5. 3. 2012

23. PEPOUŠovo vlnobití II.: Písemné práce - jak často? jak obsáhlé? jak hodnotit? jakou váhu pro vás mají?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Písemné práce - jak často? jak obsáhlé? jak hodnotit? jakou váhu pro vás mají? 
Následuje textový přepis diskuze...



Téma písemných prací jsme rozebírali také v 1. sezóně. Např. jsme řešili Jakou stavbu by měla mít "ta správná" písemná práce?

Zajímavé odpovědi:
- správná by hlavně měla odpovídat probrané látce - v běžné třídě radějí žádná překvápka
- různé typy úloh .. od testových, přes přiřazovací, doplňovací, otevřené odpovědi, práci s dalšími zdroji (tabulky, mapy) - pokud to jde
- První cvičení by mělo být rozehřívací, optimistické, lehké, aby ho zvládli téměř všichni. Není třeba zablokovat "slabouchy" hned na začátku. Druhé cvičení by naopak mělo být téměř stěžejní - to nejdůležitější, relativně téměř nejtěžší.
- občas dávám "bonus" - něco navíc za malou známku nebo jako náhradní příklad
- u pololetních prací u příkladů rozepisuji i počet bodů .. žáci pak mají šanci zjistit, zda jejich řeší obsahuje všechno, co by obsahovat mělo; u pololetních písemek dávám hodnotící stupnici vždy hned při zadání, mají ji napsanou na listu se zadáním

Co nám v odpovědích chybí? Nějaká inovace? 4 komentáře

Jitka Rambousková  -  Po minulém vlnění na toto téma každou čtvrtletku končím tabulkou s bodováním a je vše průzračné.
Včera v 20:12  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Tak to je báječné. Vlnobití do praxe! :-D
Včera v 20:18  

Petra Pšeničková  -  Mně se líbí přístup dát první úkol zahřívací-nevím,jestlit o dělají tak všichni,spíš těžko.Ale to je opravdu hodně motivující pro všechny. Super přístup.
Včera v 20:36  

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Myslím, že jsme to probírali při studiu na VŠ. Jedna z mála kvalitních rad ;-)
Včera v 20:39




Další otázka z 1. sezóny: Ukládáte písemné práce? Mají je k dispozici žáci/rodiče nebo vedení/inspekce?

Většina diskutujících odpověděla, že škola archivuje a domů písemky nedávají. Mají rodiče možnost písemky vidět? Jak? Kdy? 8 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Na třídních schůzkách. Ale je pravda, že si vzpomenu málokdy.
Včera v 20:11  

Pavlína Hublová  -  Já jsem dávala na schůzkách vždycky - tedy když jsme měli napsáno. Byl akorát pak zmatek při kompletaci...
Včera v 20:13  

Pavlína Hublová  -  Stalo se Vám někomu někdy, že by rodič přišel mimo třídní schůzky a chtěl vidět písemky?
Včera v 20:13  

Jitka Rambousková  -  Písemky žákům dávám. Zatím jsem nenarazila na problém nebo spíš na žáka či rodiče, kvůli kterým bych to dělat neměla.
Včera v 20:13  

Jana Zárubová  -  Já jim je nenechávám. Vidí je, opraví, ale pak si je nechám u sebe
Včera v 20:15  

Ludmila Kovaříková  -  Myslím, že přišli, ale většinou jsem je dohledala. I když (popravdě) letos v nich takový pořádek nemám.
Včera v 20:18  

Pavlína Hublová  -  Spíš jsem měla na mysli, jestli na 2. stupni mají rodiče takový zájem, že přijdou, chtějí vidět písemku. Proč ji chtějí vidět? Aby se s dítětem mohli učit nebo aby si ověřili, že učitel hodnotil správně?
Včera v 20:37  

Jitka Rambousková  -  Někdy ano, ale moc jich není. Někdy mám pocit, že když je rodič aktivní, tak spíš kontrolují učitele. Ale když přinesu písemky na rodičák, tak jsou zvědaví spíš na svá dítka.
Včera v 20:53



Také zazněla otázka Jak často píšete VELKÉ písemky? Změní se nyní něco, když budou povinné testy? 13 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Většinou jednou za půl roku, což je méně, než bývá obvyklé. Za druhou velkou práci považuji slohovku.
Včera v 20:12  

Ludmila Kovaříková  -  Nechápu přesně, jakou souvislost to má s testy, to bych musela pokládat otázky jako v testech. Tak daleko jsem ještě nedospěla.
Včera v 20:13  

Pavlína Hublová  -  Myslím, že by mi to taky stačilo jednou za půl roku. Ale s testy v 5. třídě bych to úplně stopla.
Včera v 20:14  

Jana Zárubová  -  Nepíši obvyklé pololetní a čtvrtletní prráce, ale v matice vždy práce po tématu
Včera v 20:16  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Jak stopla?
Včera v 20:16  

Ludmila Kovaříková  -  Takže myslíte, že pololetní práce povinné nejsou? K čemu tedy jsou? Nedá se opakovat i jinak?
Včera v 20:18  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Jako, že bych je s páťáky nepsala. K čemu? Budou mít testování dost, zpětnou vazbu taky, takže proč je psát ještě jednou?
je to stejné jako s Kalibre, SCIO apod. Když v tom daném pololetí píší tyhle testy, podle mne není nutné, aby psali ještě velké písemky.
Nebo tu snad někdo doufá, že písemkou se žák víc naučí?
Včera v 20:25 (upraveno)  

Jitka Rambousková  -  Ty testy jsou obsahově velmi lehké - mluvím za matiku 9.tř, ale vrací se hodně "do minulosti".
Včera v 20:29  

Petra Pšeničková  -  Některý žák se snad na velkou písemku naučí nebo ne? Oproti tomu na testy SCIO apod. nemusí dělat nic.
Včera v 20:34  

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Protože to všechno už má umět? Protože to nejde po učivu, ale po dovednosti aplikace učiva?
V čem jsou jedny písemky lepší než standardizované testy? Nebo opačně...
Včera v 20:52  

Jitka Rambousková  -  +Petra Pšeničková "nedělat nic na SCIO" to je silné tvrzení, na SCIO je dřina se dobře nachystat
Včera v 20:57  

Petra Pšeničková  -  u nás na škole byly na tyhle testy samé stížnosti a měla jsem pocit,že učitelům přijde,že to vůbec nemá cenu psát,že žáci nejsou vůbec motivovaní.ale ráda slyším jiný názor.já testy scio s žáky nikdy nepsala,takže jen mám vštípené to,co říkali druhostupňoví učitelé na poradách
Včera v 21:00  

Jitka Rambousková  -  Možná, že máte žáky, co dají SCIO od boku, pak učitelům u vás závidím.
Včera v 21:05  



Jak hodnotíte písemné práce? Jakou váhu mají pro vás, učitele, při rozhodování o známce na vysvědčení? 16 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Převažující. Mám pocit, že u ústního zkoušení nejsem objektivní. Hodnotím body. 91 % jednička, do 75 % dvojka, do 56 trojka, do 26 % čtverka. Přidávám plus a mínus, abych věděla, zda je známka na rozhraní mezi dvěma známkami.
Včera v 20:14  

Pavlína Hublová  -  Pro mne je to právě ten jazýček na vahách, když si nejsem úplně jistá. Jinými slovy - když má někdo jistou jedničku, musel by napsat na 4, abych o svém rozhodnutí začala pochybovat.
Včera v 20:17  

Petra Pšeničková  -  A jak potom rozpoznat, když nějakému dítětu více vyhovuje ústní zkoušení oproti písemnému? Je výkon mezi ústním a písemným tak markantní,že to učitele "trkne" a dává potom přednost ústnímu zkoušení? Někdy také žáci opisují, někteří jsou v tom opravdu velmi schopní, a to od nejnižších ročníků. Zejména slabí žáci jsou výborní opisovači.
Včera v 20:21  

Ludmila Kovaříková  -  Když já mám pocit, že jim při zkoušení moc pomáhám. (Dnes u otázky na vztažná zájmena: začíná to otázkou na první pád a pokračuje otázkami na přídavná jména...)
Včera v 20:26  

Jitka Rambousková  -  V matice prakticky ústně nezkouším. Dělám mi potíže často výkon ohodnotit. Takže písemné práce jsou prioritou.
Včera v 20:27    +1  

Jana Zárubová  -  také v matice ústně nezkouším..
Včera v 20:30  

Pavlína Hublová  -  Pak je tedy velmi důležité postavit písemku co nejkvalitněji, aby opravdu ukázala, co žák umí. Máte volnost v tvorbě písemek?
Včera v 20:30  

Petra Pšeničková  -  Je mi jasné,že při plném počtu žáků ve třídách je zkoušení dost náročné a že písemka je vhodnější. Jen mám zkušenost s tím,že někteří hodně slabí žáci se ve třídě ztratili jako že jsou v normě a přitom jen opisovali.Ale také to může být tím,že to zrovna učitel neodhalil. A také potom je otázka co s takovým zjištěním- protože hodně slabý žák zkrátka bude hodně slabý žák.....
Včera v 20:33  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová mám volnost :)
Včera v 20:35  

Jitka Rambousková  -  +Petra Pšeničková Že se někteří vezou je jasné, myslím, že celkem víme, kteří to jsou. Jestli jim pomůžu, tím, že je budu drtit u tabule, tím si nejsem jistá.
Už se tu psalo o "záchytných" příkladech v písemkách - takové ty pro všechny. Občas dávám i písemky, které prostě musí napsat všichni, aby měli radost, že se něco povedlo.
Včera v 20:40  

Jitka Rambousková  -  +Pavlína Hublová Nikdo nikdy mé písemky nekontroloval :)
Včera v 20:41  

Pavlína Hublová  -  Používáte stále ty stejné písemky, nebo je upravujete podle úrovně třídy?
Včera v 20:50  

Jitka Rambousková  -  U mne skoro každá písemka je originál.
Včera v 20:56  

Petra Pšeničková  -  +Jitka Rambousková To je pravda.
Včera v 20:56  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Dokážeš pak udržet úroveň učiva? Nemáš tendence snižovat/zvyšovat požadavky?
Včera v 20:58  

Jitka Rambousková  -  Ono ani každé učivo není stejně obtížné, těžko můžu mít všechny písemky stejně těžké.
Včera v 21:02



Provádíte nějaký rozbor/opravu? Mají žáci možnost poučit se z chyb?

Z minulých odpovědí:
- po každé písemce si hned říkáme výsledky a postupy a pokud je nutné, tak píšu kometáře a vlepuju lístečky - od "To si děáš srandu!" až po zopakování postupu
- My si většinou odůvodníme potřebný jev a žáci si zdůvodění napíší dozávorky. V nižších ročnících společně, ve vyšších ve skupinách. 8 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Stále častěji mám pocit, že u vyšších ročníků je oprava zbytečná. Pokud se jedná o termíny - kromě základní školy se s nimi už většina nesetká...
Včera v 20:16  

Pavlína Hublová  -  Myslím všeobecně, že písemky jsou brány jako jasné konečné rozhodnutí, nejsou brány jako něco, z čeho by se děti měly poučit.
Včera v 20:23  

Jitka Rambousková  -  Mám pocit, že oprava je něco z čeho se nepoučí. Lépe řečeno - nechtějí se poučit. Proto je rozebírám hned po napsání, dokud ví, co a jak dělali. I čtvrletky spíše společně rozebereme než klasické opravy.
Včera v 20:25  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková Takže spíš ústně? To by mi taky vyhovovalo, ale zatím jsem si netroufla.
Včera v 20:30  

Petra Pšeničková  -  Pamatuju si sama z dob,kdy jsem chodila do školy,že na základce i střední (na vejšce už to bylo jinak) mě hned po napsání písemky zajímalo,jak co mělo být-to pro mě mělo největší váhu. Pak už jsem jenom čekala na to,jak to učitel vyhodnotí. Zkoumat chyby moc motivující není,člověk si spíše pamatuje,co se povedlo nebo o čem se mluvilo hromadně s učitelem-to v hlavě uvízne.
Včera v 20:30  

Pavlína Hublová  -  To aby pak na písemku byla dvouhodinovka - jednu hodinu píšeme, druhou si říkáme, jak to mělo být správně...
Včera v 20:32    +1  

Jana Zárubová  -  Výsledky v matematice i fyzice si řekneme hned po písemce. Ještě je mají u sebe, jen schovají psací potřeby, takže moho hned kontrolovat
a pak většinou sami řeší, jak to, že jim to vyšlo tak ane onak. Pokud se potom objeví příklad, který dělal potíže větší části, tak si jej rozebereme společně v některé další hodině. Klasické opravy nevedu..
Včera v 20:34    +2  

Jitka Rambousková  -  +Ludmila Kovaříková Rozebereme něco ústně, něco přepočítáme, něco ukážeme v sešitě či učebnici.
Včera v 20:37



Jak písemné práce hodnotíte? Pokud body - jaké bodové rozmezí máte? Je pětka za 50 % nebo 0 %? 13 komentářů

Jitka Rambousková  -  Malovala jsem si u každé písemky gaussovku podle počtu bodů :D a teď mám tabulku na bodování, která mi vyhovuje a mám vystaráno.
Pětka je tak za 10%.
Kolega říká, že na čtyřku stačí otevírat pusu :)
Včera v 20:20 (upraveno)  

Jana Zárubová  -  Pětku dávám pod 20%
Včera v 20:20  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková Proč jsi malovala gaussovku?
Včera v 20:24  

Pavlína Hublová  -  Chtěla jsem prosadit pětku za 49 % a méně, ale nepodařilo se. Ono, když má písemka víc než 30 bodů, tak i ten nejslabší nedosáhne na míň jak na trojku. A to mi pak zahýbá s hodnocením.
Máte na to nějaký grif?
Včera v 20:28  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Přesně tak. Mám stejný problém. Občas to vyřeším tak, že dávám 0,5 bodu. V devítce za všechny správné mluvnické kategorie 1 bod.
Včera v 20:31  

Jitka Rambousková  -  +Ludmila Kovaříková rozložení bodů
Včera v 20:34  

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Vždycky bylo nejhorší určovat počty bodů za jednotlivá cvičení.

Taky jsem zjistila, že by měla být všechna přibližně stejně bodově ohodnocená. Doplňovačka za 32 bodů a určování slovních druhů za 8 bodů? Nepoměr!
Tak jsme např. přistoupily k tomu, že doplňovačka měla 10 bodů a ubíralo se za každou chybu. Takže za 10 chyb byla nula a šmitec.
Co vy na to?
Včera v 20:34  

Jitka Rambousková  -  Jde to různě.
Škoda, že tu není Slávek, zajímalo mne jak hodnotil volné psaní.
Včera v 20:36  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková Já vím, co je Gaussova křivka. Ale nechápu, proč si ji dělat místo bodování. Nebo jen pro kontrolu, jestli většina není mimo?
Včera v 20:37  

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Proč by měla být cvičení stejně obodovaná?
Včera v 20:37  

Pavlína Hublová  -  Protože jestliže je max. hodnocení např 50 bodů a z toho 35 bodů lze uhrát na blbé doplňovačce y/i, pak mají všichni trojku zaručenou. Je to nepoměr.
A klidně můžou vynechat rozbor věty nebo určování mluvnických kategorií, protože body jim i tak budou stačit.
A pak - ukazuje to, že žák umí VŠECHNO dobře? To asi ne...
Včera v 20:44  

Jitka Rambousková  -  +Ludmila Kovaříková malovala jsem si něco podobného
http://dl.dropbox.com/u/46598295/gauss.jpg
Včera v 20:49  

Ludmila Kovaříková  -  +Jitka Rambousková Aha, už asi chápu.
Včera v 20:54



Většinou píšeme písemné práce 45 minut. Nebo máte nějaké jiné zvyklosti? Jak je to s obsáhlostí písemných prací? Zaberou víc než 1 list A4? 9 komentářů

Jana Zárubová  -  Většinou je to jeden list A4, jen výjimečně, například, když je více grafů nebo rýsování a geometrie nebo obrázků je delší
Včera v 20:22  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová A4 z obou stran?
Včera v 20:27  

Jitka Rambousková  -  Čtvrletky - 2 strany A4 (tedy zadání i řešení), takových 5 - 6 příkladů
Včera v 20:33  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová ano A4 z obou stran, podobně jako +Jitka Rambousková tj. zadání i místo na řešení
Včera v 20:40  

Pavlína Hublová  -  Předpokládám, že máte zadání, pak vynechané místo pro řešení. Nebo ještě někde tak, jak jsem zažila já - zadání najednou a pak volný prostor pro řešení?
Klady/zápory?
Včera v 20:41  

Jitka Rambousková  -  Kdysi jsem dávala zadání na samostatném papíře a na volné A4 psali. Málokdo se vešel na jednu. Teď se tam vejdou vždy, písemka je přehledná a jasná.
Kolega vše nachystá na začátek a pod to píšou, pak mají na jedné straně zadání a na druhou řeší, zadání nevidí, to není dobré.
Včera v 20:45  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková S tím souhlasím. Jenže někdy, když dítě škrtá nebo rýsuje... Někdy je prostě místa zase málo.
Ale beru, že to jsou spíš výjimky.
Včera v 20:49  

Jana Zárubová  -  Zadání - místo, zadání - místo :-)
Jsou zvyklí psát tužkou nebo gumovací propiskou, ale je pravda, že občas někteří ještě mají přikládací papír :)
Včera v 20:51 (upraveno)  

Jitka Rambousková  -  Když se nevejdou, tak přidají papír, to zas takový problém není :)
Velmi rychle se naučí "vejít se", až by ses divila.
Včera v 20:55



Budete upravovat písemné práce s ohledem na nové testování žáků? Budete víc využívat určitý typ otázek/testů? 15 komentářů

Jitka Rambousková  -  Nerada, ale asi to bude nutné. Zvlášť když jsem si s nimi napsala ten cvičný.
Včera v 20:16  

Pavlína Hublová  -  A konkrétně?
Včera v 20:19  

Ludmila Kovaříková  -  Testy jsem viděla v nějakém časopise a většinou se shodují v tom, co zadávám. I když se miněkteré otázky zdají nesmysléné. (Např. uveď počet částic v textu = bajce.)
Včera v 20:22  

Jitka Rambousková  -  Dopadl katastrofálně a příprava bude nutná. Takové to učení pro test mne nemine.
A protože budou testování tímto způsobem, tak asi bude nutné podobné testy zařazovat častěji. Zatím jsem je psala výjimečně.
Včera v 20:22  

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková to myslíš matiku? ještě jsem to neviděla, letos nemám devítky, tak mě to zatím moc nebralo...je to těžké?
Včera v 20:24  

Jitka Rambousková  -  Je to lehké, ale není to aktuální učivo. Najednou na ně vybafne dělitelnost, když se trápíme funkcemi.
Včera v 20:32  

Pavlína Hublová  -  Toho jsem se taky trochu obávala - aby po páťácích nechtěli něco, co se bere až koncem roku...
Včera v 20:35  

Jitka Rambousková  -  Jenomže dělitelnost jsme brali před třemi roky a i když ji vlastně stále využívají, tak už některé formulace vyšuměly.
Včera v 20:43  

Jana Zárubová  -  Věnuju v každém pololetí několik hodin a domácích úkolů opakování od 6. Takže si to tak jednou za pololetí připomenou, ale možná to nebude stačit
Včera v 20:48  

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Takže opačně - není tam, co bude, ale to co bylo (dávno). :-(
Včera v 20:49  

Jitka Rambousková  -  +Jana Zárubová Máš můj obdiv.
Včera v 20:51  

Jana Zárubová  -  +Jitka Rambousková proč?
Včera v 20:52  

Jitka Rambousková  -  Opakování zpětně během roku - nějak nestíhám :(
Včera v 20:54  

Jana Zárubová  -  Mám pocit, že je to nutnost, jinak by mi určitě v sedmičce tvrdili, že úhly nikdy nebrali :-)
Včera v 21:00  

Jitka Rambousková  -  To vidím v živých barvách :)
Včera v 21:03



Mají žáci v paralelních třídách stejné písemné práce? 13 komentářů

Ludmila Kovaříková  -  Pokud v paralelkách učím, pak mají stejné práce. Když zjistím, že si zadání řeknou, trochu je poupravím.
Včera v 20:21  

Jana Zárubová  -  už několik let nemám paralelky, takže ani stejné práce..
Včera v 20:25  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová A s kolegyní to nejde se dohodnout?
Včera v 20:26  

Jitka Rambousková  -  Ono kolikrát stačí přehodit pořadí otázek a už stejné zadání nepoznají
Včera v 20:31    +1  

Pavlína Hublová  -  Já mám zkušenost, že i když si řeknou otázky nebo i řešení, stejně to ti šmudlové, kteří to mají zvrtat, zvrtají. A jestli na poslední chvíli nastuduje pečlivka dané učivo, není to i lepší?
Včera v 20:40  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová asi by i šlo, ale na nějaké porovnání tříd stačí Scio testy a jinak v tom nevidím žádnou výhodu..
Včera v 20:44  

Pavlína Hublová  -  +Jana Zárubová Takže k čemu se píšou ty pololetní písemky? Jaký je jejich smysl?
Včera v 20:48  

Jana Zárubová  -  Pro porovnání mezi třídama určitě ne.
Proto, abych věděla, jak téma zvládl konkrétní žák
Včera v 20:55  

Pavlína Hublová  -  Jsem protipísemkový typ! :-D Myslím, že rychlý stručný testík udělá taky své a prověří žáky mnohem lépe než velká písemka, kdy se spatlá všechno dohromady. Přežitek.
Ale pravda - nezbylo mi nic jiného, než ty pololetky psát, byl to příkaz vedení školy.
Včera v 20:56    +1  

Jana Zárubová  -  Já nepíšu spatlané :) ale vždy po tématu.
Včera v 20:57  

Jana Zárubová  -  +Pavlína Hublová my takový příkaz nemáme a proto nepíšu čtvrtletky, ale tematické práce
Včera v 20:58  

Jitka Rambousková  -  Na malou písemku není problém se naučit, na velkou shrnující už je třeba se připravit a prokázat znalost více než malého kousku učiva. takže ty velké prokáží kdo co opravdu umí
Včera v 20:59  

Ludmila Kovaříková  -  +Jana Zárubová Tematické práce! To je takový krásný termín. Asi ho taky začnu používat.
Včera v 20:59  



Tvoříte písemné práce sami nebo ve spolupráci s kolegy? Nebo používáte standardizované písemné práce, které jsou shodné každý rok? 10 komentářů

Jitka Rambousková  -  Sama. Sice si zadání schovávám, ale moc je opakovaně nevyužívám. Na dějepis se se mnou kolegyně dělila o svá zadání, ale rozcházeli jsme se v látce, tak je taky dělám sama.
Včera v 20:15  

Pavlína Hublová  -  Dělily jsme se s kolegyní v paralelce - já psala matiku a vlastivědu, ona češtinu a přírodovědu. Má to své klady - každá máme trochu jiný přístup, takže se děti musely přizpůsobit. Ale samozřejmě jsme spolu všechno prokonzutovaly.
Včera v 20:16  

Petra Pšeničková  -  Dobrý večer všem. Dneska si spíše počtu a poučím se,protože jako neučitel jsem písemky netvořila.
Včera v 20:17  

Pavlína Hublová  -  Ahoj +Petra Pšeničková Ale připravovala jsi testy v 1. třídě. Má to nějaká specifika, která je třeba dodržovat?
Včera v 20:18  

Petra Pšeničková  -  Já v první třídě připravovala testy v rámci depistáže. Specifika to má v tom,že se zkoumají předpoklady pro čtení, psaní a počítání. Nevýhoda je v tom,že děti opravdu opisují a taky je to pro ně nový typ úloh,takže ho nemusí hned pochopit. Nutné je vše názorně předvést. Zkoumá se oblast sluchového,zrakového vnímání, grafomotorika,orientace a další oblasti.
Včera v 20:25  

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Bylo nějak dané rozmístění úloh? Jejich řazení?
Včera v 20:29  

Ludmila Kovaříková  -  Nikdy jsem takhle netvořila, ale rozhodně ten jiný úhel pohledu na látku je zajímavý.
Před nedávnem jsem se začala zajímat o písemné práce kolegy, protože mi žačka tvrdila, že moje jsou lehčí. (po propadnutí) Po jejich zhlédnutí jsem měla opačný dojem.
Včera v 20:29  

Petra Pšeničková  -  +Pavlína Hublová Pavko,tedy ty jsi studnice otázek.Ale co na to odpovědět,že? Já si ty testy tvořila sama. Potřebovala jsem,aby tam byly zahrnuty všechny potřebné úlohy, aktivity se střídaly. Spíše jsem to každý rok vylepšovala podle toho,že nějaký typ úlohy neměl příliš velkou vypovídací hodnotu a jiný zase ano. Zkrátka také metoda pokusu a omylu,protože manuál na to žádný není. Žádný speciální systém v řazení jsem neměla, spíše podle citu........
Včera v 20:40  

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Není manuál? Tak nějak bych předpokládala, že někdo chytrý s něčím přišel... Mohli bychom se od toho odpíchnout... No, to je pro mne trochu zklamání.

Vybavuju si, že to pro děti bylo dost těžké - v 1. třídě celou hodinu... Jaké byly pokusy/omyly?
Včera v 20:46  

Petra Pšeničková  -  každý si to tvoří sám.dneska bych to rozdělila do dvou hodin,bylo to opravdu dost náročné....
Včera v 20:58













Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Hledáme nová témata!


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-23. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-23). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína