4. 2. 2013

20. PEPOUŠovo vlnobití III.: Jak si třídní učitel může co nejlépe poradit s organizačními povinnosti ve své třídě?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Jak si třídní učitel může co nejlépe poradit s organizačními povinnosti ve své třídě?
Následuje textový přepis diskuze...




Jaké všechny organizační povinnosti spadají na hlavu třídního učitele? 9 komentářů

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Vybírání peněz, zapisování do třídnice (a zajištění vyplněné třídnice), počítání a kontrola omluvených/neomluvených hodin, shromáždění známek na vysvědčení a zapsání do Bakaláře.
Určitě mi něco vypadlo.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Vším je vinen třídní. :D?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Myslím, že důležité je, aby se třídní vůbec dozvěděl, že se po něm něco chce.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Máte někde ve školním řádu povinnosti třídního učitele? To je asi povinnou součástí, ne??

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Máme nějaký řád, ale spíš jde o to, abych se třeba dozvěděla, že se koná nějaká akce a máme vybrat vstup apod. Kolegyně to řekne ve sborovně a když tam nejsi, tak jsi pak za trubku, že o ničem nevíš. ;)?

Pavlína Hublová11. 2. 2013 (upraveno)
+Jitka Rambousková Nemáte týdenní plán?
My měli na nástěnce a běda, kdo zapomněl nahlásit nějakou akci! A to třeba i tu mimořádnou třídnickou hodinu.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Ale něco tam visí, ale občas se stane nějaká rychlovka. Nebo kolegyně "vypustila" divadlo a pak volali, že herci dojeli a čekají a už měli půl hodiny hrát a my učili :)?

Josef Zemek11. 2. 2013
Kontrola údajů ve třídnici a ve výkazech (proč to nedělá nějaká sekretářka?), omlouvání a počítání absencí (proč to nedělá nějaká sekretářka?), vybírání peněz, sdělování všemožných pokynůřešení výchovných problémů, příprava zprávy pro pedag. radu,její přednes a řešení rozhodnutí rady, příprava třídy na den otevř. dveří a na třídní schůzku, kontrola známek a vysvědčení (+ tisk a podepisování), na ZŠ také výdej a sběr učebnic. A pak "vlastní" třídnictví - řešení výchovných problémů, výjimečně pochvala, příprava a vedení třídní schůzky, výchova té třídy, vedení k maturitě. Neviděl jsem za to víc než 1200,- za měsíc.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Jste z bohatého kraje :)?



Zkoušeli jste některé úkoly nechat na žácích? Jaké? Jak to dopadlo? 12 komentářů

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Prozatím jen kontrolu třídnice. V této třídě bohužel neúspěšně.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Hlídání vyplnění třídnice. Pak sami hlídají opravy nabytku apod a řeší to s údržbářem sami.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013 (upraveno)
Měla jsem funkci třídní knihovnice/knihovníka. Měla jsem ve třídě své knihy. Kdo si je chtěl půjčit, musel nahlásit knihovníkovi, který zapsal do sešitu.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Také kontrolují vyplněnost třídnice :) docela to zvládají.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
U nás spíš probíhalo na II. stupni jen nošení třídnice a i to bylo někdy problematické.
A co nástěnkáři? To už není? Nebo pomocník na třídním webu (abychom byli moderní)??

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Pavlína Hublová To je skvělý nápad. (pomocník s webem)
Nástěnkáře vždycky zvolíme na začátku roku, ale stejně pak dáváme obrázky na nástěnku, kdo má zrovna čas.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Ludmila Kovaříková Ale zkušenosti ještě nemáš. Nebo ano?
Nicméně někteří kluci by možná byli vděčnými pomocníky...

Než jsem pochopila, co pro mě může web udělat, dostala jsem prvňáčky :)?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Právě že nemám zkušenosti žádné. (Zkoušela jsem jednou wiki, ale dopadlo to hrozně.)?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Před lety mi se založením webu tehdy spíš blogu na estrankach pomáhala jedna žákyně. Bylo to docela fain spolupráce.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Hana Zahrádková A používáš dál? Nebo jsi přeskotačila někam jinam?
Jak se proměnil obsah tvého webu během let??

Hana Zahrádková11. 2. 2013
No estranky nepoužívám už léta, mám na google site :) je to jednoduší na ovládání pro mě.?

Josef Zemek11. 2. 2013
pořádková služba je tradiční a dobrá (je třeba, aby yla zakotvena ve školním řádu). Předseda by měl mít také jasné úkoly a práva (např. napomenout rušící spolužáky). Služba na třídnici pomalu končí (do Bakalářů z pohledu učitele nesmějí), ale začíná se hodit technický asistent (kdo si má pamatovat, v které třídě je kde zásuvka a do které uličky patří vozík s daťákem??





Lze vyřizovat agendu v hodině? Kterou ano a kterou ne? Nebo vůbec žádnou? 15 komentářů

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Někdy není zbytí a v hodině je větší pravděpodobnost, že vnímají než řešení o přestávkách.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Když je potřeba něco ryhcle vyřídit, obětuji češtinu. Tu jedinou mám pro celou třídu. Snažím se ale vybrat hodinu, která by byla volnější nebo když je třeba si na konci už odpočinout.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Jitka Rambousková Tak o přestávkách by mě vůbec nenapadlo.
Bohužel to znamená, že si ukrojíte ze svých hodin...

Proto by bylo asi vždycky dobré, aby měl třídní ve své třídě také nějaký ten "jednodušší" předmět, že?!?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Už jsem psala u třídních hodin -  Mám u sebe ve třídě občanku i rodinku, takže prostor mám. Podobně je na tom asi většina třídních, alespoň jeden tento předmět mají.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Mám u sebe matiku a fyziku, takže vyřizuji na začátku hodin. Nic jiného mi nezbývá. Ale vím, že někde mají hodinu navíc třeba od sedmi ráno, aby mohli vyřizovat potřebné věci. ?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
My naštěstí máme třídnické hodiny, takže většinu věcí můžu vyřídit tam.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Hana Zahrádková Ano, to jsem také občas zažila. Ale to se asi jednalo o jednorázové akce.
Syn na gymplu měl třídnickou hodinu pravidelně každý týden před začátkem odpoledního vyučování.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Kdysi jsem je taky zažila. Ale byla třeba ve středu a v pátek jsem stejně musela uříznout z hodiny, protože další středu už bylo pozdě.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Zdá se, že necháváme na dětech nejčastěji vybírání peněz. Zkoušel jste někdo nechat na dětech organizaci třeba třídního výletu??

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Zkoušela jsem s minulou třídu. Bezvýsledně. Musela bych je vést za ručičku. Nakonec jedna dívka zkopírovala do wiki jízdní řád.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Já nechala děti jednou zorganizovat noční bojovku. Organizátorů bylo víc než účastníků :)
Ale to do organizačního tématu nepatří, vím.?

Petra Boháčková11. 2. 2013
Zkoušela jsem nechat zorganizovat výlet loňskou devítku... Po té, co mě jedna maminka řekla, že si nechám všechno zařídit a sama nic nedělám, jsem řekla, že žádný výlet nebude. ?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Petra Boháčková To je krutý!?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
+Petra Boháčková Ani se nedivím :(?

Josef Zemek11. 2. 2013
Někdy to jinak nejde, s jednou "pádnou" větou lze vejít i do cizí hodiny (v tom případě na dotazy neodpovídám). Ale absenci v BAKA v hodině nebarvím. Žák si mne musí najít, a když prošvihne 3 dny, jeho problém.?



Mezi klasické povinnosti patří vybírání peněz. Jak tuto konkrétní akci řešíte ve své třídě? 34 komentářů

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Když žádné vedení neposlouchá, tak fondem. Tabulku s přehledem plateb mám na webu třídy.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Jitka Rambousková Vedení??

Jana Zárubová11. 2. 2013
Nechávám vybírat děti, tak od sedmičky..?

Jitka Rambousková11. 2. 2013 (upraveno)
Prý se to nesmí a Slávek třeba říkal, že to nechce ani slyšet a totéž mi řekl i můj šéf. Všechny platby by měli jít na účet školy, i třeba vstup do muzea pod?

Jana Zárubová11. 2. 2013
To bychom se zbláznili :))?

Tereza Helclová11. 2. 2013
Já si myslím, že děti jsou schopny plnit nějaké povinnosti hned v šesté třídě, co se týče peněz. Počítat zvládnout, vybrat peníze taky mají velkou zodpovědnost, což není vůbec na škodu. A takové věci jako je třeba služba na sešity, tabuli, květiny atd zvládnou i na prvním stupni.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Zdravím, není mi moc dobře, tak se tu halím čtu si, tady tedy zareaguju, když se tu objevilo moje jméno, opravdu třídní fond - neeeeee, když ho máte a nikdo o tom neví, jen rodiče a děti, a pokud nepíšete do výúčtování výletu - zbytek do třídniho fondu, máte to na triku jen vy. Ale stačí jeden rýpavý rodič a je to. :) Já to nikdy nepořádal, vždycky jsme to vybrali včas, výjimečně kdo nedal, nešel - zůstal ve škole.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Ad výběr peněz žáky - do první ztráty peněz. :)?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Řeším to tak, že peníze počítám já a vedle mě stojí pokladník, který mi pomáhá zapisovat informace. Ale peníze odnáším do sborovny.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
+Ludmila Kovaříková Dostala bys ode mě pochvalu. Ano, to bych si přál, aby to tak fungovalo, ale chápu, že to občas takhle nejde. :)?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Pokud vybíral/vybírá pokladník, tak zapisuje a každý den mi vybrané  peníze předává, aby je neměl zbytečně u sebe. Tam se taky hodně bojím ztráty.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Tereza Helclová A není to trochu risk? Co když pak peníze nesedí? Učitel riskuje, že bude muset doplácet...?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Pak to doplatí učitel, který tu důvěru svěřil žactvu. Ale většinou se tahle info k vedení nedostane. Učitel to dorovná aniž by někdo něco věděl.?

Jana Zárubová11. 2. 2013
+Bohuslav Hora přesně tak. Proto raději až od 7. :))?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Já byl ve třídě klidně i v osmé a deváté třídě, jen jsem to oarganizoval, a peníze jsem hned odnášel.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Já vybírám sama do obálky a pak to nosím domů. Žáky do toho netahám. ?

Jana Zárubová11. 2. 2013
Dávám jim důvěru. :-). ?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Hana Zahrádková Domů? Já to zamykám do šuplíku ve škole.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Hana Zahrádková Kdy takové vybírání probíhá? Neukrojí ti moc času z hodiny??

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Většinou je to během přestávky, někdy během vyplňování nějakého prac.listu. ?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Raději o přestávce, pokud jsem něco takového potřeboval natáhnout do hodiny, tak zadávám práci a při jí to dořeším individuálně.?

Petra Boháčková11. 2. 2013
Já vybírám o přestávkách. A já a peníze si moc nerozumíme, často doplácím ...?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Petra Boháčková A já se nechtěla přiznat. :-)
Ale přisuzuji to tomu, že nejsem matikář.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Je mi tě líto. :( +Petra Boháčková Byl jsem ovšem na tom podobně, takže jsem si začal vést různé tabulky a to mi pomohlo a hned zapsat, a když někdo útočil mimo vymezený čas, tak odmítnout, že po hodině. Ne že to hodím do krabice a nezapíšu. :D?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Petra Boháčková Mám opačný problém - skoro vždycky mi peníze přebývají :D?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Schovat do kešeně, až budou chybět. :D?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
To když do toho vrazím svoje prostředky. :D?

Petra Boháčková11. 2. 2013
No, to je ta lepší varianta :-)?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Nebojte se, dost často mi to nevyjde a nikdy nepřebývá :)?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Bohuslav Hora Moje vybírání ignoruje i tabulky. Ty mám vždycky. (Ale v poslední době je to lepší.) Člověk opravdu musí peníze na chodbě odmítat.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Přesně tak, vezmu si účty a hned jsem tam.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013 (upraveno)
Podle tabulek vím, kolik mám mít a podle nich doplním ze svého. Přece nemůžu dítě osočit, že nedalo. Zatím mám na chleba :)?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
:D Nápodobně. Je to můj problém.?

Josef Zemek11. 2. 2013
Nejsem pokladník - toho si třída ustanoví, jinak to vybere předseda a nese to rovnou hospodářce. S penězi nechci nic mít.?




Lze řešit některé věci pomocí třídního webu, sociálních sítí apod? 49 komentářů

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Trochu se bojím poskytování soukromých informací, takže spíš jen info o výletě, anktety apod. jsou na webu třídy.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Určitě. Různé vzkazy pro nepřítomné, informace pro rodiče, ...
Ještě, aby to otevřeli. Je fakt, že tady by byl pro žáky asi ideální FB a asi i pro řadu rodičů.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Co mi funguje je nástěnka v Linu. Už se mi osvědčila u druhé třídy, rychlé vzkazy, chodí mi upozornění na mail - nemá chybu.?

Tereza Helclová11. 2. 2013
Využití sociální sítě je určitě dobrá věc. Především je výborná rychlost komunikace. V dnešní době má snad už každý doma počítač a přístup na internet. Pokud se tedy vyvěsí úkoly na net, nikdo se později nemůže vymlouvat, že o něčem nevěděl atd. Rozhodně toto je krok v před...?

Jitka Rambousková11. 2. 2013 (upraveno)
+Tereza Helclová Zvládnou se vymlouvat naprosto stejně, jako když to tam není.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Ještě mi z popisku vypadl email. To je asi nejčastější řešení, že?!?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Jitka Rambousková Ale to jsou pak vzkazy veřejné, že?!?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Kupodivu spousta rodičů není na e-mail schopná reagovat. To už je jistější zavolat.
Hromadné maily určitě neposílám. Spíš kvůli konkrétním problémům.?

Tereza Helclová11. 2. 2013
+Jitka Rambousková Tak chápu, že škála výmluv je nekonečná :D ale přece jen je to dostupné všem?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Na sš jsem fb využívala s minulou třídou taky, teď ne. Ale za mě musim říct, že mi ta rychlá komunikace chybí. ?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Skutečně je nejlepší formou telefon a osobní setkání, řada věcí se po mailu teda řešit nedá, spíš to vyvolá konflikt ještě větší?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
A co se týká organizačních věcí, co všechno jste/byste řešili přes internet?
- info o akcích
- ??

Tereza Helclová11. 2. 2013
+Bohuslav Hora Tak vše se řešit přes internet rozhodně nedá, ale na takové ty organizační věci to je ideální?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Řeším oznámení, že někam jedu - takové ty podrobnosti, možnost vytisknout si přihlášku, reagovat mailem. Raději mám tedy návratku s podpisem a penězi, pokud se vybírají. Ale abych nemusel dělat vyúčtování, žáci si většinu financují sami, domluvám jen skupinovou slevu, na kterou vybereme před vchodem, nebo platím já a pak to vyberu.?

Berka Malíčková11. 2. 2013
Za sebe jako rodiče bych brala info o akcích, o tom, co se ve škole zrovna učí a o domácích úkolech...zvláště když dítě marodí?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
+Pavlína Hublová Nepíšou věci, které by nemohl nikdo přečíst a aby na naši nástěnku a web trefil někdo zvenčí, to by musela být náhoda. Kde šlo jsem nastavila, aby je vyhledávače neindexovaly a nezobrazovaly se.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
+Berka Malíčková To zprostředkovávají weboví Bakaláři a KOMENS, a ten údiv, že se tam jako musí jít, abych všechno viděl, a ta nelibost od některých rodičů, ale pojedete to druhý rok, tak snad jsem to překonali ke všeobecné spokojenosti a veselí.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Berka Malíčková A nebo týdenní plány. Znám mnoho učitelek, které právě tohle dávají na třídní web.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
+Pavlína Hublová Klidně dám i odkaz http://goo.gl/y7LPR?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Ano, to se taky vyplácí - když vybíráme za pracovní sešit, tak to mají i na týdenním plánu.?

Berka Malíčková11. 2. 2013
Když jsem se dotazovala, co používá škola za systémy, tak pouze Bakaláře na psaní vysvědčení + nějaký ten výkaz, seznam? ... a na školním webu trvalo i celé poletí, než se zapsalo nové složení šk. rady?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Klasika - Lino, kdybych byl třídní, měli bychom tuhle virtuální nástěnku. Že bych ji udělal pro kolegy učitele? :)?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
To záleží na tom, kdo to spravuje a jak je zodpovědný, jak vedení tlačí a honoruje vedení stránek. :)?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Na jednom z předchozích pracovišť taky bylo možné zjistit, že existuje. :D Nic dalšího tam moc nebylo a není. :D?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Berka Malíčková Opravdu záleží na adminovi webu školy, jeho možnostech a pochopení důležitosti ze strany vedení.
Nicméně na školním webu bych asi hledala spíš obecnější věci, ne třídní agendu. Maximálně pomocí samostatných stránek jednotlivých tříd.
Máte to vyřešené takto, nebo si vedete třídní weby na technologiích, které si sami vyberete??

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Letos máme stránky každá třída zvlášť na webnode. Já si přidala obecně pro ostatní třídy, ale tam nestíhám přispívat.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Letos jsme začali s jednou třídou, má vnořené stránky do školních s možností vlastních úprav. Někteří kolegové jsou proti Sites Google, tak si to vedou v jiných stavebnicích typu webnode a mají odkaz na tyto stránky na školním webu.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Bohuslav Hora Proč jsou proti Google sites??

Berka Malíčková11. 2. 2013
Ano, tohle jsem se snažila navrhnout...jednat tedy stránky z aktualizovat, změnit systém  - front page mi opravdu příjde mimo - a založit třídní stránky....bylo to zavrženo - učitelé to prý nezvládnout a svěřit pomoc a zodpovědnost děckám nepřipadá v úvahu?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Ludmila Kovaříková přiznám se, že když jsem používala estranky, tak mě pouhé nakouknutí do GSites dost vyděsilo. připadly mi nepružné, nevyznala jsem se v nich.
Také těch funkcí moc nebylo.
A - to mi vadí dodnes - nelze příspěvky komentovat, pokud nejsi přihlášená. To je vážně velká překážka.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
:D :D :D To se musíš ptát jich, asi je to neuchvátilo, nebo v mých očích vidí nadšení, to nevím. :)?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Pro svou třídu používám vlastní web. Pokud třídní chtějí, můžou mít svou rubriku pro třídu. Stačí říct.
Ten školní potřebuje předělat, už to plánuji od loňska. Třeba se to povede.
Na web dávám věci dle požadavků vedení. Sama od sebe bych třeba výroční zprávu nezveřejnila, to musí vědět autoři, kdy je na zveřejnění a tak podobně.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Bohuslav Hora Asi proto, že jsou anglicky. Webnode česky.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
S Komentáři mám svoje velmi negativní zkušenosti, jsem rád, že to komentovat nejde, zatím na to není zralá komunita.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Berka Malíčková Pokud učitelé nepřijmou přínosy, které  jim třídní web přinese (znají je vůbec? považují je za tolik přínosné?), pak s tím nic nenaděláme.
A pokud jsou školní stránky aktualizovány jednou za půl roku, nebude tlak ani ze strany vedení.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
No já si to dělám jako vedení sám, vyšší vedení mi zcela důvěřuje, stránky jsou společným dítětem se správcem sítě, který už do toho nezasahuje, tak si můžu často rozhodovat, co, kdy, kde a jak, páč vím.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
No myslím, že už je to všechno česky, aspoň na našich Google Apps, ale ta trocha angličtiny zase nebyla tak nepřekonatelná. Anglicky moc neumím.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
+Berka Malíčková Na podzim jsem školila na jedné škole učitele, aby mohli vést vlastní třídní stránky nebo to svěřit žákovi a jenom provádět dohled. :)
Takže je to o lidech. ?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
No taky záleží na tom, jakou konkurenci škola má a jak se musí prezentovat. A jak taky na to pohlíží třeba zřizovatel. U nás vždy zřizovatel záviděl školní stránky, teď se vylepšil i on sám. Bylo to výchovné. :D?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
+Jitka Rambousková Plně souhlasím, kdybych nechtěl, tak to dělá někdo jiný, já to jen přeposílám. Mě to baví, učím se nové věci, jsem zato hodnocen... :)?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Mám taky Lino nástěnku ale nic se mi tam neobjevuje. Letos jsou počítačově zabržděný, ale možná se to změní. Jinak google site jsou i trochu česky ne? A to komentování mi nevadí.?

Jitka Rambousková11. 2. 2013
GSites jsou úplně česky :)?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
No ony se celkově dost vylepšily za ty dva roky, co je používám, a když se přemýšlí, dají se dokázat různé věci. :D Musí se tedy i trošku hledat a studovat. S tím nemívám problém, protože se mi chce, a o tom to je.?

Janek Wagner11. 2. 2013
V Sites můžete jednotlivým stránkám oprávnění k přístupu, čili pro každého rodiče můžete mít prostor, kam se nikdo jiný nedostane.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Janek Wagner Pro přihlášeného rodiče! To jsem si ani netroufla po rodičích chtít - aby si dělali účty.?

Janek Wagner11. 2. 2013
Dost rodičů účty Google má a myslím, že by to kvůli dětem i rádi zvládli.?

Josef Zemek11. 2. 2013
Výjimečně. Obecně nemám jistotu, zda si to adresát přečte, a někteří rodiče by to nechtěli řešit po internetu kvůli bezpečnosti netu.?

Janek Wagner12. 2. 2013
V režimu intranetu fungují i firmy, navíc elektronické bankovnictví a e-shopy používá většina populace věku dnešních rodičů.?

Hana Pilařová12. 2. 2013
dodatečně ... máme na školním webu oddíly věnované jednotlivým ročníkům. Týdenní plánu už tam vyvěšuje celý 1. st.?



Jak vypadá organizace akce mimo budovu školy? Jak se na ní podílejí žáci/rodiče? 9 komentářů

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Často zvu rodiče na akci s dětmi, třeba když jedeme do zahraničí - jednodenní výjezdy směr Drážďany, Vídeň..., už se letos rodiče ptali na konzultacích, kam pojedeme. Když jsem jezdil s třídou o víkendech, tak se rodiče přidali taky, měli to rádi. Dobrý promo akce školy. :) Teda když se podaří, co se dařit má. :)?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Bohuslav Hora Ale organizaci jsi měl na krku ty, ne?! Nebo někdo pomáhal??

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Když vyjíždíme do zahraničí, tak na to mám perfektní kolegyni němčinářku, která vládne jazykem, pokud tady po Česku, tak sám.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Akce mimo třeba kino, divadlo, konzert... Tak si dáme sraz ve škole a pak jdeme na akci a zpět opět ke škole. Mám šesťáky takže si je buď vezmou z ruky do ruky rodiče nebo je rozchod az u školy. Nikdy se mnou nikam žádný rodič nešel . Nechtěli nebo nemohli.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Hana Zahrádková Ono je to někdy i lepší.

Kolegyně si vzala (netušíc) jednoho tatínka s sebou na školu v přírodě (na poslední chvíli jí vypadla známá) a tatínek chodil spát s večerkou, vstával s budíčkem a poctivě dodržoval polední klid :D?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Takového tatínka pozlatit. To byl pro něj dobrý relax. :D?

Josef Zemek11. 2. 2013
Na SŠ se dá sraz, a kdo tam není, má smůlu. Jdu rychle, abych nemusel čuchat kouř, a když je někdo pomalejší a schválně "nestíhá" a ujedeme mu, má smůlu.?

Věra Janáková11. 2. 2013
Jsou akce, které účastí rodičů podmiňuji - třeba bruslení. Už jste někdy vázali brusle 25ti prvňákům? Já naštěstí ne:)?

Věra Janáková11. 2. 2013Odpovědět
Často jezdíme na exkurze, které nám zajišťuje jeden akční tatínek vč. občerstvení. Je to fajn, nemuset telefonovat a vyjednávat.?



Pokud organizujeme třídnické hodiny, jakou mají strukturu, délku? Máte je pravidelné v rozvrhu nebo se jedná o náhodné akce? 17 komentářů

Jitka Rambousková11. 2. 2013
Nemáme a jsem tomu ráda. Mám u sebe ve třídě občanku i rodinku, takže prostor mám. Podobně je na tom asi většina třídních, alespoň jeden tento předmět mají.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Jitka Rambousková To považuju za ideální.
Na 1. stupni je to také bez problémů. I když někdy v 5. třídě, když není jiné zbytí, tak třídnická hodina mnohé vyřeší. Ale to pak neřešíme organizační věci, ale spíš problémy ve vztazích a chování.?

Jana Zárubová11. 2. 2013
Třídnické hodiny nemáme.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Třídnické máme jednou za 14 dní odpoledne, což je samozřejmě hodina navíc. Někteří je mají ráno, ale letos jsou přikázány odpoledne. Termíny musí být vypsány na webu školy. Příští rok snad budou i v rozvrhu.
Na třídnických se snažím hrát hry na sžití třídy, pochopení spolupráce apod. Takže je nevidím úplně zbytečné. Jen je ještě neumím úplně využít.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Nemáme.?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Hm, a já jsem si myslela, že všude mají.?

Jana Zárubová11. 2. 2013
+Ludmila Kovaříková čili je to další povinná hodina v rozvrhu?
Nebo nejsou povinné? ?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
+Jana Zárubová Je to hodina navíc. Povinné jsou proto, že jsou přikázané vedením?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Ludmila Kovaříková To je dobré. Nejen, že je "organizovaná" ale i kontrolovaná vedením.?

Petra Boháčková11. 2. 2013
Třídnické hodiny máme, ale jsou nepovinné. Je ústní domluva s rodiči, že děti budou posílat. My je máme co 14 dní- pro mě důležité, svou třídu vidím jednou týdně. Bohužel nechodí ty problematické déti. Poslední asi měsíc chodí většina- pustili jsme se do tohoRubikonu. Děti to baví. ?

Jana Zárubová11. 2. 2013
A to se může, přidat dětem hodinu navíc? :)?

Ludmila Kovaříková11. 2. 2013
Doteď jsem si myslela, že je to běžné.?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Petra Boháčková Nepovinné třídnické hodiny? Myslela jsem, že právě na nich se mají řešit (nejen) organizační věci.?

Petra Boháčková11. 2. 2013 (upraveno)
No u nás se říká, že detem hodiny přidat nesmíme... Tedy nepivinná.?

Bohuslav Hora11. 2. 2013
Třídnické hodiny jsou opravdu nepovinné.?

Věra Janáková11. 2. 2013Odpovědět
U nás od letoška 1xměsíčně povinně, zapisujeme do TK, děti mají v rozvrhu, vedení se občas "staví". Máme od 2. tř., aby si děti zvykly, že jsou. Hrajeme hry jako Lidka, pořešíme, co je potřeba a vyhovuje mi, že neukrajuju čas z jiných hodin. A co vím, děti chodí (i ty druhostupňové). Že je to vlastně nepovinné jim nikdo záměrně netroubí:)?

Josef Zemek11. 2. 2013
TH nemá pevnou strukturu, to se dělá, když je nějaký problém. Na povaze problému záleží, zda to uděláme v suplované hodině nebo před vyučováním. Ale není to "poškola", je dobré to - přes vedení - dopředu dát v Bakalářích do rozvrhu, čímž se stane účast povinnou.?



Často děti po nás něco chtějí, třeba pracovní list, zkopírovat znovu ztracený tiskopis, někdy potřebuji zavolat mamince. Kam to píšete? Máte nějakou osvědčenou metodu? 10 komentářů

Jitka Rambousková11. 2. 2013 (upraveno)
Nikam. Pracovní list tisknu jednou, pak je v pdf na webu a vytiskni si někde sám. A rodičům už dost často volám ze svého mobilu, protože jít přes celou školu k telefonu jsem líná, ale ani to se nikam nepíše. Máme i školní mobil, aby volání na mobilní čísla bylo levnější. Nebo si děti zavolají sami ze svého :)?

Jana Zárubová11. 2. 2013 (upraveno)
Já téhle otázce asi moc nerozumím. Vytisknu pro všechny, chybějícím vložím do přihrádky, kde to najdou, kdyby si to přece jen chtěli doplnit...
A podobně jako Jitka, dost PL máme na webu?

Tereza Helclová11. 2. 2013
Metoda ´´vytiskni si sám´´ považuji za dobrou a nápad dát to na web je taky výborná. Za nás tato možnost nebyla, ale tady na vysoké škole to považuji za skvělé.?

Hana Zahrádková11. 2. 2013
Vytisknu přesný počet. Ztratil, má si sehnat sám. Na web zatím nedávám. Volám ze svého nebo děti ze svého, podle situace. ?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
Neumím si představit, že bych toto chtěla na 1. stupni. Děti samy nezvládnou a měla jsem před těmi dvěma roky pocit, že je internetově laděných rodičů tam 50 % (i méně).?

Tereza Helclová11. 2. 2013
Tak na prvním stupni toto asi nejde moc praktikovat, ale já pevně věřím, že v dnešní době umí snad i každý rodič najít www stránku a vytisknout materiál....?

Pavlína Hublová11. 2. 2013
+Tereza Helclová Pokud má tiskárnu a připojení. Vím, že se nám to zdá už jako nezbytnost, ale věřte, že to tak není. A to jsem z Prahy (sídliště)!?

Petra Boháčková11. 2. 2013
No, u nás se na připojení už dlouho nikdo nevymlouval. :-)?

Tereza Helclová11. 2. 2013
Chápu, že někdo nemá tiskárnu nebo tak, ale opravdu to už jsou jen světlé výjimky. Určitě by měla být možnost materiál dostat ve škole a po té i dostupnost na webu.?

Josef Zemek11. 2. 2013
Nejsem ani tiskárna ani chodící telefon. Od toho má škola kancelář.?









Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-20. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-20). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína