9. 12. 2010

Jak jsme glogovali

Historicky první příspěvek externího PEPOUŠe. Autorem je Jitka Rambousková

Nevíte, co je to glog? Tak se podívejte se třeba na tenhle http://goo.gl/xRwoq
Zkusit se má prý všechno, a tak když jsem narazila u “pepoušů” na pojem “glog”, tak jsem si hned na http://edu.glogster.com vytvářela účet. A protože účet je učitelský, tak rovnou i účty pro žáky... 
Minulý týden se mi podařilo přeskupit hodiny tak, že jsme se dostali na dvouhodinovku do počítačovky. První hodinu jsme zvládli přihlášení a seznámili se s tím, co by mělo být výsledkem a s prostředím EDUglogsteru. Vlastně jsem nenarazila na žádný problém. Pokud na školeních chci po učitelích, aby si něco nakopírovali, tak si často koleduji o problém, dětem nemám co vysvětlovat. 

A šli jsme na to. Použila jsem tvorbu glogů pro samostatnou práci v dějepise. Připravili jsme společně sadu materiálu pro kapitolu, kterou teprve začínáme probírat a chci je postupně v hodinách využít. Vybrala jsme krátké kapitolky, sepsala seznam, vytiskla a pak už se losovalo. Kdo chtěl, pracoval ve dvojicích, kdo chtěl, pracoval sám. 
Vytáhli učebnice, zapnuli internet a pak už jsem se vlastně nestarala o nic. Zaujetí, intenzivní práce, nikdo neměl na pozadí FB, nikdo nechtěl skončit. Řešili jsme spíš obsah, protože látku ještě nemáme probranou, tak jsem různě nasměrovala a usměrňovala, ale do vzhledu a tvorby jsem nezasahovala. 
A na konci hodiny byla většina práce hotová, zbytek už dodělávali doma. (rozcestník na stránkách třídy http://goo.gl/Q5tCC )

Asi měly glogy úspěch, protože přišli i ti, co nebyli na hodině a dožadovali se další hodiny, že to chtějí taky dělat a chtějí svoje téma. “A viděla jste všechny moje glogy?” “A učil jsem to bráchu!” “Viděla jste, jak jsem to předělal?”. Co víc si přát? A u osmáků dvojnásob.


EDUglogster stojí zato vyzkoušet. Proč by nemohl mít i referát šmrnc, nemusí být přece vše vážné a seriozní. A protože nejsem příznivcem mnohastránkových elaborátů, které jsou tvořeny Ctrl+C Ctrl+V, tak poster s krátkými texty, kdy se text musí přečíst a heslo jenom vybrat, mi osobně vyhovuje víc. 
A dnes jsem vytáhla v hodině první dva. Jenom ta videa by mohl a být kratší :)

PS: O hrubkách vím. Průběžně je opravují.

Publikováno se svolením autorky.


.....
Podobné články:

Podobné články:

  • Srpen 1968 aneb Jak nabídnout studijní podklady ze sociálních sítí Zajímavé příspěvky (nejen) ze sociálních sítí k tématu Srpen 1968 jsem posbírala prostřednictvím aplikace Storify. Hlavním zdrojem je speciální profil na Twitteru @srpen1968, který byl vytvořen Českým rozhlasem. V úvo… Více >>
  • Projekt: Čokoláda Teaching Day-by-Day: Chocolate  We'll be learning all about this food that so many people are passionate about because of its sensational taste. Čokoláda? Je to vůbec téma pro projekt? Vždyť není vůbec "v osnovách"?!… Více >>
  • Integrovaná tematická výuka V Diskuzích na Metodickém portálu jsem dostala tip na knihu Susan Kovalikové: Integrovaná tematická výuka. Dnes jsem si ji vyzvedla z knihovny a začetla jsem se... Novinka! Odkaz na vynikající souborný pohled v modulu Digif… Více >>

6 komentářů:

  1. Bezva .. my dnes též pokračovali v glogování .. moji seminaristé mají téma, které si sami zvolili - někdo se přepravuje na zeměpis a zpracovává některý z Evropských států, jiní řeší pro němčinu Berlín a Německo. Budeme mít i plakát na téma 2. sv. válka nebo češtinářský předmět. Také by nám měly vypadnout glogy - gotické stavistelství a gotika ve výtvarném umění - jsem na to hodně zvědavá.
    Dnes jsme si ale znovu rozebírali kritéria - správnost a pravdivost textů, stručnost, ale výstižnost, jazyková správnost, "technické zpracování", uvedení zdroje, ale také přístup k práci během hodiny (mají tendenci odbíhat jinam) a dodržení termínu odevzdání (což je na konci příští hodiny). Většina z nich se na svou práci z minulé hodiny podívala okem jiným a začala přerovnávat, upravovat, rušit CTRL-C, CTRL-V protože to bylo moc dlouhé a odporovalo to doporučením :)

    Mimochodem ještě jsme se dnes seznamovali s DoodleToo - odkaz jsem potkala právě na edu.glogster.com - a tahle aplikace je vhodná pro rychlé společné obrázkové tvoření - jedna kreslícíc plocha pro libovolný počet návštěvníků, nevyžaduje registraci, leč s registrací lze zase o kousek víc - vyzkoušejte :)

    OdpovědětVymazat
  2. Až budete hotoví, ráda se podívám :). Vyřídila jsem třídě, že mají vzkaz z jiné školy na "vrbě" :) Dělala jsem glogy už dříve s jinou třídou, ale tam jsem se nesetkala s takovým nadšením. Dnes opět padaly otázky, jestli když bude jiná sam. práce, jestli to mohou dělat takhle a jak to mají udělat, když chtějí glog odevzdat v jiném předmětu. Když se v nich začnu šťourat, tak do dokonalosti to má daleko, nicméně to jejich nadšení nadchlo i mne a ledacos odpustím.

    OdpovědětVymazat
  3. čím víc glogů vyrobí, tím víc půjdou nahoru z hlediska kvality :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že inspirace už začíná fungovat obousměrně. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. Okamžitě jsem předala odkaz na Vaše glogy kolegovi z dějepisu. Byla jsem potěšená tím, že by to chtěl taky vyzkoušet. Díky!

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju! Jsem ráda hlavně za své ovečky, že svou prací zaujaly.

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína