"Učitelka s mnohaletou praxí Marie Bednářová říká, že problémy s tím, že si na naše dítě učitel zasedl, byly vždy a vždy také budou. "Učitelé jsou především lidé a samozřejmě jim některé děti budou sympatické více a některé méně. Dobrý pedagog však nepřipustí, aby náklonnost, respektive nesympatie k některému ze žáků, dal jakkoliv najevo. Někteří to nezvládnou a pak dochází ke konfliktům."
S odkazem na http://ona.idnes.cz/co-delat-kdyz-si-ucitel-zasedl-na-moje-dite-fiz-/deti.aspx?c=A110315_172409_deti_job (zobrazit ve WikiKomentářích Google)
Nemohu než souhlasit s citací. Tak jsou jsou různí rodiče, tak jsou různí i učitelé. Profesionální učitel na sobě pracuje a jeho hlavním cílem je vzdělávat. Totéž požadují rodiče od školy.
Pokud si tedy všechny strany uvědomí, že mají stejný cíl, drobné nejasnosti lze vyřešit velmi snadno a civilizovaně. V opačném případě dochází k neuvěřitelným situacím (a každý pedagog by mohl vyprávět!).
Dovolím si ještě odcitovat závěr, který mi mluví z duše:
"Každopádně nejlepší prevencí jakýchkoliv neshod je pravidelná komunikace s třídním učitelem. Jen tak budete součástí školního dění a případná nedorozumění budete chodit řešit do důvěrně známého prostředí."
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína