Zdá se mi, že už se začínám opakovat - neustále agituji za smysluplné vyučování, zapojení technologií do výuky(formou wiki nebo blogů) a podporuji začlenění interaktivní tabule do hodin.
Když ale procházím zahraniční zdroje, narážím opakovaně na stejné výzvy...
Jednu z nich jsem potkala na blogu Anne Mirtschin z Austrálie. V článku 21st century literacies – it’s all in Blogging! obhajuje blogování jako cestu, která vede:
- k tvorbě digitální stopy, která by mohla usnadnit volbu zaměstnání. Zrovna ta toto téma jsem dnes vedla rozhovor se svým synem. Po několika různých pohledech na svou budoucnost zakotvil u novinařiny. Dobrá, nemám nic proti, ale jedním dechem jsem hned navrhla, že by si mohl založit blog a pomalu zveřejňovat své názory a učit se "za pochybu". Došla jsem tedy ke stejné myšlence, jen jsem ji nedokázala pojmenovat.
- k rozvoji digitální gramotnosti čtením a psaním;
- k smysluplnému seznámení s pojmy jako internetová bezpečnost, plagiátorství, ochrana autorských práv, ochrana osoby apod.;
- k uvědomění si organizačních dovedností (úprava blogu, kategorií a tagů);
- k vyhledávání dalších kontaktů, rozvoji globálního myšlení (využití překladačů apod.);
"It is vital to have a good, online presence where others can connect to, communicate and create with, and continue an ongoing, readily contactable network."
Blogování nabízí mnoho možností. Jak píše Anne: "Blogování otevírá dveře k digitální gramotnosti". Tak tedy vstupme!
.....
Podobné články:
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína