7. 10. 2012

5. PEPOUŠovo vlnobití III.: Portfolia a jejich neformální využití

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.

Téma: Portfolia a jejich neformální využití
Následuje textový přepis diskuze...




Znají žáci výhody portfolia? Nebo je spíše pro rodiče/učitele jako archiv prací?
Mají vůbec portfolia na základní škole smysl? A na vyšším stupni? 21 komentářů
http://inapadnik.blogspot.cz/2010/01/zakovske-portfolio-nikdo-nic-poradne.html

Pavlína HublováVčera v 20:04
Myslím, že na 1. stupni se jedná zcela o aktivitu, která s dovednostmi žáka nemá nic společného. Děti ještě nejsou vyspělé natolik, aby dokázaly plánovat, zodpovědně sledovat své výkony...
Neříkám, že se o to nemáme snažit, ale portfolia jsou moc.?

Jitka RambouskováVčera v 20:14
Občas se pokouším o nějaké zárodky portfolia. A předpokládám, že budou sloužit k opakování, k přípravě na čtvrtletku apod, ale nejsem si jista, jak to splňuje účel.?

Daya MurováVčera v 20:16 (upraveno)
Máme jedno "potfórium" pro všechny předměty. Výsledkem je chaos, kdy tam někdo zakládá jen pololetní písemky, někdo nic, někdo si to plete s pracovním sešitem...?

Pavlína HublováVčera v 20:16
+Jitka Rambousková Myslíš jako že by si děti vyndaly ty listy a učili se z nich? To by tam muselo být opravdu všechno...
Já jsem vždycky bojovala s tím, že máme hodně různých papírů...?

Lenka ŘíhováVčera v 20:17
mě to připadá jako dobrý způsob, jak mít na konci roku něco hmatatelného, co dokladuje práci, kterou odvedli...případně využít jako podklad pro opakování začátkem nového školního roku?

Pavlína HublováVčera v 20:17
+Daya Murová Jak takové portfolium vypadá? Desky??

Jitka RambouskováVčera v 20:19 (upraveno)
Během roku děláme takové "důležité" shrnující pracáky, typové příklady, důkladně je opravuji a komentuji a ty schováváme a slouží jako podklad pro přípravu. Odvolávám se na ně.
Protože je to jenom za jeden předmět, tak toho zase tolik není.?

Pavlína HublováVčera v 20:18
+Lenka Říhová Doklad pro koho? Pro opakování - jak?
Tak nějak si představuju, že by to portfolio s dětmi rostlo. Ale to by museli mít z každého ročníku jen několik listů, jinak to bude akorát zmatek.?

Daya MurováVčera v 20:19
+Pavlína Hublová Tlusté šanony s euroobaly.?

Daya MurováVčera v 20:19
Snažila jsem se zavést zvláštní složku na češtinu, ale to zas bylo přesložkováno.?

Hana PilařováVčera v 20:20
já to prostě neumím .. respektive .. nemám dost sil, abych to uhlídala?

Pavlína HublováVčera v 20:24 (upraveno)
Známe my, učitelé, význam portfolií žáků? Považujeme je vůbec za potřebné/smysluplné? Je adekvátní využití portfolia pro další rozvoj žáka a čas věnovaný archivování/reflexi?

Lenka ŘíhováVčera v 20:29
+Pavlína Hublová já si nedovedu představit, že by s nimi rostlo, je toho moc. Jeden rok myslím stačí. Ale nedělám si moc iluze, že by je doma potom s láskou opatrovali :). Já mám z prvních ročníků svých dětí něco schované, z nostalgie a že jsem na ně tenkrát byla pyšná.
Vidím to jako doklad toho, že učitel společně s žákem odvedl nějakou práci a jako "kontrolní orgán" mě zajímá jak to vypadá a kladně to hodnotím?

Daya MurováVčera v 20:33
Nechci vyadat jako konzerva, ale nestačí "kontrolnímu orgánu" sešit??

Pavlína HublováVčera v 20:34
+Lenka Říhová A nebyl prapůvodní koncept takový, že portfolio bude ukazovat, jak se dítě zlepšuje? A není to krátkozraké vnímat to jen v rámci jednoho školního roku?
Já vím, že je to téměř nemožné zrealizovat, ale nebylo by to pěkné??

Pavlína HublováVčera v 20:38
+Daya Murová Když máš hodně prací na papíry nebo využíváš různé tištěné DUMy, je třeba je někde skladovat. Protože v sešitě toho zas tolik není. Alespoň v mém podání.?

Daya MurováVčera v 20:40
+Pavlína Hublová No jo, jenže pokud ho chceš mít na několik let, tak jich vybereš stejně jen pár. A v těch sešitech jde ten pokrok přece jen krásně vidět.?

Pavlína HublováVčera v 20:52
Ono i jen srovnat písemku z 1. a 4. třídy je celkem sranda...?

Jitka RambouskováVčera v 20:54+1
Na to jsem se ptala a nedozvěděla jsem se nic. V USA se ohánějí, že hodnotí postup, tak jsem chtěla vědět jak. Nic jsme se nedozvěděla. Všichni o tom píšou., ale nikdo neví konkrétní fakta.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:57
nevidím jako reálné schovávat portfolia mnoha žáků několik let a ještě je průběžně porovnávat a sledovat pokrok
+Daya Murová pěkný sešit taky stačí :)?



Co by měla portfolia obsahovat? Všechny práce? Jen důležité? Jen ty, co žáci udělali sami? Projekty? Nebo to, co dělali při skupinové práci? 10 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:10
Zásadně pouze výběr prací. Snažila jsem se vybírat takové práce, které měly nějaký zásadní význam, popř. jsem věděla, že budeme používat třeba ke srovnání.
Také jsem kromě "určených prací" nechávala děti, aby si vybraly, co si tam chtějí dát - povinně musely např. vybrat ze složky, kam jsme dávali pracovní listy apod. ke každému předmětu 2 listy. A nechávala jsem na nich, jaké práce to byly.?

Hana PilařováVčera v 20:28
asi záleží na tom, jaký cíl tím sledujeme .. chceme aby viděl posun? udělejme průřez. chceme aby viděl co dokáže? udělejme výběr nej prací a projektů.?

Pavlína HublováVčera v 20:32
+Hana Pilařová Ano, to jsou dva hlavní typy portfolií (prezentační a hodnotící). Ale já si myslím, že bychom se měli rozhodnout pro jeden typ a u toho zůstat. Jinak to bude pel mel a nikdo nebude chápat jeho smysl.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:35+1
aha, tak já mám asi ten pelmel?

Pavlína HublováVčera v 20:40
+Lenka Říhová  měla taky. Protože jsem se nemohla rozhodnout. A protože ani jedno samotné mi nedávalo smysl.?

Hana ZahrádkováVčera v 20:45
a co kdyby portfolio obsahovalo všechno, co dítě udělá jinam, než do školního nebo pracovního sešitu? prostě všechny písemky, úkoly, taháky, obrázky...bylo by to porfólio? splnilo by nějakou jeho funkci? bylo by to k něčemu??

Lenka ŘíhováVčera v 20:46
taháky...to se mi líbí :), při tom si toho hodně zopAKUJÍ?

Daya MurováVčera v 20:47+1
+Hana Zahrádková 
Buď jim dávám PL, který jim k něčemu je, který potřebují mít u sebe. Nebo je to jen něco jednorázového a to je zase zbytečné skladovat.?

Pavlína HublováVčera v 20:51
+Hana Zahrádková Chce to pečlivý výběr.?

Věra JanákováVčera v 23:40
My asi podle zdejší teorie máme pel - mel, ale vždycky víme, k čemu ten který je...?



Jakou podobu mohou portfolia mít?Desky? Krabice? Šuplík?
A jakou podobu mohou mít položky v portfóliu (papírová/trojrozměrná/digitální...)? 13 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:13
Děti ukládaly všechny své práce do stojícího šanonu. A jednou za měsíc (obvykle) jsme šanony vysypali a ukládali do portfolia - což byly desky s euroobaly. Každý euroobal byl nadepsaný jako nějaký předmět. Euroobaly se daly volně přidávat nebo seskupovat.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:23
také jsem používala šanony a na konci roku jsme to všechno svázali do něčeho jako knížka. Děti si k tomu vytvořily většinou krásné desky.
Vzhledem k tomu, že moc nepoužíváme pracovní sešity a učebnice, tak je to v našich třídách celkem běžná věc. Kolegyně mají často kroužkové desky, kam listy rovnou vkládají?

Hana PilařováVčera v 20:26
pamatujete na Smržovku a jejich v podstatě školní / třídní portfolia .. souhrn z projektů a školních akcí? .. moc by se mi to líbilo?

Jana ZárubováVčera v 20:27
Nepamatuju, neb jsem tam nebyla :( +Hana Pilařová  Mohla bys nám popsat, jak vypadala??

Hana PilařováVčera v 20:33+2
Představ si školu, kde v průběhu roku probíhají projekty na různá témata .. existují z nich výstupy - postery či jiné záznamy .. v rámci třídy se pak udělá výběr toho nejlepšího, co se dělo, co proběhlo .. uloží se, případně shrne na A4 nebo několik A4 .. a tak jedeš celý rok .. na konci roku vezmeš a svážeš .. máš úžasnou kroniku školního roku v jedné třídě .. nebo pokud to sbíráš různě ze tříd, pak celé školy .. a nebo si uděláš takový sborník v rámci konkrétního projektu ..

byly to neskutečně úžasné sešity, co jsme tam viděli (a já se v létě týden patlám s ročenkou)?

Jana ZárubováVčera v 20:37
hmm, to zní hezky?

Pavlína HublováVčera v 20:41
+Hana Pilařová Ta kniha pak byla třídní nebo dostal každý kopii?
když vznikaly větší plakáty, tak pak ještě tvořili A4 souhrn??

Hana PilařováVčera v 20:42
.. no a někde to tak funguje .)?

Hana ZahrádkováVčera v 20:44
hm, Smržovka...o té už jste kolikrát vyprávěly...?

Hana PilařováVčera v 20:49
+Pavlína Hublová myslím, že nekopírovali a myslím, že nějaký A4 souhrn či zhodnocení vždy bylo bylo?

Jana KneřováVčera v 21:08 (upraveno)
ke Smržovce. Běží tam několik věcí..kronika třídy. Z té se pak na konci roku vybírá do kroniky školy http://www.zssmrzovka.cz/galerie/.
Pak běží portfólia učitelská, což jsou vlastně třídní projekty. To se ukládá do šanonu ve sborovně - to je to, co popisuje Hanka. A pak ten, kdo učí příští rok třetí tř. může využít projektů, které dělal vyučující rok před ním, rozvinout je nebo samozřejmě přidat další, nové. A nakonec jsou celoškolní akce. Z těch jsou celé složky -  příprava, realizace, autoevaluace. vždy existuje garant celoškolního projektu, který si vytvoří vlastní tým a dotáhne vše do konce. Ředitelce jen hlásí průběh přípravy, svolávají schůzky a nakonec jí předají tuto složku.?

Věra JanákováVčera v 23:37
Hm. To zní báječně. U nás se koná spousta akcí, ale stojí nás to spoustu sil a není nikdo, kdo by to dotáhl do vítězného konce - máme i formulář, kam popsat události, ale jaksi nejsou lidi:-(?

Jana Kneřová16:51
Myslím, že ady je to tak, že práce vznikla v době pracovní náplně učitele, tak je majetkem školy a škola rozhodla, že chce, aby i další vyučující mohli tyto materiály využívát a nezačínat stále zbova. Naopak rozvíjet prvotní nápad a nepatlat se s něčím, co už bylo vymyšleno.?



Jak často a jakým způsobem využíváte portfolia k reflexi? Aneb - Máte námět, jak s pracemi v  portfoliu pracovat dál, nebo jde jen o jednorázovou záležitost? 7 komentářů

Pavlína HublováVčera v 20:14
Nedokázala jsem pracovat s materiály, které si tam děti ukládaly samy. Ale pokud jsem cíleně uložila nějaký test (většinou se nepovedl) a já věděla, že ho po procvičení zase zopakujeme, pak jsem děti nechala porovnat jejich výkony.
A povídali jsme si o tom.?

Pavlína HublováVčera v 20:21 (upraveno)
prvotní reflexí bylo to, aby si vybrali ze všech těch papírů to, co si tam chtějí dát. A někdy jsem chtěla, aby mi svůj výběr zdůvodnili
Ale to zabere strašně moc času.?

Hana ZahrádkováVčera v 20:39
no právě, ten čas, já bych ráda, ale je tam spousta překážek, možná i výmluv a pak se mi nechce...ale jako dokumentace, co všechno umí by se mi to líbilo, ale v matice si říkám, že to mají v sešitě, že to je zbytečné mít ještě někde jinde...?

Pavlína HublováVčera v 20:42
+Hana Zahrádková Myslím, že kdybychom psali něco jako v ČJ úvahy v rámci daného předmětu, že by tam takové práce mohly mít místo.
Takže v M různé pokusy nebo netradiční úlohy? Nebo je také  řešíte do sešitu??

Daya MurováVčera v 20:49
+Pavlína Hublová Slohy píšeme taky do sešitu. Odtamtud to neztratí a může se s tím dál pracovat.?

Jana KneřováVčera v 20:51+1
Nevím na které škole jsem se setkala s tím, že děti si ukládaly materiály (to, co nebylo v sešitu) do složky. Na konci měsíce mohli jednu práci, na kterou nebyly pyšní vyřadit. Na konci šk. roku si odnášeli složku domů, na památku.?

Pavlína HublováVčera v 20:53
+Jana Kneřová Prima nápad. Jen... asi bych od pravého portfolia vyžadovala i jinou funkci než jen skladovací - zazněla tady reflexe...?



Nechávají si žáci portfolia ve škole nebo si ho nosí domů? 22 komentářů

Daya MurováVčera v 20:10
Nechávají si je ve škole.?

Jitka RambouskováVčera v 20:11
To by mne zajímalo. Mělo by smysl, aby si ho nosili domů a pracovali s ním, na druhé straně víme, jak je těžké se dobrat věcí, ketré odnesou domů. Jak to děláte??

Pavlína HublováVčera v 20:19
Také jsme nechávali ve škole.
+Jitka Rambousková Jak by s nimi mohli pracovat doma??

Jitka RambouskováVčera v 20:30
Mám pořád pocit, že ty materiály by neměly být "mrtvé". Že by měly nějak sloužit dál. ?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:34
+Jitka Rambousková To si myslím také. Třeba tam připsat nové informace? Nebo přepracovat projekt? To by museli mít portfolio několik let.?

Jitka RambouskováVčera v 20:35
Je fakt, že asi portfolio v matice bude vypadat jinak než čeština či dějepis.?

Pavlína HublováVčera v 20:35+1
+Jitka Rambousková Myslím, že by měly především sloužit žákům. A tady vidím zakopaného psa.
Jak už tady někde zaznělo, když to nevyužíváme/nepotřebujeme my, jak k tomu vést děti. Co když nemáme portfolia, protože je považujeme za zbytečná? To bychom se pak museli sakra přetvařovat...?

Jitka RambouskováVčera v 20:38
A co vrátit k tomu, co vlastně porfolio má být? Asi ho každý chápe trošku jinak. 
http://cs.wikipedia.org/wiki/Portfolio

Lenka ŘíhováVčera v 20:41
si to musím zrekapitulovat....my využíváme naše přehledy v různých podobách hlavně proto abychom a) věděli kam sáhnout a tak shromažďujeme věci pro nás důležité..máme to tedy pro usnadnění naší práce a za b) abychom se podělili o nápady a případně někoho inspirovali anebo za c) abychom tím dokladovali naši profesní odbornost... souhlasíte? a jak to tedy podat žákům??

Lenka ŘíhováVčera v 20:42
co může být pro ně ta motivace? že se to líbí učitelce, rodičům...asi ne?

Pavlína HublováVčera v 20:46
+Lenka Říhová Díky za shrnutí.
Jednoznačně to musí být něco, co je buď baví nebo v tom vidí nějaký smysl.
A pokud hledáme my, učitelé, smysl, pak nám nezbude než buď portfolia nedělat nebo hledat nějakou zábavnou formu :-)?

Jana ZárubováVčera v 20:48
Motivace by byla, že si do portfólia dám to, na co jsem pyšný a o čem si myslím, že se mi povedlo, co si chci uchovat?

Jitka RambouskováVčera v 20:49
Hledala jsem a našla

Nejčastěji se rozlišují následující tři typy portfolií:

- Pracovní neboli dokumentační portfolio
- Ukázkové neboli reprezentační portfolio
- Diagnostické a hodnotící portfolio

Takže, jaké si to uděláš, takové to máš :) Pokud chceš mít písemky, tak je to dokumentační, pokud chceš vymalované , tak děláš ukázkové apod. :D?

Lenka ŘíhováVčera v 20:50+1
napadá mě nějaké digitální portfolio typu sociální sítě, kde by bylo prestižní záležitostí ne mít hodně přátel nebo lajků, ale návštěvnost díky obsahu svého portfoĺia...jako že by to bylo užitečné pro ostatní...třeba skvělý referát o Galaxiích nebo video s nějakým pokusem :)?

Jitka RambouskováVčera v 20:50+1
Zbytek na http://goo.gl/WjoUp

Lenka ŘíhováVčera v 20:51
a jak jsem to dopsala, tak mě napadlo, že dětem by se asi líbil pinterest..nešel by využít jako portfoĺio...obrázky těch prací atd...je tam omezení věkem??

Jitka RambouskováVčera v 20:52
 Any use or access to the Service by anyone under the age of 13 is strictly prohibited.?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:54
Tak lino-it.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:57+1
ta bezpečnost se fakt přehání :(?

Pavlína HublováVčera v 20:59
+Lenka Říhová Jednoznačný souhlas.?

Jitka RambouskováVčera v 21:00
Oni opisují. Těch 13 je začarovaných (nějaké zákony v USA?)?

Jana ZárubováVčera v 21:07+2
jak to tak vypadá, děti by měly začít chodit do školy až ve 13, abychom s nimi mohli něco kloudného dělat :))?



Využíváte portfolia při třídních schůzkách/konzultačních hodinách? 9 komentářů

Daya MurováVčera v 20:04+1
Ano, spíš je to jediné místo, kde je občas použiju. Ale rodiče chtějí často spíš slyšet dvě až tři, měl se doučit ty Husity než si něco prohlížet.?

Pavlína HublováVčera v 20:07
Nechávala jsem na lavicích, aby si rodiče prohlédli během třídních schůzek. Ale myslím, že by se bez toho klidně obešli.
A když bylo třeba zkonzultovat třeba nepovedenou písemku, tak na to jsem portfolio nepotřebovala...?

Daya MurováVčera v 20:09
Máme individuální pohovory. Vždycky jim dávám sebehodnocení dětí a na něm jsou napsané i známky. To je taky jediné z toho, co čtou :-(?

Pavlína HublováVčera v 20:11
+Daya Murová Také si myslím, že portfolia z tohoto důvodu nemá smysl tvořit.

Vždycky, když se hovoří o portfoliu, tak si představím modelku, jak chodí s deskami svých fotek a prezentuje se. Ale jak tohle zavést do školy?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:21
Ukázat, že i učitelé mají svá portfolia? K čemu je to dospělému člověku??

Daya MurováVčera v 20:22+1
+Ludmila Kovaříková No jo, já nejsem moc schopná si vést ani svoje portfolium.?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:24
Možná proto je pro nás těžké udržet "výrobu" portoflia a dospět k cíli. (Tedy, já mám taky problém s pořádkem ve svých věcech.)?
Vytvořena samostatná otázka.

Daya MurováVčera v 20:27
Ano k tomu jsem taky časem došla, že to sama neumím a těžko to mohu chtít po dětech. přišla jsem na to na kurzu KM, když jsme si měli portfolio dělat.
Nějak mě to ale nemotivovalo k tomu se to naučit, spíš jsem se přestala snažit ho vést s dětmi...?



Dokázali byste si představit, že byste s žáky využívali e-portfolio? Co by muselo nabízet/obsahovat, aby bylo pro vás využitelné?
Nebo s žáky už e-portfolia vytváříte? Jaké jsou ohlasy ze strany žáků/rodičů; jaké jsou vaše doporučení? 18 komentářů
http://inapadnik.blogspot.cz/2010/10/eportfolia-mame-na-ne.html

Lenka ŘíhováVčera v 20:13+2
naše nejaktivnější iUčitelky začali vytvářet portfolia na iPadu...jedná se o malé děti...například jednoduše udělají screen obrazovky s povedenou grafomotorikou nebo pracovním listem z písanky, obrázkem.... Obrázky ukládají do složky a také rovnou posílají rodičům emailem?

Jitka RambouskováVčera v 20:15
Na iPadu jde využít třeba ThreeRing, tam by to mělo jít sdílet i rodičům přes net. ?

Lenka ŘíhováVčera v 20:20
dnes jsme vyzkoušeli použít diktafon k záznamu čtení u třeťáků. Bylo to hodně motivační. Nahrávka jde uložit a chceme ji použít pro srovnání pokroku třeba za měsíc...patří to do portfolia??

Ludmila KovaříkováVčera v 20:20+1
Líbilo by se mi mít portfolio, kam by žáci zakládali svoje tvořivé práce a projekty. Klidně by mohlo být někde na webových stránkách. Je to jiné než sešity.?

Jana ZárubováVčera v 20:22
Už jsem mnohokrát o portfóliu přemýšlela, ale nakonec zůstalo jen u toho. Mám pocit, že pro předměty, které učím se portfolium moc nehodí, ale spíš si s ním také nevím rady, takže se těším, že tu načerpám spoustu informací?

Jitka RambouskováVčera v 20:23
Zrovna na portfolie je tablet (nebo smartphone) ideální. Protože přece jenom všechno psát na PC nejde, zvlášť v matice a semtam je něco potřeba vyfotit. ?

Jitka RambouskováVčera v 20:25
jej, zrovna včera jsem někde viděla matematické portfolio (bylo to tak v záhlaví). Bylo to v prostředí wiki a byla to samá geometrie v Geogebře. Ale wiki by byla možné prostředí pro cokoliv, mohly by do ní přidávat i děti.?

Hana PilařováVčera v 20:27
+Lenka Říhová řekla bych, že takový záznam do portfolia patří?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:29+2
+Lenka Říhová Myslím, že to je skvělý nápad. Okamžitě mě napadla souvislost s angličtinou. Mohla bych zkusit nahrávky od rozhovorů od třetí třídy do vyšších ročníků.?

PEPOUŠovo vlnobitíVčera v 20:33Upravit+1
+Lenka Říhová nahrávání mi také připadá inspirující a motivující. Asi vyzkouším. :-)?

Jana ZárubováVčera v 20:35 (upraveno)+1
+Jitka Rambousková  no já neříkám, že to v matice nejde, jen, že třeba v češtině nebo ve výtvarce, mi to přijde lepší. Moje představa portfólia je totiž, že by mělo spíše obsahovat nějaké tvůrčí výsledky, než třeba písemky, takže pokud bych ho zavedla, jako, že o tom pořád uvažuju, tak bychom tam asi třeba z fyziky dávali výsledky různých projektů nebo alespoň fotografie, protože dát tam třeba loď by asi nebylo to pravé :))?

Jitka RambouskováVčera v 20:41
+Jana Zárubová Před chvilkou jsme psala někde jinde, že matematické asi bude jiné než do češtiny. :)?

Pavlína HublováVčera v 20:50
Nenapadlo mě, že by mohlo být součástí portfolia video. To ovšem zcela mění situaci - je to jednoduchý způsob.
Trochu mě totiž děsilo, že když bude e-portfolio, tak budu muset skenovat papírové práce dětí...?

Lenka ŘíhováVčera v 20:53
focení je rychlejší než scan?

Pavlína HublováVčera v 20:55
+Lenka Říhová Ale není tak kvalitní.?

Jitka RambouskováVčera v 20:55
Ale i tak, nedávno jsme cpala věci (ofocené) právě do ThreeRing. vyfotit, zařadit k dítěti, do předmětu. Po desátém tě to nebaví :(?

Pavlína HublováVčera v 20:57
+Jitka Rambousková Právě proto jsem se e-portfolia bála. Jiank si dovedu představit, že má každý třeba GSites nebo jakou koli jinou platformu a ukládá si tam, píše si tam apod. Jenže bylo by na mně, abych jim umožnila uložit si tam důležité dokumenty. A tu zase stejná obava.?



Máte své osobní portfolio? Jak jej vedete a kdy jste jej využili? 13 komentářů

Jitka RambouskováVčera v 20:27
Myslíš tu bobtnající složku v notebooku? Nebo blog? Nebo náš web??

Daya MurováVčera v 20:28
Asi 2 roky neaktualizované digifolium??

Pavlína HublováVčera v 20:29
Mám osobní portfolio na http://digifolio.rvp.cz
Použila jsem, když jsem žádala o práci. Dávala jsem odkaz na závěr svého životopisu. Ale jestli se do něj někdo podíval, to nevím.
Také jsem dávala odkaz rodičům svých prvňáčků, aby věděli, na koho se můžou těšit :-) Tak trochu jsme tím suplovala zeď plnou certifikátů, kterou vždy obdivuju na veterině.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:30
asi nějak jako +Jitka Rambousková :)?

Lenka ŘíhováVčera v 20:31
ale byla bych se bývala moc ráda donutila udělat něco přehledného a souhrnného v rvp digifoliu, dává mi to smysl?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:32
:-) Web, blog, digifolio a taky nepořádek na stole. Protože stále něco hledám, ke spoustě věcí se také vracím. Ale myslím, že v současnosti je pro mě výhodnější nějaké virtuální úložiště než složka v poličce.?

Pavlína HublováVčera v 20:37
+Ludmila Kovaříková A použití?
My asi nebudeme nikdy používat portfolia/digifolia při žádosti o práci. Prostě proto, že to nikdo nepožaduje.
Takže kdy a jak mohou portfolia využít žáci?

Hana PilařováVčera v 20:38
já si myslím, že digifolio mám jasné a přehledné .. ale zdaleka ne úplné :)?

Ludmila KovaříkováVčera v 20:39
My učitelé bychom si naopak měli zvyknout na to, že je třeba svoji práci ukázat. Žáci se možná více učí celý proces "výroby" a reflexe.?

Jana KneřováVčera v 20:40
Měla jsem dojem, že nastává doba, kdy takové přehledné digi budou zaměstnavatelé vyžadovat. No asi předbíháme.?

Pavlína HublováVčera v 20:44
+Jana Kneřová Také myslím, že ta doba ještě nenastala. Alespoň ve školství tedy ne.?

Lenka ŘíhováVčera v 20:44+1
učitelé asi moc ne...ale jinak všichni mladí lidé (určitého vzdělání) se dnes prezentují na Linkedin... i to je jedno z typů profesního portfolia bych řekla http://www.linkedin.com/home

Jana KneřováVčera v 20:48
+Lenka Říhová to asi ano, už jsem se několikrát setkala s odkazem.?










Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-5. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-5). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína