Začlenění tématu olympijských her (sportovních akcí obecně) do výuky je výbornou motivací. Je to něco, co žáci aktuálně prožívají a není problém "napasovat" jakékoli učivo do tématu sportování, sportů a sportovních aktivit.
Nabízím několik krátkých námětů, jak toto téma začlenit do výuky na 1. stupni.
Nabízím několik krátkých námětů, jak toto téma začlenit do výuky na 1. stupni.
- báseň, sonet, říkanka, hádankový text;
- reportáž (= měla by obsahovat odpovědi na otázky Kdo? Kdy? Kde? Co? Proč? Jak?; s mladšími žáky je dobré připravit nabídku vhodných slovních spojení);
- rozvoj slovní zásoby - vymýšlení slov začínajících/končících/obsahujících dané písmeno;
- dopis - připravte uvítací dopis účastníkům OH ve vašem městě/zemi (propojení s vlastivědou);
- využijte sporty k diskuzi nad pravidly fair-play, sportovní etice a smyslu pro náš život. Můžete využít plakáty (v angličtině) se zajímavými startovními myšlenkami zde a zde.
Prvouka/přírodověda
- zvolte sportovní disciplinu a připravte si přednášku o tom, které orgány a systémy je třeba rozvíjet, aby sportovec dosáhl nejlepších výkonů; ilustrujte svá zjištění na fotografiích sportovců dané disciplíny.
Matematika
- skupiny si zvolí stát, který budou pravidelně sledovat - vytvářejte přehledy, grafy, tabulky úspěchů zvoleného státu;
- vyzkoušejte matematické hádanky (můžete se i zapojit do jejich tvorby).
Informatika
- připravte si Vennův diagram (můžete vyzkoušet třeba Create.ly) a porovnejte antické a současné olympijské hry - žáci si procvičí srovnávání, vyhledávání a stručné formulace získaných informací;
Cizí jazyk
- vyvěšujte postupně plakáty s popisem sportů v cizím jazyce a nechte žáky, aby sami překládali či odhadovali obsah popisků. Před vyvěšením nového posteru si jej společně přeložte.
Další náměty - odkazy
A jaké jsou vaše náměty? Napište do komentářů.
Zdroje a citace:
[1] TeachHUB, (2010). Top 12 Olympic Lessons & Classroom Activities. [online] Available at: http://www.teachhub.com/top-12-olympic-lessons-classroom-activities [Accessed 7 Feb. 2010].[2] HOPKINS, G. (2013). Comparing the Ancient and Modern Olympics: A Venn Diagramming Activity. [online] Educationworld.com. Available at: http://www.educationworld.com/a_lesson/02/lp250-04.shtml [Accessed 3 Aug. 2014].
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína