This activity makes a perfect back to school ice-breaker, and who knows—he may even end up with some extra credit!
Téma grafů v matematice lze pojmout jako zajímavou kooperativní činnost, která se hodí třeba na začátek školního roku (můžeme ji zařadit mezi tzv. ledolamky).
Pomůcky
Balicí papír, fixy, (pravítko), znalost každého žáka o svém měsíci narození
Postup
http://goo.gl/os26 |
Horizontální osu rozdělte na 12 dílů (= 12 měsíců), na vertikální osu udělejte několik značek stejně vzdálených od sebe (obrázek v originálním příspěvku napoví, že by mohl být plakát i pěknější). Pro mladší žáky bych od těchto bodů protáhla přímé čáry rovnoběžně s horizontální osou, starší si mohou čáry průběžně dorýsovávat.
Žáci pak mohou postupně vybarvovat ve správném sloupci jedno pole - každý si své jedno vybarví.
Velmi jednoduše tak vznikne graf, ze kterého pak můžete číst údaje. Doporučené otázky:
- Kolik žáků má narozeniny v měsíci...?
- Kolik žáků se účastnilo dnešní práce?
- Ve kterém měsíci se narodilo nejvíc žáků naší třídy?
- Zjistěte o kolik víc/méně žáků se narodilo v měsíci ... a ...
- Kolik žáků se narodilo v zimě?
- Kolik žáků se narodilo o letních prázdninách?
- Zjistěte rozdíl mezi nejvyšším sloupcem a nejnižším.
- Co tě překvapilo?
...a něco navíc
Interaktivní grafy:
Další odkazy:
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína