Vyzkoušejte jednoduchou aktivitu, která může
- rozvíjet slovní zásobu žáků;
- upevňovat stavbu věty (především dělení na jednotlivá slova);
- podporovat tvořivou hru se slovy;
- nabídne zajímavou výzdobu třídy.
s odkazem na: Story Bricks - Classroom Activity from Teaching K-8 (zobrazit ve WikiKomentářích Google)
Připravte pro každého žáka červený barevný papír. Nakopírujte na něj linky tak, aby byl list rozdělen na políčka (starší žáci mohou procvičit rýsování) - každé políčko bude představovat jednu cihlu. Úkolem žáků je postupně sestavit cihlovou zeď.
Cihly se lepí odspoda.
Moje plány s touto aktivitou:
- Místo nástěnky využiji balicí papír (můj oblíbený materiál). Velká plocha = větší cihly. Moji žáčci ještě píší dost velkým písmem, budou potřebovat větší cihly.
- Pro své druháčky načrtnu zjednodušený domeček, zeď by nebyla dost atraktivní.
- Budu muset dohlédnout na vznik každé nové řady, aby byly cihly správně umístěny - nemohou tvořit sloupec.
- Načrtnu také alespoň jedno okno, aby byl obrázek pěkný.
- Věty nemusí v celku tvořit souvislý příběh, ale budou muset být nějak tematicky zaměřeny - budu muset ještě s dětmi v kruhu probrat.
- Každá cihla musí být podepsaná - jeden žák nesmí mít cihly hned vedle sebe v řadě, abych zamezila tvorbě celé věty jedním žákem.
Napadají vás další vychytávky nebo vylepšení? Prosím, napište do komentářů.
.....
Podobné články:
Hned mě napadlo uplatnění v literatuře. Někdy se používají post-ity, na které se píšou komentáře k četbě. Kartičky (s komentáři) by mohly mít formu cihel, ze kterých se postaví dům = celkový smysl textu. žáci by tak možná pochopili, že význam textu spoluvytváříme s autorem vlastním přemýšlením a že ho tvoří i ty informace, které autor nikdy nenapsal.
OdpovědětVymazatTo zní hodně druhostupňově :-D Ale rozumím. Dáš vědět, když se do toho vrhneš?
OdpovědětVymazat