Na webu suite101.com mne zaujal příspěvek s názvem PMI - A Strategy for Improving Thinking in the Classroom. Nabízí zde velmi jednoduchou strategii, která podporuje u žáků strategické myšlení a pohled na věc z různých úhlů...
Vzdáleně bych tuto strategii přirovnala k metodě V - CH - D (Vím - Chtěl bych vědět - Dozvěděl jsem se).
Zde však žák v prvním sloupci nesepisuje jen své znalosti, ale je nucen uvažovat nad tématem a zapsat (nejlépe tři) argumenty PRO, tj. kladné aspekty problému nebo nápady. Do druhého sloupce současně píše naopak PROTI, tj. záporné prvky nebo nápady.
Poslední sloupec slouží k záznamům neobvyklých nebo zajímavých prvků, myšlenek.
Díky této strategii mohou žáci
- vidět "obě strany mince";
- formulovat si své představy o tématu, otázce nebo problému;
- zamýšlet se nad tématem z různých úhlů.
Tuto strategii lze použít k shrnutí probíraného tématu, zhlédnuté ukázky apod., otázku zadává učitel. Práce může probíhat ve dvojicích, malých skupinách nebo samostatně.
Vhodné je rozdělit si papír na 3 sloupce, doporučené jsou 3 informace do každého sloupce.
Zápisy mohou být výchozím bodem pro diskuzi, reflexi hodiny apod.
Metoda mne zaujala, ale už ji určitě nestihnu vyzkoušet se svými druháčky. Budu velmi vděčná, pokud mi do komentářů napíšete, jak se vám tento zajímavý nápad osvědčil.
Děkuji. P. H.
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína