12. 12. 2010

Storybird - příjemné literární tvoření

Některé online aplikace na internetu mohou nadchnout nejen děti ale i dospělé. Vyzkoušejte Storybird, myslím, že nebudete litovat.


K napsání článku mne vyprovokovala Jitka R. (její příspěvek v nápadníku najdete zde), která v Twitteru nasdílela odkaz na své tvoření. Vzpomněla jsem si, jak i já jsem byla uchvácena krásnými ilustracemi a možnostmi, které tato aplikace nabízí. Popátrala jsem po heslu a s chutí jsem si vytvořila další Story, kterou chci využít v týdnu s dětmi.


Cestujeme

Naše týdenní téma bude cestování. A tak jsem si vytvořila jednoduchou knížečku s obrázky a minimem textu. Spíše se text opírá o otázky, které mne napadly k obrázkům. Vše zbývající nechám na dětech.
Uvažuji, že bych dětské návrhy zapisovala. Možná budu online tuto knihu upravovat, nebo si vytvořím kopii. Ještě se rozhodnu podle toho, jestli to děti zaujme tak, jako mne.


Jak to funguje?

Opravdu se domnívám, že ovládání je maximálně intuitivní, takže nějaké dlouhé povídání bude zbytečné. Postačí body:
  • registrace;
  • start;
  • zvolte ilustrátora nebo nejprve téma (themes), kde si pak zvolíte ilustrátora;
  • vlastní tvorba probíhá v přehledném prostředí: obrázky chytnete myší a přenesete na pracovní stránku, text píšete jedním kliknutím, novou stránku vkládáte pomocí jednoho tlačítka mírně vpravo dole;
  • rozhodnete se, jestli chcete publikovat nebo nechat jako soukromé.
Zajímalo by mě, jak by fungovalo společné tvoření... Pokud byste měl někdo zkušenost, ráda umožním napsat přímo do příspěvku nebo můžete sdělit v komentářích. Předem díky.



Předešlá práce

Když jsem Storybird potkala poprvé, vyprovokovaly mne ilustrace k trochu hlubší tvorbě. Dílko se jmenuje O malém chlapci, který nerad jedl.


...a jaké jsou vaše práce?

Pochlubte se v komentářích :-)


.....
Podobné články:

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína