Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.
Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-12. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-12). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.
Téma: Jaké typy domácích úkolů bychom mohli/měli zadávat?
Následuje textový přepis diskuze a nově (!) i záznam z následného Hangoutu...
Na úvod doporučuji pročíst si souhrn z diskuze z roku 2010 na stejné téma. Změnilo se něco?
Jaké typy domácích úkolů vlastně známe a jak je chápeme? 4 komentáře
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Základní dělení bych volila na opakovací/procvičovací a problémové.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
V matice dávám hlavně opakovací a procvičovací, aby si sami vyzkoušeli, co umí.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Také si myslím, že by měly převažovat opakovací a procvičovací úkoly. Bohužel jsou právě takové typy domácích úkolů napadány, že se jedná o bezduché činnosti, kterými se dítě tak akorát otravuje.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012 - Reply
Ale jak to zjistí, zda něco umí?
Když sedí sám nad papírem a nemá kam juknout a od koho dostat nápovědu, pak teprve pozná, jak na tom je.
Zrovna po dnešku jsem zadala 30 "bezduchých" příkladů, protože jinak to nebudou umět.?
Jaké jsou možnosti, tj. co vše lze zadat ve vašem předmětu jako domácí úkol? 18 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Nejčastěji to jsou různé doplňovačky (ať už s přepisem nebo bez něj). Za doplňovačku považuju i příklady z matematiky.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Slohovku v matice nezadám, ani žádný dlouhý souvislý text, možná i proto, že je nerada opravuji. Jinak jde snad všechno.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Zkoušelas někdy zadat "přípravu na následující hodinu"? Něco v tom smyslu: "Zítra si budeme podívat o kuželosečkách, zjistěte mi o nich něco."?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Tohle jsem párkrát dělala v dějepise, ale dost jsem pohořela. bylo by to krásné...?
Daya Murová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Teď nám odpadla hodina, tak jsem dala za úkol do dějepisu najít si o daném učivu něco na internetu a fakt to někteří měli. Pak se krásně učilo!?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Ve škole to udělají :)?
Daya Murová26. 11. 2012
Né, to neměli ve škole. Místo školy jsme byli někde.?
Pavel Hodál26. 11. 2012
žáci měli v přírodopise najít souvislosti a mezipředmětové vazby (Př+CH+F). Já se pokoušel známkovat jen ty souvislosti, ale protože to bylo poprvé, byli z toho dost vedle a výsledek byl žalostný.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
+Daya Murová To pak je skvělé :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Proč jsi pohořela? Žáci neudělali? Proč??
Pavlína Hublová26. 11. 2012 (upraveno)
Zřejmě tyto typy úkolů (příprava podkladů či informací na následující hodinu) vyžadují trochu větší motivaci a výsledek je značně nejistý...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Klasika - "zapomněl, nevěděl, neuměl, nechal doma..." ?
Pavel Hodál26. 11. 2012
v rámci skupinové práce dostali mí žáci v INF za úkol zpracovat do třídní WIKI téma, které se zbytek třídy měl naučit (bez mého zásahu). Z toho pak byl test. Bylo zajímavé pozorovat, jak zodpovědně (ke zbytku třídy) se k tomu někteří postavili.?
Daya Murová26. 11. 2012 (upraveno)
+Jitka Rambousková
To je normální, tohle byla výjimka, proto o tom píšu. Jinak taky hrozný problém.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Takže nejčastější úkoly ve vašem předmětu??
Pavel Hodál26. 11. 2012
V INF něco vypracovat podle zadání (dokument, tabulka, kresba). V Přír. vyhledání informací.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vlastně jeden rok jsme se třídou dělali celý rok dějepisný web. Dělali referáty a umisťovali je tam, zkontrolovala jsem je a pak jsem je probírali. Takže vlastně domácí práce, dlouhodobý úkol a příprava předem.
Bohužel se poškodila DB a už jsme ho nevzkřísili. Celý web oživil a instaloval žák a dělali jsme oba správce. Právě nastoupil na VŠ. ?
Daya Murová26. 11. 2012 - Reply
Čeština - sloh, nějaké procvičování mluvnice, třeba určování sloves. Dějepis - spíš výjimečně, nejčastěji odpovědět na nějaké otázky k učivu.
Jak často zadáváte domácí úkoly ve svém předmětu? Koordinujete počet úkolů s ostatními učiteli dané třídy? 21 komentářů
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Dávám jednou za týden - odevzdání je vždy nejpozději v pátek. tento týden ho dostali třeba zrovna dnes?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Úkoly byly vždy 4x týdně,pátek a tedy víkend byl volný.?
Daya Murová26. 11. 2012
Většinou tak jeden za týden a mívají na něho víc času, skoro nikdy to není na druhý den.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Nezadávám úkoly pravidelně, spíše podle potřeby.?
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Snažím se jeden týdně, ale stane se, že nemám čas na opravu, a tak je jich většinou méně.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Předpokládám, že jsi na 1. stupni...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová Někteří učitelé se zase k pravidelnosti přiklánějí - děti si tak snadněji zvyknou na určitý režim. "Aha, zítra je středa, musím donést úkol z matiky."
Co myslíš??
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Předpokládáš správně. Jinak pravidelnost v úkolech se jakž takž osvědčila i na druhém stupni.Zapomínali mnohem méně.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
aby se to nevyvinulo v to: uf zítra je středa a musím mít úkol - středa je blbý den :-)
zadávám úkoly, když jsou potřeba, takže nepravidelně...?
Jana Zárubová26. 11. 2012
A neměli bychom je spíš učit, jak si zařídit to, že na něco nezapomenu, i když to není pravidelné, jak to udělat, abych nezapomněl...v životě taky nebudou mít úkoly pravidelně...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vše má své pro a proti. Dlouho jsem zadávala úkoly různě, až jsem skončila u pravidelnosti (plus mínus). Hlavně kvůli sobě, protože ten sklerotik jsem totiž já a pak kvůli rodičům, kteří mají zájem. nemusí se ptát denně, prostě ve čtvrtek večer se mohou zeptat, zda má hotovo.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Ano, to je důležité +Jana Zárubová . Věnujeme se tomu na začátku každého ročníku - tedy v mých hodinách, jak to zařídit, abych nezapomněl, kde najdu informace a tak, kam si je uložím... A pak to testujeme, jestli to vyhovuje, každému vyhovuje něco jiného.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová Souhlasím. Ale jistě jsi potkala žáka, který si prostě s úkolníčkem neporadil...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Máme přeci mobil - vyfotí, zapíše do kalendáře - učíme se s tím pracovat. Někomu stačí barevná záložka do sešitu nebo učebnice. A tak. :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
takových je...dokonce jsem v 7. ročníku potkala žáka, jehož matka mě prosila, zda bych mu nemohla zapisovat úkoly. No...nemohla...
Myslím, že se s tím každý nakonec bude muset vyrovnat, protože jinak třeba nebude moci pracovat...a nebo ano...na běžícím pásu, kdy mu práce přijede a on ji udělá...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Opět mobil. Když jsem zadala deváťákům to video, tak mi odpověděli, že ho přece nesmějí používat a půlka třídy ho fakt neměla! nevěřila jsem vlastním očím a uším.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
No jo, já už to hlavou prorazil, jsem ve vedení, tak se mi to dělá trošku jednodušeji, ale taky to zkoušeli, že u mě můžou a jinde ne, tak jsem tam vlítnul... A už je to v pohodě. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová To jsou velmi časté prosby na 1. stupni. Netušila jsem, že to pokračuje i na druhý.
Maximálně jsem souhlasila s tím, že mu zápis úkolu podepíšu a zkontroluju, že ho má zapsaný.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
No to jsou časté i prosby na 2. stupni, tak proto je taky týdenní plán, kde to je zapsané.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
jsem spíš pro to, mluvit s žáky o tom, jaké mají možnosti, jak na úkol nezapomenout, když nechtějí. Dokáží vymyslet spoustu možností, když ale někdo zapomenout chce, nic mu nepomůže :))?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
+Jana Zárubová Souhlas.?
Jaký typ domácího úkolu byste nikdy ve svém předmětu nezadali? proč? 14 komentářů
Pavel Hodál26. 11. 2012
Asi bych nikdy nezadal časově rozsáhlou práci. Typický úkol vidím spíš kratší. Rozsáhlé projekty mají místo ve škole.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012+1
Bojím se říkat "nikdy". Už jsem dělala takových věcích, o kterých jsem si myslela, že dělat nebudu...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Dlouhodobé úkoly stejně vyžadují průběžné kontroly, jinak se mohou stát noční můrou (nejen) žáka.
Nezadala bych průzkumnou/objevující činnost všem žákům bez toho, že bych nenabídla alternativu pro slabší žáky.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Asi jako Jitka - nikdy neříkej nikdy, protože co já vím, co se bude dít, až Pán Bůh dopustí a i motyka spustí. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Nezadala bych malým žákům úkol, který nejsou schopni zvládnout. Tady je to opět o možných alternativách pro slabší apod.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Nevím, co ze mě bude za pár let při tomhle tempu. :D :D?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
+Pavlína Hublová To beru jako jasnou věc. To by mne ani ve snu nenapadlo.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková A vidíš, mnozí rodiče si stěžují na náročné úkoly, které žákům zaberou i přes hodinu domácí přípravy. Jak je to možné? Asi to není taková samozřejmost...?
Pavel Hodál26. 11. 2012
Jaká je podle vás optimální délka DÚ??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Pavel Hodál Tak to bych taky rád věděl. :) To asi nevyřešíme.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Hodinovou úlohu bych nezadala. kdo to má opravovat?
20 minut - maximálně.
Jo, že u toho kouká na FB a píše sms, to pak může psát i 2 hodiny.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál Na 1. stupni tam 20 minut na jeden úkol. A dala bych max. dva úkoly, ale ne oba hned na druhý den.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Jitka Rambousková No právě a ještě z toho udělá mezinárodní skandál, jak dlouho mu to trvalo. Taky si myslím, že ty moje vyhledávačky a přípravky trvají do 5 minut, ale kdo ví, jak dlouho to doma prodlužují, aby mohli být volně na netu. :D?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
Tam je výhodou, že je tam většinou jedna učitelka, na 2. stupni je to trošku problém. Ale dá se to dohodnout - třeba zápisem do TK. :) Když se chce, všechno jde.?
Využíváte internet k zadávání/odevzdání domácích úkolů? Proč? 11 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
To jsem nedělala. Na 1. stupni ještě nemají tolik povinností ani tolik úkolů, abych musela tuto cestu volit. Navíc stále považuji za důležité, aby každý objevil svůj způsob, jak si zaznamenat své povinnosti.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
V poslední době velmi, velmi často.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Používám dost a řekla bych čím dál více...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová +Jitka Rambousková Co považujete za hlavní klad??
Pavel Hodál26. 11. 2012
Z povahy předmětu informatika přímo vyplývá odevzdávání přes internet. Takže v INF ano, v jiných předmětech ne. Odevzdávání úkolů z INF má velké množství výhod - libovolnou dobu zpracoání žákem a přehled odevzdaných prací.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál ... a žádné nadité tašky plné sešitů, co bych tahala domů :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
..taky se třeba žáci těžko vymluví na to, že úkol mají, ale jako na potvoru ho zapomněli doma :))?
Jitka Rambousková26. 11. 2012+1
Klady
- pokud možno automatická oprava :)
- přehled výsledků
- časové razítko a jednoznačný čas odevzdání
- většinou ho nemůžu ztratit či založit (i když ...)
- myslím, že se jim to i líbí - dělají úkoly jinak než ostatní třídy
(třeba teď jsem se koukla a 3 mají hotovo a mají 2x za 1 a 1x za 3)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Souhlasím, odevzdávání přes internet velmi ulehčuje kontrolu.
A co zadávání úkolů, publikace úkolů v kalendáři apod? Neděláme toho za ně už moc??
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Já jej využívám pro úkoly s postiženou žákyní a vyžaduji zasílání předem různých referátů, případně prezentací, abychom doladili před prezentací (F)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
Zadávám, hned vidím, hezky je tam vidět, kdy odevzdal - formuláře v Docs, díky Vám jsem se naučil Linoit, což je velká pomoc.?
Podepisovali jste jako rodiče úkoly svých dětí? Jak dlouho? Vyžadujete podepsané úkoly ve svém předmětu? Máte nějaký typ úkolu, který spolupráce s rodiči prostě vyžaduje? 38 komentářů
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Podepisuji stále,syn je v sedmé.Podpis vyžaduji.Například anketa na téma: Ze života, historie rodiny.:-)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Takže rodiče by měli podepisovat během celé základní docházky??
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Já teda s podepisováním mám problémy. Nevyžaduji a sama se musím hlídat, abych vůbec podepsala. Stejně vždycky úkoly buď děláme společně, nebo je kontroluji. Tak proč podpis??
Daya Murová26. 11. 2012
Podpis nechci, ať si to píšou, kde chtějí.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Podpis většinou nevyžaduji. Po zkušenostech, že se podpis rodičů opakovaně krčil v rohu stránky tak, že byl evidentně stejně napsaný předem a oni vůbec netuší, kdy a kde ho díte psalo. Podobně, co mám dělat s větou "Máma měla noční, nechal jsem jí ho na stole a ona mi ho nepodepsala".?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Mně to jako rodiči vyhovuje, mám přehled. A pro učitele je kontrola,že to nepsal na školním WC,jako kdysi my.:-)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Myslíte, že je podpis kontrolou pro učitele, že žák dělal úkol doma, nucením učitele ke spolupráci rodič-škola, nebo...??
Daya Murová26. 11. 2012
Někteří rodiče prostě nepodepíší.?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Ale jinak si myslím,že zkušená učitelka ,alespoň v případě mého syna, stejně hned ví, kde úkol psal i bez mého podpisu.Rozdíl v úhlednosti je jasný na první pohled.?
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Asi bych to viděla na učení rodičů psát s dětmi úkoly. Ale to se stejně nepodaří.?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012+1
Mně jako rodiči přišel podpis u dítěte, které si své úkoly plní, s prominutím jako "buzerace" :)?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Spíš bych byla proto, aby si děti s rodiči "hráli, povídali" a ne je sekýrovali u bezduchého úkolu..., ale to je spíš jen takové u většiny rodičů nesplnitelné přání...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Píšeš: Mně to jako rodiči vyhovuje, mám přehled. A pro učitele je kontrola,že to nepsal na školním WC,jako kdysi my.:-)?
Myslíš, že je třeba nutit rodiče ke kontrole? Kdo nechce, stejně asi nepodepisuje...
A co je tak důležitého na místě, kde žák úkol píše??
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Taky si nemyslím, že je nutné, aby rodiče psali DÚ s dítětem. Rozhodně ne na 2.stupni. Potřebují se potrápit sami a sami si vyzkoušet, co umí. Rodiče pak nevydrží a práci jim nadiktují a to je houby domácí úkol.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Podpisy nevyžaduji.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Myslím, že s vyšším věkem žáků a jejich samostatností jsou rodičovské podpisy zbytečné.
Tedy pokud se nejedná o úkol, ke kterému je nutná spolupráce rodiny. Zkoušeli jste někdy takový úkol??
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Naše rodokmeny připravovali doma a dovídali se nové věci, ale to je taková vybočující věc.?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Je to domácí úkol, měl by být optimálně psán v domácích, klidných podmínkách. A podpis rodiče ke kontrole rozhodně nedonutí. Spousta podepsaných úkolů je s tolika chybami,že je jasné, že zkontrolovaný nebyl.?
Daya Murová26. 11. 2012
Ano, taky dávám rodokmen a mají zjistit i místo narození, jsme v Sudetech, tak je to zajímavé. A někdy se musí počkat, protože rodiče jsou rozvedení a s tátou bude až za 14 dní, ale zatím to vždycky nějak dopadlo.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Úkol s nutnou spoluprací rodiny jsem zatím nezadávala, ale je pravda, že na oblíbeném projektu tvorby lodě do fyziky se v mnoho případech zúčastňují i rodiče?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Ale oni někdy sami rodiče úkol nezvládají, zažila jsem i v 1. ročníku, takže podepisují ANO - úkol je, ale ne správnost...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vím, že ve F řeší třeba spotřebu v elektřiny domácnostech apod a to je rodina potřeba.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
No, tak vlastně jo, jak mi připomněla +Jitka Rambousková . Spotřebu taky řešíme :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jaroslava Pachlová I tak mi to trochu připadá jako nátlak ze strany školy. Ale děti si s tím prostě samy neporadí. Alespoň ty malé rozhodně ne.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
U nás se podepisování úkolů nevyžaduje. Máme pravidla pro zadávání domácích úkolů. Je to na rozhodnutí učitele.?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová teď jsem úplně nepochopila na co navazuješ...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
ke komentářům výše - úkoly se na WC píší pořád a nikdo tomu nezabrání - rodič podepíše přibližně tak, kde asi úkol skončí. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jaroslava Pachlová :) Tio já už taky ne, ať hledám jak hledám, asi jsem se nějak uklikla :)?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Tak tolerantní rodič tedy nejsem.:-) I když moji byli.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Tolerantní ve smyslu, že podepíšeš prázdný úkol??
Jana Zárubová26. 11. 2012+3
A není lepší nevyžadovat podpisy a nenutit tak rodiče a následně děti k podvodu??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Jana Zárubová Mám stejný dojem. Můj spolužák - učitelské dítě - ten to tedy uměl. Úkol na sklo, pod to podpis rodiče, obtáhl a prošlo, mně to ve 2. třídě neprošlo a vždycky jsem si vzpomněl a od 2. třídy už jsem rodiče nikdy nepodepsal. :D?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Ano, přesně tak. Prázdný úkol prostě nepodepíšu.Nevidím nic špatného na tom,když přizná, že neví,co s tím. ?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
+Jana Zárubová souhlas.
Ale kdyby byla dohoda s rodičem, proč ne... :D?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Máti měla nevhodný podpis na obtahování. Moje R jde velmi dobře :D?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Já taky ne, ať klidně přijde dřív, než se má odevzdat a domluvíme?
Pavlína Hublová26. 11. 2012 - Reply
+Jana Zárubová Píšeš: A není lepší nevyžadovat podpisy a nenutit tak rodiče a následně děti k podvodu?
Slovo do pranice :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
já se prát nechci :)) Podpisy nevyžaduji, mimo jiné i z tohoto důvodu :))?
Hodně se nyní mluví o tvořivých a problémových úkolech. Zkoušeli jste takový někdy zadat? A jak probíhala kontrola/hodnocení? 15 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Většinou to byla nějaká forma přípravy na následnou činnost (tematické vyučování apod.) ve formě vyhledávání materiálů nebo jejich jednoduchá příprava.
Hodnocením tedy bylo - přinesl/nepřinesl. A pak se to samozřejmě odrazilo na výsledku práce.?
Daya Murová26. 11. 2012+1
Zadávám v dějepisu rodinnou časovou přímku. Nebo loni psali dopis hlavní postavě z knížky a nosili mi flašky od rumu s dopisem uvnitř a různě opálené papíry...dávala jsem jedničky, i když to třeba obsahově nebylo úplně super.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Mají takové úkoly nějaký smysl??
Daya Murová26. 11. 2012
Mají nějaký smysl doplňovačky? ;)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Dávám jak povinné, tak dobrovolné úkoly. Hodnotím je S - splněno, N - nesplněno, pokud mi nedonesou dobrovolný úkol, pak X - neúčastnil se, což znamená, že dokážu ohodnotit i jeho dobrovolnou aktivitu.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Daya Murová Ptala jsem se obecně na problémové úkoly. Myslím tím, když žák úkol vypracuje, má to nějaký efekt? A když nevypracuje, jaký to má dopad??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Nechávám si připravit takové úkoly, se kterými pak dál pracujeme - např. jako informační východisko do další hodiny - viz moje týdenní plány.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Ad tvořivé úkoly - dal jsem dneska tarsiu - a nevymyslel jsem žádnou složitou - jéje, to byl hukot. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Bohuslav Hora Jak jsou tyto úkoly plněny?
Líbí se mi na takových úkolech, že nesplněním se žák potrestá tak trochu sám, tj. pocítí důsledky toho, že úkol neudělal.?
Daya Murová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová No, hlavně takové úkoly obvykle vypracují, asi v tom taky vidí víc smyslu, než v l_čených střevících a tam_jších lidech. Takže něco procvičují, baví je to a vidí v tom smysl. Musí něco vymyslet, je to tvořivé.
(Zas za ďáblova advokáta, což?)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Žáci ví, že si tím vylepšují svůj profil v mém předmětu, ne všichni dáme test na jedničku, já bych to taky nedal, spíš se snažím nastartovat v nich ten pracovní motor, který je požene dál. Většinou na to rychle přijdou, i když je pár případů, kterým to nevysvětlím - letos mám 3, čistá kule, už dlouho jsme něco podobného neměl. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Daya Murová Jde mi to??
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Já to mám s fyzikou jako +Bohuslav Hora v jeho předmětu.
Co zkusit pokus, přijdeš na nějaké řešení? Jak by se dalo vylepšit, změnit provedení pokusu, fyzikální hračky... atp.?
Daya Murová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová :)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1 - Reply
+Jaroslava Pachlová :) Jasně. Díky, tak to přesně myslím.?
Jak úkoly hodnotíte? A co úkoly, které žáci neodevzdali? 8 komentářů
Příklad: Na škole nelze hodnotit pětkou neodevzdané úkoly. Podle inspekce není možné hodnotit něco, co učitel neviděl.
Pavel Hodál26. 11. 2012
Bohužel u nás to tak je. Takže žák, který na to půl roku kašle, může mít z předmětu jedničku a k tomu kázeňské napomenutí.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
To je vždy nepříjemné. Letos jsem vysloveně stanovila, kolik DÚ jim může chybět, pak se to projeví na známce.
Musím zaklepat - zatím to vypadá dobře, ale spíš než moje pohrůžka fungují sami.?
Daya Murová26. 11. 2012
Já píšu do ŽK jen "nesplněný úkol" a k sobě pětku, nebo jim to aspoň říkám.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál Co zkusit nechat žáka napsat papír s informací, že úkol nevypracoval?
Takhle jsme s jednou dívčinou vyplňovaly písemku: nevím, nevím, nevím... Nesměla být prázdná.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1
Ale úkolem se trénují i jiné věci - např. dodržení časového termínu, dodržení jistých daných parametrů. nesouhlasil bych s ČŠI. :)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Počítám počet S (splněno) - podle procent S vytvořím další známku, když už to musím převést na klasifikaci. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012 - Reply
+Bohuslav Hora Nicméně známka je především chápána jako hodnocení znalostí...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1
Proto mám S a N a X. Nehodnotím úroveň, ale to, že se mnou spolupracoval, mně se to nemusí líbit, ale on tomu věnoval právě tolik času, kolik chtěl a mohl.?
Jestli chcete vědět, jak se hlasování vyvíjí, tak občas jsou výsledné grafy k prohlédnutí na stránce Google Plus, která je vlnobití věnována.
Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...
Následuje textový přepis diskuze a nově (!) i záznam z následného Hangoutu...
Na úvod doporučuji pročíst si souhrn z diskuze z roku 2010 na stejné téma. Změnilo se něco?
Jaké typy domácích úkolů vlastně známe a jak je chápeme? 4 komentáře
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Základní dělení bych volila na opakovací/procvičovací a problémové.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
V matice dávám hlavně opakovací a procvičovací, aby si sami vyzkoušeli, co umí.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Také si myslím, že by měly převažovat opakovací a procvičovací úkoly. Bohužel jsou právě takové typy domácích úkolů napadány, že se jedná o bezduché činnosti, kterými se dítě tak akorát otravuje.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012 - Reply
Ale jak to zjistí, zda něco umí?
Když sedí sám nad papírem a nemá kam juknout a od koho dostat nápovědu, pak teprve pozná, jak na tom je.
Zrovna po dnešku jsem zadala 30 "bezduchých" příkladů, protože jinak to nebudou umět.?
Jaké jsou možnosti, tj. co vše lze zadat ve vašem předmětu jako domácí úkol? 18 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Nejčastěji to jsou různé doplňovačky (ať už s přepisem nebo bez něj). Za doplňovačku považuju i příklady z matematiky.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Slohovku v matice nezadám, ani žádný dlouhý souvislý text, možná i proto, že je nerada opravuji. Jinak jde snad všechno.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Zkoušelas někdy zadat "přípravu na následující hodinu"? Něco v tom smyslu: "Zítra si budeme podívat o kuželosečkách, zjistěte mi o nich něco."?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Tohle jsem párkrát dělala v dějepise, ale dost jsem pohořela. bylo by to krásné...?
Daya Murová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Teď nám odpadla hodina, tak jsem dala za úkol do dějepisu najít si o daném učivu něco na internetu a fakt to někteří měli. Pak se krásně učilo!?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Ve škole to udělají :)?
Daya Murová26. 11. 2012
Né, to neměli ve škole. Místo školy jsme byli někde.?
Pavel Hodál26. 11. 2012
žáci měli v přírodopise najít souvislosti a mezipředmětové vazby (Př+CH+F). Já se pokoušel známkovat jen ty souvislosti, ale protože to bylo poprvé, byli z toho dost vedle a výsledek byl žalostný.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
+Daya Murová To pak je skvělé :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková Proč jsi pohořela? Žáci neudělali? Proč??
Pavlína Hublová26. 11. 2012 (upraveno)
Zřejmě tyto typy úkolů (příprava podkladů či informací na následující hodinu) vyžadují trochu větší motivaci a výsledek je značně nejistý...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Klasika - "zapomněl, nevěděl, neuměl, nechal doma..." ?
Pavel Hodál26. 11. 2012
v rámci skupinové práce dostali mí žáci v INF za úkol zpracovat do třídní WIKI téma, které se zbytek třídy měl naučit (bez mého zásahu). Z toho pak byl test. Bylo zajímavé pozorovat, jak zodpovědně (ke zbytku třídy) se k tomu někteří postavili.?
Daya Murová26. 11. 2012 (upraveno)
+Jitka Rambousková
To je normální, tohle byla výjimka, proto o tom píšu. Jinak taky hrozný problém.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Takže nejčastější úkoly ve vašem předmětu??
Pavel Hodál26. 11. 2012
V INF něco vypracovat podle zadání (dokument, tabulka, kresba). V Přír. vyhledání informací.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vlastně jeden rok jsme se třídou dělali celý rok dějepisný web. Dělali referáty a umisťovali je tam, zkontrolovala jsem je a pak jsem je probírali. Takže vlastně domácí práce, dlouhodobý úkol a příprava předem.
Bohužel se poškodila DB a už jsme ho nevzkřísili. Celý web oživil a instaloval žák a dělali jsme oba správce. Právě nastoupil na VŠ. ?
Daya Murová26. 11. 2012 - Reply
Čeština - sloh, nějaké procvičování mluvnice, třeba určování sloves. Dějepis - spíš výjimečně, nejčastěji odpovědět na nějaké otázky k učivu.
Jak často zadáváte domácí úkoly ve svém předmětu? Koordinujete počet úkolů s ostatními učiteli dané třídy? 21 komentářů
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Dávám jednou za týden - odevzdání je vždy nejpozději v pátek. tento týden ho dostali třeba zrovna dnes?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Úkoly byly vždy 4x týdně,pátek a tedy víkend byl volný.?
Daya Murová26. 11. 2012
Většinou tak jeden za týden a mívají na něho víc času, skoro nikdy to není na druhý den.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Nezadávám úkoly pravidelně, spíše podle potřeby.?
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Snažím se jeden týdně, ale stane se, že nemám čas na opravu, a tak je jich většinou méně.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Předpokládám, že jsi na 1. stupni...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová Někteří učitelé se zase k pravidelnosti přiklánějí - děti si tak snadněji zvyknou na určitý režim. "Aha, zítra je středa, musím donést úkol z matiky."
Co myslíš??
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Předpokládáš správně. Jinak pravidelnost v úkolech se jakž takž osvědčila i na druhém stupni.Zapomínali mnohem méně.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
aby se to nevyvinulo v to: uf zítra je středa a musím mít úkol - středa je blbý den :-)
zadávám úkoly, když jsou potřeba, takže nepravidelně...?
Jana Zárubová26. 11. 2012
A neměli bychom je spíš učit, jak si zařídit to, že na něco nezapomenu, i když to není pravidelné, jak to udělat, abych nezapomněl...v životě taky nebudou mít úkoly pravidelně...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vše má své pro a proti. Dlouho jsem zadávala úkoly různě, až jsem skončila u pravidelnosti (plus mínus). Hlavně kvůli sobě, protože ten sklerotik jsem totiž já a pak kvůli rodičům, kteří mají zájem. nemusí se ptát denně, prostě ve čtvrtek večer se mohou zeptat, zda má hotovo.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Ano, to je důležité +Jana Zárubová . Věnujeme se tomu na začátku každého ročníku - tedy v mých hodinách, jak to zařídit, abych nezapomněl, kde najdu informace a tak, kam si je uložím... A pak to testujeme, jestli to vyhovuje, každému vyhovuje něco jiného.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová Souhlasím. Ale jistě jsi potkala žáka, který si prostě s úkolníčkem neporadil...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Máme přeci mobil - vyfotí, zapíše do kalendáře - učíme se s tím pracovat. Někomu stačí barevná záložka do sešitu nebo učebnice. A tak. :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
takových je...dokonce jsem v 7. ročníku potkala žáka, jehož matka mě prosila, zda bych mu nemohla zapisovat úkoly. No...nemohla...
Myslím, že se s tím každý nakonec bude muset vyrovnat, protože jinak třeba nebude moci pracovat...a nebo ano...na běžícím pásu, kdy mu práce přijede a on ji udělá...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Opět mobil. Když jsem zadala deváťákům to video, tak mi odpověděli, že ho přece nesmějí používat a půlka třídy ho fakt neměla! nevěřila jsem vlastním očím a uším.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
No jo, já už to hlavou prorazil, jsem ve vedení, tak se mi to dělá trošku jednodušeji, ale taky to zkoušeli, že u mě můžou a jinde ne, tak jsem tam vlítnul... A už je to v pohodě. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová To jsou velmi časté prosby na 1. stupni. Netušila jsem, že to pokračuje i na druhý.
Maximálně jsem souhlasila s tím, že mu zápis úkolu podepíšu a zkontroluju, že ho má zapsaný.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
No to jsou časté i prosby na 2. stupni, tak proto je taky týdenní plán, kde to je zapsané.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
jsem spíš pro to, mluvit s žáky o tom, jaké mají možnosti, jak na úkol nezapomenout, když nechtějí. Dokáží vymyslet spoustu možností, když ale někdo zapomenout chce, nic mu nepomůže :))?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
+Jana Zárubová Souhlas.?
Jaký typ domácího úkolu byste nikdy ve svém předmětu nezadali? proč? 14 komentářů
Pavel Hodál26. 11. 2012
Asi bych nikdy nezadal časově rozsáhlou práci. Typický úkol vidím spíš kratší. Rozsáhlé projekty mají místo ve škole.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012+1
Bojím se říkat "nikdy". Už jsem dělala takových věcích, o kterých jsem si myslela, že dělat nebudu...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Dlouhodobé úkoly stejně vyžadují průběžné kontroly, jinak se mohou stát noční můrou (nejen) žáka.
Nezadala bych průzkumnou/objevující činnost všem žákům bez toho, že bych nenabídla alternativu pro slabší žáky.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Asi jako Jitka - nikdy neříkej nikdy, protože co já vím, co se bude dít, až Pán Bůh dopustí a i motyka spustí. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Nezadala bych malým žákům úkol, který nejsou schopni zvládnout. Tady je to opět o možných alternativách pro slabší apod.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Nevím, co ze mě bude za pár let při tomhle tempu. :D :D?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
+Pavlína Hublová To beru jako jasnou věc. To by mne ani ve snu nenapadlo.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jitka Rambousková A vidíš, mnozí rodiče si stěžují na náročné úkoly, které žákům zaberou i přes hodinu domácí přípravy. Jak je to možné? Asi to není taková samozřejmost...?
Pavel Hodál26. 11. 2012
Jaká je podle vás optimální délka DÚ??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Pavel Hodál Tak to bych taky rád věděl. :) To asi nevyřešíme.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Hodinovou úlohu bych nezadala. kdo to má opravovat?
20 minut - maximálně.
Jo, že u toho kouká na FB a píše sms, to pak může psát i 2 hodiny.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál Na 1. stupni tam 20 minut na jeden úkol. A dala bych max. dva úkoly, ale ne oba hned na druhý den.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Jitka Rambousková No právě a ještě z toho udělá mezinárodní skandál, jak dlouho mu to trvalo. Taky si myslím, že ty moje vyhledávačky a přípravky trvají do 5 minut, ale kdo ví, jak dlouho to doma prodlužují, aby mohli být volně na netu. :D?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
Tam je výhodou, že je tam většinou jedna učitelka, na 2. stupni je to trošku problém. Ale dá se to dohodnout - třeba zápisem do TK. :) Když se chce, všechno jde.?
Využíváte internet k zadávání/odevzdání domácích úkolů? Proč? 11 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
To jsem nedělala. Na 1. stupni ještě nemají tolik povinností ani tolik úkolů, abych musela tuto cestu volit. Navíc stále považuji za důležité, aby každý objevil svůj způsob, jak si zaznamenat své povinnosti.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
V poslední době velmi, velmi často.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Používám dost a řekla bych čím dál více...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jana Zárubová +Jitka Rambousková Co považujete za hlavní klad??
Pavel Hodál26. 11. 2012
Z povahy předmětu informatika přímo vyplývá odevzdávání přes internet. Takže v INF ano, v jiných předmětech ne. Odevzdávání úkolů z INF má velké množství výhod - libovolnou dobu zpracoání žákem a přehled odevzdaných prací.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál ... a žádné nadité tašky plné sešitů, co bych tahala domů :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
..taky se třeba žáci těžko vymluví na to, že úkol mají, ale jako na potvoru ho zapomněli doma :))?
Jitka Rambousková26. 11. 2012+1
Klady
- pokud možno automatická oprava :)
- přehled výsledků
- časové razítko a jednoznačný čas odevzdání
- většinou ho nemůžu ztratit či založit (i když ...)
- myslím, že se jim to i líbí - dělají úkoly jinak než ostatní třídy
(třeba teď jsem se koukla a 3 mají hotovo a mají 2x za 1 a 1x za 3)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Souhlasím, odevzdávání přes internet velmi ulehčuje kontrolu.
A co zadávání úkolů, publikace úkolů v kalendáři apod? Neděláme toho za ně už moc??
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Já jej využívám pro úkoly s postiženou žákyní a vyžaduji zasílání předem různých referátů, případně prezentací, abychom doladili před prezentací (F)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012 - Reply
Zadávám, hned vidím, hezky je tam vidět, kdy odevzdal - formuláře v Docs, díky Vám jsem se naučil Linoit, což je velká pomoc.?
Podepisovali jste jako rodiče úkoly svých dětí? Jak dlouho? Vyžadujete podepsané úkoly ve svém předmětu? Máte nějaký typ úkolu, který spolupráce s rodiči prostě vyžaduje? 38 komentářů
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Podepisuji stále,syn je v sedmé.Podpis vyžaduji.Například anketa na téma: Ze života, historie rodiny.:-)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Takže rodiče by měli podepisovat během celé základní docházky??
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Já teda s podepisováním mám problémy. Nevyžaduji a sama se musím hlídat, abych vůbec podepsala. Stejně vždycky úkoly buď děláme společně, nebo je kontroluji. Tak proč podpis??
Daya Murová26. 11. 2012
Podpis nechci, ať si to píšou, kde chtějí.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Podpis většinou nevyžaduji. Po zkušenostech, že se podpis rodičů opakovaně krčil v rohu stránky tak, že byl evidentně stejně napsaný předem a oni vůbec netuší, kdy a kde ho díte psalo. Podobně, co mám dělat s větou "Máma měla noční, nechal jsem jí ho na stole a ona mi ho nepodepsala".?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Mně to jako rodiči vyhovuje, mám přehled. A pro učitele je kontrola,že to nepsal na školním WC,jako kdysi my.:-)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Myslíte, že je podpis kontrolou pro učitele, že žák dělal úkol doma, nucením učitele ke spolupráci rodič-škola, nebo...??
Daya Murová26. 11. 2012
Někteří rodiče prostě nepodepíší.?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Ale jinak si myslím,že zkušená učitelka ,alespoň v případě mého syna, stejně hned ví, kde úkol psal i bez mého podpisu.Rozdíl v úhlednosti je jasný na první pohled.?
Ludmila Kovaříková26. 11. 2012
Asi bych to viděla na učení rodičů psát s dětmi úkoly. Ale to se stejně nepodaří.?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012+1
Mně jako rodiči přišel podpis u dítěte, které si své úkoly plní, s prominutím jako "buzerace" :)?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Spíš bych byla proto, aby si děti s rodiči "hráli, povídali" a ne je sekýrovali u bezduchého úkolu..., ale to je spíš jen takové u většiny rodičů nesplnitelné přání...?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Píšeš: Mně to jako rodiči vyhovuje, mám přehled. A pro učitele je kontrola,že to nepsal na školním WC,jako kdysi my.:-)?
Myslíš, že je třeba nutit rodiče ke kontrole? Kdo nechce, stejně asi nepodepisuje...
A co je tak důležitého na místě, kde žák úkol píše??
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Taky si nemyslím, že je nutné, aby rodiče psali DÚ s dítětem. Rozhodně ne na 2.stupni. Potřebují se potrápit sami a sami si vyzkoušet, co umí. Rodiče pak nevydrží a práci jim nadiktují a to je houby domácí úkol.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Podpisy nevyžaduji.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Myslím, že s vyšším věkem žáků a jejich samostatností jsou rodičovské podpisy zbytečné.
Tedy pokud se nejedná o úkol, ke kterému je nutná spolupráce rodiny. Zkoušeli jste někdy takový úkol??
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Naše rodokmeny připravovali doma a dovídali se nové věci, ale to je taková vybočující věc.?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Je to domácí úkol, měl by být optimálně psán v domácích, klidných podmínkách. A podpis rodiče ke kontrole rozhodně nedonutí. Spousta podepsaných úkolů je s tolika chybami,že je jasné, že zkontrolovaný nebyl.?
Daya Murová26. 11. 2012
Ano, taky dávám rodokmen a mají zjistit i místo narození, jsme v Sudetech, tak je to zajímavé. A někdy se musí počkat, protože rodiče jsou rozvedení a s tátou bude až za 14 dní, ale zatím to vždycky nějak dopadlo.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
Úkol s nutnou spoluprací rodiny jsem zatím nezadávala, ale je pravda, že na oblíbeném projektu tvorby lodě do fyziky se v mnoho případech zúčastňují i rodiče?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Ale oni někdy sami rodiče úkol nezvládají, zažila jsem i v 1. ročníku, takže podepisují ANO - úkol je, ale ne správnost...?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Vím, že ve F řeší třeba spotřebu v elektřiny domácnostech apod a to je rodina potřeba.?
Jana Zárubová26. 11. 2012
No, tak vlastně jo, jak mi připomněla +Jitka Rambousková . Spotřebu taky řešíme :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jaroslava Pachlová I tak mi to trochu připadá jako nátlak ze strany školy. Ale děti si s tím prostě samy neporadí. Alespoň ty malé rozhodně ne.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
U nás se podepisování úkolů nevyžaduje. Máme pravidla pro zadávání domácích úkolů. Je to na rozhodnutí učitele.?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová teď jsem úplně nepochopila na co navazuješ...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
ke komentářům výše - úkoly se na WC píší pořád a nikdo tomu nezabrání - rodič podepíše přibližně tak, kde asi úkol skončí. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Jaroslava Pachlová :) Tio já už taky ne, ať hledám jak hledám, asi jsem se nějak uklikla :)?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Tak tolerantní rodič tedy nejsem.:-) I když moji byli.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Tolerantní ve smyslu, že podepíšeš prázdný úkol??
Jana Zárubová26. 11. 2012+3
A není lepší nevyžadovat podpisy a nenutit tak rodiče a následně děti k podvodu??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Jana Zárubová Mám stejný dojem. Můj spolužák - učitelské dítě - ten to tedy uměl. Úkol na sklo, pod to podpis rodiče, obtáhl a prošlo, mně to ve 2. třídě neprošlo a vždycky jsem si vzpomněl a od 2. třídy už jsem rodiče nikdy nepodepsal. :D?
Andrea Paštiková26. 11. 2012
Ano, přesně tak. Prázdný úkol prostě nepodepíšu.Nevidím nic špatného na tom,když přizná, že neví,co s tím. ?
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
+Jana Zárubová souhlas.
Ale kdyby byla dohoda s rodičem, proč ne... :D?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
Máti měla nevhodný podpis na obtahování. Moje R jde velmi dobře :D?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
+Andrea Paštiková Já taky ne, ať klidně přijde dřív, než se má odevzdat a domluvíme?
Pavlína Hublová26. 11. 2012 - Reply
+Jana Zárubová Píšeš: A není lepší nevyžadovat podpisy a nenutit tak rodiče a následně děti k podvodu?
Slovo do pranice :)?
Jana Zárubová26. 11. 2012
já se prát nechci :)) Podpisy nevyžaduji, mimo jiné i z tohoto důvodu :))?
Hodně se nyní mluví o tvořivých a problémových úkolech. Zkoušeli jste takový někdy zadat? A jak probíhala kontrola/hodnocení? 15 komentářů
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Většinou to byla nějaká forma přípravy na následnou činnost (tematické vyučování apod.) ve formě vyhledávání materiálů nebo jejich jednoduchá příprava.
Hodnocením tedy bylo - přinesl/nepřinesl. A pak se to samozřejmě odrazilo na výsledku práce.?
Daya Murová26. 11. 2012+1
Zadávám v dějepisu rodinnou časovou přímku. Nebo loni psali dopis hlavní postavě z knížky a nosili mi flašky od rumu s dopisem uvnitř a různě opálené papíry...dávala jsem jedničky, i když to třeba obsahově nebylo úplně super.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
Mají takové úkoly nějaký smysl??
Daya Murová26. 11. 2012
Mají nějaký smysl doplňovačky? ;)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Dávám jak povinné, tak dobrovolné úkoly. Hodnotím je S - splněno, N - nesplněno, pokud mi nedonesou dobrovolný úkol, pak X - neúčastnil se, což znamená, že dokážu ohodnotit i jeho dobrovolnou aktivitu.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Daya Murová Ptala jsem se obecně na problémové úkoly. Myslím tím, když žák úkol vypracuje, má to nějaký efekt? A když nevypracuje, jaký to má dopad??
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Nechávám si připravit takové úkoly, se kterými pak dál pracujeme - např. jako informační východisko do další hodiny - viz moje týdenní plány.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Ad tvořivé úkoly - dal jsem dneska tarsiu - a nevymyslel jsem žádnou složitou - jéje, to byl hukot. :D?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Bohuslav Hora Jak jsou tyto úkoly plněny?
Líbí se mi na takových úkolech, že nesplněním se žák potrestá tak trochu sám, tj. pocítí důsledky toho, že úkol neudělal.?
Daya Murová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová No, hlavně takové úkoly obvykle vypracují, asi v tom taky vidí víc smyslu, než v l_čených střevících a tam_jších lidech. Takže něco procvičují, baví je to a vidí v tom smysl. Musí něco vymyslet, je to tvořivé.
(Zas za ďáblova advokáta, což?)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Žáci ví, že si tím vylepšují svůj profil v mém předmětu, ne všichni dáme test na jedničku, já bych to taky nedal, spíš se snažím nastartovat v nich ten pracovní motor, který je požene dál. Většinou na to rychle přijdou, i když je pár případů, kterým to nevysvětlím - letos mám 3, čistá kule, už dlouho jsme něco podobného neměl. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Daya Murová Jde mi to??
Jaroslava Pachlová26. 11. 2012
Já to mám s fyzikou jako +Bohuslav Hora v jeho předmětu.
Co zkusit pokus, přijdeš na nějaké řešení? Jak by se dalo vylepšit, změnit provedení pokusu, fyzikální hračky... atp.?
Daya Murová26. 11. 2012
+Pavlína Hublová :)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1 - Reply
+Jaroslava Pachlová :) Jasně. Díky, tak to přesně myslím.?
Jak úkoly hodnotíte? A co úkoly, které žáci neodevzdali? 8 komentářů
Příklad: Na škole nelze hodnotit pětkou neodevzdané úkoly. Podle inspekce není možné hodnotit něco, co učitel neviděl.
Pavel Hodál26. 11. 2012
Bohužel u nás to tak je. Takže žák, který na to půl roku kašle, může mít z předmětu jedničku a k tomu kázeňské napomenutí.?
Jitka Rambousková26. 11. 2012
To je vždy nepříjemné. Letos jsem vysloveně stanovila, kolik DÚ jim může chybět, pak se to projeví na známce.
Musím zaklepat - zatím to vypadá dobře, ale spíš než moje pohrůžka fungují sami.?
Daya Murová26. 11. 2012
Já píšu do ŽK jen "nesplněný úkol" a k sobě pětku, nebo jim to aspoň říkám.?
Pavlína Hublová26. 11. 2012
+Pavel Hodál Co zkusit nechat žáka napsat papír s informací, že úkol nevypracoval?
Takhle jsme s jednou dívčinou vyplňovaly písemku: nevím, nevím, nevím... Nesměla být prázdná.?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1
Ale úkolem se trénují i jiné věci - např. dodržení časového termínu, dodržení jistých daných parametrů. nesouhlasil bych s ČŠI. :)?
Bohuslav Hora26. 11. 2012
Počítám počet S (splněno) - podle procent S vytvořím další známku, když už to musím převést na klasifikaci. :)?
Pavlína Hublová26. 11. 2012 - Reply
+Bohuslav Hora Nicméně známka je především chápána jako hodnocení znalostí...?
Bohuslav Hora26. 11. 2012+1
Proto mám S a N a X. Nehodnotím úroveň, ale to, že se mnou spolupracoval, mně se to nemusí líbit, ale on tomu věnoval právě tolik času, kolik chtěl a mohl.?
Záznam z následného 20 minutového Hangoutu
Jestli chcete vědět, jak se hlasování vyvíjí, tak občas jsou výsledné grafy k prohlédnutí na stránce Google Plus, která je vlnobití věnována.
Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...
Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-12. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-12). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína