31. 10. 2010

Srovnání: blog - wiki - Google Docs

Někdo si konečně dal tu práci, že sepsal do velmi přehledné tabulky výhody, nevýhody, shody a neshody těchto tří nejčastěji používaných nástrojů/aplikací: Blogs Wikis Docs Chart
Pokud používáte automatický překladač Google, máte vyhráno. V opačném případě se budete muset spolehnout na svůj překlad nebo můj výběr, který je rozhodně méně přehledný než výše odkazovaná tabulka.

Mýty o učitelském povolání

Budu se asi zase opakovat, ale na blogu What Ed Said jsem našla další zajímavé myšlenky. Tentorkát se týkají věcí, které by se měl učitel odnaučit dříve, než předstoupí před své žáky... 

29. 10. 2010

Technologie použitelné ve výuce


Když se nebudeme zrovna dívat na pořadí aplikací a programů (ne vždy s tím budeme všichni souhlasit), pak lze tento program brát jako zdroj technologií, které bude zajímavé prozkoumat, vyzkoušet a popř. je aktivně využít s žáky.

PS: Neříkejte, že už znáte všechno!

s odkazem na:
"This is the 4th year I have been compiling the Top 100 Tools for Learning from the contributions of learning professionals worldwide"

Dále v článku najdete další podobné odkazy a nově prezentaci...

Národní konference 2010 - Učitel v informační síti


Tak tato konference nesmí uniknout žádnému PEPOUŠovi! Šupky dupky vyplnit přihlášku. Třeba se uvidíme na některém workshopu ;-)

s odkazem na:
"Akce je plánována jako jednodenní konference s dopoledním blokem přednášek a odpoledním blokem kratších prezentací a workshopů. Příspěvky budou uváděny do širších souvislostí (sociálních i oborových) a doplněny vizuálními i audiovizuálními vstupy."

28. 10. 2010

Nelichotivě o učitelích a učení


Několik citátů, které by vás mohly naladit k pročtení celého článku (nebo vás alespoň zvednout ze židle, pokud máte co dočinění s naším školstvím):

"1. Učitelé nejsou odborníci a profesionálové, ale amatéři a šmudly.
2. Učitelé jsou vnitřně nezralí: potřebují obdiv a zároveň mají touhu ovládat.
3. Učitelé mají hlad po uznání, společnost je ale nedoceňuje.
4. Učitelé věří fousatým mýtům..."

"Takže suma sumárum to vychází dost bledě. Učitelé:
- nejsou odborníci,
- jsou lidsky nezajímaví,
- věří mýtům,
- stěžují si, že málo vydělávají,
- projevují na sobě malou ochotu dále pracovat,
- jsou unavení a zákonitě vyhořelí."


s odkazem na:
"Největším problémem dnešní školy není agresivita, jak se často uvádí, ale nuda. Děti se nudí hlavně proto, že se ve škole jednak nic zajímavého neděje, a taky proto, že tam nepotkáte moc zajímavých lidí."
PS: Děkuji Lence za podnětný odkaz ;-)


.....
Podobné články:
Sen učitele
Přestaňme učit předměty a začněme učit děti
Učitelé, vyhoďte červenou!

Využívejme zájmů žáků


Opakovaně řeším, jak zapojit AKTIVNĚ děti do výuky. Mám to o trochu lehčí než učitelé na II. stupni - moji žáčci mají ještě zájem o učivo, jsou přirozeně zvídaví a většina novinek je pro ně atraktivní. Jak ale motivovat starší studenty?

Článek Deborah Reynolds nabízí jednu alternativu - využívejme zájmů žáků...

27. 10. 2010

Přechod na střední školu je obtížný pro žáky i učitele

Zajímavé čtení...
s odkazem na:
"V rámci dotazníkového šetření Evaluace práce se ŠVP z hlediska výukových strategií, které proběhlo na pilotních školách zapojených do projektu Kurikulum S na jaře 2010, jsme se ptali učitelů, jak lze ovlivnit přechod žáků ze základní školy, jak je vést k racionálnímu myšlení, dovednosti řešit problémy a k myšlení v souvislostech."


.....
Podobné články:
Jak to naše snažení vidí rodiče
Čtyři pilíře vzdělávání
Děti konzumu