15. 1. 2014

Stručně v odkazech 01/15/2014: Opravdu umíme rozvíjet ICT dovednosti?

ESF projekty a rozvoj ICT dovedností žáků

"Někdo tvrdí, že ICT brzdí kreativitu lidí, někdo tvrdí opak. Úkolem učitele by mělo být vést žáky k tomu, aby ICT byly pomocníkem a nikoli překážkou při učení, při práci, při tvorbě vlastních, originálních děl. Rozvoj ICT umocňuje důraz na schopnost komunikovat a spolupracovat jako na klíčovou kompetenci pro život v dnešním světě. Umět ICT využít ke komunikaci a spolupráci patří dnes k nezbytným dovednostem."

Další zajímavé citace:
  • Učitel je ten, kdo postupně vede žáky k dovednosti posoudit, zda získali přesnou a úplnou informaci, kterou potřebují k vyřešení daného problému, ke své další práci.
  • Neučte hledat žáky informace, učte je hledat odpovědi na otázky.
  • A nezapomeňte, že jdete žákům příkladem. Používejte ve svých ukázkách, příkladech a pracovních materiálech pro žáky vlastní texty, obrázky, videa, zvukové záznamy atd., nebo ty, které pocházejí z volně využitelných zdrojů, příkladně citujte.
Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Podobné články:

  • Co dělat, když si učitel zasedl na moje dítě?"Učitelka s mnohaletou praxí Marie Bednářová říká, že problémy s tím, že si na naše dítě učitel zasedl, byly vždy a vždy také budou. "Učitelé jsou především lidé a samozřejmě jim některé děti budou sympatické více a některé m… Více >>
  • PEPOUŠův nápadník v odkazech na rvp.czKde všude už můžete potkat Nápadník? Třeba na Metodickém portále :-) Metodický portál RVP - Odkazy: Pepoušův nápadník… Více >>
  • Učitelka, to je nejhorší nadávka Nějak se nám začínají množit nepříjemné zkušenosti rodičů s učiteli (viz předchozí příspěvek v Nápadníku) a učitelů s rodiči.Je třeba v tom hledat nějakou logiku? s odkazem na: "Učitel má velmi těžké postavení. Jsou na něj … Více >>

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína