Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-30. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-30). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.
Téma: Obrázky, obrazy, ilustrace - umíme s nimi pracovat?
Následuje textový přepis diskuze...
Použili jste někdy k výkladu obrázek v učebnici nebo promítaný obraz? Při jakém tématu a s jakým úspěchem? Máte nějaká doporučení? 9 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
obrázky z učebnice využívám hodně z chemie, ale často to je jiná kniha než ta, kterou mají žáci.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
V poslední době používám spíše promítané obrázky místo učebnice?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
+Jana Zárubová a zdroje??
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Naposledy jsem připravila dětem mapu, ze které jsem vymazala názvy ulic a náměstí. Děti si vymýšleli vlastní názvy. Pár map jsem vyfotila a promítla. Mohli jsme pak zhodnotit, kdo co měl špatně.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
Nemám žádný ustálený zdroj.
Takže Google a Pinterest?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Vzhledem k dumům se ohlížím na licenci, takže v poslední době http://www.clker.com/?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Hodně se mi líbil blog na rvp.cz Zuzany (Francie) a její popis práce s obrázky, přišlo mi to dost smysluplné, ale nevím, zda bych to uměla, zda vyčtu z obrazů to, co by bylo potřeba.
Často je příklad práce s fotografií třeba v OV, a domýšlení situací, pocitů, hledání souvislostí. Zatím jsem nepoužila a ani nevím, zda použiji, zda bych takovou hodinu uměla. ?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
ano, Zuzana to měla moc pěkné! A taky bych si na to asi úplně netroufla.?
David Mikoláš29. 4. 2013
Rozbor obrázků z různých zdrojů používám ve výuce dějepisu poměrně často. Žáci jsou leckdy mile překvapeni, kolik informací z nich lze vyčíst. Chce to, pravda, trochu trénink...
Jinak Zuzanin blog je/byl super, v některých ohledech jsem se jím nechal i inspirovat.?
Jaký cíl sledujete v případě, že využíváte nákres/ilustraci při výkladu/v zápisu? 5 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
představení situace, pochopení úlohy?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
V mluvnici především přehlednost. Třeba Vennovým diagramem se děti naučí větné členy líp a rychleji než klasickým zápisem.?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
+Ludmila Kovaříková a jak to pak s tím diagramem vypadá? nemáš odkaz? Vůbec si to nedovedu představit.?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Obrázek nemám, ale k jednomu kruhu napíšu PT a ke druhému Pu (Přísl. určení) Dovnitř se napíše 2 a 5, k PU ještě 6. Znamená to, že předmět rozvíjí přídavné jméno a sloveso, př. určení příd. jméno, sloveso a příslovce.?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
aha, tak to je určitě názornější!?
Barvy jsou důležitou součástí ilustrací/nákresů. Jak s nimi pracujete? Máte nějaká ustálená pravidla? 8 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
barvy používám, ale nemám ustálená pravidla?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
nemám?
Jana Zárubová29. 4. 2013
Ustálená pravidla? Pro důležitější části používám výraznější barvu, ale jinak nic.?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Červená je nejdůležitější, pak modrá a zelená. (detaily, příklady) Ale často na barvy zapomínám.?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Barvy používám a ráda, děti asi taky, ale na druhou stranu mám pak problém třeba právě v geometrii, že mi barvy cpou i do rýsování a nevím, zda to mám brát nebo vyžadovat klasiku B+W. Na tabuli rýsuji nakonec taky barevně (máme fixy) a tak se jim ani nedivím.
Co, matikáři, na barvy v konstrukcích??
Jana Zárubová29. 4. 2013
Barvy beru. Vytažení výsledku klidně barevně :)
A když rýsujeme v Geogebře, tak si ty barvy užívají :)?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
já jsem divná, takže barvy ano. ale jsou kolegyně, které zásadně ne! ?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Tak jsem klidná :)?
Obrázky a fotografie lze také zobrazovat pomocí dataprojektoru na plátno/interaktivní tabuli. Máte nějaké oblíbené zdroje s ohledem na váš obor? 6 komentářů
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Vysloveně oblíbený zdroj nemám. ?
Jitka Rambousková29. 4. 2013 (upraveno)
I když teď bych asi mohla říct Pinterest, ten je vysloveně obrázkový a sama si tam i vhodné obrázky schovávám a už jsem několikrát přímo v hodině použila, že v momentální situaci jsem ho rychle dohledala.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
+Jitka Rambousková zatím si moc neschovávám, spíš zatím těžím u jiných :)?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
jasně, tvoje zásoba v Pinterestu je opravdu velká a pěkná :)?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
proto to tam dávám :)?
David Mikoláš29. 4. 2013
Zdroje jsou rozličné, vytvářím si vlastní archiv. Co mohu, to si sám příležitostně nafotím. Hlavně tedy architekturu.?
Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.
Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...
Následuje textový přepis diskuze...
Použili jste někdy k výkladu obrázek v učebnici nebo promítaný obraz? Při jakém tématu a s jakým úspěchem? Máte nějaká doporučení? 9 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
obrázky z učebnice využívám hodně z chemie, ale často to je jiná kniha než ta, kterou mají žáci.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
V poslední době používám spíše promítané obrázky místo učebnice?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
+Jana Zárubová a zdroje??
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Naposledy jsem připravila dětem mapu, ze které jsem vymazala názvy ulic a náměstí. Děti si vymýšleli vlastní názvy. Pár map jsem vyfotila a promítla. Mohli jsme pak zhodnotit, kdo co měl špatně.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
Nemám žádný ustálený zdroj.
Takže Google a Pinterest?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Vzhledem k dumům se ohlížím na licenci, takže v poslední době http://www.clker.com/?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Hodně se mi líbil blog na rvp.cz Zuzany (Francie) a její popis práce s obrázky, přišlo mi to dost smysluplné, ale nevím, zda bych to uměla, zda vyčtu z obrazů to, co by bylo potřeba.
Často je příklad práce s fotografií třeba v OV, a domýšlení situací, pocitů, hledání souvislostí. Zatím jsem nepoužila a ani nevím, zda použiji, zda bych takovou hodinu uměla. ?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
ano, Zuzana to měla moc pěkné! A taky bych si na to asi úplně netroufla.?
David Mikoláš29. 4. 2013
Rozbor obrázků z různých zdrojů používám ve výuce dějepisu poměrně často. Žáci jsou leckdy mile překvapeni, kolik informací z nich lze vyčíst. Chce to, pravda, trochu trénink...
Jinak Zuzanin blog je/byl super, v některých ohledech jsem se jím nechal i inspirovat.?
Jaký cíl sledujete v případě, že využíváte nákres/ilustraci při výkladu/v zápisu? 5 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
představení situace, pochopení úlohy?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
V mluvnici především přehlednost. Třeba Vennovým diagramem se děti naučí větné členy líp a rychleji než klasickým zápisem.?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
+Ludmila Kovaříková a jak to pak s tím diagramem vypadá? nemáš odkaz? Vůbec si to nedovedu představit.?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Obrázek nemám, ale k jednomu kruhu napíšu PT a ke druhému Pu (Přísl. určení) Dovnitř se napíše 2 a 5, k PU ještě 6. Znamená to, že předmět rozvíjí přídavné jméno a sloveso, př. určení příd. jméno, sloveso a příslovce.?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
aha, tak to je určitě názornější!?
Barvy jsou důležitou součástí ilustrací/nákresů. Jak s nimi pracujete? Máte nějaká ustálená pravidla? 8 komentářů
Hana Zahrádková29. 4. 2013
barvy používám, ale nemám ustálená pravidla?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
nemám?
Jana Zárubová29. 4. 2013
Ustálená pravidla? Pro důležitější části používám výraznější barvu, ale jinak nic.?
Ludmila Kovaříková29. 4. 2013
Červená je nejdůležitější, pak modrá a zelená. (detaily, příklady) Ale často na barvy zapomínám.?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Barvy používám a ráda, děti asi taky, ale na druhou stranu mám pak problém třeba právě v geometrii, že mi barvy cpou i do rýsování a nevím, zda to mám brát nebo vyžadovat klasiku B+W. Na tabuli rýsuji nakonec taky barevně (máme fixy) a tak se jim ani nedivím.
Co, matikáři, na barvy v konstrukcích??
Jana Zárubová29. 4. 2013
Barvy beru. Vytažení výsledku klidně barevně :)
A když rýsujeme v Geogebře, tak si ty barvy užívají :)?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
já jsem divná, takže barvy ano. ale jsou kolegyně, které zásadně ne! ?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Tak jsem klidná :)?
Obrázky a fotografie lze také zobrazovat pomocí dataprojektoru na plátno/interaktivní tabuli. Máte nějaké oblíbené zdroje s ohledem na váš obor? 6 komentářů
Jitka Rambousková29. 4. 2013
Vysloveně oblíbený zdroj nemám. ?
Jitka Rambousková29. 4. 2013 (upraveno)
I když teď bych asi mohla říct Pinterest, ten je vysloveně obrázkový a sama si tam i vhodné obrázky schovávám a už jsem několikrát přímo v hodině použila, že v momentální situaci jsem ho rychle dohledala.?
Jana Zárubová29. 4. 2013
+Jitka Rambousková zatím si moc neschovávám, spíš zatím těžím u jiných :)?
Hana Zahrádková29. 4. 2013
jasně, tvoje zásoba v Pinterestu je opravdu velká a pěkná :)?
Jitka Rambousková29. 4. 2013
proto to tam dávám :)?
David Mikoláš29. 4. 2013
Zdroje jsou rozličné, vytvářím si vlastní archiv. Co mohu, to si sám příležitostně nafotím. Hlavně tedy architekturu.?
Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.
Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...
Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-30. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-30). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína