2. 9. 2012

Anatomie učitele

Zajímavou infografiku jsem potkala na stránkách http://mastersinteaching.org/. Samozřejmě se jedná o statistiky zahraniční (USA), nicméně mne napadá, jak by vypadalo srovnání s českou populací učitelů. 


Tak například na jednoho učitele připadá podle infografiky 15,5 žáka (zajímala mne pochopitelně čísla státních škol). Zrovna dnes ráno jsem mluvila s kamarádkou, jejíž holčička zítra jde do první třídy. Bude mít 29 spolužáků! A protože jsem první třídu učila, nedovedu si přestavit, jak to paní učitelka zvládne. Já jsem měla o 10 dětí méně a byla to pěkná zabíračka!

++ Click to Enlarge Image ++
Anatomy of a Teacher | Infographic |
Image Source:MastersinTeaching.org

44% učitelů na státních školách v USA je pod 40 let. Jak taková čísla vypadají u nás? Našla jsem údaje z roku 1999 (viz graf 1 a graf 2).
graf 1

graf 2

V závěru infografiky mne zaujal počet hodin, které věnují práci. Čím starší učitelé, tím věnují práci více času (až 42 hodin týdně). Pokud to dobře chápu, netýká se to jen přímé pedagogické práce, ale i přípravy, oprav apod. To je už docela zajímavé číslo. Jaké číslo by asi dali naši učitelé?

A na závěr - 17% amerických učitelů má ještě druhou práci... Smutné, že je/nás toto poslání neuživí, že?!


Zdroj grafů

(1) CENTRE FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION, Indicators of Education Systems. Education at a glance: OECD indicators [online]. 2001 ed. Paris: OECD, 2001 [cit. 2012-09-02]. ISBN 978-926-4186-682.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína