera v 20:20
V Edmodo je sekce, kam lze přidávat materiály, spolupracuje s Google dokumenty, v jeho rámci lze vytvářet testy, dotazníky, žáky hodnotit.....asi to není LMS, ale umí toho dost a hlavně je hned dostupný...?

Bohuslav HoraVčera v 20:20
Používal jsem půl roku na zkoušku na předchozím pracovišti Classroom od Microsoftu, pak za to chtěli peníze - 500,- Kč za žáka a vedení to nepřipadalo vhodné, takže to usnulo. :)?

Bohuslav HoraVčera v 20:21
Ptal jsem se v jiné otázce, jestli by za takový systém šel považovat promyšlený systém sdílených dokumentů v Google Docs.?

Jana ZárubováVčera v 20:21
Nemáme žádný?

Petr VanickýVčera v 20:23
Máme moodle. Máme ho proto, že jedna kolegyně, která to někde viděla to hrozně chtěla. Ředitel mě donutil do nainstalovat aby měl klid. Nainstaloval jsem, nastavil uživatele, poslal ji přístupové údaje. Od té doby se tam nikdy nepřihlásila. Sám ho nepoužívám, zdá se mi to strašně složité. Mým potřebám bohatě stačí skupiny na facebooku.?

Bohuslav HoraVčera v 20:24
Souhlasím, že to je dost složité, poslední zkušenost s administrací u Petry Boháčkové. :D?

Pavlína HublováVčera v 20:25
+Bohuslav Hora _promyšlený systém sdílených dokumentů v Google Docs_
Myslím, že ano. Jen to strukturování by mohlo být náročné. Asi bych to stejně zastřešila nějakým Google Sites, kde by to fungovalo v nějaké struktuře.?

Bohuslav HoraVčera v 20:26
Mluvíš mi z duše - systém našich webových stránek - školních. Myslím, že to máme dost promyšlené. Mně se to líbí. V současnosti tak administruju i Peníze školám. :D Jsem zvědav, co na to poví kontrolní orgány. :D?

Jana ZárubováVčera v 20:26
+Pavlína Hublová  hmmm, tak Edmodo ne, ale promyšlený systém sdílení ano hmm, tak to je divné né??

Bohuslav HoraVčera v 20:28
+Jana Zárubová  :D :D :D To se nesměju tobě.?



Pavlína HublováVčera v 20:31 (upraveno)
+Petr Vanický Facebook má omezení od 13 let. Když si škola nainstaluje na svůj server, jsou tam také nějaká věková omezení??

Pavlína HublováVčera v 20:32
+Jana Zárubová Možná jsi mě nachytala :-)?

Jana ZárubováVčera v 20:32
+Pavlína Hublová ráda bych nějaké to vysvětleníčko...?

Bohuslav HoraVčera v 20:33
+Pavlína Hublová No, tak teď říkej. :) Myslím si, že všechno, co nějak takhle funguje. by mohl být takový nějaký systém. Důležitý je, že to funguje, že nám chodí žáci, že jim i nám to slouží.?

Pavlína HublováVčera v 20:34
+Jana Zárubová Nemám prolezlé Edmodo tak, jak bych si přála. Myslím si, že tam nelze tvořit/editovat nějaké stránky s textem. Jdou tam přímo pouštět/vkládat videa nebo jsou jen ke stažení?
Ale ke GDocs jsem zase dodala, že by bylo třeba zpřehlednit celou strukturu "kurzu", který by takto vznikal.
Nedovedu si představit, že lze vytvořit strukturovaný kurz v Edmodo - považuju ho spíš za komunikační prostředí.?

Bohuslav HoraVčera v 20:35
Edmodo vůbec neznám a těším se na to, že mi ho prezenčně někdo představí. :)?

Jana ZárubováVčera v 20:36
vzdávám se :)))
v tom případě už nemám čím přispět, jiné LMS neznám a nepoužívám?

Jitka RambouskováVčera v 20:37
LMS jsou aplikace, které v sobě integrují zpravidla nejrůznější on-line nástroje pro komunikaci a řízení studia (nástěnka, diskusní fórum, chat, tabule, evidence ad.) a zároveň zpřístupňují studentům učební materiály či výukový obsah on-line nebo i off-line
Možná je ta definice zastaralá. Ostatní systémy se pohnuly podobným směrem. Dá s edělat podpora vzdělávání různě, ale je fakt, že tady je to všechno pohromadě a vyladěné na výuku. Google si k tomu musíš ohnout. Systém hodnocení, tam (v G.) prostě tak propracovaný není a musíš věci řešit oklikou.?

Bohuslav HoraVčera v 20:37
Nevadí, tlač to sem.?

Pavel VondraVčera v 20:38
Na Google Docs a Google Sites si nemuzu stezovat. Umi pro me vse podstatne. Viz me obligatni: wikikostany?

Bohuslav HoraVčera v 20:40 (upraveno)
+Jitka Rambousková Jo, to máš pravdu, prostě tě to nutí přemýšlet k tomu, abys to dostala tam, kde to chceš mít. Nějak mi ty Docs přijdou sympatičtější. A nevím proč. :D?

Pavlína HublováVčera v 20:42
+Jana Zárubová Jani, já taky ne. Moodle jsem zblízka viděla jen sporadicky. Ale třeba znáš funkce Edmoda, které my ne. Nevzdávej to!?

Jana ZárubováVčera v 20:43
Dle wikipedie LMS:
Za běžné funkce systémů řízeného vzdělávání můžeme považovat následující moduly:
Evidence a správa žáků
Evidence a správa kurzů
Katalog výukových kurzů a objektů
Správa studijních plánů
Evidence hodnocení žáků
Testování a přezkušování žáků
Správa přístupových práv
Komunikační nástroje
Autorské nástroje k vytváření výukových kurzů a objektů
Úložiště výukového obsahu

tak kolik toho v edmodo chybí??

Bohuslav HoraVčera v 20:44
:D?

Jana ZárubováVčera v 20:46
A že si tam přímo nepustím video je mi fakt jedno, protože ho šoupnu na youtube a pustím odkazem, a jakýkoli dokument z google dokumentů mohu použít
dokonce jsou zvlášť upravena práva a přístup pro rodiče, aby viděli, jak si děťátko vede.?

Pavlína HublováVčera v 20:47
+Jana Zárubová  Autorské nástroje k vytváření výukových kurzů a objektů
Ale možná o nich jen nevím... Jsou tam??

Jitka RambouskováVčera v 20:47
Jak jsem psala - vše se mění a jde o to, co vlastně kdo potřebuje ve výuce, jak ji má "rozvolněnou" do samostatné práce apod
A pak taky na tom, co kdo má rád a kdo, co umí :D?

Jana ZárubováVčera v 20:48
Takže si myslím, že promyšlený systém google doc + Edmodo je lepší než mnoho jiného neb je to online, hned k dispozici a nemusím nic nikam instalovat :)))?

Bohuslav HoraVčera v 20:49
No říkám, tenhle systém Google Docs + další věci, které si umím doplnit, nebo je mám k dispozici, mi nahradí Moodle, který je takový težkopádnější. Si neumím představit, že to vysvětluju kolegům. A já k sobě potřebuju někoho, kdo jde se mnou.?

Jana ZárubováVčera v 20:50 (upraveno)
Myslíš, že když chybí jedna jediná věc, už to není LMS? :))
Ne, já se nechci hádat, ale jen mě prostě rozčiluje, že jen Moodle je to pravé, Mně se nelíbí +Pavlína Hublová ?



Bohuslav HoraVčera v 20:51  -  Reply
Moodle není to pravé, jen to je to nejznámější, začali to používat VŠ, SŠ i ZŠ, ale pokud máme svůj fungující systém, pak je to možné považovat za to samé.?

Jitka RambouskováVčera v 20:52
Moodle je to pravé - myslím, že to tady tak úplně nepadlo. Je hodně specializovaný, propracovaný, ale není povinný a každý může používat to, co mu vyhovuje.  ?

Pavel HodálVčera v 20:53+1
nasdílel jsem vám nějaké screenshoty mého Moodle?



Kdo se o váš LMS systém stará? Jaká máte práva jako učitel školy? Jaké jsou klady a zápory omezených práv učitelů? 17 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:07
Myslím si, že by učitelé měli mít trochu osekaná práva. Ale netuším, jak moc to jde nastavit. Lze každý prvek upravit? Není to příliš složité??

Pavel HodálVčera v 20:14
Sám jako administrátor mám samozřejmě práva nejvyšší. Ostatní učitelé mě žádají o založení kurzu. V jeho rámci pak je veškeré nastavení na nich. Občas řeším jen takové drobnosti, jako povolit vkládání položek do slovníku a pod. V podstatě z mé strany se nejedná o žádné velké zásahy. Ten, kdo pochopil, jak funguje kurz, je schopen sám tvořit. Jen jsem si všiml, že kolegyně nevyužívají většinu funkcí. Skončili u publikování textů a připojení souborů.?

Pavlína HublováVčera v 20:17
+Pavel Hodál Neuvažoval jsi o nějaké interním semináři pro tyto kolegyně??

Pavel HodálVčera v 20:19
vypsal jsem termíny. Jeden na obecné základy ovládání a druhý na tvorbu testů. přišlo mi 5 z 40 kantorů. 3 z nich pak začali Moodle používat jako třídní záznamníček pro děti a rodiče. V podstatě jim tam píší úkoly.?

Pavlína HublováVčera v 20:22
+Pavel Hodál Mám podobné zkušenosti - s Bakalaáři, s využitím výukových programů v PC učebně...
Tady vidím jedinou cestu - příkaz ze strany vedení. :(?

Pavel HodálVčera v 20:22
Uvažovali jsme i o hostovaném Moodle někde jinde, asi by to bylo pro mě pohodnější a bezpracnější. Na druhou stranu , když mám Moodle na vlastním serveru, tak nemusím hlídat místo, povolil jsem žáků i velké přílohy (pro různé prezentace a projekty).?

Petr VanickýVčera v 20:24
Starám se já, ale protože ho nikdo nepoužívá, tas tím moc práce nemám :-)?

Pavlína HublováVčera v 20:28
+Petr Vanický I tak - máš připravené profily pro učitele s nějakými upravenými právy? A jakými konkrétně??

Bohuslav HoraVčera v 20:32
Ještě jsem využíval možnost nahrát text, nebo jinou formu úkolu, dodržet časový termín, na to je to dobré. Ale to dokážu s Docs taky.?

Petr VanickýVčera v 20:35
Nemám nic speciálního. Už si to moc nepamatuju, byl jsem tam přihlášen naposledy před lety, ale myslím, že tam snad bylo něco jako uživatel typu učitel. A to jsem použil pro kolegyni.?

Bohuslav HoraVčera v 20:36
Zaujal mě taky systém tvorby testů, kdy to rovnou spočte procenta, pomůže mi to vyhodnotit. Ale nastavení je složitější než u Flubaroo. Aspoň se mi to tak jevilo.?

Pavlína HublováVčera v 20:40
+Bohuslav Hora Myslím, že celý balíček Google Apps všechno zvládne poměrně hravě.
Chápu to tak, že profil "učitel" je tam nějak přednastaven, takže jej lze jednoduše využít??

Bohuslav HoraVčera v 20:42
+Pavlína Hublová To určitě ne. Chybí tam některé věci z Moodle, ale to je zase asi pozitivní, to složité přihlašování, vím, že se s tím stejně studenti potkají, ale ty Docs nám zatím stačí. Studenti musí pochopit systém, význam sdílení svých myšlének - pokud nějaké jsou…?

Jitka RambouskováVčera v 20:42
+Bohuslav Hora Ale ve Flubaroo máš izolovaný výsledek jednoho testu a nějak musíš pořešit spojení s ostatními známkami. Moodle to umí, máš přehled výsledků k žákovi?

Bohuslav HoraVčera v 20:43
Jo, to určitě, stejně ale musím známky zadat do školního systému Bakaláři. Hlavně teď nemám sílu tlačit něco dalšího. :D?

Pavlína HublováVčera v 20:45  -  Reply
+Bohuslav Hora  Chápu to tak, že profil "učitel" je tam nějak přednastaven, takže jej lze jednoduše využít?
To jsem myslela na Moodle...?

Bohuslav HoraVčera v 20:45
Aha, jsou tam nastaveny role - učitel je jedna z nich a jako správce systému mu můžeš propůjčit ještě něco ze svých práv správce, je to poměrně složité, popsané v tom manuálku, cos dostala na letní školce.?



Moodle je asi nejrozšířenější LMS systém - proč? Jaké kvality byste na něm vyzdvihli? Jaká vylepšení byste nevrhli? 20 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:08+1
+Pavel Hodál říká: Takže rozhodlo, že jsem jej znal, že je OpenSource.?

Jitka RambouskováVčera v 20:20
Pracovala jsem s různými instalacemi jako uživatel, nespravuju ho.
Určitě je komplexní - obsahuje množství rozšíření, je zadarmo, stojí za ním velká komunita. A stále se vyvíjí.?

Pavlína HublováVčera v 20:23
A ta nutnost instalace na vlastní server? Není překážkou??

Pavel HodálVčera v 20:24
Velké množství doplňkových modulů a velmi aktivní komunita českých učitelů. Pokud se na fóru moodle.cz někdo zeptá, dostane obvykle okamžitou odpověď. Diskutují tam stejně zapálení uživateléa správci.?

Petr VanickýVčera v 20:25
Je nejznámější, ale nechápu proč. Pro mě osobně je to divné nepřehledné prostředí, ve které jsem se nezorientoval ani po delší době.?

Pavlína HublováVčera v 20:30
+Pavel Hodál Ta technická podpora a pomoc je určitě důležitá. Mohl by tohle být také jeden z důvodů, proč je právě Moodle takový favorit??

Pavel HodálVčera v 20:32
Je pravdou, že mi orientace z počátku také dělal problémy, ale nyní jsem si zvykl a neumím si učení (INF) bez Moodle představit.?

Jitka RambouskováVčera v 20:34
Kdysi jsem zkoušela instalovat Cinderellu (?), ale vadila u ZŠ ta angličtina a Moodle je česky.
A proč je nejpoužívanější? protože o něm všichni slyšeli, tak se vlastně nic jiného nehledá :D?

Bohuslav HoraVčera v 20:34
Důležité je, že to je zdarma, a že se vyvíjí, že ho můžu trošku ukopat ke svému obrazu. Tak to chápu já, jako laik.?

Pavlína HublováVčera v 20:36 (upraveno)
+Pavel Hodál Mohl bys nějak stručně popsat, co všechno k INF v Moodle tvoříš? Jak ho využíváš??

Pavlína HublováVčera v 20:38
A nějaké návrhy na vylepšení Moodle? Už tu zaznělo, že je dost nepřehledný, možná příliš funkcí... Vyřešila by to možnost instalovat pouze základní verzi a vše ostatní formou rozšíření??

Bohuslav HoraVčera v 20:39
Jak se znám, chtěl bych všechna možná rozšíření. :D?

Pavel HodálVčera v 20:40+1
Každé téma, které probírám, mám jako samostatné téma v Moodle. Ostatní témata jsou skyryta, takže žáci vidí jen ta poslední. Mám zde trochu torei, jak se co dělá, jaký budeme používat progrma, kde jej získat (link). Pak následuje odkaz na nějaký videa na youtube s výkladem. Pak příklady - soubory s pracemi z předchozích let (PDF). Pokud je to nějaká teorie, tak i písemka. Pro pátáky a šesťáky mám seznam anglické terminologie k probéranému tématu. Jako poslední je pak odevzdávárna souborů - úkoly pro žáky. Jednou jsem známkoval i aktivitu v WIKI a úroveň debaty ve fóru.?

Bohuslav HoraVčera v 20:43
Tak to je super. +Pavel Hodál ?

Pavlína HublováVčera v 20:43
+Bohuslav Hora Ale třeba by sis je dával postupně, aby ses s nimi mohl seznámit, ne?!?

Bohuslav HoraVčera v 20:44
Ale určitě. To já jen uvádím, jak jsem netrpěliv. :D?



Pavlína HublováVčera v 20:46
+Pavel Hodál To je přesně to, co jsem chtěla v této diskuzi slyšet :-)
Konkrétní aktivity! Díky.?

Bohuslav HoraVčera v 20:46
:D?

Bohuslav HoraVčera v 20:47
Odkazy, úkoly, parametry práce, proklik na filmy, dokumenty, texty, testy atd. Uváděl jsem to taky.?

Pavel HodálVčera v 20:47  -  Reply
snad bych ještě poznamenal, že 5 a 6. třída má Moodle v angličtině, ať si zvykají:-)?



Vytváříte ve vašem LMS systému výukové lekce/testy? Kolik času Vám tvorba zabere? Jak tyto vytvořené materiály zařazujete do výuky svého předmětu? 13 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:12
Zkoušela jsem si něco málo vytvořit, také upravuji nějaké kurzy. A představovala bych si rozhodně pružnější systém. Vše mi připadá moc složité - takový slepenec - jak kdo potřeboval, takže to nakonec je pěkně nabobtnalý balíček. Něco jako Balakáři (ne zaměřením, ale tím slepením) - nikdo kromě autorů už asi nebude tušit, jaké všechny funkce to má. Nebo se pletu??

Bohuslav HoraVčera v 20:16
Nevýhodou tohoto systému je, že se nedá nic sdílet. Je to opravdu takový nabobtnalý balík, ovládání je občas těžkopádné. Užívám ho s nejvyššími právy, byl jsem i studentem a učitelem s omezenými právy. Po pravdě moc mě na jednu stranu nadchl, na druhou stranu se nedivím, že jen těžko někoho přesvědčím, aby se mnou vedl nějaký kurz. :)?

Pavlína HublováVčera v 20:20
+Bohuslav Hora A výhoda toho, že když si v jednom kurzu něco vytvoříš, tak to můžeš použít i v jiném...? Nebo mám zkreslenou představu??

Bohuslav HoraVčera v 20:22
To asi jde, nezkoušel jsem to, neboť jsem jednal línej a navíc nemám nikoho, kdo by mě k tomu nějak dohnal. :D?

Petr VanickýVčera v 20:26
Vidím to stejně. Třeba na testy je dnes dostupno mnoho jednodušších nástrojů. ?

Pavlína HublováVčera v 20:26
+Bohuslav Hora Takže tvoříš vše originál?
Měla jsem pocit, že tohle by byl ten velký důvod, proč bych LMS systém ještě vzala na milost (v základním vzdělávání).?

Bohuslav HoraVčera v 20:27
Když jsme to aktivně zkoušel, tak byl všechno originál. Ve sdílených Docsech kopíruju, co se dá. :)?

Pavel HodálVčera v 20:36
Vytvářím. Je to celkem časově náročné. Moc mi pomola jedna studentka - stážistka, která mi testy nadatlovala sama.?

Pavlína HublováVčera v 20:41
Kdyby se na tvorbě podílelo víc kolegů třeba z jednoho předmětu, jistě by šlo vše veseleji. Ale zdá se, že to zatím na žádné škole není. Je to tak??

Jitka RambouskováVčera v 20:54
Není to tady mezi námi, ale školy asi Moodle mají hodně, ale protože je vstup na jméno, tak nevidíš "dovnitř" a neposoudíš.?

Jitka RambouskováVčera v 20:54
Nebo používají něco jiného - třeba http://www.olat.org/. Podobným systémem je česká EduBase.?

Bohuslav HoraVčera v 20:54
No právě, není vidět, co je za oponou, já bych se tedy staděl. Měl jsem připravenou zálohu pro letní školku, kdyby náhodou něco bouchlo, tak abychom mohli bádat. Jinak tam máme se správcem dva kurzy na zkoušku, kde zkoušíme a zkoušíme. :D?

Bohuslav HoraVčera v 20:55  -  Reply
EduBase jsem viděl taky, zdálo se mi to dost složité, asi se to ke mně dostalo v nějaké složité době. :D?



LMS systémy si často spojujeme s distanční výukou. Jak lze specifické postupy distanční výuk zařadit do prezenčního vzdělávání? 4 komentáře

Pavlína HublováVčera v 20:14 (upraveno)
Pořád mám tak nějak představu, že obsahem lekcí jsou texty, videa, obrázky. Studují tedy žáci v hodině? Nebo je to jen na jejich domácí přípravu?
PS: Omlouvám se, že budu mít asi dost stupidní otázky, ale v reálu jsem nikdy s tímto systémem ve škole nepracovala.?

Jitka RambouskováVčera v 20:22
Tohle právě nevím, jak moc je nutné chystat právě v Moodlu. To jsou věci, které mohu dát na web. Dobrá je kontrola testů, domácích prací apod. Tam bude asi jeho síla ve škole, čistý e-learning využije asi minimum žáků, tam je možná škoda času na tvorbu.?

Pavlína HublováVčera v 20:27
+Jitka Rambousková Takže ani ne tak lekce, jako spíš komunikace mezi učitelem a žákem v bezpečném prostředí. Je to tak?
Opět mi to trochu zavání sociální sítí, ale třeba je to tak správně.?

Bohuslav HoraVčera v 20:30  -  Reply
No je to pro obojí, ale chce to zodpovědné studenty. Ti zodpovědní udělají cokoliv, i ve sdílených Docsech, vyplní Lino, pustí si video, povídají o tom, ale všechny prostě nepřesvědčím a ani to není mým cílem. Je to dobré pro ty, co chybí, i pro ty, co si chtějí zopakovat, nebo rozšířit obzory - viz moje týdenní plány s odkazy.?



Využíváte LMS systém k rozšíření znalostí žáků nadaných, k zadávání a vybrání domácích úkolů nebo k procvičování? 7 komentářů

Pavel HodálVčera v 20:27
v podstatě ke všemu, co je zde uvedeno - hlavně v informatice. Hodně důležité je právě odevzdávání souborů z pohodlí domova. Mohu se tak v hodinách soustředit na vysvětlení látky, procvičení ...  a žáci vše v klidu dodělají a odevzdají z domova. To se mi hodí v situaci, kdy mám ve skupin více žáků než počítačů.?

Pavel HodálVčera v 20:28
Mám tu na praxi studentu k Pajdáku a má nádherně udělaný kurz na angličtinu. Pdařilo se jí vyvážit výklad a cvičení.?

Pavel HodálVčera v 20:31
používám Moodle velmi aktivně od páté třídy v Informatice a pak pro sedmáky částečně (botanika - jako doplněk učebnice). Kolega přírodopisec jej aktivně používá pro 7. - 9. ročník. Hlavně pro možnost zveřejnění souborů žákům.?



Pavlína HublováVčera v 20:55
+Pavel Hodál Problém s připojením na internet už žáci tedy nemají, když mají odevzdávat úkoly do Moodle??

Pavel HodálVčera v 20:57+1
ne, mám 100 % žáků s internetem. Případné výjimky řeším indoviduálně. To by člověk neřekl, kolika žákům těsně před koncem termínu vypadne internet :-)?

Pavel HodálVčera v 20:58  -  Reply
Navíc mi to umožní známkovat v klidu domova s čajem v ruce.?

Jitka RambouskováVčera v 21:06
Poslala jsme taky pár screenshotů - aspoň je vidět jiná instalace :)?



Jaké funkce využíváte ve vašem LMS systému nejčastěji? A jaké funkce jste zatím nepoužili - rádi byste, ale nevíte jak na to? 12 komentářů

Pavel HodálVčera v 20:16
Používám nejčastěji tématické uspořádání, dávám sem pro každé probírané téma strukturované nadpisy, obsah látky, nějaké ty internetové zdroje a vtorové materiály, následuje obvykle test.  Hodně využívám známkování a souhrnné písemky.?

Pavel HodálVčera v 20:20
Osvědčily se mi například ankety. Používám je na rychlé a anonymní rozdělení žáků do skupin. Zkoušeli jsme i tvorbu společné WIKI?

Jitka RambouskováVčera v 20:32
V kurzech, která jsem tvořila a vedla (byl to opravdový distanční e-learning), vždycky klasický výklad s multimediálními prvky a soubory ke stažení, chat a diskuse pro podporu a úkoly a jejich odevzdávání. Vyzkoušela jsem i anketu a test, ale to jen okrajově, to se mi u dospělých a k tématu moc nehodilo.?

Pavel HodálVčera v 20:34+1
U mě vede Blended learning - takže kombinace prezenční a distanční výuky. Ikdyž měl jsem i žáka, který tráví půl roku pravidelně mimo školu a velmi úspěšmě mi přes Moodle studoval.?

Jitka RambouskováVčera v 20:40
+Pavel Hodál Pokud jsou žáci mimo školu, pak není vůbec co řešit.
Kombinaci si dovedu představit velmi živě. Předpokládám, že v Moodlu zůstává stručná podpora (krátký výklad, odkazy,...) a využíváš tu "hodnotící" část. Tak nějak??

Pavel HodálVčera v 20:42
Mám hodně testů. Některíé z nich si žáci mohou psát opakovaně a tím trénovat (třeba test bna typografii). U jiných testů se jim započítá nejlepší známka z X pokusů. Pak mám krátké testy (5-7 min/10 otázek).?

Pavel HodálVčera v 20:44
Co mi ale připadá naprosto úžasné, je zaznamenávání činnosti žáků. Už se mit o několikrát osvědčilo, když jsem navrhoval nějaké ty 3-5 z INF. Z Moodle jsem jednoduše dokázal, že dotyčný se na témata ani nepodíval a že tedy, to, co tvrdí rodičům a ti pak na schůzkách mě, prostě není pravda.?

Jitka RambouskováVčera v 20:49
Tady je výhoda Moodlu a pod. systímů, tohle web nebo Google prostě nedokáže.?

Pavlína HublováVčera v 20:54
+Pavel Hodál Záznam historie návštěv jednotlivých stránek, je to tak? Hm, to je silná zbraň :)?

Jitka RambouskováVčera v 20:55
U jednotlivých žáků vidíš kdy a co dělali.?

Pavel HodálVčera v 20:56
ale také kdy a v kolik hodin odevzdávali soubory!! V mailu se to pletlo a sdílená složka na serveru zase neumožnuje odevzdat z domu?

Pavlína HublováVčera v 20:58  -  Reply
Jsem ráda, že se objevily specifické funkce, které mohou přispět k případnému rozšíření obzoru nerozhodnutého správce školního serveru :-D?



Jak jste dosáhli toho, že LMS systém máte? A kolik učitelů ho aktivně používá? 13 komentářů

Pavel VondraVčera v 20:06
Otázkou, co všechno mohu pokládat za LMS. Poněkud staromódně využívám stránky alá Intranet (přispívám sám a např. konvertuji DUMy mých kolegů do GDocs) a informační stránku pro žáky v rámci webu (tam přispíváme 3 ze 6ti na druhém stupni).?

Pavel HodálVčera v 20:07
Sám jsem si jej nainstaloval, v podstatě bez vědomí vedení. Aktivně jej využíváme jen dva na opravdovou podporu výuky. Několik kolegyní z 1. stupně jej dále využívá jen jako jednoduchý web - záznamníček pro oznámení rodičům.?

Bohuslav HoraVčera v 20:18
Požádal jsem správce, aby mi to nainstaloval a já si v tom noruju. Jako správce.?

Bohuslav HoraVčera v 20:19
Myslíte si, že bychom mohli za nějaký takový systém považovat i promyšlený systém sdílených dokumentů??

Jana ZárubováVčera v 20:22+1
Když to není Edmodo, tak asi tohle neprojde +Bohuslav Hora  :))))?

Bohuslav HoraVčera v 20:24
Hmmm, a mně se to jeví jako dostačující pro základku, v týdenním plánu zadám odkazy do různých procvičovátek, filmů a hlavně v poslední době do Linoit, zadám úkol do Bakalářů, aby to viděli i rodiče a lepítka a maily se jen množí. :)?

Jitka RambouskováVčera v 20:24
+Pavel Hodál Zápisníček pro rodiče? Moodle? To je snad zbytečně komplikované :)?

Bohuslav HoraVčera v 20:25
To už je pak jednodušší rozjet webové aplikace Bakalářů. Když už to tam je, tak proč to nevyužít.?

Pavlína HublováVčera v 20:52
Zdá se mi, že je LMS systém na ZŠ zatím spíš hračičkou pro PEPOUŠe než plně rozšířeným trendem.
Jakou mají LMS systémy podle vás v základním vzdělávání budoucnost?

Bohuslav HoraVčera v 20:52
No právě, je to taková hračka, co žere moc času, a těžko se hledají spolupracovníci, co by se tomu taky chtěli věnovat. :)?

Jitka RambouskováVčera v 20:56
Hračka? ?

Bohuslav HoraVčera v 20:56
Všechno, s čím si chci hrát, je hračka. :D?

Bohuslav HoraVčera v 20:56  -  Reply
No asi to nebude teda terminus technikus, ale mně se to pak líp vstřebává. :D?


Po tomto vlnobití proběhl historicky první třicetiminutový Hangout, kde jsme ještě pokračovali v diskuzi - tentokrát face-to-face. Třeba se to stane zvykem :-)










Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-8. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-8). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína