20. 7. 2011

4. PEPOUŠovo vlnobití: Jak na zlobivce? - s komentářem

Čtvrté PEPOUŠovo vlnobití proběhlo 20. 10. v čase 19:00 - 20:00.
Téma: Jak na zlobivce aby všichni přežili


Nemyslím si, že by se jednalo o nezajímavé téma, spíš jsme se netrefili do správného termínu. V každém případě celkem 4 diskutující opravdu nejsou dostatečně širokým vzorkem, proto berte toto shrnutí jen jako sbírku myšlenek a nápadů, které je třeba ještě dále rozvíjet...



Jak reaguje učitel - profesionál?
  • nenechá se vyprovokovat (opakem je křičící učitel)
  • komunikuje s rodiči a snaží se předávat informace o chování dítěte co nejvhodnějším způsobem - osobními nebo telefonickými konzultacemi (při osobních setkáních není s rodiči NIKDY sám, spolupracuje se školním psychologem nebo výchovným poradcem), píše zprávy do notýsku apod.
  • rozlišuje poznámky a oznámení pro rodiče (stejně k tomu přistupují po dohodě i rodiče)
  • snaží se stále vzdělávat a sbírat všechny možné (i nemožné) strategie, co mu pomohou zvládat problematické situace; v diskuzi Ludmila zmínila zajímavé principy z projektu Respektovat a být respektován:
    • Popis situace (Vidím, že... Co navrhuješ?)
    • Informace o současnosti (Čteme 2. odstavec...) - to používám často
    • Informace o zvyklostech (Papíry patří do koše) - tohle říká můj syn manželovi
    • Informace o tom, co pomáhá (Když někomu ublížíme, pomůže, když se omluvíme.)
    • Informace o důsledcích
    • Informace o postupech (Já to dělám takto...) 
  • je otevřený pomoci a podpoře "zvenku" (i když jsou zkušenosti vesměs spíš rozpačité)
  • v rámci školních pravidel (a školního řádu) dává dětem každé pololetí stále nové a nové šance zlepšit si reputaci
  • dbá o své duševní zdraví (třeba tím, že se každé pondělí sejde s PEPOUŠi u vlnobití)

Publikovanou vlnku zobrazíte zde.

Pokud Vás napadá další doplnění seznamu, využijte okénko pro komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína