23. 8. 2010

Tipy pro zapojení třídního počítače

Předpokládám, že to bude na většině škol podobné: nakupují se houfně interaktivní tabule (se kterými mnozí učitelé neumí pracovat), a přitom ve třídách by za tu cenu mohlo být několik počítačů (které by mohly být využívány mnohem efektivněji). Usuzuji tak z toho, že kdybych měla srovnat, kolik učitelů zvládne základní obsluhu počítače a interaktivní tabule... tušíte, jak by vypadal graf?

Bohužel je realita jiná. Ale nezoufejme, v zahraničí na tom nejsou o nic lépe. A pak je nasnadě položit si otázku: Jak mohu elektivně zapojit do výuky ten jeden (max. dva) počítač, který mám ve třídě? Na stránkách ICT in education jsem našla v článku 7 Tips for Planning an ICT Lesson with One or Two Computers dva zajímavé tipy. Pouvažujte, jestli jsou pro vás užitečné...


Vytvořte rozpis

Jestliže chcete zajistit přístup všem žákům, pak je rozpis nezbytností. Jinak se stane, že počítač vyhraje vždy ten s nejostřejšími lokty, i když vám ostatní budou tvrdit, že s danou situací souhlasí.


Využívejte počítač ke spolupráci

"Computers are excellent for encouraging collaborative learning and higher-order skills such as modelling."
Jistěže nebudeme dělat rozpisy k tomu, aby si žáci hráli online hry na internetu. Připravujte aktivity tak, abyste podnítili společnou tvorbu. Vynikající je vytvořit společnou třídní wiki, kde budou jednotlivé stránky vybízet k zapojení žáků podle jejich zájmů.
Používejte počítač k vyhledávání zdrojů k zadaným tématům.


Máte nějakou jinou strategii? Podělte se o ni v komentářích. Děkuji.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína