12. 2. 2012

19. PEPOUŠovo vlnobití II.: Sebehodnocení učitele - zpětná vazba pro vylepšení kvality výuky?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Sebehodnocení učitele - zpětná vazba pro vylepšení kvality výuky?
Následuje textový záznam diskuze...



Sebehodnocení jsme se už věnovali v prosinci... Pokus si chcete zavzpomínat na GWaves a připomenout si téma, pak je najdete ke stažení na http://goo.gl/LgpnK (číslo 10) nebo můžete přímo zbrazit (bez obrázků) na http://goo.gl/anJRE.

Jaké otázky už zazněly (a jaké byly nejčastější odpovědi):

  • Může vedení školy ovlivnit zájem o sebevzdělávání svých zaměstnanců? odměnami, příkladem
  • Jak může probíhat sebereflexe učitele - jakou formou? psát si deníček
  • Patří sebereflexe mezi činnosti, které by měly patřit k pravidelným činnostem učitele? Jak pomoci někomu, kdo své chyby (zatím) nedokáže odhalit? Kolegiální hospitace?
  • Může být sebereflexe prostředkem proti vyhoření? Nebo naopak cestu k vyhoření urychluje?

Sebehodnocení může probíhat v několika časových rovinách/odstupech. Ihned po výuce, na konci vyučovacího dne, na konci týdne. Jaké klady zápory shledáváte na tom kterém přístupu? 14 komentářů

Pavlína Hublová  -  Sebereflexe ihned po hodině je sice nejčerstvější, ale chybí mi odstup (viz následující otázka). Takže nejvíc mi vyhovuje zamyšlení se nad celým dnem. Mám ještě vše poměrně dobře v paměti a jsem už "v klidu".
20:06  -  Upravit    +1   

Ludmila Kovaříková  -  Po hodině si toho nejvíce pamatuji a taky někam zapíšu. Po celém dni a týdnu už jsem tak unavená, že sotva dojdu domů. Takže hodinu hodnotím spíš po hodině samotné. Ale po týdnu jsme možná objektivnější.
20:08   

Pavlína Hublová  -  Jak potom dál +Ludmila Kovaříková se svými poznámkami pracuješ? Mně se většinou někam zatoulají a už pak ztrácení smysl...
20:09  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  Kupodivu tyhle poznámky neztrácím (výjimečně). Mám zavedené sešity. Ale zas toho tolik není. Mám tam i poznámky ze školení, momentální nápady apod.
20:11   

Jitka Rambousková  -  Mám štěstí, že se můžu z celého dne "vykecat" manželovi. Netvrdím, že to nějak prožívá, ale jdeme odpoledne třeba se psem a já melu o tom, co se jsem dělala. Utřídím si myšlenky a vyčistím hlavu.
20:12   

Ludmila Kovaříková  -  Často jsou to poznámky o tom, že něco někomu nejde (např. osmákům typografie a psaní e-mailů) a že se potřebuju věnovat dalším tématům, se kterými jsem nepočítala. Nebo metoda, která mě napadne až v hodině. To se potom později dobře vybírá, když potřebuji nápad a ten nepřichází. Stačí kouknout do poznámek.
20:14 (upraveno)   

Petra Pšeničková  -  Myslím,že není špatné mít nastavené nějaký systém v hodnocení-např. po týdnu nebo na konci nějakého tématu (např. vyjmenovaná slova po B)-jak se povedlo,nepovedlo,proč,co proto mohu ještě udělat?Ale takto jsem to obvykle nerealizovala. Sebehodnocení vždy naskočilo samo-když se něco povedlo nebo naopak-pak to člověka nutí přemýšlet-proč se nezdařilo a co by šlo udělat jinak.
20:13    +1   

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Obdivuji, že dokážeš pracovat takhle spořádaně (nenapadlo mě lepší slovo). Já okamžitě na své poznámky zapomínám, pak je porůznu nacházím a jsou mi k ničemu.
Osvědčilo se mi psát si poznámky přímo do učebnice nebo PS. Tam neztratím a příště vždy najdu :-)
20:17  -  Upravit   

Pavlína Hublová  -  +Petra Pšeničková Takže by ses přikládněla k "náhodnému" sebehodnocení typu "jak to přijde"? A co systém, kontinuita?
PS: Já to taky neuměla, ale otázky mi jdou, že?!
20:18  -  Upravit   

Petra Pšeničková  -  +Pavlína Hublová Já bych se přikláněla k náhodnému (to přichází samo,tak proč se mu bránit?) a zároveň systematickému. Jen jsem chtěla říct,že jsem to nedotáhla tak daleko,abych to systematické opravdu nenáhodile,ale pravidelně realizovala.Myslím,že system.hodnocení,které si sama pro sebe nastavím, mě může hodně posunout vpřed. Ale musím si to nastavit sama a hlídat taky sama. To je těžké.
Ptáš se moc pěkně:)
20:22   

Daya Murová  -  Do PS si taky občas čmárám, problémem je těch dva miliony osm set čtyřicet šest dalších papírů, které v hodinách používám :-)
20:35 (upraveno)    +1   

Pavlína Hublová  -  Zkoušeli jste někdy praktikovat týdenní nebo měsíční sebehodnocení? (neměla bych spíš napsat "sebezpytování"?) Jaké výhody/nevýhody taková sebereflexe nabízí?
20:31  -  Upravit   

Jitka Rambousková  -  Dnes jsem vzala do ruky učebnici a říkala, že je nějaká těžká. Mých vložených papírů tam bylo stejně jako stran v knize. 
A ještě pracák ke knížce. A ještě jeden, úplně jiný, co jsem kupovali. Vedle 2 sbírky, ze kterých čerpám.
Ale nějaké velké poznámky, co jsem dělala, taky nemají cenu. S minulou třídou jsem používala jiné učebnice a doufám, že s tou příští třídou tyhle současné učebnice mít nebudu.
20:42 (upraveno)   

Petra Pšeničková  -  +Pavlína Hublová právě že pravidelně NE,ale v tom vidím své rezervy.
20:43  


Jakou roli ve vašem okamžitém sebehodnocení (po hodině) hraje momentální nálada. Dokážete si udržet odstup? 3 komentáře

Petra Pšeničková  -  Pokud bych sebehodnotila okamžitě,tak pocity jsou velmi intenzivní-může převládat nadměrná euforie nebo naopak zklamání. Takové pocity je dobré vnímat,ale také ještě o hodině popřemýšlet později. Ale pro rychle zhodnocení to funguje.
20:08   

Jana Zárubová  -  Souhlasím s +Petra Pšeničková , to okamžité sebehodnocení je u mě dost ovlivněné okamžitou náladou...takže raději ještě vše s odstupem
20:10   

Pavlína Hublová  -  Myslím, že okamžitě si uděláme sumarizaci všichni. I kdyby jen v poloze: povedla se hodina/nepovedla se.
Hodně jsem vždy bojovala s tím, že jsem byla třeba na někoho naštvaná nebo vše nešlo tak, jak jsem ni naplánovala. Teprve s odstupem (když jsem vyfuněla) jsem se dokázala podívat i na své chyby, které jsem udělala a kterými jsem ke zdaru akce rozhodně nepřispěla.
20:14  -  Upravit    +1


Sebehodnocení písemné, ústní, nebo nějakou jinou formou? Výhody/nevýhody? 20 komentářů

Pavlína Hublová  -  Na písemné není moc čas. Ale e to škoda, protože když si něco napíšu (třeba do myšmapy), tak nad tím mnohem hlouběji přemýšlím a mám možnost probírat to z více úhlů pohledu. Ale to tak funguje třeba po měsíci nebo když si hodnotím nějaký delší projekt.
A jen v případě, že uvažuju o tom, že to budu někdy opět provozovat - pak má pro mne takové hodnocení smysl.
20:09  -  Upravit   

Daya Murová  -  Dělám si myšmapu nejčastěji, když se něco nedaří a já nad tím dlouhodobě dumám, nejčastěji když jde o třídnickou práci. Jinak nestíhám.
20:12   

Jana Zárubová  -  ano, na písemné není moc času. A většinou se mi stává, že z nedostatku času u něčeho, co "chci ještě provozovat" si napíši jen nějakou poznámku, jenže když se k tomu později vrátím, už občas nevím, co jsem tím myslela ...
20:14   

Pavlína Hublová  -  Po třídnické hodině nebo před?
Asi nejlepší by bylo připravit si mm před třídnickou hodinou a pak na té samé mapě provést reflexi, že? Děláš? Šlo by?
20:15  -  Upravit   

Petra Pšeničková  -  Písemné hodnocení jsem snad nikdy nedělala nebo jen vyjímečně,ale to by bylo parádní-právě po těch větších úsecích. Obvykle spíše ústně-tzv. v duchu a někdy i nahlas-a to,když se něco nepovedlo nebo rozčílilo-tak takový hlasitý rozbor-to pomáhá.
20:15   

Jitka Rambousková  -  Na nějaké zápisky jsem docela bordelář. Mám stůl polepený spoustou papírků, ale nakonec to stejně nečtu. 
Obdivuju ty z vás, kdo si zapisujete myšlenky a nápady, já většinou nenajdu, co jsem si zapsala do nějakého úžasného sešitu, ketrý jsem si pořídila, protože nenajdu ani ten sešit.
20:24 (upraveno)    +2   

Jana Kneřová  -  +Jitka Rambousková Chápu a rozumím. :)
20:19   

Jana Zárubová  -  Nejhorší je, když si něco poznamenám jen zběžně s tím, že přece pak budu vědět...no a když je pak najdu, tak nevím, co jsem tím myslela
20:21   

Hana Pilařová  -  asi to mám stejně jako JItka .. a kromě toho jsem strašně nedůsledná
takže mi nejspíš nejčastěji šrotuje v hlavě co jsem jak a proč udělala a proč to fungovalo nebo nefungovalo
20:22   

Pavlína Hublová  -  Shodneme se tedy na tom, že lístečky a různé papírky obvykle nefungují. Také by to asi chtělo víc slov než heslo, které nám už za několik minut neřekne zhola nic.
Takže? Dáme dohromady nějaký ideál?
20:24  -  Upravit   

Jitka Rambousková  -  Nedáme. Každý jsem jiný a každý potřebujeme něco jiného.
20:33   

Jana Kneřová  -  Líbí se mi sešitek Lidky, ale vím, že toho nejsem schopná. Lenkari si teď zavedla in-box. Těší se z něj a prý to funguje. :) třeba se o tom někdy více někde zmíní.
20:35   

Pavlína Hublová  -  Tak jinak - asi jsem se blbě zeptala. Vyjmenovaly jste, co vám nefunguje. Tak teď to pojďme otočit a popišme, co funguje.
20:36  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  +Jana Kneřová Jak funguje in-box? To je v GTD?
20:41   

Jana Kneřová  -  +Ludmila Kovaříková ano, myslím, že ano. Jen mi o tom letmo vyprávěla a myslím, že n aG+ dávala odkaz na nějaký článek s P. Márou.
20:43   

Pavlína Hublová  -  In-box funguje tak, že tam prostě hrneš všechno bez ladu a skladu. A současně hned probíráš a třídíš na to, co v tuto chvíli nelze zrealizovat, lze to udělat hned nebo naplánuješ další krok.
Přečetla jsem Mít vše hotovo (GTD) a jsem nadšená. Jsem sice utahaná, ale hlavu mám čistou.
20:53  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Taky jsem četla, ale nikdy nerealizovala, asi proto, že jsem úplně nepochopila, co mi ta činnost může přinést. Asi v budoucnu vyzkouším, když říkáte, že to pomáhá.
20:56   

Jana Kneřová  -  +Pavlína Hublová tak to je ono :), to by myslím mohlo fungovat
20:56   

Pavlína Hublová  -  Když se musím denně poprat s množstvím úkolů, které přicházejí... kontrolovat probíhající... tak je to naprosto geniální metoda.
Vybavuju si pár nepříjemných chvil ve škole, kdy jsem prostě nevěděla, kde mi hlava stojí - protože jsem se všechno nutila si pamatovat a nevěděla jsem kde začít.
Vřele doporučuju!
21:02  -  Upravit   

Hana Pilařová  -  pak je to ten můj blbníček, kam občas, když se topím v moc úkolech vysypu všechno, co mám zrovna v hlavě a postupně probírám, co teď a co potom a s radostí z toho odškrtávám
21:07


E-portfolio, blog, sociální sítě... možnost sebereflexe pomocí moderních technologií. Využíváte? Proč ano/ne? 16 komentářů

Petra Pšeničková  -  Nevyužívám-zřejmě proto,že nejsem příliš technický typ a také asi bude vítězit lenost. Ovšem to neznamená,že je to dobře.
20:06   

Jitka Rambousková  -  Myslím, že to, že si "ulevím" nějaký způsobem třeba na G+ nebo se vypíšu do blogu, vlastně sebereflexe je. I když z valné části je spíš zaměřena na klady.
20:09   

Daya Murová  -  Na G+ nebývá zaměřena i na klady, rozebíráme i to, co komu nejde a jak je otrávený a radíme si navzájem.
20:11    +1   

Pavlína Hublová  -  Myslím +Jitka Rambousková , že se spíš jedná o sebezáchovný proces. A jinak souhlasím - kladná sebereflexe, když se něco povede, tak se o to podělit, je velmi osvěžující.
No myslím, že i nezdary se dají sdílet - už jen pro ten pocit, že v tom nejsme sami/y.
20:12  -  Upravit   

Hana Pilařová  -  asi využívám blog (či školní web) k tomu, abych zaznamenala co se nám povedlo .. na dobré se rychle zapomíná, ale to špatné je v člověku dlouho zavrtáno .. navíc .. když občas zabrousím do nějakých starších šuplíků, jsem překvapena, co jsme kdysi dělali .. a stejně tak je to, když listuju fotkama na webu .. je to jako zapadlý šuplík plný inspirace
20:16   

Jitka Rambousková  -  Souhlasím s Hankou. Zjistila jsem, že co napíšu na web, to najdu, co na papír, to prostě není. Napíšu ale o tom, co se povedlo, o dnešní matice, kdy na mne tupě zírali a nebyla jsem schopna je rozpohybovat, nikam psát nebudu.
20:22    +1   

Pavlína Hublová  -  Na blogu - fajn, +Jitka Rambousková a +Hana Pilařová . Ale co systém? Pamatujete si vše, co jste kdy na blog napsaly? Nebo si vyhledáváte podle klíčových slov?
20:26 (upraveno)  -  Upravit   

Hana Pilařová  -  cíleně hledám asi to, co si pamatuju .. někdy listuju nahodile .. a většinou ten blog a web má asi za cíl, ukázat i ostatním, že se občas prostě zadaří
20:30   

Jitka Rambousková  -  Všechno ne, ale "taguju" a nakonec není tak dlouhý, abych to nenašla.
20:33   

Pavlína Hublová  -  A co sociální síť? Rychlá pomoc nebo systém, který není zpočátku vidět?
20:37  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  Mně se líbí, že například Jitka na blogu uvádí i to, co se nepovedlo. Takže víme, na co si dávat pozor.
+Pavlína Hublová Sociální síť? To by mě nenapadlo. Neztratí se všechny informace? Zkoušeli jste to?
20:39   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Z čeho by měl vzejít systém na sociální síti? Máš na mysli Twitter nebo G+?
20:50   

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková V podstatě vše, co napíšeš v rámci svého profilu, tak tam taky později najdeš. Takže by jistě stačilo jen pěkně "otagovat" a bylo by to. Ale myslím, že i vyhledávání by fungovalo dobře (jen nevím, jestli lze hledat jen v rámci svého profilu+ na G+ to jde).
Vím, že se zavedením G+ se mnozí zmiňovali, že už není třeba vést blog, že G+ vše nahradí...

Takže na sítích sice postrádám trochu hledatelný systém, ale kdybychom si své příspěvky třeba i třídili do příslušných kruhů (kruh ČJ, kruh M apod.), tak bychom měli vše pohromadě. A ještě s množstvím komentářů.
20:56  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová To zní hodně inspirativně. Zkusím si vše promyslet.
20:58   

Jana Zárubová  -  To mě tedy nikdy nenapadlo +Pavlína Hublová, možná by to bylo zajímavé
20:59 (upraveno)    

Jitka Rambousková  -  Občas něco hledám, co se tu objevilo. Ale je to docela makačka. Ale když se vlastní příspěvek ztrácí v množství tagů (někdy Twitter), tak to taky není ono.
21:04  


Se sebehodnocením souvisí i plánování. Plánujete současně se sebereflexí nebo to považujete za dvě rozdílné činnosti? 5 komentářů

Jana Kneřová  -  Mám ji zahrnutou v plánu na konci lekce.
20:16   

Pavlína Hublová  -  A jak se +Jana Kneřová daří ji po ukončení lekce provést?
20:22  -  Upravit   

Jana Kneřová  -  Vyfuním, jak si tu někde zmiňovala a řeknu si AHA! A nebo dumám déle, když nepřichází odpověď.:) Nejsem v klasické škole. A nejsem tam celý týden.
20:26    

Pavlína Hublová  -  Už v některém z předchozích komentářů jsem říkala, že by bylo fajn reflexi provést nad zápisem přípravy (jmenovala jsem konkrétně myšmapu). To je ale třeba si přípravu vytvořit písemně.
Není to ale zbytečná ztráta času? Neměli bychom spíš víc učit než se hrabat v papírech?
20:49  -  Upravit   

Jitka Rambousková  -  Velké přípravy nedělám. Co si chystám víc, je dějepis, který se musím taky sama naučit. Tam si píšu a maluju. A v tomto případě to ztráta času není. Abych si počítala všechny příklady do matiky, to by ztráta byla.
20:56 


Pokud se hodnotíme, vztahujeme své sebehodnocení k nějakému vyššímu cíli. Jaký je vaše meta, ke které směřujete? 10 komentářů

Pavlína Hublová  -  Kdysi jsem viděla ukázkové hodiny na videu, které byly natočeny Tvořivou školou. Myslím, že jsem poprvé zahlédla v dálce v mlze svůj vzor, který mi čel přímo od srdce.
Vím (kdo jste to viděl), že vše vypadá děsivě škrobeně, ale když si odmyslím ta narovnaná záda dětí v lavicích a ticho jak v hrobě, pak je to přesně to, co bych chtěla ve své třídě zažívat - samostatné myšlení a tvorbu, tvořivost a činorodost.
20:21  -  Upravit   

Jana Zárubová  -  Meta? Nevím, ale řekla bych, že když se hodina hodně povede, tak bych chtěla, aby takové byly všechny :)
20:24    +1   

Ludmila Kovaříková  -  Čtenářská gramotnost :-)
20:25   

Hana Pilařová  -  ano, také bych ráda, aby děti samostatně objevovaly a tvořily, aby nám všechno odsejpalo a a aby prostě chtěly .. 

asi je tahle meta příliš daleko a nedosažitelná a blbé nálady vznikají z toho, že smateriálem, který je k dispozici prostě nemám šanci zažít ten slastný pocit "taaaaaaak, to bylo ono, funguje to"
20:27 (upraveno)   

Jitka Rambousková  -  Když zazvoní a nikdo si toho nevšimne nebo se maximálně ozve "To je škoda!" 
+Pavlína Hublová Dnes se mi povedlo na konci dějepisu hrobové ticho a všichni zírali před sebe a nikdo nevěděl co říct.
V matice taky bylo ticho, taky neměli co říct, ale tam z jiných důvodů. Nechápali.
20:29 (upraveno)    +3   

Jana Zárubová  -  Já ticho mít nemusím. Nejvíc se mi líbí, když prostě dělají a to ne z donucení, ale prostě proto, že chtějí a že je to snad i trochu baví
a klidně se při tom mohou i bavit
20:31    +1   

Jitka Rambousková  -  Taky mám ráda "činorodý ruch", protože většinou není ticho z ohromení, ale ticho z nepochopení.
20:39   

Pavlína Hublová  -  Nevím, jestli jste mě pochopily - ano sním o klidu ve třídě, ale ve svém komentáři jsem právě klid ve třídě uvedla jako ukázku toho, co je třeba si z videa odmyslet, aby se ukázala ta správná hodina.
Nicméně z toho vyplynulo, že ticho není zrovna pro převážnou většinu z nás tou metou nehlavnější...
Máte nějaký vzor? Paní učitelku, ukázkovou hodinu... která by mohla být vaším barometrem pro úspěšnou hodinu? Nebo se vše odvíjí od reakcí žáků?
20:44  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová Spíš mám dojem, že to závisí na mnou formulovaném cíli. Např. pro zítřejší osmičku: vytvořit smysluplnou větu se správně skloňovaným cizím vlastním jménem. (Např. Vojnu a mír od Tolstého jsem ještě nečetla. Na YouTube si poslechnu skladbu od Čajkovského.) To bych byla spokojená.
20:54    

Jitka Rambousková  -  Vzor? Nemám. Vlastně nevím, kde bych ho měla vzít. Na své učitele si moc nepamatuju (je to dávno), ke kolegům do hodin nechodím, náslech jsem žádný neměla, byla jsem na jedené vzorové hodině (a tam jsem dost trpěla). 
Takže podle splněného cíle (viz +Ludmila Kovaříková ) a podle odezvy žáků. Nadšení z jejich strany nečekám, ale nějaké pochopení hodiny potěší.
21:01


Jak zatočit s "blbou náladou", když stojí sebehodnocení za zlámanou grešli? 36 komentářů

Pavlína Hublová  -  Vlnobití?
Dobrá káva a něco sladkého?
Tupé zírání na televizi na nějakou děsivou hloupost?
Vykecat se z toho na síti?
20:10  -  Upravit   

Jitka Rambousková  -  Myslím, že to poslední u nás dost funguje, že.
20:13   

Jana Kneřová  -  Něco dobrého funguje také dobře.
20:14   

Daya Murová  -  Nejlépe dohromady :-)
20:15   

Ludmila Kovaříková  -  Kupodivu u mě zabírá to tupé zírání, když už ani číst nemůžu. (Nemyslela jsem, že to někdy řeknu. Nejsem povalče.) Ale z nějakého důvodu mi ta blbost prostě ukradne myšlenky.
20:16   

Daya Murová  -  Intenzivní pohybová činnost, nechat se vyflusnout úplně něčím jiným.
20:17   

Petra Pšeničková  -  Někomu o tom povykládat,nejlépe ještě nějaké kolegyni o přestávce (samozřejmě kolegyni-kamarádce) nebo pak přímo kamarádce spec.pedagožce,když se jedná o něco,co kamarádka ze školy těžko pochopí,když pracuje jako učitelka nebo v družině.
20:18   

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Je to někdy potřeba. Protože i mozek si potřebuje odpočinout.
+Daya Murová Obdivuju, to bych potřebovala jak sůl.
20:19  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  +Daya Murová Také. Ale procházky na mě nezabírají. 
Teď mě napadl sbor, tam nemůžu myslet na školní problémy, když musím sledovat noty. A pak to člověka nutí zpívat ještě dlouho...
20:19   

Daya Murová  -  +Ludmila Kovaříková Ne u procházek nad tím člověk jen dumá a dumá. Občas v takových stavech přecházím na červenou a zapomínám vystupovat z tramvaje na své zastávce :-)
20:25   

Jitka Rambousková  -  Já si taky pustím nějakou hru, většinou skládám nějaké karty do zblbnutí.
Ještě jsme nezmínily "šoping" :)
20:30 (upraveno)    +1   

Jana Zárubová  -  Beru vše, co napsala +Pavlína Hublová kromě bodu 3. Nerada tupě zírám :)
20:25   

Jana Zárubová  -  Nějaké cvičení a někdy taky úklid...
20:27   

Pavel Vondra  -  Pravidelný čtvrteční volejbal, trocha focení při procházce, jiná práce...
Průšvih je, když se blbá nálada vkrádá do bezmála celé sborovny.
20:27   

Pavlína Hublová  -  +Jitka Rambousková Nakupování je pro mne spíš nerv, takže to by mi nefungovalo.
+Jana Zárubová To přijde s věkem :-D

Zkoušeli jste někdy si špatnou náladu odpracovat? Myslím něco v tom smyslu: "To by v tom byl čert, abych to nevymyslela líp!"
20:28  -  Upravit   

Ludmila Kovaříková  -  Já zas nerada hraju. Tedy ráda hraju s kubíkem společenské hry, ale ne na počítači.
20:29   

Jana Kneřová  -  Nakupování mi funguje také dobře. :)
20:30   

Jitka Rambousková  -  Teda to nakupování nesmí být brambory a mlíko, ale nějaká hadrárna :)
20:31   

Petra Pšeničková  -  Pokud se necítím dobře, tak mi práce nejde. Potřebuju se odreagovat,nejdříve tím vypovídáním,pak nejlépe sportem. A až jsem zase v pohodě, mohu se k práci vrátit.
20:31   

Jana Kneřová  -  +Jitka Rambousková jistě, na brambory jsem ani nepomyslela.
20:32   

Hana Pilařová  -  nakupování nefunguje
nejspíš tupě zírám :)
20:33   

Jana Zárubová  -  Nakupování nefunguje, ikdyž...ráda si chodím prohlížet knížky i když si třeba žádnou nekoupím...takže to by se možná taky dalo zařadit k nakupování
20:36   

Hana Pilařová  -  .. a nebo se vrhám do nějaké aktivity, kde tuším, že vyjde .. jen pak dojdu na to, že by mě uspokojovaly ty jiné aktivity :) (jako dnes bych asi radši pěstovala mezinárodní spolupráci než řešila matiku v sedmičce)
20:36   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová To já vždycky, když se hodina nepovede, snažím se vymyslet, jak to mohlo být lepší. Prostě ignoruju, že za nepovedenou hodinu může i někdo jiný nebo něco jiného. A to je chyba.
20:36   

Jitka Rambousková  -  +Ludmila Kovaříková To není chyba.
20:38   

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Také jako první hledám chybu u sebe. Snad je to tím, jak je člověk sám na sebe přísný, jaká má nastavená měřítka...
Myslíte, že máte svou laťku nastavenou správně? Můžeme se o tom někde přesvědčit?
20:41  -  Upravit   

Pavel Vondra  -  Myslím, že chyba je na obou stranách. Ale tu druhou nemáme šanci příliš ovlivnit.
20:44   

Ludmila Kovaříková  -  +Pavlína Hublová No právě. Když kolem sebe slyším, za co všechno můžou žáci, ale nikdy neslyším: "Příště zkusím něco jiného... Na něho by mohlo zabrat tohle... Možná zkusit jinou metodu... jiný styl..." 
To si pak říkám, že mám úplně pokřivený pohled na svět.
20:45   

Pavlína Hublová  -  +Pavel Vondra Ale můžeme předvídat... a lépe si připravit hodinu. Nešlo by?
20:46  -  Upravit   

Pavlína Hublová  -  +Ludmila Kovaříková Myslím, že je velmi těžké vybalancovat, kdy a v jaké míře si klást tyto otázky. Asi bych zase nechtěla, aby se vše přizpůsobovalo dětem...
20:47  -  Upravit   

Pavel Vondra  -  Určitě by částečně šlo. Ale neumím udělat týdně 21 skvělých originálních hodin ve 4 předmětech.
20:49   

Pavel Vondra  -  A nějak mám pocit, že netuším jakou mám páku na ty, co chtějí jen narušovat.
20:49   

Jitka Rambousková  -  +Pavel Vondra Udělat 21 originálních hodin opravdu nejde, to by si toho asi ani žáci nevšimli. Jde udělat občas některou originální a ostatní kvalitní. :)
20:52   

Petra Pšeničková  -  Laťka se hodnotí špatně. Hodnotit si ji můžu jen já sama. Můžu pozvat na "hospitaci" kolegyni,jejíž práce si vážím,ale může mít jiný přístup,jinou atmosféru ve třídě. Každý učitel je jedinečný. Kromě připravevné hodiny je také hodně důležité její vedení,tam by se sebereflexe také měla hodně promítnout. A pokud se něco nepovedlo,protože žák nechtěl a já mám pocit,že nabídku dostal,tak hold se hodina povedla,i když ten žák nechtěl-je to jeho volba.Pokud nechce nikdy, je s tím třeba již více pracovat.
20:54    +2    

Pavel Vondra  -  +Jitka Rambousková zatím jsem se nedostal k 21 kvalitním hodinám. Letos jsem si dal za úkol kvalitní Dějepis.
20:57   

Jitka Rambousková  -  +Pavel Vondra Tak se shodneme na více kvalitních než těch ostatních. :)
20:59    +1 




Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku.


Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti2-19. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti2-19). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína